Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kartel Sökerken Yağ aktı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    Jundign 150 cc manda kasa
    Pazar günü motorun kayışını değiştirmek için kartel kutusunu açıyordum küçük ve uzun vidaları söktüm kapak açılmayınsa kartel'in en sonunda 10 numara anahtarla bi vida daha söktüm ve vidayı çıkarttığımda yağ akmaya başladı hemen vidayı geri taktım. Bu yağ neyin yağı ve nereden değiştiriliyor çünkü akan yağ çok siyahtı yenilemek istiyorum ve nereden değiştiğini bimiyorum. bilen arkadaş varsa lütfen yardım etsin.


    Okla gösterilen bölgeden söktüm


    Yukleresim.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    orada yağ ile ilgili bir şey yok sanırım? bi debriyaj var...

    arka fren kampanaysa fren hidroliğini boşaltmış olabilir misin?

  3. #3
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    o motorda arka frende hidroliğin ne işi var????

    kapak vidalarının tümünü 8 anahtar tutar..söktüğün 10 anahtar ağızlı civata kapağa bağlı değildir..onu sökmeden kapak çıkardı...sadece pimleri tutar hafif tıklaman yeterdi..
    bahsettiğin civatadan akan yağ,arka teker milinin ve dişlisinin olduğu kutunun yağıdır...oradan boşaltır üst kısmındaki civatadan doldurursun....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  4. #4

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    Jundign 150 cc manda kasa
    franla bi bağlantısı yok orada köşede bir tane vida kapağı tutmuyor ama kapanın hemen yanında 10 numara anahtarla sökülen tek vida zaten

    Samet bey peki orada kullanılan yağ ne tür bi yağdır

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2011
    Bu kartel kutusunda fır fır fır kayışın sesi gelıyor,Aslında benı rahatsızda edıyor.Bu ses neden cıkar,normal midir ?Sürtme sesi gibi.

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı thefireofhel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    franla bi bağlantısı yok orada köşede bir tane vida kapağı tutmuyor ama kapanın hemen yanında 10 numara anahtarla sökülen tek vida zaten

    Samet bey peki orada kullanılan yağ ne tür bi yağdır
    90 numara yağ kullanılır.
    http://i827.photobucket.com/albums/z...usu/Diff01.jpg

  7. #7
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o motorda arka frende hidroliğin ne işi var????

    kapak vidalarının tümünü 8 anahtar tutar..söktüğün 10 anahtar ağızlı civata kapağa bağlı değildir..onu sökmeden kapak çıkardı...sadece pimleri tutar hafif tıklaman yeterdi..
    bahsettiğin civatadan akan yağ,arka teker milinin ve dişlisinin olduğu kutunun yağıdır...oradan boşaltır üst kısmındaki civatadan doldurursun....
    samet abi doğruları söylemiş.... bende kapakta 8 anahtar ile tutulan civatalardan başka görmedim...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  8. #8

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    Jundign 150 cc manda kasa
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gönderdiğin fotodan tam belli olmuyor abi ama ben motorun resimlerini yüklüyorum üzerinden tarif edebilir misiniz. ve söktüğüm yeri kırmızı yuvarlak içine aldım. daha net anlaşılsın diye.

    Yukleresim.com

    Yukleresim.com

  9. #9
    Farukxtm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CBR 250 R
    sen şanzuman yagını koyma yerinin vidasını açmışsın.sana tavsiyem o motoru öyle kullanma atta bi vida olacak onuda sök olan yagı komple boşalt boşalttıktan sonra alt vidayı sık o üstteki açtıgın vidanın ordan yagı koy taşana kadar taştıktan sonra birazdaha ekle ve vidayı sık işlem bukardar şanzuman yagı eksilirse dişlilerin aşınacaktır.
    ------------------------------------------------------------------------------CBR 250R (HRC)------------------------------------------------------------------------------

  10. #10

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    Jundign 150 cc manda kasa
    Açtığımyer yağ koyma yeri olamaz çünkü açınca akıyo mantık olarak daha yukarıdan bi yerden konuyor. Benim açtığın vida tahminen yağı boşaltma yeri. Peki bu yağı nereden dolduruyoruz ve ne tür bi yağ kullanıyoruz.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı thefireofhel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açtığımyer yağ koyma yeri olamaz çünkü açınca akıyo mantık olarak daha yukarıdan bi yerden konuyor. Benim açtığın vida tahminen yağı boşaltma yeri. Peki bu yağı nereden dolduruyoruz ve ne tür bi yağ kullanıyoruz.
    Açtığın yer yağ koyma yeri.Daha önce motor sağa yatırılmış şekilde gereğinden fazla yağ konulmuş,düz durumda açınca yağ akmış.Boşaltma yeri altta solda resimlerde görülebiliyor.Yağ yeni gibi görünüyorsa bir şey yapmana gerek yok.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:00 ----------

    Alıntı thefireofhel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açtığımyer yağ koyma yeri olamaz çünkü açınca akıyo mantık olarak daha yukarıdan bi yerden konuyor. Benim açtığın vida tahminen yağı boşaltma yeri. Peki bu yağı nereden dolduruyoruz ve ne tür bi yağ kullanıyoruz.
    Yeni resim:

  12. #12

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    Jundign 150 cc manda kasa
    Arkadaşlar yazılanları türçkeye çevirdim googleden

    Son dişli yağı
    Not: aylık kontrol ve üç aylık değişim
    Not: 80/90 ağırlık dişli yağı son sürücü durumda önerilir. Ancak, aşırı soğuk hava koşullarında, bu kart itmek zor olduğunu fark edebilirsiniz. Bu durumda, örneğin 75 kilo veya eşdeğer motosiklet iletim sıvısı olarak, hafif viskoziteli yağ kullanın.
    Seviyesini kontrol etmek için, sol arka motor durumda seviye vidayı çıkarın.
    Yağı boşaltmak için, motor kasanın arka alt kısmında boşaltma tapasını çıkarın. Bu 10 dakika ya da daha fazla drenaj son sürücü petrol WAM motor tavsiye edilir
    Final disk kapasitesi
    80ml
    80/90 ağırlık

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:33 ----------

    Bu resim herşeyi özetliyor galiba tüm yorum ve önerileriniz için teşekkürler.
    Yukleresim.com


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)