Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Dragstara Turbo Uygulaması, Nasıl yapmışlar bunu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Ebayda gezinirken Dragstar 1100 e yapılmış bir turbo uygulaması gördüm, şimdi benim anladığım egsozdan alıyor ama sonra bunu nasıl performansa dönüştürüyor? Tahrik kuvvetini ne için kullanıyor







    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Karbüratörlü motorlara uygulanan turbo sistemlerinde emiş veya basınç uygulama ile olmak üzere iki farklı sistem mevcut.
    Emiş sisteminde turbonun emiş yoluna yerleştirilen karbüratör ile motor sisteminin fiziki işleyişi bozulmadan sonuç alınıyor.
    http://mail.baskent.edu.tr/~20093003...otor/turbo.htm

    İşinize yarar umarım

  3. #3
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Tahrik kuvvetini silindirlerin içine başınçlı hava göndermek için kullanıyor.

    Tamamda ben dragstar 1100 e niye turbo uygulandığını yani mantığını anlamadım. 1100 cc dragsatrın torku zaten abartı sayılabilir. sürücü dahil 400 kg gelmiyen bi aletin yaklasık 100 nm torka sahip olması 5000cc v8 bi arabayla eşit tork demek. Araba bile bu torkta yanlıya yanlıya gidiyosa daha fazlası ve turbo boşluğu pek hayra alamet değil

    Heralde arkadaşın canı sıkılmış

  4. #4
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuduklarımdan anladığım üzere daha kuvvetli hava basmak için bir yol, kuryakyn supercharger tarzı anladığım kadarı ile, yakıt düşmesinden bahsetmiş, böyle bir şey gerçekten yakıt düşürür mü? Ben turbolu araçların hep daha fazla yaktığını zannederdim.. Birde egsoz sıcklaığını pervane döndürüyor girecek havayı soğutmak için ne yapmış olabilir..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  5. #5
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Okuduklarımdan anladığım üzere daha kuvvetli hava basmak için bir yol, kuryakyn supercharger tarzı anladığım kadarı ile, yakıt düşmesinden bahsetmiş, böyle bir şey gerçekten yakıt düşürür mü? Ben turbolu araçların hep daha fazla yaktığını zannederdim.. Birde egsoz sıcklaığını pervane döndürüyor girecek havayı soğutmak için ne yapmış olabilir..
    yakıt düşmesinden bahsedilmiyor..Sadece turbo uygulandıktan sonraki değerlere sahip başka bir araçtan daha az yaktığını söylüyor..
    yoksa turbo uygulandığında mutlaka ek yakıta ihtiyaç olur..

  6. #6
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Turbo sicak hava basar.

    Bir turbonun donus hizi 35.000 rpm gibi salak sacma bir rakkamdir

    Sogutmasini yag ile yapar

    Motorun gucunu ciddi anlamda yukseltir, dusuk cc motorlardan yuksek cc es deger guc almanizi saglar.

    Drag star gibi 100km/h bile bugun 4-5 sn ulasan bir motora niye Turbo takarsin diye sorar isen

    bu hayattan cok sikilmis olmaliyim her halde derim
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #7
    -eren- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Değişik bir sl 150
    Yakıt düşüreceğini hiç sanmam.
    Soğutma yetersiz olduğu için intercoller eklemesi yapılıyor.

  8. #8
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı -eren- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt düşüreceğini hiç sanmam.
    Soğutma yetersiz olduğu için intercoller eklemesi yapılıyor.
    Yakit dusmesi soz konusu dahi degildir , tam tersi artar bile.

    500cc lik bir motosiklet 5.5 lt/100km tuketiyor ise

    turbodan sonra

    turbo devreye girdiginde 7lt/100km ye kadar cikan bir yakit tuketimi sergiler
    Lakin verdigi guc 650 -700 cc bir makinaya es degerdir.


    Yakit tuketimini kontrol altina almak icin otomobil firmalari common rail teknolojisini kullanmaktadir. Normal enjeksiyon 900 bar basinc ile puskurtme yapar iken common Rail coklu noktadan 1800 bar basic ile puskurtme yapar.

    Fakat motosiklet blogunda bu kadar yer olmadigindan benim bildigim Common rail teknolojili motor yoktur.

    Son senelerde Turbo dizel binek arabalarin da patlamasinin sebebi bu dur. 1.4 araclari 1.6 araclara es deger guc te kullanmayi saglayan sey Dizele takviye gelen Common rail ve turbodur.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #9
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Yeterli turbo basıncı sağlarsanız küçük hacimli bir motordan inanılmaz güçler elde edebilirsiniz. Üstelik düşük devirlerde yakıt tüketiminde de kayda değer bir artış olmadan. Örnek vermek gerekirse turbolu motorların yasak olmadığı 70 li yıllarda BMW formüla 1 de standart 2002 motor bloğunu kullandığı yarış otomobilleriyle 1400 cc motordan 1000 beygirin üzerinde güç üretmeyi başarmıştır. Hatta turbo yasaklanıp atmosferik motorlara geçilince formüladan çekilip 2000 li yıllara kadar da tekrar geri dönmemiştir.

  10. #10
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Alıntı yucika adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeterli turbo basıncı sağlarsanız küçük hacimli bir motordan inanılmaz güçler elde edebilirsiniz. Üstelik düşük devirlerde yakıt tüketiminde de kayda değer bir artış olmadan. Örnek vermek gerekirse turbolu motorların yasak olmadığı 70 li yıllarda BMW formüla 1 de standart 2002 motor bloğunu kullandığı yarış otomobilleriyle 1400 cc motordan 1000 beygirin üzerinde güç üretmeyi başarmıştır. Hatta turbo yasaklanıp atmosferik motorlara geçilince formüladan çekilip 2000 li yıllara kadar da tekrar geri dönmemiştir.
    Güzel bilgi o dönemde F1 de 1.5 litre hacimli motorların gücü 1500 hp lere kadar dayanmıştı 40 yıl öncenin teknolojisi ile

    Şuan motoGP de turbo serbest olsa düzlüklerde 600 km/s gibi hızları görüyodu pilotlar Isle of Man TT yi düşünemiyorum bile


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)