Yaa hocam kusura bakmada bugün 27 şubat. yani mart geldi, bahara 1 ay var adam motorun bakımını yapıp niye kaldırsın?
Ayrıca motoru kışlıkların arasına kaldırsak olur mu?
Eğer önemli olan akünün elektronlarını harekete geçirmekse, Vitesli motorlarda jikleyle motoru çalıştırmaktır. Jikleli motorun çalışması 4000 devir demektir. 2100 devirden sonra akü şarj etmeye başlar. 8 dakikalık bir çalıştırma yeterli olacaktır.
Ama şu da var, draggy arkadaşında sölediği gibi, yağın her alana girmesi ve ısınması gerekecektir.
Ama illa binilecek diye bir kavram yoktur. Tecrübemide ileteyim, 8 senelik motorcuyum; 6. motorumu kullanıyorum. Her motoruma böyle baktım. Hiçte bir sorun olmadı.. Motorlarımın hepsini satarken 0 ayarında sattım. Ve hiç birzaman değerinin altında satmadım. Sattığım arkadaşlar hala arayıp teşekkür ediyor. Varın gerisini siz düşünün.
Demin çalışan arabanın aküsünden kablo çekerek 15 dakika boyunca CBF150'yi çalıştırmayı denedim ama çalıştıramadım. Soğuk havada çalışmaması normal mi?
Ben haftada bir30 km kadar yol yapıyorum tek marşdada aldı şimdiye kadar,gerçi aküm 5 aylık falan ya .. sorun daha çok bitmek üzere olan akülerde olyor sanırım .birdee motorum devamlı kapalı ve ılık bir garajdada duruyor .
vesselam...
"Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi
Scooterların sorunu vitessiz olmalarıdır. Fakat sizede jikle olayına benzer birşey yapabilirsiniz. motoru haftada bir 8-10 dakika orta ayak üzerinde çalıştırmanız yeterli olacaktır. Fakat devir motorun rölantisinden yüksek olmalıdır. Yani şöle düşünelim, gaz kolunu 1/4 (%25) oranında çevirin. Ve gaz kolunu sabit bir biçimde basılı tutun. Ama çok yüksek devir olmasın bu. Motorun sesinden anlarsın zaten
İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır.
Alıntıdır. Motoru kısa süre çalıştırmak yarardan çok zarar getirir. Eğer kışın hiç binmemeyi planlıyorsanız, bir çok yerde anlatıldığı şekilde motorunuzu hazırlayarak bırakın yağmurdan çamurdan uzak bir yere.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
arkadaşlar ben 2 günde bir fan açana kadar çalıştırıyorum yanlış mı yapıyorum onu da bilmiyorum???
şahsen en fazla 4 günde arayla çalıştırıp 10-15 km yol yapıyorum..çok kısa zamanlı çalıştırmaların zararlı olduğunu biliyorum..ve aynı zamanda durduğu yerde değil de kullanımda daha etikilidir..aküyü dert etmeyin..bence motor içindeki reaksiyonlar çok daha önemli..tüm hareketli aksamları çalıştırmakta fayda var..
bu arada durduğu yerde çalıştırmadan ziyade yol yapıyorum ki motor içinde sıkışma ve patlamalarda farklılık olsun..ve vitesler mutlaka kullanılmalı..yani tüm hareketli parçalar normalde nasıl sürüyorsanız o şekilde etkilenmeli..
Belli aralıklarda çalıştırılmasına hiç gerek yok.
1-depoyu tam doldur veya tam boşalt,şayet boş ise içine pas önleyici herhangi bir siprey sıkabilirsin.
2-karbüratördeki benzini tahliye et.
3-akünü sök ve eve götür.
4-mümkünse lastiklerini yerden kes veya orta sehpaya alıp lastiklerin tabanına sıkıştırılmış yalıtım için kullanılan ''strafor' koy.
5-metal olan bütün aksamlarını,ince makina yağıyla yağla.
6-motoru sakladığınyer muhakkak nemsiz bir ortamolması lazım.
7-bujiyi sök ve temizle ardından deliğine çok az olmak kaydı ile bir kaşık kadar mesela motorun kendi yağından dök. (silindir üst kapaklarının oksit olmasını önlemiş olursun)
8-zincirini muhakka temizle ve yağla.
9-eve götürdüğün aküyüde ayda bir şarz ettirmeyi unutma.
10-aklıma gelenler bunlar
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
bir gün eve geldik.
Allah korusun başımıza bir şey geldi ve motoru hiç yerinden kıpırdatmadan 2-3 ay yatırdık.
sonuçları n'olur?
Eğer motorunuz uzun süre yatacaksa bunlar geçerlidir. Aynen katılıyorum. Zincir yağlanması, yağın değişimi rutin bakımlardır. Motorunuza bakıyorsanız yağmanız gereken şeylerdir zaten. Ayrıca motorun tekerleklerinin yerden kesilmeside gereğine katılıyorum. Ama 2 3 aylık beklemelerde bu kadar uzun işleme gerek yoktur. Günümüzde kış şartlarının en çetrefilli geçtiği dönem 3 aylık dönem olduğunu göz önüne alırsak, buji sökümü vs... motoru 1 yıl çalışmayacakmış muamelesi yapmaya gerek yoktur.
Benim fikrim bu yöndedir...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:32 ----------
*Sonuçları akünüz biter, şarj etmeniz gerekecektir.
*Karbüratörde kalan benzinin tahliye edilmemesi sorun yaratabilir.
*3 ayda benzinin bozulmasının gerçekleşeceğini sanmıyorum ama bazı yerlerde bozulması muhtemel deniyor. Buyüzden tortular karbüratörünüzü tıkayabilir. Ve motorunuz çalışmaz.
*Depoda tam depodan az benzin kalması, depodaki benzinin buharlaşması ve bunun sonucunda deponun paslanmasına yol açabilir. Paslanan depodaki kırıntılar karbüratörü tıkayabilir
*Tekerleklerin uzun süre yere temas etmesi, lastiklerin çürümesi ve inmesine neden olur.
Görkem ÜLSEL
Görkem hocam,emin olunki forum ahalisin yarıdan fazlasının,tahminimce tabiki yanılıyorda olabilirm,artan benzin fiyatları nedeniyle tam depo gezilemediğinden depolar pas tutmuştur
Bence biz buna çözüm bulalım,ben derimki birkere dişimizi sıkıp ful dolduralım ardından her 10-20tl arası boşaldığında tekrar dolduralım.Böylelikle herzaman full gezeriz ve aynı zamanda depo paslanmaz.
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Aslında dipte kalan benzinle gezmenin artılarıda yokdeğil.
Mesela gezip dolaşıyorsun motorunu park edip yolun kenarındaki arkadaşlarınla selamlaşıyorsun ve başladınmı muhabbete...Ardından birisi bir bakmışsın motorun üstünde ''ehliyeti yok doru düzgün motor sürmeyide bilmiyor %75 kaza yapıcak veya trafiği tehlikeye atıcak''
Hemen şöyle bir cevap verebiliyorsun gönül rahatlığıyla ''dostum inan içinde evegidecek kadar benzin var,tabi arkadaş inanmıyor,hemen gidip kontağı açıyorsun benzin ibresi kırmızıya baliyle yapışmış ve motoru silkeliyorsun benzin sesi çok inceeee bir şıkırtı olarak geri dönüyor.
Bu durum üzerine motorun üstündeki dostunun kalbide kırılmıyor seninde aklın onda ve motorunda kalmıyor.
Ulenn bu artan benzin fiyatları bize ne kurnazlıklar öğretti tüühh beeeee
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
bak o da doğru..hayat kurtarmışlığı oluyor tabi..
o zaman ne diyoruz..acemi arkadaş yoktur..az benzin vardır..
bu saatte kapanışı yapayım dedim..
10 yıl sonra farklı düşünen var mı arkadaşlar
teknolojide ilerledi malum
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)