[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
yağ yakmak korum demek, ilerde segman kanalları dolarsa motor yağlama yapmıyacağından daha büyük sorunlar çıkar arkadaşım. ciddi külfettir. Az evvel sübap lastiklerinide yazdım aşırı ısınmada buna sebep olabilir. Çalışmada bir terslik yoksa segmanlar ama çalışmada sorunlar yaşıyorsan yani seyir halindeyken falan o zaman sübap lastiği öncelik olur bence
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
son noktayı koymak istiyorum (tecrübe ile sabittir)
motorun yağ yakma sınırı ısı derecesi ile belli olur
yani ilk aşınmalarda motor en yüksek hararette ve devirde yağ yakmaya başlar motor aşınması ilerledikçe bu ısı git gide düşer ve motor soğukken bile yağ yakar
sadece segmanların değişmesi malesef yağ yakmayı tamamen kesmez (yüksek çalışma ısısında) silindir ve pistonda birlikte değişmediği için durum normaldir ama motorun çok aşırıda yağ yakmıyordur sanırım.
yani segmanları değiştirerek bir nebzede olsun yağ yakma seviyesini azalttın kompresyonuda çoğalttın ama bu motorun tam manada sıfırlanmış olduğunu göstermez ucuz bir yöntem olduğu için tercih edilir
ayrıca merak ettiğim için soruyorum ck125 in silindir seti ne kadar
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
honda innovanın silindiri: 166tl, pistonu: 34,5tl segmanlar: 31tl, pimi: 11tl, conta seti: 6tl
kymco parçaları daha ucuz olması lazımken acayip pahalı satıyor
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Hondanın da bi innovayla cbf150'sinin parçaları ucuz.Ama diğer modellere gelince aynı pahalılık var.Hondanın bazı motorlarını çinde ekonomik ve sağlam bi şekilde ürettirmesini takdir ediyorum.İnsanlar ekonomik bir şekilde honda kalitesiyle motor sahibi oluyolar.Ama 150cc üzerine çıkınca daha büyük motorum olsun deyince malesef ne honda ne yamaha ekonomik motor üretemiyo.Kymco'yu da şu yönden takdir ediyorum.Gerçekten sağlam motorlar üretiyolar.Kolayca dökülüp masraf çıkaran motorlar değil.Yedek parça ihtiyacı olmuyo kolay kolay.
ben şunu gördüm eğerki ilk motorun çinli bir marka ise ve sonrasında kymco aldıysan kmyco sana sağlam güzel harika geliyor ama
kymco o titreşim sorununu çözmedikçe bence marka olarak bir artısı yok
kmyco activ125 im vardı ayrıca ck125 de kullandım motorun masraf çıkartmaması zaten etik olan bir olgu öyle olması lazım, bakma çinlilere baka baka sürekli duacı oluyor millet, aman masraf çıkmıyor diye zaten olması gereken de o ama sürüş keyfi denince kymco bana asla hitab edemedi..
ayrıca innova ile cb150 yif i asla birbirine karıştırma 1 tane innova var dünyada model olarak ama cbf150 değişik değişik isimlerde farklı farklı ülkelerde satılıyor
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Hangi titreşim.Benim eski cbf250 zangır zangır titrerken şimdiki xciting250 de sıfır titreşim var.Kymcoda model çok.150cc sınıfında da üst düzey konforu olan kymcolar da var.Bütçeye göre titreşimlisi var , en konforlusu da var.Sorunlu motorları sadece çin mallarıyla sınırlı tutmayın.Adamın canına okuyan ne japonlar var.Yedek parça pahalılığının yanında birde parça sıkıntısı yaşatıp aylarca parça beklettiren nice japonlar var.
Arkadaşımın CBF150 si de yağ yakıyordu. Biraz önce servise gittik. Baktılar silindir piston sekman gidik. Silindir 90 Lira Piston 25 sekmanlarda 25 lira Ağzım açık kaldı çünkü adam benim silindir parasından bile ucuza komple motoru toplayacak ve sıfırlayacak. Sanırım sonraki Motorum CBF150 olacak
[B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]
gel buyur hoca kymcoyu uçurumdan atıyorduk yetişmeseydin
scooterlarda zaten titreşim olmaz burada ele aldığımız sınıf cub lar ve commuterler, en titreşimsiz commuter bile scooter in yanında titreşili kalır
motor çalışma prensibi zincir aktarma şanzuman ıslak debriyaj ve manuel debriyaj olmadığı için titreşim çinlisindede olmaz scooter in
honda hariç diğer japonlar malesef türkiyede kaderine terkedilmiş durumda resmen motosiklet mafyasının eline düşmüş gibiler haklısın bu konuda
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
CBF150 ilk motorumdu.Kesinlikle tavsiye ederim.Rahatlık , konfor on numara.Sadece uzun yolda hızı yetersiz kalıyo o kadar.
Scooterlarda titreşim olmaz diyosun ama o efsane scooter burgmanın şehir içinde nasıl titreşim yaptığını bilmezsin.40 km hızın üzerine çıkmadan titreşimden kurtulamazsın.Bi de 2007 model sonrası modellerdeki varyatör sorunu yüzünden motora değilde vahşi bir ata binmiş gibi rodeo yaparsın.Düşük hızlarda şehir içinde motor ileri atılır.Zapt edemezsin.Daha başka markaları saymıyım şimdi.Kymco fanatikliği yapıyo dicekler.
mavi duman atıyorsa yuağ yakıyordur.. ne kadar eksilttiğine bakmalısın..sekman yönelri yanlış olabilir....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
burgmanı kim efsane yaptı bilmem ama (yamaha majesty ve honda silverwing varken) benim kullandığım burgmanlarda öyle bişey yoktu ama sanırım kavraması sorunlu scooterlar düşük devirlerde kavrama sırasında yada kalkarken o titreşimi yapıyor doğrudur, çinliside koreli taiwanlısıda yapıyor scooter zaten başlı başına ayrı bir sorun ama benim bahsettiğim titreşim başka bir titreşim.. eksik mühendislik titreşimi diyoruz biz ona
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
silindirini komple değiştirmene gerek yok. birkaç milim büyük piston alıp sanayide rektefiyeciye verseydin sorununn çözülürdü. ayrıca sekman atmak diye tabir edilen aşınmış ve konikleşmiş silindire rektefiye yapılmadan yeni sekman takılması durumu bana hep sahtekarlık ve uydurmacılık olarak gelmiştir. bir diğer unsur da subapların yağ kaçırmasıdır. yağ yakan bir motorda subapların da gaydları ile birlikte yenilenmesi gerek. yine çok paraya luzüm yok, rektefiyeciye müracaat...
benim ck da yag eksiltiyor ama vites kolundan kaçırıyor yag eksiliyor diye motor aksamlarına yüklenmeyin ayrıca cbf in parçaları çinde üretiliyor kyomco taiwan ve parçaların malzeme kalitesi yarı yarıya fark var ve de kyomconun ana distribütörü bizleri düdüklemekten zevk alıyor avrupada fiyatlar yarsında bile ucuz ki cogu zaman cbf in avrupa fiyatlarıyla aynı bizdeki olay sadece düdüklemek
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)