4 Silindirde Konjektör Isınması-Akü nün azcık, fazla şarj olması nedendir?
-
Merhaba arkadaslar,
Motorum ile gecenlerde dolasırken, uzun xenon u acmam nedeni ile devir ibremde bir titreme gördüm. sonra ustaya gittik, uzun xenon kesmiş, acınca cok asırı elektrik cektiği için devir ibrem titremiş.
Neise uzun xenon'u söktük, yerine h7 sarı ampül taktık sorun ortadan kalktı.
yalnız otoparka geldiğimde koltuk altında sıcaklık hissettim. akü ve konjektör bölümü oldukca sıcaktı.oradaki şase parça da ısınmıstı.
bugün usta motoru baktı bindi denedi, geldi, sorunsuz motor dedi. fakat konjektöre tuttuğumuzda biraz fazla ısındığını gördüm. ya da bana mı öyle geliyor anlayamadım. usta dokununca normal dedi. ben daha önce hiç tutmamıstım konjektöre, ısısını bilmiyorum fakat, elimi tam üzerine oturtunca ve bastırınca yakacak derecede acıtıyor, yani o kadar ısınıyor.
Bir de aküyü ölcünce cok az bir değerde fazla şarj oluyor dedi. 7 amperlik akü vardı üzerinde, sökelim 9 amperlik takalım, konjektör biraz rahatlar dedi. taktık geldim otoparka yine, fakat yine konjektör aynı sıcaklıkta idi?
Şimdi acaba konjektörüm mü arızalandı? aküm neden fazla sarj oluyordu? yeni akünün sarjını ölçmedik.
nasıl anlayacağım sorun var ise? konjektör her 4 silindirde ısınıyor mu? 7 lik akü neden ısınıyordu?
cok acil cevap istiyorum... Psikolojim bozuldu
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
Reklamlar
-
Birinci sorum akun kurumu , islakmi
ikinci sorum 4 silindir 600 bir motorda nasil oluyorda 9 ameprlik bir aku oluyor hayli az degilmi
Konjektor normal olarak isinir, sonucta elektrik akimi var.
Bu sebepten konjektorler ayni silindir gibi hava kanallarina sahiptir. Sogumalari hizli olsun diye.
Cok isinma belkide xenon icerde kablolarda yaptigi bir yipranmada olabilir.
Iyi bir elektrik ustasi ile olcum yaparak cozumu kontrol edebilirsin.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Usta Tamamen evham yapıyorsun diye dalga gecmeye basladı, arkadaslarım da öyle. acaba ben mi abartıyorum
Kuru Akü ; 12/7 bir akü vardı üzerinde.
Simdi de 12/9 bir akü taktık.
Zaten CBR Larda genel olarak 8-9 değerinde akü koyuyorlar...
Konjektörüm Sağ arka grenajın içerisinde saseye bağlı bir yerde.
Konjektör ısınması her 600F kullanıcısında oluyor ise sorun yok demekki
Peki Akü ısınması ve Akünün azcık fazla şarj olması neden oluyordu?
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
01 Haziran 2011, 01:46
#4
konjektör ısınır ama el yakacak kadar ısınmaz benim bildiğim.
zenon far büyük olasılıkla arıza yapmadan önce konjektöre zarar verdi.
konjektör arıza yapınca büyük olaslıkla aküyüde fazla şarj'dan kurutur.
dinamo çıkışını ve konjektör çıkışını bir ölç derim motora başka zarar vermesin.
zaten bu zenon farlar genelde motosiklet tesisatına çogu kez zarar vermekte,pek nadir sorun çıkartmayan o da balansların kalitesinden fazla akım çekmiyor ve konjektör'e fazla yük binmiyor.kolay gelsin.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
01 Haziran 2011, 19:34
#5
-
01 Haziran 2011, 21:58
#6
hadi geçmiş olsun,az masrafla sorunu halletmişsin.
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
01 Haziran 2011, 22:10
#7
bende aynı şeyi yaşadım 16 A taktım iş çözüldü , artık arabalara takviye bile yapıyorum
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)