Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

JET KİT nedir, ne değildir, Performansa katkısı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alış yaptığım ebay satıcısı bana hediye olarak Kuryakyn jet kit göndermiş. Bu jet kiti karbüretöre takarsam ne farkeder? Performans artışı mı, tasarruf mu, yoksa delilik mi Bu jet kit olayı ile ilgili bir çok şey okudum ama çoğunluk hypercharger la ilgili idi. Sizce takılmalı mı yoksa gerek yok mu?

    Normal satış fiyatı 75 $ civarı, gerçi adam niye hediye etti onu da anlamadım, ne olduğunu çözene kadar ön cam bağlantı vidaları mı diye çözmeye çalıştım uzun bir süre Birde bu 4-5 parça neden bu kadar pahalı onu da sorgulamak lazım..

    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Konu ilgimi çekti. Bende takipteyim.
    Biraz araştırdım şu sonuçlara ulaştım, faydalı olabilir:

    Alıntı aktris adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Jet nedir:Karbüratörün içinde bulunan iğnelere jet adı veriliyor.
    jet kit ise benzin ve hava ayarlarını modifiye eden iğne, vida ve yay setine verilen isim.Modifiye bir Exhaust'un faydalarından ilki fabrikasyon
    Exhaustlardan daha hafif olması ve daha gösterişli olmasıdır.Modifiye bir Exhaustan daha fazla performans sağlamak için optimum karbüratör ayarı yapmak şarttır. Bu optimum ayar (hava-benzin karışımı)
    içinde kendi motorunuz için dizayn edilmiş bir karbüratör jetkit'i alıp taktırmanız gerekmektedir.

    Vance & Hines,Factory ve Dyno jet, jet Kit üreten başlıca şirketler. Jet Kit taktırırken bu işte en tecrübeli ustayı bulmanız lazım . Ayarları çok iyi yapılmış bir Jet Kit fabrikasyondan çok daha verimli ve performanslı olabileceği gibi yanlış ayarlar ise size fabrikasyon motosikletinizi ararttırır.
    Eğer performans exhaustunuzda cam elyafı kullanılmışsa (ki çoğu böyle) bu elyafların sık sık değişmesi şarttır. Bir kaç vidayı sökerek yapılan bu operasyon oldukça basittir.
    Alıntı Makine adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jet Kitler bildiğim kadarıyla besleme sisteminde memelerle veya enjeksiyonla oynama ve buna ek olarak hava emme kanalları, hava kutuları ve hava filtreleriyle ilgili performans amacıyla üretilmiş kitlere denir. Farklı kategorileri vardır. Kullanım yerine ve istenen performansa göre değişir (yarış, şehir içi vs). Amaç motorun daha rahat ve doğru şekilde hava-yakıt karışımını almasını sağlayarak performans artışı sağlanmasıdır. Özellikle silindir kapağı ve egsantrik modifikasyonlarına ek olarak jet kit uygulaması yaparak performansda hissedilir bir artış sağlarsınız.

    Örn aşağıda verdiğim vakumlu karbüratör kesitinde jet diye adlandırılan kısımlar yakıt - hava ayarları ve karışımı sağlayan kısımlarla ilgili parçalar. Bu parçalarda oynama yapılabiliyor.

    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    güzel konu... dah çoook ey öğreneceğiz
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı AydoganX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ilgimi çekti. Bende takipteyim.
    Biraz araştırdım şu sonuçlara ulaştım, faydalı olabilir:
    Deneyenler ya da bilgi sahibi olanlar da yazdıkça daha da çok şey öğreneceğiz Benim için yakıtı artıracaksa hiç takmam, performansından zaten memnunum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:58 ----------

    Başka bir siteden alıntı, önermeyen bir yorum :

    Jet kitin ne olduğunu anlayabilmek için biraz karbüratörün mekanizmasından çakmak gerek..

    Biraz Google'da "karbüratör ne menem bir şeydir" şeklindeki taranımlar sonrası kişinin havsalası bir gömlek daha artınca bu tür eşelenmelerden fayda gözetmek gerek..

    Muhayyelesi artan üstüne de var ise Frenk dilinin hakimiyeti ile birleştiğinde daha da cevvalleşecek olan, aydınlanan kişiye bu jet kit oralarda nerelere denk geliyor onu anlatmak daha mümkün..

    ..

    Karbüratör denen ilkel aygıt sen gaz kolunu zorladıkça, gaz kelebeğine müdahale ettikçe, motor devrine göre silindire benzin ve hava karışımı besleyen şeye denir..
    Hemen tümden mekaniktir.. Yani tüm ayarlamaları, hani Honda Accord'un, bir ıvırın diğer zıvırı tetiklediği, dokunarak ittiği, üstüne düşüp yuvarladığı eski reklamındaki gibi yapar.. Onu itersin, bu çekilir, o çekilen bir şeye dokunur, berikini çekiştirince bir yerden bir şey gelir bir deliği tıkar falan gibi şekillerde..
    Detayları için karbüratör mekanizması anlatan bir kaç bin kaynaktan birine bakmak yeter..
    Bu tür mekanik bir mekanizmanın da ayarlarında kalıcı değişiklik yapabilmek için itilen beriki, çekilen ötekinin enini, boyunu, çapını falan değiştirmek gerekir.. Hepi topu odur..

    Karbüratör de silindire bastığı yakıtı bir tür konik iğne ile ayarlar.. Bu konik, kürdana benzeyen iğne bir deiğin içerisinde yukarı aşağı oynar durur.. Yukarı çıktıkça delikten çok benzin akmasına, aşağı indikçe az akmasına sebep olur.. Bu tip iğnelerin falan "jet" diye Frenk dilinde bir karşılığı vardır..

    Jet kit bu iğnenin, sizin karbüratörünüz için farklı ebatta olanıdır.. Daha dar, daha geniş, daha eğimli, daha yayvan olabilir.. bir kaç ayrı segmente ayrılmış olabilir..

    ...

    Bu hikaye sonrasında.. Bir jet kitini alırsın.. Karbüratörüne takarsın, bir şekilde çalışır.. İyi ya da kötü.. Ama bir şekilde çalışır.. Hikaye nasıl devam eder o önemli.. Yoksa çalışır.. Ha sen ne fark etti onu fark eder misin bilmem.. Ama bir şeyler değişir..

    ..


    Misal;
    Motorundan huzursuz olan binici ondan daha fazla güç almak ister.. Egzoz takar.. Açık egzozun yüksek akış yeteneğini beslemek için açık filtre takar.. Ama bu kez karışım seyrelir.. Fakirleşir.. Karbüratör modifikasyonu gerekir.. Jet kit takılır.. Kişi ödediği para ve harcadığı emekten aldığı performanstan tatmin olduysa paçasını kurtarır.. Olmadıysa, bu kez "header"lar değişir, hava kutusu delinir, bir büyük jet takılır.. Motor iki kat yakmaya başlar.. Ama üst devirlerde canavar olmuştur.. Burada akıllandıysa yine fena değil.. Ama kumar gibi bir illet bu.. "Ay şunu da bir takayım" dediyse bitti.. Motosiklete bir motor kadar daha masraf eder.. Bir de hiç kullanmadığı, annesiyle birlikte yaşıyorsa, annesinin sürekli atmakla tehdit ettiği bir sandık dolusu işe yaramaz ıvır zıvır sahibi olur..

    ..

    Hava kutusundan egzoza kadar tüm parçalar birbirini etkiler.. Birindeki değişiklik öbüründe hissedilir ve müdahale gerektirir aslında...

    Bu tür eklemeleri yapan kişi külahını önüne alıp düşünmeli..

    1. Gerçekten ihtiyacı var mı buna? (Öğrenmek için de yapılır canım.. Eni sonu paraya enerjiye bakar)
    2. Ne yaptığını biliyor mu? Araştırdı mı?
    3. Sınanmış ve detaylı incelenmiş bir kombinasyon var mı? (Öyle arkadaşım takmış çok memnun, nası kaçıyo alet gibi değil.. Gerçekçi bir şeyler.. İnternet bunlarla dolu..)
    4. Ekonomik genişliğin ilk başta hesapta olmayan bazı şeyleri de içerebilir mi?.. Yorgan ayaga olmaz genelde bu islerde..

    Bunları düşünüp "Bana uyar" diyorsanız devam edersiniz.. Zevkli de olur..

    Herhalde sorunların neden sorulacağı aşikardır..

    ...


    Bunun dışında.. "Ben 152.3 jet kit taktım acaip kaçıyo" diye bir rastlantı olmaz.. Olur da nadiren olur.. Bu iş biraz deneysel bir iştir.. Bir kaç değişik set ve kombinasyon alıp bir onu bir bunu denemeniz ve sizin için EN UYGUN olana, en iyi değil en uygun olana karar vermeniz gerekir.. Dolayısıyla uğraştırıcıdır..

    İşin sonunda ilk haline geri dönme olasılığı yüksektir söyleyeyim.. Adamı yer bitirir.. Şişe dibi gibi gözlük sahibi yapar..

    Ama zevklidir.. Uğraşısı zevklidir tabi..


    ..


    İyi düşünmek gerek.. Bana sorsan, onunla uğraşacağına atla motora gazla.. Eylül bitmeden.. Bunlar kışın evde otururken uğraşılacak şeyler...


    Ben motoruma takmadım mesela.. icon_smile.gif
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    performans artısı v.s onları geçmek lazım.
    daha once motorhocası ilede tartısmıstık
    sadece throttle'ın yani gaz kolunun gecıkmesını bertaraf edıyor
    benım denemem oldu.ne satıcıların yazdıgı gıbı oldu nede dısarıdakı hazır metınlerın yazdıgı gıbı.aksıne forumları arastırdıgımda mucıze yaratmadıgını gordum.sadece jetkıt degısımı ıle degıl performans fıltre ıle hıssedılır oranda guc artısı olabılecegı yazılmıs.netekım fıltreyıde degıstırdıkten sonra hıssedılır bır guc artısı oldu.yanlız yakıt artısı vede matkap ile deligi genisletecegin bır daha gerı donusun olmadıgını goz onunde bulundurmalısın

  6. #6
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Enjeksiyonun aksine mekanik olduğu için karbüratör ayarlanması daha kolay bir alettir.
    Karbüratörlü bir motorunuz varsa performans egzostu performans hava filtresi sübap ayarı sente ayarı yaparak performans elde etmeniz mümkündür. Bir performans artışı istiuorsanız elbette bunun bir bedeli olacaktır. Bunuda yakıt olarak ödeyeceksiniz. Motoru hem az yaktıracak hem de güçlendirecek mucizevi bir alet kit vs. yoktur.
    Dragstar gibi cruiser bir motosiklette yapılan modifikasyonlar genellikle güç artışı için değil estetik amaçlı olmaktadır zaten. Bu nedenle performans egzostu performans hava filtresi gibi uygulamalar gereksiz olduğu gibi bunlar olmadan pek bir işe yaramayacak olan jet kit uygulamasıda gereksizdir.
    Sitede performans arttırmaya çalışan arkadaşlara genelde yapma orjinalini bozma alacağın verim yapacağın masrafa değmez gibi cevaplar yazılıyor. Ben bunlara tam olarak katılmıyorum. Çünkü bu tip uygulamalr insanın motorun mekaniğini ve çalışmasını öğrenmesi için çok faydalıdır. Bir yararı olmasa bile hobi olarak yapılması bile insanı rahatlatır stresini atar. Ayrıca doğru ve uygun seçimler yapılırsa ufak değişikliklerle istenilen sonuç alına bilir. 250 cc bir motorun son hızı 120 km/saatten 140 a .ıkarılmak isteniyorsa bu yapılabilir. 200 görmek istiyosan fantazi dünyasında yaşıyorsun demektir. Bir de elbette yapacağınız modifikasyonları kaldıracak kalitede bir motorunuzun olması lazımdır. 1500 liralık ikinci el xswzongss marka çin motoru bunları kaldıramayıp tez vakitte mefta olacaktır. Japon yada Avrupa motosiklet için zaten yan sanayi kitler bulunmakta uygulamaları denenmiş hazır ürünler vardır icat yapmaya da gerek kalmaz. Eğer uygun bir motorunuz varsa biraz araştırmayla yurtdışından ebay gibi sitelerden hazır pistoan karbüratör ateşleme egzost hava filtresi kitleri getirip pek ala da sonuç alabilirsiniz. Yeterki bu işe gönlünüz olsun.
    DarkWheel bunu beğendi.

  7. #7
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Hımm o zaman benim anladığım yakıta ters bir etki yapacak, yakıt artışı olmasın diye k&n filtreyi orjinali ile değiştirdim, açık egsozlar yüzünden sıfır egsoz aldım, ileride benzin ucuzlarsa takmak üzere depoma kaldırayım, tabi benzin düşerse
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  8. #8
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Egzozları alırken çok araştırmıştım,alıyordum da...Fakat sonra şöyle bir şey düşündüm;Şimdi bu temelde daha çok benzin karışımı sağlayacak ama bunu alınca daha çok hava girişi sağlayacak hypercharger tarzı birde hava filtresi gerekecek...Aldığım egzozlarla ilgili V&H's mail atmıştım hem onlardan gelen cevaba hem de yaptığım araştırmalara göre jet kit'e gerek yok...Çünkü evet motor daha serileşiyor ancak bloklarda daha çabuk aşınıyor gibi bir sonuca ulaşmıştım...Şimdi klasik "abi iyi bir şey olsaydı caponlar koyardı" muabbeti olmasın ama motorun bu tarz aksamıyla ilgili fazla oynamaya gerek yok,haa görüntüyle ilgili modifikasyonlar tamam ama diğer türlü can sıkmaya gerek yok...

  9. #9
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Aynen öyle, ileride bir çılgınlık yapana kadar poşetinden hiç çıkmasınlar
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  10. #10
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Bu arada far geldi,taktım...Fena yakışıklı oldu...Ama biraz ışığı dağıtıyor gibi geldi başta,hatta teknik serviste bununla ilgili başlıkta açmıştım...Bugün çok iyi geldi aydınlatma ama...
    Aynı zamanda bugün gittim orjinal sele döşemeyi söktüm...Bondex sert çökme yapmayan sünger buldum...Yarında onu kaplatıcam deriyle...

  11. #11
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Aman orjinal deriyi sakına atma
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  12. #12
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Yok orjinal kaplamayı ve süngerini kalıp olarak çıkarttım kenara koydum...Sadece zımbalarını söküp olduğu gibi aldım,hiç bozmadım bozmam zaten...Arkaya da bir "ghost seat" mevzusundan düşünüyorum 650ccnd'deki gibi...

  13. #13
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Ben demir raydan düşünüyorum seleye takılan yaslanınca arkalık gibi olanlardan
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  14. #14
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    http://www.kumasci.com/shop/default....i=111610100000

    Şu orjinal kaplamaya benziyor di mi?

  15. #15
    ExTReMa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2007
    Şehir
    Lüleburgaz..
    Bence fazla yakıcak dıye dusunme.
    memelerin üzerinde numaralar vardır
    Karburatorlerını sök ve kendı memelerındekı numaralarada bak
    Hangileri daha ufaksa onları kullan emın ol daha az yakacaktır.
    Belkide senın jetkitler artık eskıdı asındı bunlar daha az yakacak nereden bılebılırsın ki?
    вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
    tuem

  16. #16
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı ExTReMa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence fazla yakıcak dıye dusunme.
    memelerin üzerinde numaralar vardır
    Karburatorlerını sök ve kendı memelerındekı numaralarada bak
    Hangileri daha ufaksa onları kullan emın ol daha az yakacaktır.
    Belkide senın jetkitler artık eskıdı asındı bunlar daha az yakacak nereden bılebılırsın ki?
    Oda olabilir, doğru diyosun Emrah ama matkapla karbüratörü delipte, cüzdanı da deldirmek var
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  17. #17

    Üyelik
    30 Haziran 2017
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    125

  18. #18
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ben konunun uzmanıyım.Çok kısa söyleyeyim: açık hava filtresi ve katalizörsüz açık egzost takınca hava yakıt karışımı değişiyor motor zengin veya çoğunlukla fakir karışımda çalışıyor, bunları düzeltmek için takılan egzost filtrede bir işe yarasın diye karbüratörün çeyrek ve tam gaz çalışması doğru olması için ana jet yani meme pilot jet yani rolanti ve çeyrek gaz jeti-memesi değişmesi gerekir, bu yüzden birkaç adet birkaç farklı delik kalınlığında jet kitler-minik benzin geçiş boruları (özel yapılmış delikli vidalar) satılır...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

    Yukarıda bir arkadaş yazmış japonlar bunu düşünemiyormu diye, fabrikadan çıkan motorlar belirli standartlarda çıkıyorlar yani egzost yazılım karbon atıklar ses ölçüsü hız tasarruf vs.Kısıtlanmış motoru özgür bırakmak istediğinizde güç elde ediyorsunuz bunuda karbüratörden veya enjeksiyon yakıt yazılımından yapıyorsunuz egzost vs birşeyleri değiltirdikten sonra...Bu makine mühendisleri neyin ne olduğunu elbette çok iyi biliyorlar yarışlarda gösteriyorlar becerilerini performans böyle olur diye


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)