Bir çok kişinin bilmediği parça. Bu Nedir?
-
Reklamlar
-
katalizör dostum o resımdekı parca bzıları katalıtık konvertorde dıye hıtap eder bu yanı,
-
yakamoz043 adlı üyeden alıntı
katalizör dostum o resımdekı parca bzıları katalıtık konvertorde dıye hıtap eder bu yanı,
Peki görevi nedir?Benim bildigim atılan gazın içinde tam olarak yanmamış yakıt artıklarının dışarıya yanarak atılmasını sağlamak,e burada egzozla bir bağlantısı yok egzozdan direk cıkıyor yanmıs yakıt artıkları?yanlış mıyım ?
-
Parça,bildigim kadarıyla yanmamış benzini tekrar motora veriyor.
-
işte o cıkan artıkların hepsı yanmış olarak çıkamıyor ,bellı orandakı yanmayan yakıtın tekrar emme manıfoldundan içeri itilerek vakum sayesınde tekrar yanmasını sağlıyor,hanı derler ya eksoz emısyon ölçüm falan fılan olaylar oraya gelıyor esasen,konu cok uzun aslında konusulması gereken şey cok,çin malı motorlar çok kalıtelı bır uretım gecırıyor da sanki adamlar egsoz gazlarını düşürmek için bu parcaları kullanıyorlar motorlar ıcın nesı varkı yakıtta bıraz düşme oluyor bu parça sayesınde denemk ıstersen sök bıde oyle kullan goruceksın farklarını zaten açıkca
-
Deniz Ser adlı üyeden alıntı
Peki görevi nedir?Benim bildigim atılan gazın içinde tam olarak yanmamış yakıt artıklarının dışarıya yanarak atılmasını sağlamak,e burada egzozla bir bağlantısı yok egzozdan direk cıkıyor yanmıs yakıt artıkları?yanlış mıyım ?
egzoz la bağlantısı var, egzoz manifoldunun orda küçük bi odacık var. oraya bağlantılı, siyah parçadan da karbüratör le motor arasındaki hortuma ufak bi hortum bağlantısı var. herhalde yanmamış benzin buradan geri geliyo olsa gerek.
-
direk yazayım.
Silindirden çıkan sıcak hava hortumunu araya bir rondela koyup iptal et.
Bu sıcak havanın vakumdan sonraki devamı karbüratöre gider..onuda iptal et.
Çünkü bir süre sonra kirli çamur gibi atıklarıda gönderecek..
Vakumun oradaki ikinci görevide emisyon değerlerinden dolayı bir hortum ile soğuk havayı egsoza gönderir.. onuda iptal et.
Vakumuda iptal et..
Bunlardan sonra yakıtın düşecek,motor daha düzgün çalışacak..
Kısaca oradaki bütün olay emisyon değerleri ile ilgilidir.
Sonuçlarınıda yazıver buraya yine
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Cevapların hepsi,katalitik konvertör adı hariç,parçanın işlevini açıklıyor.Parçanın ismi EGR Valfı'dır.Egsozdan çıkan gazın bir kısmını tekrardan yakılmak üzere silindire gönderir.Detay için:
http://www.forumselcuk.com/29914/egr...e-muhendisligi
-
kaldera adlı üyeden alıntı
direk yazayım.
Silindirden çıkan sıcak hava hortumunu araya bir rondela koyup iptal et.
Bu sıcak havanın vakumdan sonraki devamı karbüratöre gider..onuda iptal et.
Çünkü bir süre sonra kirli çamur gibi atıklarıda gönderecek..
Vakumun oradaki ikinci görevide emisyon değerlerinden dolayı bir hortum ile soğuk havayı egsoza gönderir.. onuda iptal et.
Vakumuda iptal et..
Bunlardan sonra yakıtın düşecek,motor daha düzgün çalışacak..
Kısaca oradaki bütün olay emisyon değerleri ile ilgilidir.
Sonuçlarınıda yazıver buraya yine
üstad, desene komple iptal et
dışarıdan hava emişi yapan hortumu kapattığımızda motor çalışması değişiyo evet. tıkır tıkır çalışıyo ve egzoz patlaması da kesiliyo. hatta ivmelenmesi bile arttı diyebilirim.
dediklerini kısa zamanda yapıp yazıcam buraya sonuçları.
sağol.
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
evet katalizatör ün görevi daha farklı bu konuya uymaz..
ama tam EGR de denmez sanırım..geri dönüşüm turbo sistemleri ile ilişkili çünkü..
yani buradan egsozu alıp göndermiyor..tam tersi buraya çıkan gaz içine temiz hava gönderiyor ki
gaz uygun değerlerde çıksın..
Ben burada kağıt üzerinde emisyon değerlerini standartlara uydurmak için yapılmış gereksiz bir hortum kalabalıklığımı desem.. İfade edemiyorum tam olarak
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
üstad, bikonuda daha yardımcı oldun, sağol
makale gayet açıklayıcı.
-
Benim GV250 de öyle ucu boşta bir hortum görmüştüm, demek EGR imiş. Uzun süre hortumun çıktığı yuvayı aradım ve haliyle bulamadım. Bir arkadaş bütün motorlarda var bu boş hortum diyince mühendislerin bir bildiği vardır diyerek kendi haline bırakmıştım.
Şimdi bu parçayı iptal edince motorumuz daha güzel çalışacak öyle mi?
Sonra yolda kalmayayım ))) eminmisiniz. Kesinse bende sökücem.
Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
-
Bendede bir parca var ama egzozla alakası yok
Karb. manifoltundan bir hortum cıkıyor s.valfe giriyor ordan da hava filitresine giden hortum var. valfi kontrol ayrı bir beyin var üstünde new city yazıyor anlamadım walla :D ben hortumu iptal ettim rolenti 1500 den 2000 e cıktı
-
sa
_OLD_ adlı üyeden alıntı
cok guzel bir sekilde konuya aciklik getirmissiniz tesekkur ederim egr nin sonucunda egsoz gazi nox degerleri dusuyor ancak yakit sarfiyati ni artirimi ve motor omru nu azaltirmi sorusu aklima geliyor,
egsoz gazi icerisinde karbon atiklarida olacagindan subab'silindir ve pistonlari asindirir diye dusunuyorum fakat sicakliginda dusurulmesi asinmayi genlesmeyi dolayisi ile piston sikismasini engellermi ?
yakit sarfiyati egsoz gazinin silindire karisimi ile yanma kotuleseceginden oksiyen azligindan tam yanma olmayinca karisimin bir kismi yanmadan egsozdan atilacagindan artmazmi boylece fasid bir daire olusmuyormu ?
ustadim siz bize yakinsiniz tanisip cayimizi icerkende bu konulari konusabiliriz musait bir zamaninizda beklerim yerimiz bostanci sanayideki bayindir hastanesinin arka tarafinda 02125737137 kaya
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:36 ----------
kaldera adlı üyeden alıntı
evet katalizatör ün görevi daha farklı bu konuya uymaz..
ama tam EGR de denmez sanırım..geri dönüşüm turbo sistemleri ile ilişkili çünkü..
yani buradan egsozu alıp göndermiyor..tam tersi buraya çıkan gaz içine temiz hava gönderiyor ki
gaz uygun değerlerde çıksın..
Ben burada kağıt üzerinde emisyon değerlerini standartlara uydurmak için yapılmış gereksiz bir hortum kalabalıklığımı desem.. İfade edemiyorum tam olarak
yani motorsikletlerde egsoj icine hava gonderek yanmayi sagliyorsa silindir arkasindan cikan boru yanma odasina acilmiyormu? yani silindire egsoz gazi girmiyormu ? bu tip bir silindirin kesitini merak ediyorum oyle bir resim varmi?
-
bende maydonoz olayım bazı motorları ithal eden mümessil bir arkadaş ve birkaç tamir-satış işiyle uğraşan arkadaş şöyle bir açıklama yapmışlardı
ben motoru aldığımda eksoz gazına temiz hava karıştırarak emisyon değerini düşük gösteren bir alet çinlilerin bizi ve avrupaya emisyon değerini düşük göstermesi için yaptığı dalavere
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
tr100a adlı üyeden alıntı
bende maydonoz olayım bazı motorları ithal eden mümessil bir arkadaş ve birkaç tamir-satış işiyle uğraşan arkadaş şöyle bir açıklama yapmışlardı
ben motoru aldığımda eksoz gazına temiz hava karıştırarak emisyon değerini düşük gösteren bir alet çinlilerin bizi ve avrupaya emisyon değerini düşük göstermesi için yaptığı dalavere
Bu parçanın motorlara neden takıldığını çok güzel açıklayan bir cevap.Ne yazıkki gerçek.CE uygunluk belgesi alabilmek için uydurulmuş bir düzenek.
-
EGR turbo-dizellerde olmuyor muydu
-
gv650i adlı üyeden alıntı
yani motorsikletlerde egsoj icine hava gonderek yanmayi sagliyorsa silindir arkasindan cikan boru yanma odasina acilmiyormu? yani silindire egsoz gazi girmiyormu ? bu tip bir silindirin kesitini merak ediyorum oyle bir resim varmi?
selamlar;
Çok karmaşık olmuş gibi..
gv650i adlı üyeden alıntı
yani motorsikletlerde egsoj icine hava gonderek yanmayi sagliyorsa
Egsoz içinde yanma olmaz,konuyu açan arkadaşın durumu için ise ,vakumlanan temiz hava hortum ile egsoza veriliyor.
gv650i adlı üyeden alıntı
silindir arkasindan cikan boru yanma odasina acilmiyormu? yani silindire egsoz gazi girmiyormu ? bu tip bir silindirin kesitini merak ediyorum oyle bir resim varmi?
sıcak hava hortumu motor yeni iken bir takım kolaylıklar için karbüratöre sıcak hava taşır.
Silindire egsoz gazı girmez.neden girsinki?olayın kimyasına ters bir durum..
ama turbo motorlarda geri dönüşüm ile turbo içersinde ikinci bir işlem olur..
Bunun yukarıdaki konu fotoları ile hiç ilgisi yok..
Eski model Tofaşlarda örneğin Bu hortumu çıkararak uzatıp direk yere verirler.Tamamende iptal edemezsiniz çünkü çamuru kiri dışarı atması içindir.
Üfleyen motor ,duymuşsunuzdur..üfleme budur işte.
Konuyu en güzel özetleyen yazı..Budur.
tr100a adlı üyeden alıntı
ben motoru aldığımda eksoz gazına temiz hava karıştırarak emisyon değerini düşük gösteren bir alet çinlilerin bizi ve avrupaya emisyon değerini düşük göstermesi için yaptığı dalavere
mayildiz adlı üyeden alıntı
Benim GV250 de öyle ucu boşta bir hortum görmüştüm, demek EGR imiş. Uzun süre hortumun çıktığı yuvayı aradım ve haliyle bulamadım. Bir arkadaş bütün motorlarda var bu boş hortum diyince mühendislerin bir bildiği vardır diyerek kendi haline bırakmıştım.
Şimdi bu parçayı iptal edince motorumuz daha güzel çalışacak öyle mi?
Sonra yolda kalmayayım
))) eminmisiniz. Kesinse bende sökücem.
Yazdıklarım yukarıda fotoları verilmiş olan arkadaşın konusu ile alakalı olup genel
değildir.Ayrıca EGR değildir..Belki sizdeki benzin deposunun havasını tahliye etmek içindir.?
Her motorda böyledir diye bir şey ifade etmek hatalı olabilir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)