CBF 150 marş basmıyor :(((
-
Hava soğuk ondan mı bilemiyorum artık ama tüm uğraşlarıma rağmen motor bir türlü çalışmadı. Marşa basa basa aküyü bitirdim. Akü bitince arabadan takviye aldım ama yine motor bir türlü çalışmak bilmedi. Marş basıyor motorda tık yok.
Marşa basarken gaz verip denemeye başaldım. 30 kere de böyle denedim, sanki olacak gibi hafif sesler gelmeye başladı ama olmadı. Pes edip motoru kenara çektim.
Ertesi gün vurdurarak çalıştırmak istedim. Yokuş aşağı saldım 2. viteste çalıştı ama nedense bu sefer motor gaz yemiyor. Biraz gaz verince tekrar stop ediyordu.
4-5 kere aynı şekilde vurdurarak denedim ama nafile. Bir türlü gaz yemedi.
Tekrar akü takviyesi denedim ama motor yine marşı almıyordu. Arabayla çeke çeke eve getirdim.
Motorum şu an çalışmıyor. Acilen de çalıştırmam gerek. Ne yapmak lazım. Üstatlardan yardım bekliyorum.
Reklamlar
-
Canını sıkmak istemem ama benim motorum aynen o şekilde rektefiyeye girdi..
Komprasör olmadığından dolayı motor çalışmıyo olabilir..
Yada off swict miydi neydi sağdaki stop düğmesi şase yapmış olabilir..
Buji ıslanmış olabilir yada bozulmuş.
Benim aklıma gelenler bunlar..
[34 AY 0494] Büyükçekmece MT
-
Motor daha 4500'de bakımdan yeni çıktı. Son bıraktığımada hiç bir sorun yoktu. Bujiden olabilir belki. Teşekkürler.
-
senden özür dileyerek yazıyorum. senle ve sorununla alakalı degil ama burdan honda fanatiklerine sesleniyorum bir bakın şu işe yardımcı olun bu sitede bu işlere yarayın hondayı övmekle bu iş bitmez. arkasında durun
servise gitmeni öneririm
-
Benzin olduğuna ve benzin musluğunun açık olduğuna eminsin dimi?
-
-
-
önce benzin geldiğinden emin okunacak, sorun yoksa buji kablosu çıkarılıp, motor kısmına tutularak marşa basılacak. Ateşleme yoksa doğru tamirciye, ateşleme kuvvetliyse bujiyi çıkarıp başlık bujiye takılacak, buji şasiye temas ettirilerek marşa basılacak bujide ateşleme yoksa buji değişecek, ateşleme varsa karbüratör tahliyesi boşaltılıp jigle çekilerek tam gaz ile marşa basılacak.
Çalışırsa buraya yazılacak,
Çalışmazsa servis aranacak
-
Acil112 adlı üyeden alıntı
önce benzin geldiğinden emin okunacak, sorun yoksa buji kablosu çıkarılıp, motor kısmına tutularak marşa basılacak. Ateşleme yoksa doğru tamirciye, ateşleme kuvvetliyse bujiyi çıkarıp başlık bujiye takılacak, buji şasiye temas ettirilerek marşa basılacak bujide ateşleme yoksa buji değişecek, ateşleme varsa karbüratör tahliyesi boşaltılıp jigle çekilerek tam gaz ile marşa basılacak.
Çalışırsa buraya yazılacak,
Çalışmazsa servis aranacak
Süpersin, akşam hepsini deniycem inşallah.
Şu iki kısmda ne yapmam gerektiğini tam anlamadım :
1) sorun yoksa buji kablosu çıkarılıp, motor kısmına tutularak marşa basılacak
2) karbüratör tahliyesi boşaltılıp
-
buji başlığını bujiden ve "(çevirerek)kablosundan" çıkarıp, kabloyu bujinin tepesine yada motor kısmına yaklaştırarak marş sırasında ateşleme varmı anlayabilirsin.
Cbf lerde tahliye hortumu/vidası görünüyormu bilmiyorum ama tahliyeyi boşaltmak işe yaşayabilir.
-
Acil112 adlı üyeden alıntı
buji başlığını bujiden ve "(çevirerek)kablosundan" çıkarıp, kabloyu bujinin tepesine yada motor kısmına yaklaştırarak marş sırasında ateşleme varmı anlayabilirsin.
Cbf lerde tahliye hortumu/vidası görünüyormu bilmiyorum ama tahliyeyi boşaltmak işe yaşayabilir.
1. soruyu anladım ama 2. hortum veya vida nerede bilemiyorum
-
motosiklet çalışmıyorsa sırasıyla şunlar kontrol edilmeli.
1- ani stop dügmesi kapalı mı.
2 benzin muslugu açık mı ve benzin varmı.
3-bujiye elektirk geliyormu geliyorsa buji sökülüp buji başlıgı bujiye takılarak gözle ateşlemenin oldugu kontrol edilmeli.
4-bunlarda sorun yoksa karbiratör sökülüp temizlenmeli zira karbiratör benzine karşımış sudan yada kalitesiz benzinden kirlenmiş olabilir.
5- tüm bunların kontrol eidlmesi durumunda hala çalışmıyorsa sente ayarı için servisin bakması lazım. ilk 4 madde kontrol edilmesine ragmen çalışmıyorsa garanti kapsamındaki motoru servis haricinde fazla kurcalamamak lazım.
-
bu soğuk havada jikleyi tamamen açmanız gerekir,aksi halde yazdığınız belirtiler olabilir.
yeni motor daha....
ben jikle diyorum... sonuna kadar açın
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
jack hammer adlı üyeden alıntı
motosiklet çalışmıyorsa sırasıyla şunlar kontrol edilmeli.
1- ani stop dügmesi kapalı mı.
2 benzin muslugu açık mı ve benzin varmı.
3-bujiye elektirk geliyormu geliyorsa buji sökülüp buji başlıgı bujiye takılarak gözle ateşlemenin oldugu kontrol edilmeli.
4-bunlarda sorun yoksa karbiratör sökülüp temizlenmeli zira karbiratör benzine karşımış sudan yada kalitesiz benzinden kirlenmiş olabilir.
5- tüm bunların kontrol eidlmesi durumunda hala çalışmıyorsa sente ayarı için servisin bakması lazım. ilk 4 madde kontrol edilmesine ragmen çalışmıyorsa garanti kapsamındaki motoru servis haricinde fazla kurcalamamak lazım.
Teşekkürler, çok güzel özetlemişsiniz. Akşam deneyeceğim.
-
Boğulmuştur motor büyük ihtimal.Ben de geçen benim motorun aküsünü bitirdim.Daha 9 aylık motor.Otomatik cikle olduğu halde çalıştırırken gaza yüklendiğim için motoru boğuyomuşum.Arabayla servise gittim.Durumu anlattım.Servis elemanını elinde bir aküyle aldım.Motora takviye yapıp çalıştırdık.Sonra motoru alıp servise götürdüler.Aküyü şarza taktılar.O günden beri bi daha problem yaşamadım.Bu soğuk havalarda motoru sadece şehir içi kısa mesafelerde kullanmak aküyü bitiriyo.Arasıra en az 1 saat gezilmeli ki akü kendini şarz etsin.
Benim eski cbf'yi bu soğuk havalarda çalıştırırken önce jikleyi sonuna kadar açar öyle çalıştırırdım.Sonra cikleyi yarıya alıp 20 metre kadar gittikten sonra cikleyi tamamen kapatıp yoluma devam ederdim.Bu şekilde hiç sorun yaşamadım.
-
Bence fazla teferruata girmeye gerek yok, soğuk havada jiklesiz fazla gaza bastıysan, marş dinamosu yanmıştır! Çözüm 12TL ye git bir marş dinamosu al tak, çalışır!
Not:Marş dinamosunda (+),(-) yoktur rasgele bağla!
-
Olay belli gibi aslında, yapman gerekenleri arkadaşlar sıralamış.
1) motor nekadar yattı da çalışmıyor? Eğer çok uzun süre yattıysa, korozyon veya içindeki benzin bozulmuş. Ve bu tortular karbüratörünü tıkamış olabilir. Sorun karbüratörde olabilir.
2) Bujiyi sök ve buji kafasına takılı bir şekilde şaseye (motorun herhangi demir aksamına) tut. Eğer mavi olarak çıt çıt çıt yapıyorsa sorun yok demektir. Eğer yapmıyorsa ozaman başlığı sökmeni tavsiye ederim. Direk bujinin bağlantığı, buji kafasını kablodan sökerek çıkart. ve kablonun içindeki teli şaseye değdir, eğer ateşliyorsa sorun yoktur. Ateşlemiyorsa, bobin (statör) yanmış demektir.. Veya dış bobin arızalı olması muhtemeldir.
bunları yap, geri kalan bir kaç ihtimalide yazarım.
-
Katto adlı üyeden alıntı
Bence fazla teferruata girmeye gerek yok, soğuk havada jiklesiz fazla gaza bastıysan, marş dinamosu yanmıştır! Çözüm 12TL ye git bir marş dinamosu al tak, çalışır!
Not:Marş dinamosunda (+),(-) yoktur rasgele bağla!
Arkadaş akü bitene kadar marş verdiğini ve daha sonra vurdurarak kısa süre çaıştırdığını yazmış. Yani marşla alakası yok.
-
Arkadaşlar motoru çalıştırdım çok şükür. Tek marşta aldı hem de.
Buji kablosu ile kablo ucunda bujiye takılan aparat arası bağlantı biraz gevşemiş meğer.
Güzel bir çarpılmaya mal oldu bana ama çok şükür motorum çalıştı. Dün vurdururken 2 saat işkence çekmiştim soğukta.
Allah hepinizden razı olsun.
-
Katto adlı üyeden alıntı
Bence fazla teferruata girmeye gerek yok, soğuk havada jiklesiz fazla gaza bastıysan, marş dinamosu yanmıştır! Çözüm 12TL ye git bir marş dinamosu al tak, çalışır!
Not:Marş dinamosunda (+),(-) yoktur rasgele bağla!
jiklesiz gaza fazla basmakla marş dinamosunun ne alakası var?
Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)