Gaz verirken eksozda patlama
-
Arkadaşlar;mondial MCT 250 motorum,gaz verirken eksozda cok sesli bir patlama oluyor.Ayrıca karbüratörün altından benzin akıtıyor hemde musluktan akar gibi.rölantide sorun yok ama gaz verince oluyor ve gazıda iyi bi şekilde yemiyor.Neden olabilir lütfen yardım.
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
Reklamlar
-
dostum vakit geçirmeden derhal bir servise götür makineyi sorun ciddi görünüyor...
gelişmeleri paylaşmanı bekliyoruz...
-
benzin yanmadan egzoza gidiyor demekki. karbüratör ayarı zengin olabilir yada bujin düzgün ateşleme yapmıyodur, bujiye, buji başlığına ve ateşleme bobinine baksan iyi olur.
benzin akıtma olayı da; mctnin karbüratörünü tam bilmiyorum ama muhakkak tahliye hortumu vardır, bu hortum ya yerinden çıkmıştır yada aşağıya sarkıp ucu açık kalmıştır.
aklıma gelenler bunlar.
-
egzoz'un ellenmemiş oldugunu varsayarak
ılk bakılması gereken yer karburator'dur ayarı bozulmus olabılır
yada jet'lerde sorun olabılır.eger sorun duzelmezse
sonrasında subap'lar kontrol edılmelı
-
kovboy03 adlı üyeden alıntı
1)eksozda cok sesli bir patlama oluyor.
2)Ayrıca karbüratörün altından benzin akıtıyor hemde musluktan akar gibi.
3)rölantide sorun yok ama gaz verince oluyor ve gazıda iyi bi şekilde yemiyor.
1) silindirde patlamayan benzin egzostta patlıyor.
2) bu sakat apışın tutuşabilir , bu kadar benzin dışarı gidiyorsa egzostta nasıl geçiyor hayret
3) buji yada ıslak buji vb.
bir ustaya görünmekte fayda var ...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
Anlaşılan bizim yapayacağımız kadar sorun ciddi en iyisi ustaya gösterelim.vakit ayırıp klavvyeye basan parmaklarınız sağolsun.teşekkürler
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
-
kovboy03 adlı üyeden alıntı
Anlaşılan bizim yapayacağımız kadar sorun ciddi en iyisi ustaya gösterelim.vakit ayırıp klavvyeye basan parmaklarınız sağolsun.teşekkürler
hemen itiraz ediyorum tamirci yapabilirse bizde yapabiliriz, sende yapabilirsin. 10 dakikada halledilecek problem. ki senin motorda grenaj yok, 5 dakikada halledilir
-
Büyük ihtimal şamandıra arızası. Şamandıranın pimi çıkmış olabilir. Sabit kalmış olabilir. Yırtılmış olabilir. Önce buna bakın.(karbüratör şamandırası)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Büyük ihtimal şamandıra arızası. Şamandıranın pimi çıkmış olabilir. Sabit kalmış olabilir. Yırtılmış olabilir. Önce buna bakın.(karbüratör şamandırası)
hazır yeri gelmişken soriyim
eyüp kardeş sen bilirsin tahmimce
motorda gaz açmışken (80-90km hızda iken) gazı bırakıp tekrar açtığımda 1 saniye filan gaz yemiyor,tekliyor sonra düzeliyor. sebebi nedir acaba. karbüratörüde yeni temizledim halbuki
-
foruma baktığımda genelde mondial marka motorsikletlerde sorun çıktığı söyleniyor adamlar 2005 den beri en çok satan motorsiklet firması olmuşlar nasıl beceriyorlarsa
-
atalay012 adlı üyeden alıntı
foruma baktığımda genelde mondial marka motorsikletlerde sorun çıktığı söyleniyor adamlar 2005 den beri en çok satan motorsiklet firması olmuşlar nasıl beceriyorlarsa
Sorunlu motorsiklet olmasından değil,sayı olarak kullanan çokluğundan arızalar çok gibi görünüyor.Yoksa bakılınca fenada motor değillerdir.Parça konusunda şahin,doğan arabada neyse mondial motorda öyledir.Bakkalda bile bulunacak neredeyse
Ey insan!Kaf dağı kadar yüksekte olsanda Kefene sığacak kadar küçüksün.UNUTMA:her şeyin bir hesabı var;üzdüğün kadar üzülürsün!
-
benzin hortumunda yırtılma delinme gibi bişi olmuş olabilir. bi kontrol et istersen.
-
problem benzin hortumu yada karbüratör tahliye hortumunda olsa rölantide de benzin akar. Fakat gaz açınca oluyorsa sorun büyük ihtimalle karbüratör şamandırasında.
Birde gaz açınca patlama sorunu da aynı zamanda mı başladı ondan emin değiliz. eğer aynı zamanda başladıysa ikisi de düzelecektir. önce egzozda patlama başladıysa;
sırasıyla:"buji-geri dönüşüm-karbüratör hava ayarı" na bakılmalı.
-
Egzozdaki patlama gaz verilince değil gazı kapayınca olması lazım. Bunun tek nedeni egzos içine yanmamış (yani kullanılmamış) hava-benzin karışımının gidiyor olmasıdır. Bu karışım sıcak manifoldlara ulaşınca patlıyor haliyle. Bu gaz yememe durumunu da açıklıyor çünkü yakıtın hepsini kullanamıyor. Ben buji sorunu diyecektim ama akan benzin olayı karbüratör sorununu da işaret ediyor.
Sen motorun alev almadan önce yakıt besleme sistemini komple kontrol ettir. Burada arkadaşlar yardımcı olmuşlar biraz ama usta eli değmesi lazım.
-
mct nınja 250 ıle aynı karburatoru kullanıyor.biri kurcalamadıysa
kolay bozulacak bır parca degıl.daha once karburator ıle oynandımı?
bırde mct'de malum tıtresımden hava ayar vıdasının dusme ıhtımalı var
daha once karsılastıgım bı durum.benzin filtresi kullanıyormusun?yuksek ıhtımallede jet uc'lar tıkalı karısımı yeterlı benzın ıle yapamayınca biriken benzini samandıranın oradakı çıkışlardan atıyor
-
benim motorda da soğukken patapata diye sesler geliyor gaz verirken ısınınca düzeliyor. kaçak benzin için de iyice kaynağını araştır derim karbüratörün alt kapağında gevşeme olma ihtimalini de değerlendir.
-
Sorun karbüratör şamandırasında.
Orhan KÖNİ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)