Genel bir kanı var, ne kadar düşük hacimli olursa o kadar az benzin yakarsın gibi
bu yanlıştır, yakıt tüketimi birçok etkene bağlı farklı birşeydir. okuyunuz..
Örnek verecek olursak orta halli çok teknolojik ve yeni olmayan 1600cc 4 silindir bir otomobilin
şehir içinde ortalama 100km de 10lt benzin tükettiğini görürürüz, dedik ya az yakan güncel araçlardan bahsetmiyoruz.
yoksa dizeller var, 6litre yakan benzinli araçlar var.
Bizim aracımız 1600cc 100km de 10litre yakıyor, ağırlığıda 1200kg falan.
buradan yola çıkarsak eğer 150cc scooterımızında 1600cc /150 cc = 10 katı az yakması gerekiyor değilmi ?
hayır.. halbuki 150cc scooterlarımız genelde 3.5lt yakar ! üstelik bunlar 150kg falandır !
insanın inanası gelmiyor değilmi? su bardağının yarısı kadar tek pistonlu bir motor nasıl 3.5 litre yakar 100km de ?
gene doğrusal düşünmeye devam edersek, ki bu hatalı bir düşünce
150cc = 3.5lt yakıyorsa
300cc = 7 litre
600cc = 14 litre yakması lazım gelir
1200cc = 28 litre !
yada gene tersten gidelim ,1600 cc arabamız 10litre yakıyorsa, bizim 150cc scooterın en kötü 0.9 litre yakması lazım 100km de
demekki neymiş hacim ne kadar düşükse O KADAR AZ YAKMAZ !
bende şu an hem mondial 150zat scooter (150cc tek silindir karb.) , hemde honda cbf600s motor var (600cc 4 silindir karb.)
mondial, şu an 3.4 litre yakıyor (20 tl ile 140km falan gidiyor)
honda ise 6 litre yakıyor, (50 tl ile 200km falan gidiyor)
bakın, mondial 10hp falan, honda ise 78hp !
peki nedir bu saçmalık ?
ben mondial ile 60km hız yapmak için gazı yarıdan çok açıyorum,
hatta 90 gitmek için tam gaz yapmak zorundayım (zaten bu sayede motorun anası belleniyor, çabuk eskiyip bozuluyor)
halbuki, 90km hondanın dişinin kovuğuna bile sığmaz, 90 ile gitmek için belki ben gazı %10 açıyorum .
uzun lafın kısası
aslında işin içine tork falanda giriyor,
başka etkenlerde var tabi, kayış-vites falan ama o kadar derine girmeye gerek yok, birşey değişmeyecek çünkü.
hacmi büyük motor almaya çalışın, 250-300-400cc motor, 150cc den hem daha az bozulur hem daha ekonomiktir aslında.