Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

arızayı bulana ödül vereceğim..bıktım kasaplardan...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    feliçita - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    PİAGGİO BEVERLY 500**2006**
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi veriler yetersiz. kontagı kapatmış gibi deyince herkes elektırık aksamına yükleniyor.
    ama elektırık gercekten kesiliyormu kesılmıyormu bunu söylememiş arkadaş. bizim senator scoterlerde benzin deposu hava alamıyordu onun için arada kelek yaptıgı oluyordu kapaga ninçe bir delikçik deliyorduk bu soruna çözüm oluyordu çunku havalandırma için başka delik ve hortum yoktu. karbürator jiklesi takılı kalmış olabilir. buda belli bir süre sonra tatsızlık yaptıra bilir.
    normal şehir içinde hiç problem olmuyor
    dur kalk olduğu için olsa gerek
    sadece uzun süre dip gaz gittiğimde oluyor bu sorun
    devamlı gaz kolu aynı biçimde açık olduğu zaman
    bunu belirtmek isterim
    ayrıca karburatöru en ayrıntısına kadar temizlettim
    usta yeni karburatör bile sattı bana
    buji de sattı
    bütün sorun gaz kolunu sona kadar açık gittiğimde oluyor o da 15 km falan gittiğimde bu durum 10 km gittiğimdede oluyor
    lütfen yardım edin
    apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    ister son hız ister 60km ile git, gaz kolunu sabit tuttuğun sürece bu sorunu yapacaktır.arada gaz verip kesmen gerekecek.eski scooter'im de ve aynı motordan veya muadili olan çin malı kullanan bir çok arkadaşımda aynı sorun mevcut.

    5-10 dakika arasında normale dönüyormu peki?
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  3. #23
    sero35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Kasım 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda TRANSALP 07
    beyin arızalı
    MOTOR bence bır hastalıktır.

  4. #24
    feliçita - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2011
    Şehir
    ısparta
    Motosikleti
    PİAGGİO BEVERLY 500**2006**
    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ister son hız ister 60km ile git, gaz kolunu sabit tuttuğun sürece bu sorunu yapacaktır.arada gaz verip kesmen gerekecek.eski scooter'im de ve aynı motordan veya muadili olan çin malı kullanan bir çok arkadaşımda aynı sorun mevcut.

    5-10 dakika arasında normale dönüyormu peki?
    stop ettiğinde 5 dk sonra (ortalama ) hiç bişey olmamış gibi çalışıyor..
    apachi'ler ve kendini apachi hissedenler beni yasaklı listesine ekleyin...

  5. #25

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    hocam anlatımınıza göre motorun elektrıksel bır sorundan daha cok yakıt depo benzın muslugu aksamlarına bakılması gerek,yüksek devirlere çıktıgı ve sabıt devırde motor emiş yaparken yetiştiremıyor yakıtı,gazı aralıklarla verdıgınız zamanda yetişemeyen az gelen benzın otomatığe yada karburatöre dolduktan sonra sorunsuz şekilde gıdıyor ,stop edıyor ve aynı şekilde bir müddet bekleyıp yeterlı benzın ulaştımı çalısıyor ,sorununuz bu muhtemelen bunun üzerinde yoğunlaşırsanız iyi olur,birde motorda benzın otomatıgı varmıydı bunuda cevaplarsanız sevınırım.

  6. #26
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı feliçita adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    stop ettiğinde 5 dk sonra (ortalama ) hiç bişey olmamış gibi çalışıyor..
    dostum dediğim gibi gazı sabitleyerek gitmeyeceksin...hızının ne olduğunun önemi yok.

    karbüratörü komple değiştiren mi ararsın.memeleri genişleten mi ararsın hepsini deneyenler oldu,ama sonuç değişmedi.

    bunu bir arıza olarak değilde karakteristik özellik olarak kabullen.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  7. #27
    ümit_150_zc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    suzuki vstrom 250
    motor belli bir süre kompresöre binincede olabilir..

  8. #28
    syn022 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yok sattım Cbf'yi Maxi arıyorum.
    Aşağı yukarı aynı problem bende de var. Hortumları benzin filtresini değiştirdim buji değiştirdim karbüratör temizlettim çözüm olmadı.
    Dediğiniz gibi motor sabit gazla uzun süre kullanıldığında direk susuyor ve napsanda çalışmıyor.
    Benim motorum 2 gün oldu yatıyor çalıştıramıyorum. Benzinimde var karbüratöre benzinde geliyor ama ne yaptıysam çalıştıramadım. Umarım sizde böyle bir problem olmaz.
    ~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~

  9. #29

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Alıntı syn022 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aşağı yukarı aynı problem bende de var. Hortumları benzin filtresini değiştirdim buji değiştirdim karbüratör temizlettim çözüm olmadı.
    Dediğiniz gibi motor sabit gazla uzun süre kullanıldığında direk susuyor ve napsanda çalışmıyor.
    Benim motorum 2 gün oldu yatıyor çalıştıramıyorum. Benzinimde var karbüratöre benzinde geliyor ama ne yaptıysam çalıştıramadım. Umarım sizde böyle bir problem olmaz.
    Ateşleme varmı baktınızmı.Çalışmadığında arıza tespiti daha kolaydır.Yani hangi bölümde .

  10. #30

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    bi sürü sebebi var. benzin otomatiği arızalı kabloları bitmiş kontaktaki kapatma kablosu yerinden çıkmış yada + kutbuna temas ediyor gaz telinde problem var veya korkarımki motorun şişme yapmış olabilir.

    yerinde olsam ilk kontrol edeceğim yer eksoz olurdu eksozun kapağını birşey tıkıyor olsa bile motor aynı tarif ettiğin gibi sönüp bi daha çalışmaz.

    daha ayrıntılı bilgi için yağını kontrol edip supap tarafında şişme olup olmadığına bakarsın aldığın cevaplar daha tatmin edici olacaktır. birde supapı açmışken rolantiyi yükseltip çalıştırmayı dene çalışırsa gaz telin arızalıdır

  11. #31
    varadin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2010
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr gitti palio o da gitti yine ybr ;)
    kardeş öncelikle allah sana sabır versin.tamircilerle uğraşmak zor.hepsi çakal.tek bildikleri para almak,laf yapmak vb.bende de vardı senin gibi bir scooter ramzey diye.bursa'yı bilen bilir.merkezden gemliğ'e gittim geldim.inanır mısınız 10-15 defa stop etmiştir herhalde.ilallah etmiştim.sinirlerim bozıldu.hem de sıfır almıştım.adama diyorum ki bu motor yolda giderken kendi kendine stop ediyor.o da bana diyor ki bu normal benzin boruları benzini yetiştiremiyor,bu yüzden oluyor.cevaba bakar mısın bu normalmiş.e be kardeşim madem böyle bişey var neden satıyorsun bozuk malı.seni .... biiiiiip.neden milleti kandırıyorsun.neyse allah'tanki sattım da kurtuldum.bir lahmacuncuya sattım ve onda da aynı problemleri yaşadı ben biliyorum.kaç defa gitti tamircilere ama yok.gene aynı.allah topunu nasıl biliyorsa öyle yapsın.
    saygılar...

  12. #32
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu marş motorunun parçası değil mi ?, Endiksiyon bobini ile ne ilgisi var ?
    Biz buna dinamo deriz... Bu parça motorun ateşlemesini sağlayan elektriği üretir.... Ama arkadaşın arızası ile bunun alakası yok....

    Bujin çatlamış.... Isınınca elektriği iletmiyor... Değiştir sorunun hallolacak...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #33
    ~~NEO~~ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    KAWASAKİ
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz buna dinamo deriz... Bu parça motorun ateşlemesini sağlayan elektriği üretir.... Ama arkadaşın arızası ile bunun alakası yok....
    Ateşleme ile ilgili bi görevi olduğunu biliyordum zaten de uzun zaman geçti bu olayı yaşayalı, unuttum... Zaten arkadaş yeterli açıklamayı yapınca benim arıza ile aynı olmadığı ortaya çıktı... Hatırlatma için teşekkürler...

  14. #34
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    motor nasıl stop ediyor ilk olarak, önemli olan bu.
    -elektrik komple gidiyormu. yani kontak açıkken farlar filan yanıyormu, marş motoru dönüyormu, vs
    -elektrik hala varsa ateşleme oluyormu (bujiyi şasiye yaklaştırıp marşa basınca anlaşılır, kıvılcım çıkması lazım)
    -ateşleme varsa benzin gidiyormu
    bu üsttekilere cevap verirsen sevinirim

    ayrıca genel olarak ise;
    benzin deposunun hava alacak yeri varmı, dipgazda sürekli benzin çekeceği için içerisine hava almazsa benzin çıkamayacaktır.
    konjektörün bozuk olabilir, dipgazda iken voltajını ölç, max 14,7v civarı olmalı.
    beyinde (cdi) sorun olabilir
    subaplar çok sıkı olabilir diye aklıma geliyor ama o da biraz uzak ihtimal
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  15. #35
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı yakamoz043 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam anlatımınıza göre motorun elektrıksel bır sorundan daha cok yakıt depo benzın muslugu aksamlarına bakılması gerek,yüksek devirlere çıktıgı ve sabıt devırde motor emiş yaparken yetiştiremıyor yakıtı,gazı aralıklarla verdıgınız zamanda yetişemeyen az gelen benzın otomatığe yada karburatöre dolduktan sonra sorunsuz şekilde gıdıyor ,stop edıyor ve aynı şekilde bir müddet bekleyıp yeterlı benzın ulaştımı çalısıyor ,sorununuz bu muhtemelen bunun üzerinde yoğunlaşırsanız iyi olur,birde motorda benzın otomatıgı varmıydı bunuda cevaplarsanız sevınırım.
    şunun üzerine düş bak! Motorumu sattığım gene bu siteden olan bir arkadaşımın başına gelmişti en son benzin filtresini temizledi halbüki içinde çok ufak zeerrecik halide nokta nokta pislikler vardı şeffaf olduğu için dışarıdan görülebiliyordu onu temizledikten sonra tapa gaz giderken motor stop etmeyi kesti bilgin olsun!!
    ANGARAJ

  16. #36
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şunun üzerine düş bak! Motorumu sattığım gene bu siteden olan bir arkadaşımın başına gelmişti en son benzin filtresini temizledi halbüki içinde çok ufak zeerrecik halide nokta nokta pislikler vardı şeffaf olduğu için dışarıdan görülebiliyordu onu temizledikten sonra tapa gaz giderken motor stop etmeyi kesti bilgin olsun!!
    Kontak kapatıyormuş. Elektrik ile ilgili bir sorun, yakıt ile değil.

  17. #37
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor nasıl stop ediyor ilk olarak, önemli olan bu.
    -elektrik komple gidiyormu. yani kontak açıkken farlar filan yanıyormu, marş motoru dönüyormu, vs
    -elektrik hala varsa ateşleme oluyormu (bujiyi şasiye yaklaştırıp marşa basınca anlaşılır, kıvılcım çıkması lazım)
    -ateşleme varsa benzin gidiyormu
    bu üsttekilere cevap verirsen sevinirim

    ayrıca genel olarak ise;
    benzin deposunun hava alacak yeri varmı, dipgazda sürekli benzin çekeceği için içerisine hava almazsa benzin çıkamayacaktır.
    konjektörün bozuk olabilir, dipgazda iken voltajını ölç, max 14,7v civarı olmalı.
    beyinde (cdi) sorun olabilir
    subaplar çok sıkı olabilir diye aklıma geliyor ama o da biraz uzak ihtimal
    Öncelikle depo kapağındaki havalandırma deliği kontrol edilmeli. Kirden vs. tıkanmış ise açılmalı delik yoksa uygun bir yerden depoya havalandırma deliği açılmalı.

  18. #38
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı feliçita adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    normal şehir içinde hiç problem olmuyor
    dur kalk olduğu için olsa gerek
    sadece uzun süre dip gaz gittiğimde oluyor bu sorun
    devamlı gaz kolu aynı biçimde açık olduğu zaman
    bunu belirtmek isterim
    ayrıca karburatöru en ayrıntısına kadar temizlettim
    usta yeni karburatör bile sattı bana
    buji de sattı
    bütün sorun gaz kolunu sona kadar açık gittiğimde oluyor o da 15 km falan gittiğimde bu durum 10 km gittiğimdede oluyor
    lütfen yardım edin
    benzin deposunun hava aldıgı yeri bul böylece hava alıyor almıyor kısmını elemiş oluruz. deponun havalıgı yoksa kapağa ince bir delik aç yada http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1198298/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1529642/detay/

    hazır delinmiş bir kapak da bulabilirsin. bu işlemi yaptıktan sonra bu ihtimali elemiş oluruz. ama elim yatkın değil şu an içinde bu işe para harcamak istemiyorum dersen benzın kapagın açık vaziyette deneme yapa bilirsin.

  19. #39

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    Alıntı yakamoz043 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam anlatımınıza göre motorun elektrıksel bır sorundan daha cok yakıt depo benzın muslugu aksamlarına bakılması gerek,yüksek devirlere çıktıgı ve sabıt devırde motor emiş yaparken yetiştiremıyor yakıtı,gazı aralıklarla verdıgınız zamanda yetişemeyen az gelen benzın otomatığe yada karburatöre dolduktan sonra sorunsuz şekilde gıdıyor ,stop edıyor ve aynı şekilde bir müddet bekleyıp yeterlı benzın ulaştımı çalısıyor ,sorununuz bu muhtemelen bunun üzerinde yoğunlaşırsanız iyi olur,birde motorda benzın otomatıgı varmıydı bunuda cevaplarsanız sevınırım.


    tekrar tekrar söylüyorum ,benzin ve yakıt konusuna dikkat et ,motor yetiştiremiyor sabit devirlerde ve yüksek devirde ,hava almasına deponun,benzın musluguna,hortumlara bak

  20. #40
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    herkez motorun ayrı parçasına kusur buldu aynı hatayı iki kere yazan yok hepsini yapmaya kalksan motorun değişmedik yeri kalmaz int. üzerinden hiçbir arıza tespiti sağlıklı yapılmaz motoru görerek ve gerekli aletlerin yardımıyla olur karşıdan motora bakarak dahi olmaz


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)