Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bir çok kişinin bilmediği parça. Bu Nedir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    Öncelikle herkese merhaba,
    Kymco Ck125 model motosikletim var.Benim sorum; fotoğraflar da görülen siyah plastik parçanın işlevi nedir? Takılmasa ne olur? Dışarıdan hava alan hortumu kapatsak ne olur? Bir çok motosiklet ve scooter lar da mevcut. Bazı tamirciler ne olduğunu bilmiyor, bazıları ise gereksiz bi parça diyor. konulması mecburi olduğu için konulmuştur diyorlar. ama fark ettiğim, dışarıdan hava alan hortumu kapattığım zaman motor tok sesli çalışıyor, deliği açtığımızdaysa motorda bi rahatlama söz konusu. ve başkasında da var mı bilmiyorum ama, bu deliği kapattığımız zaman egzozda ki patlama kesiliyor, açınca tekrar patlama yapıyor. Evet şimdi üstadların engin bilgilerini bekliyorum.
    Şimdiden Teşekkürler.






    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    katalizör dostum o resımdekı parca bzıları katalıtık konvertorde dıye hıtap eder bu yanı,

  3. #3
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Alıntı yakamoz043 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    katalizör dostum o resımdekı parca bzıları katalıtık konvertorde dıye hıtap eder bu yanı,
    Peki görevi nedir?Benim bildigim atılan gazın içinde tam olarak yanmamış yakıt artıklarının dışarıya yanarak atılmasını sağlamak,e burada egzozla bir bağlantısı yok egzozdan direk cıkıyor yanmıs yakıt artıkları?yanlış mıyım ?

  4. #4
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000
    Parça,bildigim kadarıyla yanmamış benzini tekrar motora veriyor.

  5. #5

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    işte o cıkan artıkların hepsı yanmış olarak çıkamıyor ,bellı orandakı yanmayan yakıtın tekrar emme manıfoldundan içeri itilerek vakum sayesınde tekrar yanmasını sağlıyor,hanı derler ya eksoz emısyon ölçüm falan fılan olaylar oraya gelıyor esasen,konu cok uzun aslında konusulması gereken şey cok,çin malı motorlar çok kalıtelı bır uretım gecırıyor da sanki adamlar egsoz gazlarını düşürmek için bu parcaları kullanıyorlar motorlar ıcın nesı varkı yakıtta bıraz düşme oluyor bu parça sayesınde denemk ıstersen sök bıde oyle kullan goruceksın farklarını zaten açıkca

  6. #6
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    Alıntı Deniz Ser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki görevi nedir?Benim bildigim atılan gazın içinde tam olarak yanmamış yakıt artıklarının dışarıya yanarak atılmasını sağlamak,e burada egzozla bir bağlantısı yok egzozdan direk cıkıyor yanmıs yakıt artıkları?yanlış mıyım ?
    egzoz la bağlantısı var, egzoz manifoldunun orda küçük bi odacık var. oraya bağlantılı, siyah parçadan da karbüratör le motor arasındaki hortuma ufak bi hortum bağlantısı var. herhalde yanmamış benzin buradan geri geliyo olsa gerek.

  7. #7
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    direk yazayım.
    Silindirden çıkan sıcak hava hortumunu araya bir rondela koyup iptal et.
    Bu sıcak havanın vakumdan sonraki devamı karbüratöre gider..onuda iptal et.
    Çünkü bir süre sonra kirli çamur gibi atıklarıda gönderecek..

    Vakumun oradaki ikinci görevide emisyon değerlerinden dolayı bir hortum ile soğuk havayı egsoza gönderir.. onuda iptal et.

    Vakumuda iptal et..
    Bunlardan sonra yakıtın düşecek,motor daha düzgün çalışacak..
    Kısaca oradaki bütün olay emisyon değerleri ile ilgilidir.

    Sonuçlarınıda yazıver buraya yine

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Cevapların hepsi,katalitik konvertör adı hariç,parçanın işlevini açıklıyor.Parçanın ismi EGR Valfı'dır.Egsozdan çıkan gazın bir kısmını tekrardan yakılmak üzere silindire gönderir.Detay için:
    http://www.forumselcuk.com/29914/egr...e-muhendisligi

  9. #9
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    direk yazayım.
    Silindirden çıkan sıcak hava hortumunu araya bir rondela koyup iptal et.
    Bu sıcak havanın vakumdan sonraki devamı karbüratöre gider..onuda iptal et.
    Çünkü bir süre sonra kirli çamur gibi atıklarıda gönderecek..

    Vakumun oradaki ikinci görevide emisyon değerlerinden dolayı bir hortum ile soğuk havayı egsoza gönderir.. onuda iptal et.

    Vakumuda iptal et..
    Bunlardan sonra yakıtın düşecek,motor daha düzgün çalışacak..
    Kısaca oradaki bütün olay emisyon değerleri ile ilgilidir.

    Sonuçlarınıda yazıver buraya yine
    üstad, desene komple iptal et
    dışarıdan hava emişi yapan hortumu kapattığımızda motor çalışması değişiyo evet. tıkır tıkır çalışıyo ve egzoz patlaması da kesiliyo. hatta ivmelenmesi bile arttı diyebilirim.
    dediklerini kısa zamanda yapıp yazıcam buraya sonuçları.
    sağol.

  10. #10
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevapların hepsi,katalitik konvertör adı hariç,parçanın işlevini açıklıyor.Parçanın ismi EGR Valfı'dır.Egsozdan çıkan gazın bir kısmını tekrardan yakılmak üzere silindire gönderir.Detay için:
    http://www.forumselcuk.com/29914/egr...e-muhendisligi
    evet katalizatör ün görevi daha farklı bu konuya uymaz..
    ama tam EGR de denmez sanırım..geri dönüşüm turbo sistemleri ile ilişkili çünkü..
    yani buradan egsozu alıp göndermiyor..tam tersi buraya çıkan gaz içine temiz hava gönderiyor ki
    gaz uygun değerlerde çıksın..

    Ben burada kağıt üzerinde emisyon değerlerini standartlara uydurmak için yapılmış gereksiz bir hortum kalabalıklığımı desem.. İfade edemiyorum tam olarak

  11. #11
    kubi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS Apache
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevapların hepsi,katalitik konvertör adı hariç,parçanın işlevini açıklıyor.Parçanın ismi EGR Valfı'dır.Egsozdan çıkan gazın bir kısmını tekrardan yakılmak üzere silindire gönderir.Detay için:
    http://www.forumselcuk.com/29914/egr...e-muhendisligi
    üstad, bikonuda daha yardımcı oldun, sağol
    makale gayet açıklayıcı.

  12. #12
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Benim GV250 de öyle ucu boşta bir hortum görmüştüm, demek EGR imiş. Uzun süre hortumun çıktığı yuvayı aradım ve haliyle bulamadım. Bir arkadaş bütün motorlarda var bu boş hortum diyince mühendislerin bir bildiği vardır diyerek kendi haline bırakmıştım.

    Şimdi bu parçayı iptal edince motorumuz daha güzel çalışacak öyle mi?
    Sonra yolda kalmayayım ))) eminmisiniz. Kesinse bende sökücem.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ekim 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Lifan discovery 150
    Bendede bir parca var ama egzozla alakası yok

    Karb. manifoltundan bir hortum cıkıyor s.valfe giriyor ordan da hava filitresine giden hortum var. valfi kontrol ayrı bir beyin var üstünde new city yazıyor anlamadım walla :D ben hortumu iptal ettim rolenti 1500 den 2000 e cıktı

  14. #14
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA

    sa

    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevapların hepsi,katalitik konvertör adı hariç,parçanın işlevini açıklıyor.Parçanın ismi EGR Valfı'dır.Egsozdan çıkan gazın bir kısmını tekrardan yakılmak üzere silindire gönderir.Detay için:
    http://www.forumselcuk.com/29914/egr...e-muhendisligi
    cok guzel bir sekilde konuya aciklik getirmissiniz tesekkur ederim egr nin sonucunda egsoz gazi nox degerleri dusuyor ancak yakit sarfiyati ni artirimi ve motor omru nu azaltirmi sorusu aklima geliyor,
    egsoz gazi icerisinde karbon atiklarida olacagindan subab'silindir ve pistonlari asindirir diye dusunuyorum fakat sicakliginda dusurulmesi asinmayi genlesmeyi dolayisi ile piston sikismasini engellermi ?

    yakit sarfiyati egsoz gazinin silindire karisimi ile yanma kotuleseceginden oksiyen azligindan tam yanma olmayinca karisimin bir kismi yanmadan egsozdan atilacagindan artmazmi boylece fasid bir daire olusmuyormu ?

    ustadim siz bize yakinsiniz tanisip cayimizi icerkende bu konulari konusabiliriz musait bir zamaninizda beklerim yerimiz bostanci sanayideki bayindir hastanesinin arka tarafinda 02125737137 kaya

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:36 ----------

    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet katalizatör ün görevi daha farklı bu konuya uymaz..
    ama tam EGR de denmez sanırım..geri dönüşüm turbo sistemleri ile ilişkili çünkü..
    yani buradan egsozu alıp göndermiyor..tam tersi buraya çıkan gaz içine temiz hava gönderiyor ki
    gaz uygun değerlerde çıksın..

    Ben burada kağıt üzerinde emisyon değerlerini standartlara uydurmak için yapılmış gereksiz bir hortum kalabalıklığımı desem.. İfade edemiyorum tam olarak
    yani motorsikletlerde egsoj icine hava gonderek yanmayi sagliyorsa silindir arkasindan cikan boru yanma odasina acilmiyormu? yani silindire egsoz gazi girmiyormu ? bu tip bir silindirin kesitini merak ediyorum oyle bir resim varmi?

  15. #15
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bende maydonoz olayım bazı motorları ithal eden mümessil bir arkadaş ve birkaç tamir-satış işiyle uğraşan arkadaş şöyle bir açıklama yapmışlardı
    ben motoru aldığımda eksoz gazına temiz hava karıştırarak emisyon değerini düşük gösteren bir alet çinlilerin bizi ve avrupaya emisyon değerini düşük göstermesi için yaptığı dalavere

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende maydonoz olayım bazı motorları ithal eden mümessil bir arkadaş ve birkaç tamir-satış işiyle uğraşan arkadaş şöyle bir açıklama yapmışlardı
    ben motoru aldığımda eksoz gazına temiz hava karıştırarak emisyon değerini düşük gösteren bir alet çinlilerin bizi ve avrupaya emisyon değerini düşük göstermesi için yaptığı dalavere
    Bu parçanın motorlara neden takıldığını çok güzel açıklayan bir cevap.Ne yazıkki gerçek.CE uygunluk belgesi alabilmek için uydurulmuş bir düzenek.

  17. #17
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    EGR turbo-dizellerde olmuyor muydu
    112ciyiz

  18. #18
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani motorsikletlerde egsoj icine hava gonderek yanmayi sagliyorsa silindir arkasindan cikan boru yanma odasina acilmiyormu? yani silindire egsoz gazi girmiyormu ? bu tip bir silindirin kesitini merak ediyorum oyle bir resim varmi?
    selamlar;
    Çok karmaşık olmuş gibi..
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani motorsikletlerde egsoj icine hava gonderek yanmayi sagliyorsa
    Egsoz içinde yanma olmaz,konuyu açan arkadaşın durumu için ise ,vakumlanan temiz hava hortum ile egsoza veriliyor.

    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindir arkasindan cikan boru yanma odasina acilmiyormu? yani silindire egsoz gazi girmiyormu ? bu tip bir silindirin kesitini merak ediyorum oyle bir resim varmi?
    sıcak hava hortumu motor yeni iken bir takım kolaylıklar için karbüratöre sıcak hava taşır.
    Silindire egsoz gazı girmez.neden girsinki?olayın kimyasına ters bir durum..
    ama turbo motorlarda geri dönüşüm ile turbo içersinde ikinci bir işlem olur..
    Bunun yukarıdaki konu fotoları ile hiç ilgisi yok..
    Eski model Tofaşlarda örneğin Bu hortumu çıkararak uzatıp direk yere verirler.Tamamende iptal edemezsiniz çünkü çamuru kiri dışarı atması içindir.
    Üfleyen motor ,duymuşsunuzdur..üfleme budur işte.

    Konuyu en güzel özetleyen yazı..Budur.
    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben motoru aldığımda eksoz gazına temiz hava karıştırarak emisyon değerini düşük gösteren bir alet çinlilerin bizi ve avrupaya emisyon değerini düşük göstermesi için yaptığı dalavere
    Alıntı mayildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim GV250 de öyle ucu boşta bir hortum görmüştüm, demek EGR imiş. Uzun süre hortumun çıktığı yuvayı aradım ve haliyle bulamadım. Bir arkadaş bütün motorlarda var bu boş hortum diyince mühendislerin bir bildiği vardır diyerek kendi haline bırakmıştım.

    Şimdi bu parçayı iptal edince motorumuz daha güzel çalışacak öyle mi?
    Sonra yolda kalmayayım ))) eminmisiniz. Kesinse bende sökücem.
    Yazdıklarım yukarıda fotoları verilmiş olan arkadaşın konusu ile alakalı olup genel
    değildir.Ayrıca EGR değildir..Belki sizdeki benzin deposunun havasını tahliye etmek içindir.?
    Her motorda böyledir diye bir şey ifade etmek hatalı olabilir..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)