mz motosiklete 4 zamanlı bir motor koyabilirmiyiz ve prosedürü ve maliyeti nedir?
-
öncelikle selamların en güzeli üzerinize olsun diyorum.
ve bilgi ve tecrübe sahibi arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum
2 zamanlı mz motosiklete 4 zamanlı bir motor koymak hem montaj açısından
hemde prosedür ve maliyeti nasıl olur yardım ve paylaşımlarınızı bekliyorum
şimdiden çok teşekkür ederim ...
basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....
Reklamlar
-
mz kadrosuna uyacak 4 zamanlı motor bulmak zor sanırım. ama aldıgın motoru faturalı alırsa ruhsata işletmen mumkun bildiğim kadarıyla yol yordam nasıl onu bilmiyorum.
-
önce aldığın motorun faturasını çıkar. bununla makına muhendisleri odasına git. oradas enı yonlendırırler. oradan alacağın belgeyle trafik şubeye git. ruhsatın elınde.
-
eğer motor alıp ruhsata işletmeyi düşünüyorsan kesinlikle tavsiye etmem.
çünkü karşına çıkacak maliyet ve zahmet hiç de az olmayacaktır,
ilk şart takacağın motorun Mz ile yakın silindir hacmine ve motor gücüne sahip olması gerekiyor(% 10 tolerans var),Takacağın motor farklı bir markadan çıktığı için kabul edilmeme ihtimali çok yüksek.çoğu Trafik büroları imalatçıdan takılacak motorun uygunluğu için belge istiyor,MZ in imalatçısı bile kalmadı zaten.
hadi bunu da aştık diyelim takacağım motorun noter satışı ya da faturasını alman lazım,Noter satışında hangi motordan çıkmışsa onun ruhsat aslının da sana verilmesi gerekiyor.Sonra Makina mühendisi tadilat projesi çizecek,TSE de muayene edilip onaylanacak,ardından motor değişikliği tesbiti için Tüvtürk'e gideceksin,sonra ruhsat değişikliği yapılacak.
Makina mühendisinden sonraki her aşamada da bürokratik kıllık çıkarabileceklerinden emin olabilirsin.
Aynı marka otomobilden çıkan,aynı serideki motor % 100 aynı motor değişikliği için tam bir haftadır bu bürokratik işlemlerle uğraşıyorum..
-
O kasaya 125 cc koyamassın agır olur 250 olması lazım minimum ama ugraşma bence güzel bişi olmaz
astarı yüzünü geçer
-
yazıma cevap veren tüm motorcu dostlarına selamlar-sevgiler...
şimdi diyelim 200lük 4 zamanlı bir motor aldım faturasıda var veya 2 zamanlı 250lik bir motor aldım bunu benim motorun şasesine monte ediptemi başvurucam yoksa monte etmedenmi başvurucam anlayamadım çok teşekkür ederim ilginize...
basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....
-
Arkadaş yazmış.... Öncelikle Mz in yeterlilik belgesi lazım.... Fabrikasının olmadığına gör bu imkansız...
Olsa bile 4 zamanlı bir motor Mz in kasasına uymaz.... Uydurmak için ilaveler gerekir... Çünkü :Mz lerin motor asma kulak yerleri diğer motorlardan çok farklı.... Vibrasyonları tolere edebilmesi için o şekilde tasarlanmış....
Bence hiç bulaşma... Hem yüzü astarını geçer hem de mz motorundan aldığın keyfi asla bulamassın..............
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Mz'nin motoru neden değişir ki yaw.. canavar gibi alet o.. of of.!! ne zıplar yerinden yaw...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
Kocaeli İl Temsilcisi
savaskayan adlı üyeden alıntı
eğer motor alıp ruhsata işletmeyi düşünüyorsan kesinlikle tavsiye etmem.
çünkü karşına çıkacak maliyet ve zahmet hiç de az olmayacaktır,
ilk şart takacağın motorun Mz ile yakın silindir hacmine ve motor gücüne sahip olması gerekiyor(% 10 tolerans var),Takacağın motor farklı bir markadan çıktığı için kabul edilmeme ihtimali çok yüksek.çoğu Trafik büroları imalatçıdan takılacak motorun uygunluğu için belge istiyor,MZ in imalatçısı bile kalmadı zaten.
hadi bunu da aştık diyelim takacağım motorun noter satışı ya da faturasını alman lazım,Noter satışında hangi motordan çıkmışsa onun ruhsat aslının da sana verilmesi gerekiyor.Sonra Makina mühendisi tadilat projesi çizecek,TSE de muayene edilip onaylanacak,ardından motor değişikliği tesbiti için Tüvtürk'e gideceksin,sonra ruhsat değişikliği yapılacak.
Makina mühendisinden sonraki her aşamada da bürokratik kıllık çıkarabileceklerinden emin olabilirsin.
Aynı marka otomobilden çıkan,aynı serideki motor % 100 aynı motor değişikliği için tam bir haftadır bu bürokratik işlemlerle uğraşıyorum..
sevgili savaş abim gereken şeyleri söylemiş , bu yolları halledemeyeceğimi , türkiyedeki bürokrosiyle baş edemeyeceğimi bildiğim halde zamanında bende çok araştırmalarda bulundum ama zor zanaaat be arkadaşım , haaaa yok ben illa uğraşırım diyorsan olur olmaz diye bir şey yok fakat , yapacağın 10 liralık iş, sana 30 liraya mal olacaksa bu işinde ne mantığı nede güzelliği kalmaz bence , tabi bunlar işin yasal ve yürürlükteki olması gereken durumları
yok arkadaş ben bu mz e bir motor uyduracağım, avrak sorun değil dağ bayır , trafikten meskun alanlarda bineceğim dersen işin rengi değişir ,
sonra benim gibi başlarsın düşünmeye ben mz lerim yasal olduğu için yakıtının sarfiyatı yüzünden zamanında çok düşündüm senin düşündüğünü fakat kurtuluşu satmakta buldum , bu gibi işlerde her zaman sürpriz sonuçlar çıkar bunları göz önünde bulundurmanı tavsiye ederim , maddi ve bürokrosi yönünden ..
kal sağlıcakla....
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
13 Temmuz 2011, 12:04
#10
Ben 125'lik cg motoru görmüştüm bi tane mz'de belki orjinalide olabilir ama bana motor sonradan atılmış gibi geldi. Ewet ruhsatta işletme olayı bu ülkede saçmalık neden motor kısmına bu kadar önemliyorlar anlamıyorum. Yurt dışında arkadaşlar arabalarına her yıl farklı motor takıyor istediği gibi.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler