Ebayda gezinirken Dragstar 1100 e yapılmış bir turbo uygulaması gördüm, şimdi benim anladığım egsozdan alıyor ama sonra bunu nasıl performansa dönüştürüyor? Tahrik kuvvetini ne için kullanıyor
Ebayda gezinirken Dragstar 1100 e yapılmış bir turbo uygulaması gördüm, şimdi benim anladığım egsozdan alıyor ama sonra bunu nasıl performansa dönüştürüyor? Tahrik kuvvetini ne için kullanıyor
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
http://mail.baskent.edu.tr/~20093003...otor/turbo.htmKarbüratörlü motorlara uygulanan turbo sistemlerinde emiş veya basınç uygulama ile olmak üzere iki farklı sistem mevcut.
Emiş sisteminde turbonun emiş yoluna yerleştirilen karbüratör ile motor sisteminin fiziki işleyişi bozulmadan sonuç alınıyor.
İşinize yarar umarım
Tahrik kuvvetini silindirlerin içine başınçlı hava göndermek için kullanıyor.
Tamamda ben dragstar 1100 e niye turbo uygulandığını yani mantığını anlamadım. 1100 cc dragsatrın torku zaten abartı sayılabilir. sürücü dahil 400 kg gelmiyen bi aletin yaklasık 100 nm torka sahip olması 5000cc v8 bi arabayla eşit tork demek. Araba bile bu torkta yanlıya yanlıya gidiyosa daha fazlası ve turbo boşluğu pek hayra alamet değil
Heralde arkadaşın canı sıkılmış
Okuduklarımdan anladığım üzere daha kuvvetli hava basmak için bir yol, kuryakyn supercharger tarzı anladığım kadarı ile, yakıt düşmesinden bahsetmiş, böyle bir şey gerçekten yakıt düşürür mü? Ben turbolu araçların hep daha fazla yaktığını zannederdim.. Birde egsoz sıcklaığını pervane döndürüyor girecek havayı soğutmak için ne yapmış olabilir..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
Turbo sicak hava basar.
Bir turbonun donus hizi 35.000 rpm gibi salak sacma bir rakkamdir
Sogutmasini yag ile yapar
Motorun gucunu ciddi anlamda yukseltir, dusuk cc motorlardan yuksek cc es deger guc almanizi saglar.
Drag star gibi 100km/h bile bugun 4-5 sn ulasan bir motora niye Turbo takarsin diye sorar isen
bu hayattan cok sikilmis olmaliyim her halde derim
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Yakıt düşüreceğini hiç sanmam.
Soğutma yetersiz olduğu için intercoller eklemesi yapılıyor.
Yakit dusmesi soz konusu dahi degildir , tam tersi artar bile.
500cc lik bir motosiklet 5.5 lt/100km tuketiyor ise
turbodan sonra
turbo devreye girdiginde 7lt/100km ye kadar cikan bir yakit tuketimi sergiler
Lakin verdigi guc 650 -700 cc bir makinaya es degerdir.
Yakit tuketimini kontrol altina almak icin otomobil firmalari common rail teknolojisini kullanmaktadir. Normal enjeksiyon 900 bar basinc ile puskurtme yapar iken common Rail coklu noktadan 1800 bar basic ile puskurtme yapar.
Fakat motosiklet blogunda bu kadar yer olmadigindan benim bildigim Common rail teknolojili motor yoktur.
Son senelerde Turbo dizel binek arabalarin da patlamasinin sebebi bu dur. 1.4 araclari 1.6 araclara es deger guc te kullanmayi saglayan sey Dizele takviye gelen Common rail ve turbodur.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Yeterli turbo basıncı sağlarsanız küçük hacimli bir motordan inanılmaz güçler elde edebilirsiniz. Üstelik düşük devirlerde yakıt tüketiminde de kayda değer bir artış olmadan. Örnek vermek gerekirse turbolu motorların yasak olmadığı 70 li yıllarda BMW formüla 1 de standart 2002 motor bloğunu kullandığı yarış otomobilleriyle 1400 cc motordan 1000 beygirin üzerinde güç üretmeyi başarmıştır. Hatta turbo yasaklanıp atmosferik motorlara geçilince formüladan çekilip 2000 li yıllara kadar da tekrar geri dönmemiştir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)