Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Lastik hava basınçları..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=RunemagicK;2285201]
    şimdi şöyle düşünelim motorumuzun orjinal lastiği 130-90\15
    kitapcıgında hava basınc degerı 35 psi yazmıstır
    uzerındekı orjınal lastıge gore)



    lastigi degistirelim 150 veya 160-90-15 taktıgımızda gene 35'mi olması gerekır?

    hatırladıgım arabaların lıstesı vardır
    ornek pırelli listeden secelim
    opel corsa
    3 farklı lastık ebadındada hava basınc degerlerı farklıdır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi şöyle düşünelim motorumuzun orjinal lastiği 130-90\15
    kitapcıgında hava basınc degerı 35 psi yazmıstır
    uzerındekı orjınal lastıge gore)



    lastigi degistirelim 150 veya 160-90-15 taktıgımızda gene 35'mi olması gerekır?

    hatırladıgım arabaların lıstesı vardır
    ornek pırelli listeden secelim
    opel corsa
    3 farklı lastık ebadındada hava basınc degerlerı farklıdır
    lastiğin basıncının değişikliği ebadından değil, lastiğin yapıldığı maddeden, aracın ağırlığından vs kaynaklanır. lastik ebadının değişmesi sadece lastiğin içine girecek hava moleküllerinin sayısını etkiler. basınç ayrı bişeydir
    1-2 ay öncede böyle bi başlık açılmıştı, ordada söylemiştim
    misal bi araba lastiği, motosiklet lastiğinden 2-3 kat büyük ama basınçları aynı.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  3. #23

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiğin basıncının değişikliği ebadından değil, lastiğin yapıldığı maddeden, aracın ağırlığından vs kaynaklanır. lastik ebadının değişmesi sadece lastiğin içine girecek hava moleküllerinin sayısını etkiler. basınç ayrı bişeydir
    1-2 ay öncede böyle bi başlık açılmıştı, ordada söylemiştim
    misal bi araba lastiği, motosiklet lastiğinden 2-3 kat büyük ama basınçları aynı.
    zaten lastık fırmaları lısteyı yapma nedenıde budur
    her arabanın lastık basıncı farklı oldugu gıbı
    alternatıf (farklı)ebat'ta lastık takma durumları ıcınde farklı degerler verılmiştir
    dıyeceksın bu degerler ne kadar oynar benım hatırladıgım 1-5 psi arası

  4. #24
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Lastığın fazla hava ile kullanılması sonucu lastik sırtı dışa doğru kamburlaşacağından yer ile olan temas azalarak frenlame azalacak ve de lastik sadece orta şeritten aşınacağı gibi daha fazla kayacaktır.
    Eksik hava ile kullanılan lastiklerde de taban içe doğru kamburlaşarak bu sefer lastığın sağ ve sol köşeleri yere basacak ortası yerden kesilerek yine olumsuz sonuçlar yaratacaktır.
    Katalogta belirtilen değerler en doğrusudur. Çünkü fabrika motosikletlerin ağırlığı ve taşıyabileceği yükü hesaba alarak lastiğın hangi hava basıncinda yere nekadar doğru tutunacağıni hesap ederek değerleri belirtir.
    Soğuk havada lastik içindeki havanın yoğunlaşması azalacağı için hava bir nebze azalır. Fakat lastik daima soğuk kalacağı içinde ezilmesi azalır. Neticede kış aylarında en fazla 2 dere hava ayarları artırılabilir. Eğer bu şekilde de aklınızda soru işareti kalacaksa lastiklerinize fabrika değerlerinde Nitrojen gazı bastırırsanız sorun kalmaz. ( Benim motosikletlerimde nitrojen gazı kullanırım. )

  5. #25
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı osmanba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastığın fazla hava ile kullanılması sonucu lastik sırtı dışa doğru kamburlaşacağından yer ile olan temas azalarak frenlame azalacak ve de lastik sadece orta şeritten aşınacağı gibi daha fazla kayacaktır.
    aşınmasına fırsat kalmadan zaten birsürü şişlik oluşacaktır. lastiğin üzerindeki max değer olan 42psi yi basıp 1 ay gezince öyle olmuştu
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #26
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    bir çok lastiğin 180/55/17 için konuşuyorum max değeri 42psi dır. honda bir çok orta siklet motorunda arka lastiği 42 verir(yakıttan tasarruf ve çabuk hızlnma için kandırmaca yolu), ancak bu yolda otoban sürüşünde ve kaliteli asfaltta geçerlidir, sürtünme az ama asfalttan dolayı tutuş makul derecede, fakat bu tabiki japon veya alman yolları hesabına göre. bizim asflatta bu basınçlar frende veya yol tutuşta hüsran olur, uutmayınız ki motosiklet lastikleri araba düz taban lastikleri mantığı ile işlemezler, 36/42 verilmiş fabrika verilerini 30.5/26.5 ön arka olmak üzere kullanabilirsinizde, ancak dikkat etmeniz gereken konu yukarı değil hep aşağı basınçlar, bu verdiğim değer yol spor lastiklerinin pistte kullanabileceğiniz havalarıdır. 36 /42 veya 36/36 verilen fabrka yol verilerini 33/34 gibi günlük hayatta kullanabilirsiniz ve gayet de performanslı duruş sergilersiniz,
    let it be

  7. #27

    Üyelik
    29 Ekim 2010
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    Derbi Senda SM
    Alıntı zalim17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    28-30 psi ön arka idealdir
    Benim kılavuzda şu şekilde;
    Ön = 100 Kpa = 1 bar = 14.5 PSI
    Arka = 110 Kpa = 1,1 bar = 15.9 PSI
    [B][I]Ölüme değil, ölene dek...[/I][/B]
    Alıntılar;
    [I]'4 teker bedenimi,iki teker ruhumu taşır'[/I]

  8. #28
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    motorun hafif olduğundan bu değerleri vermişlerdir
    let it be


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)