Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

akü şarj mı olmuyor,şarj mı tutmuyor??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    istanbul-avrupa
    Motosikleti
    kawasaki er6f
    arkadaşlar er6f motorumu garajda bıraktığımda direksiyonu sağa doğru kilitleyip bırakmışım..park lambası sökülü olduğu için farketmemişim..arka tarafta yanan stop lambası 5-6 günde aküyü sıfırlamış..teknik donanım olarak şarj edecek adaptörüm,atlatma kablom ve atalatma yapacak aracım mevcut..önce şarj ettim..gösterge lambaları yandı fakat marşa bastığımda akü nün gücü yetmedi gibime geldi ve çalışmadı..ama çalışmama sesi grrrrrr gibi bir ses yani tam kavrayamama sesiydi sanki..daha sonra araçtan kablolarla atlatma yaparak bastım marşa..tek seferde aldı..çalıştı ve çalışırken araç aküsüyle bağlanatısını çıkardığımda önce far göz kırpmaya başladı sonra motor teklemeye başladı ve durdu..yani arabanın aküsü bağlıyken sorunsuz çalışıyorken,bağlantıyı kesince duruyor..
    benim düşüncem akünün ömrünü tamamlamış olduğundan şarj olmadığı yönünde,çünkü orijinal aküsü..2006 dan beri üzerindeki yuasa markalı fabrika çıkışlı akü...fakat şarj dinamosu veya herhangi bir elektrik sisteminde arıza da olabilir mi..yani onlar şarj etmiyo olabilir mi..ben her halükarda yeni bir akü alıyım mı..5 seneyi geçmiş ne de olsa..park lambaları açık unutulduğunda şarj ve elektrik sisteminde bi arıza olur mu..
    okuyan ve cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
    zaman ile sınırlanan,ne kadar özgür olabilir ki...?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    kontak açık unutuldugunda alternatöre arıza verebilir,
    kontak kapalıyken butonların basılı kalması çok azda olsa enerji çekimine sebebiyet verebilir fakat aküyü öldürmez,
    sizin akü zaten ömrünü tamamladığından akü değişim gerekebilir,
    Fakat,
    Motor çalışır durumdayken kendi enerjisini üretmelidir,
    sanıyorum o makıne enjeksiyonlu sisten,
    5.10 dk takvıye takılıyken çalıştıgı zaman sistemi rahat hareket ettıreceğinden sonrasında sorun yaşatmamalıdır,

    eğer sıkıntı oluyor ise (alternatör) statör veya konjektörde sorun oluşmuş olabılır...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  3. #3
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Sevgili kardeşim anlattığından anladığıma göre akünüz tamamen deşarz olmuş yanı boşalmış durumda. Siz şarz ettiğiniz halde şarji tutmamasıya edilen şarj süresinin yetersiz kalması veya akü içindeki suyun azalarak peteklerin tepeleri meydanda kalacak kadar eksik olması demektir. Bu dediklerim yapılırda yine sarj tutmazsa akü için artık sela verilmesi gerekir. Çünkü rahmetli olmuştur.
    Bana yakın mısınız bilmiyorum. Bendeki şarj aleti aynen tomografi gibi. Aküyü takarsın. Bu akü kanser kurtuluşu yok diyor. Getirebilme imkanın varsa gereğini yaparız. Kolay gelsin.

  4. #4

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    istanbul-avrupa
    Motosikleti
    kawasaki er6f
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontak açık unutuldugunda alternatöre arıza verebilir,
    kontak kapalıyken butonların basılı kalması çok azda olsa enerji çekimine sebebiyet verebilir fakat aküyü öldürmez,
    sizin akü zaten ömrünü tamamladığından akü değişim gerekebilir,
    Fakat,
    Motor çalışır durumdayken kendi enerjisini üretmelidir,
    sanıyorum o makıne enjeksiyonlu sisten,
    5.10 dk takvıye takılıyken çalıştıgı zaman sistemi rahat hareket ettıreceğinden sonrasında sorun yaşatmamalıdır,

    eğer sıkıntı oluyor ise (alternatör) statör veya konjektörde sorun oluşmuş olabılır...
    akü yü burada yakındaki bi akücüye verdim boş bu akü dedi..ben de sen şarj et dedim..yarın alıcam kısmetse..inşallah dediğin sistem de komple arıza yoktur..şarj olduktan sonra hiçbi sorun kalmaması tek ümidim..ilgine teşekkürler..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------

    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim anlattığından anladığıma göre akünüz tamamen deşarz olmuş yanı boşalmış durumda. Siz şarz ettiğiniz halde şarji tutmamasıya edilen şarj süresinin yetersiz kalması veya akü içindeki suyun azalarak peteklerin tepeleri meydanda kalacak kadar eksik olması demektir. Bu dediklerim yapılırda yine sarj tutmazsa akü için artık sela verilmesi gerekir. Çünkü rahmetli olmuştur.
    Bana yakın mısınız bilmiyorum. Bendeki şarj aleti aynen tomografi gibi. Aküyü takarsın. Bu akü kanser kurtuluşu yok diyor. Getirebilme imkanın varsa gereğini yaparız. Kolay gelsin.
    çok sağol kardeşim..dediğim gibi akücü bi esnafa verdim aküyü..bu gece şarj edicek..yani senin tomografiye gerek kalmadı ((: bende de bi küçük adaptör var..sanırım o şarj edemedi..bi de profesyonel aletle denesinlerde olmazsa dediğin gibi selasını vericez ve yeni akülere yelken açıcaz..ilgin için teşekkürler ((:
    zaman ile sınırlanan,ne kadar özgür olabilir ki...?

  5. #5
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    hazır konu açılmışken bende benzer sorunumu soriyim. aküm 12v 9ah ve motoruma park lambalarını söküp 20şer w olan iki adet ampul taktım, 35+35 normal ampullerle birlikte 110w oldu yani ve hesap edemedim aküyü bitireceğini. sonra söktüm haliyle ama 2-3gündür farlarımı açmadan günde 40-50km yol yapmama rağmen akü göstergem yükselmiş değil. farlar kapalı iken bir süre sonra olması gereken seviyeye çıkıyor ama gece farları açtığımda tam kritik noktada, eskiden bir değişme olmaz yine en üst noktada olurdu. multimetre ile aküyü ölçtüm, 12v, anormal bişey yok yani, motor rölantide iken 12-13 volt arası, gazı açtığımda ise max 14,7a çıkıyor. görünürde bir problem yok yani ama ibre neden yükselmiyor. taktığım ampul yüzünden fazla akım çekip aküyü bozmuş olabilirmiyim? çünkü şarj olmuyor gibi geldi artık.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #6
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır konu açılmışken bende benzer sorunumu soriyim. aküm 12v 9ah ve motoruma park lambalarını söküp 20şer w olan iki adet ampul taktım, 35+35 normal ampullerle birlikte 110w oldu yani ve hesap edemedim aküyü bitireceğini. sonra söktüm haliyle ama 2-3gündür farlarımı açmadan günde 40-50km yol yapmama rağmen akü göstergem yükselmiş değil. farlar kapalı iken bir süre sonra olması gereken seviyeye çıkıyor ama gece farları açtığımda tam kritik noktada, eskiden bir değişme olmaz yine en üst noktada olurdu. multimetre ile aküyü ölçtüm, 12v, anormal bişey yok yani, motor rölantide iken 12-13 volt arası, gazı açtığımda ise max 14,7a çıkıyor. görünürde bir problem yok yani ama ibre neden yükselmiyor. taktığım ampul yüzünden fazla akım çekip aküyü bozmuş olabilirmiyim? çünkü şarj olmuyor gibi geldi artık.
    12 volt gösteriyorsa akün boşalmış sayılır. Tam dolu akü 14 volt göstermeli. 2-3 günde 40-50 km yol yaparak aküyü dolduramayabilirsin bence önce akünü şarja bağla ölçtüğünde şöyle 14 volt gör ondan sonra kullanmaya başla. Motorun alternatörü boş aküyü doldurmaktan ziyade ikame ettirecek kadar şarj gerilimi uyguluyor. Yani şarjı ancak harcadığını karşılıyor yada çok az geçiyor.

  7. #7
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır konu açılmışken bende benzer sorunumu soriyim. aküm 12v 9ah ve motoruma park lambalarını söküp 20şer w olan iki adet ampul taktım, 35+35 normal ampullerle birlikte 110w oldu yani ve hesap edemedim aküyü bitireceğini. sonra söktüm haliyle ama 2-3gündür farlarımı açmadan günde 40-50km yol yapmama rağmen akü göstergem yükselmiş değil. farlar kapalı iken bir süre sonra olması gereken seviyeye çıkıyor ama gece farları açtığımda tam kritik noktada, eskiden bir değişme olmaz yine en üst noktada olurdu. multimetre ile aküyü ölçtüm, 12v, anormal bişey yok yani, motor rölantide iken 12-13 volt arası, gazı açtığımda ise max 14,7a çıkıyor. görünürde bir problem yok yani ama ibre neden yükselmiyor. taktığım ampul yüzünden fazla akım çekip aküyü bozmuş olabilirmiyim? çünkü şarj olmuyor gibi geldi artık.
    Yüksek vatlı ampüller veya fazla akım çeken ünitelerin kullanılması durumunda genellikle akünün içinde bulunan elektrolit suda taşma yapar ve dolaysı ile su seviyesi eksilir. Akü içindeki plaka ve sebaratörlerin suyun üstünde kalması yanı su eksilerek plakaların gözükür olması şarj kapasitesini düşürür. ve aküden beklenen randıman alınamaz. Yapılacak işlem akü şarj edilmeden evvel su seviyesi kontrol edilerek eksik varsa saf su ilave edilerek seviyeyi tamamlamak, fazlalık ilave edilen ampülleri veya üniteleri eski hale getirdikten sonra akünun tekrar şarj edilerek kullanılması gerekir.

  8. #8
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    akünün su seviyesini kontrol etmiştim ve birazda eklemiştim zaten, o konuda sorun yok

    ki zaten son mesajımdan sonra akü göstergesinde değişme var, şimdi ibre olması gereken yerde olmasada biraz yükselmiş durumda. acaba akü daha dolmadımı bilmiyorum, bu sorundan beri yaklaşık 150-200km yol gitmişimdir, bu kadar yolda akü dolarmı?
    birde bu taktığım ampuller yüzünden far düğmesinde yada kablolarda yanma, erime, vs olmuş olabilirmi?
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)