mobilet motorunun benzin deposuna 1 litre yağa 40 gram motor yağı koymalıyım diyor tamirci.Bana fazla geldi normalde kaç olması gerekir ??
mobilet motorunun benzin deposuna 1 litre yağa 40 gram motor yağı koymalıyım diyor tamirci.Bana fazla geldi normalde kaç olması gerekir ??
bizim arkadaş genelde 5tl lik benzin alıyo 5 aldıgı zaman yarın litrelik 2t yagdan 4 kapak atıyo 10 liralık alıyo en baba onada 8 9 kapak atıyo
Uçurtma, rüzgardan güç aldığı için değil, rüzgara karşı durduğu için uçar!!
4 litre benzine bir su bardağı ( plastik bardak tabii 150 ml) iki zamanlı motor yağı katıyorum. Benzini shellden alıyorum yağı castrol kullanıyorum..En sağlıklı karışımı böyle yakaladım hem çekiş düşmüyor hemde motor şişmiyor. Sanayi içerisinde elimiz ayağımız şu mobilet yaa valla hala en çinli motordan bile daha sağlamlar seviyorum iki zamanlı motorumu) ama yavaş ve gürültülü işte..
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
50 ye 1 yani yüzde 2 oranında yağ ile çalışır iki zamanlılar. Yani her 1 litre için 20 mililitre yağ eklemelisin. Ustan biraz fazla söylemiş.. Fazlası köfte arabası gibi duman çıkartmana, bujinin kurumlanmasına ve performans düşüklüğüne sebep olur. Ayrıca beklediğinde karbüratörde fazla yağ birikmesine ve karbüratörün tıkanmasına da sebep olabilir .
Castrol 2t yağın üzerinde ölçek var.5 lt lik benzine karşılık gelecek şekilde bölmüşler...
100gr sanıyorum 5 LT için..
bana da az gelir falan dedi ustalar..
Benim jawa coştu bu oranlarda..
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
Benim dediğim gibi %2 ye denk geliyor. O usta tayfası bir yerden okumaz kulaktan dolma iş yapar.
herkeze ayrı ayrı teşekkür ederim...
En uygun olması gereken 30 cc yağdır 1 litre için 20 olması gerekeni diğer arkadaşlarında dediği gibi ama 40cc yağ fazla 20 cc de biraz az oluyor bizim buralar için (sıcak hava vs.).Ne olur ne olmaz 30 cc yani olması gerekenden biraz fazla en uygunu olur.Birde ayrı bir şişede bidona gereken yağı koyup üzerine biraz benzini ekleyip bidonda ayrıyetten çalkalayıp depoya koyarsan daha faydalı olur çünkü bazen yağ pıhtılaşıp yani balçık gibi birbirine yapışıp yapağı gibi olup deponun borularında iç kısmına yapışıyor bazen tıkayabilir.Böyle dışarıda çalkalayıp eklersen daha iyi karışım elde etmiş olursun.Bu balçıklanma bazen filtre varsa motorda onuda tıkıyor.
Hadi sen 25cc kullan arası olsun.Fazla yağ hem çevreye hemde karterde birikip hacim küçültdüğünden basınç kaybıyle performans düşüklügüne, extra dumana sebep olur.2t yağ harici kullanmayın.Dışarda karışım olayı kesinlikle dağılım açısından önemli.Kolay gelsin.
mobiletleri bilmem ama dogrusu eskiden iki zamanlı motorlarla kuryelik yaptıgım için söylüyorum..
1 litre/ 40 gram 50 gramda olabilir fazlası hem motoru kolay çalıştırmaz bujiyi yaglar hemde çok duman atar..
bizm motorlarda yag pompası oldugu halde benzine çok az yag atardık.. mobiletlerde bu oran degişirmi bilmem. iki zamanlı motorlar kolay kolay arza yapmaz genellikle yag karışımlarından dolayı piston kitler dikkat et..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)