Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karter havalandırma.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Merhaba. Basit bir sorum olacaktı sizlere. Bildiğiniz gibi motorlarda karterden çıkan bir boru var bu boru hava filtresine gidiyor. Acaba bu olayı iptal etsek ve karter havayı dışarıya verse zararı olur mu çünkü hava filtresini felaket kirletiyor bu durum. Fikirlerinizi bekliyorum.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Dışarıdan su ve toz girmeyecek şekilde tedbir alınırsa olur.O hortumu hava filtresine verme sebepleri yasal zorunluluklar.Yani çevre kirliliğinin önüne geçmek güya.

    Ben o hortumun yarardan çok zararı olduğunu düşünenlerdenim.Hava filtresine sağanak yağmurda sürüş yapıldığında yada derin sulardan geçildiğinde falan su giriyor (ybr). Bu hortumun filtreye giriş noktası kalın gibi görünse de filtrenin iç tarafı iğne deliği kalınlığında. Yani adamlar da farkında oradan krank kutusuna su gidebileceğinden. Fakat şöyle bir saçmalık oluyor: tıpkı benzinli otomobillerin silindir kapak contası yaktığında yağ ile suyun karışması sonucu ortaya çıkan beyaz renkli mayonez kıvamlı sıvı burada da oluşuyor.Bu sıvı bir şekilde iğne deliğinden geçip hortumdan kranka doğru ilerlemeye başlıyor. Ha kranka gitse ne olur, bir şey olmaz.Düzenli bakımı yapılan motorda ilk yağ değişiminde akar gider.Zaten miktar olarak eser miktarda olduğu için yağı da bozmaz.

    Ama başka bir şey oluyor. O mayonez kılıklı sıvı boru içinde köpürmeye başlıyor ve boruyu tıkıyor. Peki boru tıkanırsa ne olur? O boru neden var onu düşünmek lazım.Krank kutusu havalansın diye di mi.yani dişliler yüksek hızda yağ içinde dönerken oluşacak bir miktar taşkınlık oradan çıksın gitsin diye. Orası tıkanırsa nereden çıkacak? Bilmiyorum. Diğer çıkış krank kolunun üstü yani piston.Oradan çıkamayacağına göre contaları falan zorlayacaktır.Krank kutularındaki conta terlemesinin bir nedeni bu olabilir.

  3. #3

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dışarıdan su ve toz girmeyecek şekilde tedbir alınırsa olur.O hortumu hava filtresine verme sebepleri yasal zorunluluklar.Yani çevre kirliliğinin önüne geçmek güya.

    Ben o hortumun yarardan çok zararı olduğunu düşünenlerdenim.Hava filtresine sağanak yağmurda sürüş yapıldığında yada derin sulardan geçildiğinde falan su giriyor (ybr). Bu hortumun filtreye giriş noktası kalın gibi görünse de filtrenin iç tarafı iğne deliği kalınlığında. Yani adamlar da farkında oradan krank kutusuna su gidebileceğinden. Fakat şöyle bir saçmalık oluyor: tıpkı benzinli otomobillerin silindir kapak contası yaktığında yağ ile suyun karışması sonucu ortaya çıkan beyaz renkli mayonez kıvamlı sıvı burada da oluşuyor.Bu sıvı bir şekilde iğne deliğinden geçip hortumdan kranka doğru ilerlemeye başlıyor. Ha kranka gitse ne olur, bir şey olmaz.Düzenli bakımı yapılan motorda ilk yağ değişiminde akar gider.Zaten miktar olarak eser miktarda olduğu için yağı da bozmaz.

    Ama başka bir şey oluyor. O mayonez kılıklı sıvı boru içinde köpürmeye başlıyor ve boruyu tıkıyor. Peki boru tıkanırsa ne olur? O boru neden var onu düşünmek lazım.Krank kutusu havalansın diye di mi.yani dişliler yüksek hızda yağ içinde dönerken oluşacak bir miktar taşkınlık oradan çıksın gitsin diye. Orası tıkanırsa nereden çıkacak? Bilmiyorum. Diğer çıkış krank kolunun üstü yani piston.Oradan çıkamayacağına göre contaları falan zorlayacaktır.Krank kutularındaki conta terlemesinin bir nedeni bu olabilir.
    En kısa zamanda sağlıklı bir şekilde iptal etmeyi düşünüyorum hocam ben o sistemi. O kusmuk kıvamlı şey evet bendede oluyor baya bi.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  4. #4
    TiFOSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara, Akdere
    Motosikleti
    CBR 600F


    ben de şu filtreyi kullanarak iptal ettim. sonra dayanamadım filtre kutusunu da iptal edip direk performans filtre taktım motora ;)
    http://www.facebook.com/tifoZi

  5. #5

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dışarıdan su ve toz girmeyecek şekilde tedbir alınırsa olur.O hortumu hava filtresine verme sebepleri yasal zorunluluklar.Yani çevre kirliliğinin önüne geçmek güya.

    Ben o hortumun yarardan çok zararı olduğunu düşünenlerdenim.Hava filtresine sağanak yağmurda sürüş yapıldığında yada derin sulardan geçildiğinde falan su giriyor (ybr). Bu hortumun filtreye giriş noktası kalın gibi görünse de filtrenin iç tarafı iğne deliği kalınlığında. Yani adamlar da farkında oradan krank kutusuna su gidebileceğinden. Fakat şöyle bir saçmalık oluyor: tıpkı benzinli otomobillerin silindir kapak contası yaktığında yağ ile suyun karışması sonucu ortaya çıkan beyaz renkli mayonez kıvamlı sıvı burada da oluşuyor.Bu sıvı bir şekilde iğne deliğinden geçip hortumdan kranka doğru ilerlemeye başlıyor. Ha kranka gitse ne olur, bir şey olmaz.Düzenli bakımı yapılan motorda ilk yağ değişiminde akar gider.Zaten miktar olarak eser miktarda olduğu için yağı da bozmaz.

    Ama başka bir şey oluyor. O mayonez kılıklı sıvı boru içinde köpürmeye başlıyor ve boruyu tıkıyor. Peki boru tıkanırsa ne olur? O boru neden var onu düşünmek lazım.Krank kutusu havalansın diye di mi.yani dişliler yüksek hızda yağ içinde dönerken oluşacak bir miktar taşkınlık oradan çıksın gitsin diye. Orası tıkanırsa nereden çıkacak? Bilmiyorum. Diğer çıkış krank kolunun üstü yani piston.Oradan çıkamayacağına göre contaları falan zorlayacaktır.Krank kutularındaki conta terlemesinin bir nedeni bu olabilir.
    Çok güzel ve önemli bir bilgi, Teşekkürler
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  6. #6
    bluebird64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2007
    Şehir
    İZMİR / Hatay,Narlıdere
    Motosikleti
    YBR125 '07,YBR125 ESD '11,Agility City 125 '11
    bilgiler için tşk..
    Deniz, güneş, martı çığlığı ve yosun kokusu yoksa yaşam da yoktur...

  7. #7

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Beyler 5 dk itibariyle bu sistemi iptal ettim. Bir boru vasıtasıyla motorun aşağısına doğru verdim içine su falan kaçması mümkün değil motorun. İzlenimlerimi bildiririm.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)