Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor gücü kesiliyor, tekliyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Daifo 125 T-D
    Arkadaşlar herkese merhaba,

    Yaklaşık 6 ay önce ikinci el bir motor aldım. Motor 125'lik Daifo marka (çin malı veya Türk malı Hiç araştırmadım) bir scooter aldım. Motor kullanma kitapçığında 5,7 bg diyor düz yolda max: 75-80 km yapıyordu yokuş aşağı 81 yapmıyor km göstergesinde 80'den sonrası kırmızı ve o çizgiyi hayatta geçmiyor.

    Neyse konu ondan ziyade geçenlerde motor 60'a geldiğinde kesiliyor, tekliyor 61 yapmıyor. Motoru geri çekiyorlar sanki. Tamirciye gittim karbüratör dedi. Temizledi. 75 yapıyor motor. İki gün sonra tekrar aynı sıkıntı bu sefer buji dedi. Değiştirdik düzeldi. Sonra yine aynı sıkındı bu sefer diyafram dedi bakalım bu kaç gün sürecek. 14500 km'de acaba rodaj falan mı gerekir. ne yapsak rahat bir 80 yapsa fazlasında gözüm yok geçenlerde bir araba sollıyım dedim ortada kaldı kötü oldu yani sıkıntı nerde olabilir bir fikri olan var mı acaba ne dersiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Farukxtm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CBR 250 R
    motor yagını kontrol et bi benim tavsiyem degiştir depoda yarım epodan az benzin olmasın hava filtreni ve benzin otomatigi benzin filtresini kontrol ettir anlıyorsan sen bak derim

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu motorlarda o kadar cok sikinti varki , uzaktan yorum yapmak imkansiz. Motor ustalarini zengin ediyor sadece. Yetkili servis ne diyor ise onu yapacaksin baska caren yok.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Daifo 125 T-D
    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim cevap geldi usta sonunda "rektefe zamanı gelmiş" dedi. Masrafı ne dedim 200 TL + 3-5 işçilik dedi :( :( :( Yapıcak bişey yok umarım değer bu kadar masrafa, napalım ödeyeceğiz

  5. #5
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    6 aylık motor rektefeye girermi hiç Ustaya paranı kaptırma boşuna. Bunun ateşleme ünitesi ile alakası var. Dersen uğraşırım uğraş ama sıkıntı yaşamak istemiyorsan sat derim. Ayrıca garanti falan yok mu makinada ?
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  6. #6
    6uven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul-Adapazarı Ucgeni
    Motosikleti
    CBF 150 ( BY 1623 )
    Dostum 14.500 de ki i motora nasıl rektefiye yapılır onu alamadım tamam motor çin malı olabilir ama o bile en az 40-50 binden sonra rektefiye görürse iyi olur sana tafsiye bence sen ustanı değiştir

  7. #7

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Daifo 125 T-D
    Alıntı 6uven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum 14.500 de ki i motora nasıl rektefiye yapılır onu alamadım tamam motor çin malı olabilir ama o bile en az 40-50 binden sonra rektefiye görürse iyi olur sana tafsiye bence sen ustanı değiştir
    Ben de katılıyorum aslında çok araştırdım. Bugün gittim görüştüm ustayla, "Nasıl olcak bu iş ?" dedim: "Motor yağ sızdırıyor yağ yakıyor" dedi. "Rodaj süresi varmı kaç km ile ne kadar gidecez?" dedim. "60-70 km ile 500 km gidiceksin" dedi. Güldüm motor zaten max. 75 yapıyor diye, "yok artık 100-120 yapıcak." dedi yuhh dedimmm. Bizi kekliyor bu adam bence ben en iyisi ustayı değiştiriyim. Hayatta 3 ustayı değiştirmeye cesaret edemiyorum biri dişçi ikincisi berber ücüncüsü motor ustası Öle olsaydı mantıken tüm motorları rektefeye sokarlardı %40 performans olurdu

  8. #8
    kartalizma07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    ANTALYA
    ohaaa rektefiye okadar tutarmı hiç o paraya sıfır silindir alırsın bence yaptırma
    arkadaşın motoruda yaptırıyoz rektefiye için vermiş parçaları pahalı olsa yenisini takalım derdi
    sorun giderildimi motorda
    ustan kim senin
    Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık

    durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...

  9. #9

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    çin malı motorlara rektefiye yaptırmayın. rektefiye gören motorun ayarları zaten tutmaz birbirini. yeni piston almayı deneyin. pistonları zaten ucuz. bi piston alıp taktırırsınız olur biter. yağ akıtması içinde yağ keçeleri değişecek. ben kendi motorumda 15 tl ye yaptırmıştım. bu arada 125 cc scooter 120 yapmaz ama 100ü devirir.rüzgar felan etken ama normal şartlarda 100ü zorlaması lazım geçmesi lazım. bence servisine gidin ve sorunu anlatın.

    tam olarak anlatırsanız bizde yorum yapabiliriz. motorun sesine bakarak devir tahminind ebulunun 60 giderken kaç bin devirde oluyor ? bastığınızda hızlanışı yokuş tırmanışı nasıl ? mtoor yağı ne zaman değişti bujiniz sağlammı lastik havalarınızı kontrol ediyor musunuz kayışınızı kontrol ettirdinimi motor yağ yakıyormu ?

  10. #10
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    aynı problem bendede vardı.Ama ben depoyu basit bir düzenekle selenin altına aldım ve manifoldu değiştirdim ayrıca hava filtresi kutusuna giden hortumları kontrol et. hava filtresi kutusunun sadece 2 tane vidası eksikti bende pek önemsemedim 60ı geçmedi ve teklemeye başladı... 2 ay falan böyle kullandım. sonrasında babamla bir bakıma alalım dedik. eksik vidaları falan bir taktık. motor düz yolda da rampa aşağıdda 80i 1km geçmiyor. ama sarsıntıdan dolayı 80 i geçmek iyi değil nasıl olsa çin çan çon :D en iyisi elden çıkarmak... sakın masraf etme!

  11. #11

    Üyelik
    25 Nisan 2011
    Alıntı Sa07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese merhaba,

    Yaklaşık 6 ay önce ikinci el bir motor aldım. Motor 125'lik Daifo marka (çin malı veya Türk malı Hiç araştırmadım) bir scooter aldım. Motor kullanma kitapçığında 5,7 bg diyor düz yolda max: 75-80 km yapıyordu yokuş aşağı 81 yapmıyor km göstergesinde 80'den sonrası kırmızı ve o çizgiyi hayatta geçmiyor.

    Neyse konu ondan ziyade geçenlerde motor 60'a geldiğinde kesiliyor, tekliyor 61 yapmıyor. Motoru geri çekiyorlar sanki. Tamirciye gittim karbüratör dedi. Temizledi. 75 yapıyor motor. İki gün sonra tekrar aynı sıkıntı bu sefer buji dedi. Değiştirdik düzeldi. Sonra yine aynı sıkındı bu sefer diyafram dedi bakalım bu kaç gün sürecek. 14500 km'de acaba rodaj falan mı gerekir. ne yapsak rahat bir 80 yapsa fazlasında gözüm yok geçenlerde bir araba sollıyım dedim ortada kaldı kötü oldu yani sıkıntı nerde olabilir bir fikri olan var mı acaba ne dersiniz.
    kardeşim aynı motor bendede var ve bende 80 km yi geçemiyorum motor çok güzel hızlanıyor fakat 80 gelince kalıyora çaba hız kesici bişey falanmı var hani mopetlerde oluyo bundada olabilirm


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)