Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Artık akü bitmeyecekkk.....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    üçgün ora dörtgün bura
    Motosikleti
    Touring
    geçenlerde uyumak üzereyken aklıma bir fikir geldi.işe yararmı bilmiyorum,öğrendiğim duyduğum ve tecrübe ettiğim bazı şeylerin karışımı melez bir proje diye düşünüyorum.ben pc proğramlama okuyorum onun da etkisi olduğu kanısındayım.Gelelim melez fikrin nasıl oluştuğuna; 1-ilk olarak uzaktan kumandalı motosikleti çalıştırma sistemi günümüzde mevcut bi tuşa basıyorsun motosiklet çalışıyor 2-çok motosiklet kullanmayan motosikleti uzun süre yatan ve aküsü şarj makinasına bağlı sürekli şarjda olan büyük hacimli motorlar 3-zaman ayarlı bomba(ki bu 3. madde fikri ateşleyen kıvılcım oldu) 4-herkezin kullandığı bilgisayarlarda bulunan ve bizimde proğramlama dersinde kullandığımız sistem saatiyle çalışan(Not:bilmeyenler için sistem saati nedemek;bilgisayarlarınızda bulunan bulunduğunuz saniyelerdeki bilgisayarınızın sağ alt köşesindeki doğru ssat dilimi dir doğru ayarlanması gerekir.)bazı proğramlar.

    peki bu 4 maddenin birleşimi neyi ifade ediyor,sistem nasıl çalışacak.sistem nasıl olur neye benzer nasıl bişeydir bilemem ama bu projeyi gerçekleştirmeniz için ben ortaya fikir atıyorum bu yazıdan sonrasını iyi okuyun lütfen.benim düşündüğüm sistem şu;bir elektronik(kuvvetle ihtimal) veya mekanik bir düzenek motor çalıştırma sistemine bağlı olacak.atıyorum motosiklet aküsü en soğuk yere göre düşünüyorum misal istanbul orda hava soğuk olduğundan 1 ay içerisinde çalıştırmassan motoru akü bitiyor veya zayıflıyor sizde işten geliyorsunuz veya bazı arkadaşlar gibi sadece binici siniz motorunuzla ilgilenmeyen tiplerdensiniz bu sistem tam size göre.bu sistem motosikletin aküsüyle beslenecek atıyorum 1.5volt ile 7gün veya 14 güne göre zaman ayarı yapıyorsunuz manuel olarak ayarladığınız 7 veya 14 gün sonra sistem saati ile yani duvar saati veya kol saatinin gösterdiği doğru ssat e göre belirlediğiniz belli günlerde misal 7 veya 14 günde bir motosiklete monte edilen bu düzenek motosikletiniz depodayken veya evinizin önünde park halindeyken 7 gün=168dk veya 14 gün=336dk da bir kendiliğinden motosikleti çalıştırıp 15 veya 20dk süre ile veya nekadar gerekiorsa okadar dakka rölantide şarj olup geçen günlerde kaybedilen şarj miktarını geri yerine getiriyor bu sistem....bu sistem için sadece gereken uzun süre parketmek kullanmamak için depoya kaldırdığınızda sadece deposu full dolu olacak motor belirlediğiniz gün sonra misal elektronik sistem sayesinde motor 7 gün sonra kendiliğinden çalışıp15-20dk rölantide çalışıp eksilmiş şarj miktarını yerine getirdikten sonra kendiliğinden motosikleti stop edecek bölece akü şarjının korunması sağlanacak istediğiniz zaman gidip motoru süreceğiniz zaman aaa akü bitmiş napacam şimdi demiceksiniz bu sistem sayesinde..

    söz gelimi becerikli ve bu sistewmi gerekli görüp hayata geçirecek becerikli arkadaşları bu projeyi gerçekleştirmeye davet ediyoruz ve bu cihazı yapıp ticari hale getirilmesi bizleride bu lanet akü bitme olayında ebediyen kurtarmasını yapabilecek arkadaşlardan şiddetle rica ediyorummm.ilgilenen ve en azından yazımı okuyan herkeze teşekkür ederim çok sağolun motosiklet sevdalılar esenle kalın....

    bizzat sevgili moderatörümüz başarılı projeşleriyle ün salmış eyong a duyrulur....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Motosikleti
    92 301 98 vstar
    ne kadar benzin harcanacağına bağlı sistemin hayata geçirilmesi
    ayak marşı olmayan motosikletlere zor tabi

  3. #3
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bahsettiğin sistem cooook eskılere dayanıyor.

    Mekanık program saatlerı vardı. Kullanılan cıhazın uzerıne extra para vererek taktırılır cok havalı birseydı.

    Tek bır sefer ıcın programlanan bu saat 24 saat ıcınde aynı ıslevı dıledıgınız zaman aralıklarında dıledıgınız kadar tekrar ederdı.


    Şımdılerde heryerde var elektrık prızlerıne takılıyor ve ıstedıgınız ev aletını programlayabılıyorsunuz.

    Mekanıkler dısında elektronıkler cıktı artık. Takvım ve zaman ayarlı oldukca konforlu.

    Senın bahsettıgın sıstemın nekadar ıhtıyac oldugu konusuna gırmeyecegım. egerkı boylebırsey dusunuyorsan yapmak cok kolay olacaktır.

    Uzaktan kumandalı calıstırma sıstemın olduguna gore saae pek ıhtıyacın arada sırada calıstırıp bıraz sonrada kapatırsın.

    Ayrıca bu işleminde motora zararları vardır. Yatan motoru aku ugruna calıstırıp tekrar bırakmak ısı farkından dolayı yoguşan hava egzoz da su damlacıkları olusturur ve curumeyı hızlandırır.

    En ıyı cozum akuyu sokup aydabır sarz etmek.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  4. #4

    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    üçgün ora dörtgün bura
    Motosikleti
    Touring
    Alıntı MkD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kadar benzin harcanacağına bağlı sistemin hayata geçirilmesi
    ayak marşı olmayan motosikletlere zor tabi
    ayak marşına gerek yok açıklamadada söledim uzun zaman depolayanlar için ve tembel motorcular için bu sistem geliştirilebilir ben kabaca bahsettim kafada fikir oluşturulması için.7 gündebir 20 dk rölantide çalışması eminim çok benzin harcatmicaktır motora öyle düşünüyorum sonuçta belli sürede çok kısa süre çalışıyor ve üstelik rölantide.

    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin sistem cooook eskılere dayanıyor.

    Mekanık program saatlerı vardı. Kullanılan cıhazın uzerıne extra para vererek taktırılır cok havalı birseydı.

    Tek bır sefer ıcın programlanan bu saat 24 saat ıcınde aynı ıslevı dıledıgınız zaman aralıklarında dıledıgınız kadar tekrar ederdı.


    Şımdılerde heryerde var elektrık prızlerıne takılıyor ve ıstedıgınız ev aletını programlayabılıyorsunuz.

    Mekanıkler dısında elektronıkler cıktı artık. Takvım ve zaman ayarlı oldukca konforlu.

    Senın bahsettıgın sıstemın nekadar ıhtıyac oldugu konusuna gırmeyecegım. egerkı boylebırsey dusunuyorsan yapmak cok kolay olacaktır.

    Uzaktan kumandalı calıstırma sıstemın olduguna gore saae pek ıhtıyacın arada sırada calıstırıp bıraz sonrada kapatırsın.

    Ayrıca bu işleminde motora zararları vardır. Yatan motoru aku ugruna calıstırıp tekrar bırakmak ısı farkından dolayı yoguşan hava egzoz da su damlacıkları olusturur ve curumeyı hızlandırır.

    En ıyı cozum akuyu sokup aydabır sarz etmek.
    dediğim gibi geliştirilebilir en iyi oranlar hazırlanıp proğramlıyarak bu iş çözülür.daha çok uzun süre depolayanlar için ve tembel motosikletçiler için düşümdüm misal ben akü bitmesin diye hiç te gidip uraşasım gelmiyor motorla :D gereklilik deyince işler orda değişir.birçok kişide şarj cihazı mevcut onun yerine bu sistemi koyarsın ev elektriği ile şarj etme olayı priz nerde diye amamaya gerenk yok..bildiğiniz üzere para tuzağı olarak bolca gerksiz aksesuar parça ve sticker çıkartmalar mevcut.bu cihaz veya sistem biçok motosiklet aksesur ve zımbırtıları yanında daha önemli kalıyor pazar payına girer die düşünüyorum...misal cihazı motosikletime uyarladım ok 3 ay yurt dışına gidecem veya gezmeye başka biyere misal 1 ayda akü bitiyorsa 7 günde bir belli bir süre motor çalışıp aküyü tazelese fena olmazmı sistem kendi kendine çalışsa..diğer bir sistemle akü şarj cihazına bağlı motosiklet üzerinde ve şarj cihazı ev priziyle besleniyor ne kadar güvenli olabilir ki.bahsettiğim sistem motosikletin aküsüyle 1.5 volt ile besleniyor uzaktan kumanda gibi düşün çok düşük akımla motoru çalıştırıyor şarj ediyoe...kısa veya orta vadede motorla uğraşmak istemeyen veya vakit ayırmayanlar için güzel ve yarayışlı bir sistem olduğunu savunuyorum teşekkürler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)