Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites Sertliği...?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzRaİL42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Honda Cbr125r Motosikletimin 3-4 Gün Önce Yağını Değiştirdim Repsol Marka 10-40 Yağ Koydular 1 Litrenin Tamamını Motora Koydular Neyse 3-4 Gün Motora Bindim Motorun Soğukken Yani Hararet Çizgisi En Alt Seviyedeyken Motor Vites Geçişleri Sertleşmeye Başladı Ama Motor Isındığı Zaman Normal Seyrine Geçiyor Birde Bazen Motor Vitese Girmiyor Yüksek Süratlerde Arada Bi Yapıyor Ama Bu Vites Sertlik Olayı Motor Soğukken Devamlı Var Bir Önerisi Çözümü Olan Arkadaşlara İhtiyacım Var ?
    Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    olması gerekende bu zaten...
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı ozaktasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2004
    Şehir
    Kilis-Nizip Belkıs Trafo
    Motosikleti
    HondaCB900F,HondaCBR125,Kymco Süper8,Sym Xs125
    Benim makinada vitese biraz sert geçiyor..yeni cıbırların hemen hemen hepsinde bu olay var...tatlı sert ...baboş makina neyapalım olacak okadar....

  4. #4
    AzRaİL42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Yağı Değiştirmeden Önce ßöyle Bişey Yoktu Tıkır Tıkır Geçiodu Şimdi Bi Tatlı Sertlik Başladı Yağ Değişiminden Sonra.
    Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yağ akışkanlığı ve işlenimiyle alakalı.Bende 10-40 castrol koymuştum balatalar yapışma yapıyor halen geçerken sert geçiyor vitesler.10-30 yağ veya farklı bir marka kullanabilirsin belki fark eder.

  6. #6
    AzRaİL42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ akışkanlığı ve işlenimiyle alakalı.Bende 10-40 castrol koymuştum balatalar yapışma yapıyor halen geçerken sert geçiyor vitesler.10-30 yağ veya farklı bir marka kullanabilirsin belki fark eder.
    ßirisine Sordum Oda Diyorki Yaz Aylarında 15-40 Kullan Diyorlar Ama Senin Dediğin Doğru Galiba Yağı Tekrar Değiştiricem İlerleyen Zamanlarda.
    Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Soğukken vites geçişleri zorsa şöyle birşeyde olabilir şu 10w 40 ın önündeki 10wde soğukken yağın kalınlığını gösteriyor.Motorun sogukken yağ kalınlığı 10 vites geçişerinde vs sertlik yapabilir 5w40 da koyulabilir ama tahminim yağ biraz eskisin düzelebilirde ama bilindik castrol vs koymanı tavsiye ederim yinede.

    15w 40 yani soğukken yağ 15 akışkanlık kalınlığında yani kış için soğukken verilen vizkosite oranı akışkanlık oranı, o yüzden soğukken takırtı tukurtuyla geçen vites kutusuna dahada kalın yağ konulursa -15w- gibi dahada sert geçecektir vitesler diyte düşünüyorum.

    Birde yeni yağ ilşe sert geçmesi bence normal çünkü yağ tam olması gereken kıvamda ve daha fazla işlenmemiş durumda.

  8. #8
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    bu tamamen yağ ile alakalı. bende cbr125 varken castrol marka yağda vites geçişleri senin bahsettiğin gibi sertti ve bazen vitese geçmediği oluyordu. ipone rs4000 10/40 yağ kullandıktan sonra bu şikayetlerim geçmişti.. tam sentetik olan farklı yağlarıda deneyebilirsin. ipone biraz pahalıdır (35tl) ama mobil ile castrol'un tam sentetik yağları 25tl civarında. aynı şekilde ipone'u ninjada kullanmaya devam ediyorum. vites geçişleri pamuk gibi diyebilirim.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  9. #9
    AzRaİL42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tamamen yağ ile alakalı. bende cbr125 varken castrol marka yağda vites geçişleri senin bahsettiğin gibi sertti ve bazen vitese geçmediği oluyordu. ipone rs4000 10/40 yağ kullandıktan sonra bu şikayetlerim geçmişti.. tam sentetik olan farklı yağlarıda deneyebilirsin. ipone biraz pahalıdır (35tl) ama mobil ile castrol'un tam sentetik yağları 25tl civarında. aynı şekilde ipone'u ninjada kullanmaya devam ediyorum. vites geçişleri pamuk gibi diyebilirim.
    Sentetik Yağın Vitesli Motorlarda Debriyaja Zarar Verdiğini Duydum O Yüzden Daha Hiç Sentetik Yağ Kullanmadım Ama Eğer Dediğin Gibiyse Yarın İpone Alıp Deniycem 1 Hafta Zaten Yağı Değiştiricem İpone Kullanalım Bide
    Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.

  10. #10
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    bende motul 300v 15-50 koymustum vites gecislerio yumusadi ama motordan gelen ses artmisti sonra tekrar motul5100 10-40 koydum soguk iken ozellikle 2.vitese atarken tak diye sert bi ses geliyor ama isininca sorun yok.Bende o yuzden motorla yola cikmadan once 5 dakika kadar isinmasini bekliyorum 60 derece ye falan gelince hareket ediyorum.Hem motor icinde saglikli.
    RIDE or DIE

  11. #11
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    2. vitesten gelen tak sesi birinci vitesten sonra vites kolundaki boş ''N'' olan kısımdanda kaynaklanıyor normalde yağ ile alakalı olmayıp.

    Birden ikiye atarken boşa geçiyor sonra ikiye geçiyor ayağımızla önce ikiye atıyormuşuz gibi hafif yukarı çekip yani boşa alıp sonra ikinci vitese takarsak bu sesin azaldığını görürüz ama kendim için söyleyeyim her zaman muntazam bu şekilde ikiye takmıyorum motoru, yani birinci vitesten sonra ayağımı hızlıca kaldırıp 2. vitese takmak gibi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)