Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka Disk sıkıştırıyor ne yapabilirim...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    Merabalar;
    bugün itibari ile motorumun lastiklerini yeniledim fakat eve gelirken birşey fark ettim motoru kasan birşey var,elimle iktirirken motor akmıyordu sanki fren hafif sıkılıymış gibi hatta üzerinde iken ayaklarımla bile ilerleyebiliyordum ama bu lastik değişiminden sonra birşey oldu ve motor rahat değil aklıma ilk olarak lastik sürtmesi geldi arkayı biraz kalın taktırdım fakat baktığımda bir sıkıntı yok şase ile arasında epey mesafe var sonra elimi diske atmamla çekmem bir oldu kısa bir mesafeden geliyordum (ev-tamirci arası en fazla 400m yok bile)disk gereğinden fazla ısınmış sanırım sıkıştıranda o,ama bu saatte tamirciye dönemem ve işlerimin yoğunluğundan dolayıda herzaman vaktim olmuyor olsada ustama uymuyor(yoğun çalışıyorlar) Disk'in sıkıştırma problemi pratik bişekilde gevşetilebilinir mi?yani elimden gelebilcek birşeyse ben halletmek istiyorum ustaya hernekadar lastik değişimi için hakkından katkat fazlasını versemde basit bişey için gitmek zorunda kalmak istemiyorum,bu diski iç kısmından(lastiğe bakan taraf) gevşetme vs yapabilirmiyim?
    ilgilenip okuduğunuz için teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    büyük olasılık lastik montajında disc merkezi kaçık montajlanmıştır.merkezi söküp yerine rahat oturacak şekilde montajını yapmayı deneyin derim.merkezi sökmüşken balata durumuna'da bakmanı tavsiye ederim balatalar yuvasına tam oturmuşmu,balata gergi sacı görevini yerine getiriyormu diye.kolay gelsin.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  3. #3

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    balatalar kalın gelmiştir büyük ihtimalle belli bi süre sona açar korkma ilkten sıkar yedikçe bir kaç güne muhtemelen gevşer..

    ---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:53 ----------

    orjinal balata olmayabilir ücret olarak orjinal balata parası verdiysen önce bunu sorgula derim ustana..

  4. #4
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    bende bundan korkuyorum işte sanırım düzgün yerleştiremediler boş vakit bulursa bi el atayım diyorum ama daha önce disk mekanizmasını açmış biri değilim yanlış bişey yaparım diye korkuyorum:Sayrıca hatırlatma için teşekkürler balata durumunada bakmam lazım

    ---------- Post added at 22:32 ---------- Previous post was at 22:28 ----------


    "balatalar kalın gelmiştir büyük ihtimalle belli bi süre sona açar korkma ilkten sıkar yedikçe bir kaç güne muhtemelen gevşer..

    orjinal balata olmayabilir ücret olarak orjinal balata parası verdiysen önce bunu sorgula derim ustana.. "

    yanlış anladınız sanırım sadece lastikler değişti balata üzerindeki balata,yeni balatanın ilk başlarda sıkma yaptığını işim gereği iyi bilirim otobüs işletmeciliği yapıyoruz yeni balatanın duman yaptığını görmüşlüğüm var sanırım disk mekanizmasını tam oturtamadılar fazla kurcalamadan bi şansımı deneyeceğim galiba olmazsa kısa bir süre daha motora binememeye devamzaten işlerden fırsat bulamıyorum sezon bitmeden aküsü bitmezse ne mutlu bana

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Arka frenmi ön frenmi tutan?

    Havasını alırsan vede fren hidroliği eğer çok doluysa birazını boşaltırsan sorun çözülür.Kirli pistonlu fren kaliperi yani mekanizmasıda tutukluk yapar, sistemde hava oluncada (hidrolik yağın gezdiği yerler boru kaliperler pompa) balatalar kitlenebilir yani kitlenme değilde geri açılma yapmıyor, balata sıkıldıktan sonra geri bırakınca fireni geri gitmiyorlar veya sıkık kalıyorlar.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  6. #6
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Fren balatasi sifir dahi olsa sikma yapmaz. ya montaj halinde bir hata olmustur tada balata yerleri degismiistir buda fren merkezi icerisindeki yagin hava yapmasina sebep olmustur. kaliperin uzerindeki siboptan havasi alinirsa problem ortadan kalkacaktie

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Lastiğin iç kısmına bakan diskte gevşeme yapılamaz disk sabit canta monteli.
    Söktüğü gibi takmadı tabiki.Ezbere iş.
    Uyuz oluyorum böyle kıçınla iş yapanlara şimdi sen git ustana de böyle böyle alacağın muhtemel cevap bu sıkılık normal diyecektir.Normalde kardeşim sana getirmeden önce sorun yoktu dersin sende Diğer arkadaşın dediği gibi fren kaliperi yerinden sökülüp tekrar takılması gerekir.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  8. #8
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    bassturbin
    evet aynen dediğiniz gibi oldu "bu sıkılık aslında normal" bak bende de Aprilia Pegaso var git ona bak oda aynıdır dedi neyse şasede ki lastik yerleştirme çizgi hizalarına vs baktı görünen herşey normal ama biraz gevşetelim dedi,lastiği şaseye bağlayan vidaların eski izlerinden yola çıkarak sol tarafı biraz daha ileri aldık sıkıntı geçti gibi ayrıca yine dediğinizi gibi "kirli kaliperde sıkıştırma yapar" dedi ve tamizleyici spreyden aldık onuda epeyce sıktıktan sonra sıkıntı kalmadı haftada bir bu spreyden kullan dedi atladım eve geldim bu arada sprey 5tl.birde GKN abinin dediği kaliperin üzerindeki sibopa bakıcam hava yapmış mı diye aklımda kalmasın...çok sağolun siz tecrübelilerde olmasanız bizler bu işi öğrenemeyeceğiz

  9. #9
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Çok uğraştım bu mevzuda, bende ön tarafta sorun vardı. Ön disk sıkıştırıyordu, hava yapıyor denildi, havasını aldık işe yaramadı, contalar bozulmuştur dedi, sıfır orjinal contalar aldım. İçerdeki pistonlar şişmiştir denildi, onun da yenisini almak üzereydim ki kaliperdeki patlağı gördüm. Bildiğiniz demir patlamış ve bir çizgi halinde yarılmıştı, 1 cm kadar. Oradan da hidrolik kaçırıyordu. Daha sonra kaliperi atmam gerekti. Honda da 350 TL ila 750 TL arası değişen fiyatlar istediğinde kalipere mecburiyetten başka bir motosikletten uydurmak zorunda kaldım.

    Neyse ki sorun çözülmüş, aman diyim ustaların yanında beklemek gerek. Benim bu disk frenin sıkışmasına da bir usta sebep olmuştu, ustadan sonra öyle olmuştu. Çekiçle işe dalan, elinde tork anahtarı dahi bulundurmayan ustalar her zaman uğraştırıyor.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Kendini tamirci sanan bazı kimseler veya gerçekten tamirciler; bir işi yapmak uğraşmak istemedikleri veya yapamadıkları yapmayı bilmediği zaman sizinki gibi: bu normaldir o kadar olur, benim motorda öyle gibi laflar söylerler.

    Asıl ustalıkta işin içinden çıkabilme doğru arızayı tesbit ve her şekilde tamir etme yeteneği vardır.Sayılı kimseler vardır böyle.Böyle olamayanlara kasap deniliyor.

    Gerçek ustalıkta bir yerden sonra veya her zaman para ikinci plandadır.Yani o kişi ustalığını gösterir...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #11

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    herşeyi ustaya yaptırmaya kalkmayın.. siz yaparak ögrenmeye çalışın bozmaktan korkmayın neticede ustalarda bozmuyormu
    motora binen arkadaşlara tavsiyem ufak tefek şeyleri kendilerinin yapması.. ufak bi lokma alın yan sanayi karaköyde 15 tl.
    tornavida takımı alın seti 5 tl
    alyan ıvır zıvır toplam 50 tl lik takımla neler yaparsınız biraz da mantık kullanın olayı çözün..tamirciye vereceginiz ilk parayla takımları tamamlıyorsunuz..
    sonası size kalmış...

  12. #12
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    ben zaten tamirciye sadece lastik değişim bedeli ödedim diskin ayarı için bir bedel istesede vermeyecektim ki zaten ama nezaket amaçlı bir sordum borcum varmıdır diye var deseydi de vermiyecektim,bassturbin "Gerçek ustalıkta bir yerden sonra veya her zaman para ikinci plandadır.Yani o kişi ustalığını gösterir..." bu sözüne aynen katılıyorum öyle bir usta yakınlarda yok olsa koşa koşa giderdim zaten ama çok met edilen urlalı sabri ustanın oğulları varmış servis için onlara gideceğim anlata anlata bitiremedi motorun önceki sahibi,alet takımım baya geniş dekarasyon dükkanında ne kadar anahtar vs vardı ise dükkanımızı kapattıktan sonra el koydum

  13. #13

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Yeni balata degişiminde veya tamirat sonrası disk sıkılaşması problemlerinizde sakın olan tamircinin ''biraz kullanın geçer'' sözüne kanmayın.Bu bir montaj hatası.Sonuçları: disk,balatalar ve fren pistonundaki keçelerin özelliklerini kaybedip isteklere cevap veremez hale gelmeleri.Sonrası frenim tutmadı,diskim yamulup çatladı,fren pompaları görev yapmıyor..............


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)