Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Sekmanların kaçırıp kaçırmadığını anlamak.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diğer arkadaşların yorumlarını okumadan yazdım kusuruma bakmayın arkadaşlar. Yeni set takıldıktan sonra bu duman varsa ustanı iyi bir tart derim. Ben kendim 3 defa başıma getirdim bu sorunu. Açı da hatam olmuş. ))) Benim hatam. tüm markaların nerdeyse birbirinden farklı segman açıları var. Her bir segman ( yağ segmanları bile dahil) farklı yönlere göre ayarlanır bilgine. Hata varsaki özellikle yağ segmanları aynı yönde kaldıysa ( 3 de ) beyaz dumanı görüyorsun. Lakin bu daha çok scooter larda karşılaşılıyor.
    Peki sizce sorun teşkil eder mi ? Neden derseniz gerçekten çok sıkıldım motorla uğraşmaktan. Bi süre yağ yaksada yakmasada binmek istiyorum. Zaten yaza doğru elden çıkartmayı düşünüyorum.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki sizce sorun teşkil eder mi ? Neden derseniz gerçekten çok sıkıldım motorla uğraşmaktan. Bi süre yağ yaksada yakmasada binmek istiyorum. Zaten yaza doğru elden çıkartmayı düşünüyorum.
    yağ yakmak korum demek, ilerde segman kanalları dolarsa motor yağlama yapmıyacağından daha büyük sorunlar çıkar arkadaşım. ciddi külfettir. Az evvel sübap lastiklerinide yazdım aşırı ısınmada buna sebep olabilir. Çalışmada bir terslik yoksa segmanlar ama çalışmada sorunlar yaşıyorsan yani seyir halindeyken falan o zaman sübap lastiği öncelik olur bence

  3. #23

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ yakmak korum demek, ilerde segman kanalları dolarsa motor yağlama yapmıyacağından daha büyük sorunlar çıkar arkadaşım. ciddi külfettir. Az evvel sübap lastiklerinide yazdım aşırı ısınmada buna sebep olabilir. Çalışmada bir terslik yoksa segmanlar ama çalışmada sorunlar yaşıyorsan yani seyir halindeyken falan o zaman sübap lastiği öncelik olur bence
    Hocam çalışmada hiçbir terslik yok. Motordan sübab sesi haricinde ses gelmiyor.(biraz fazla açık bırakmışım sanırım)

    Geçen hafta dağa çıktık arkadaşla çok ısınmıştı motor özellikle bi yerde durdurup zorladım biraz motoru 2 zamanlı misali duman atmıştı.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  4. #24
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    son noktayı koymak istiyorum (tecrübe ile sabittir)

    motorun yağ yakma sınırı ısı derecesi ile belli olur

    yani ilk aşınmalarda motor en yüksek hararette ve devirde yağ yakmaya başlar motor aşınması ilerledikçe bu ısı git gide düşer ve motor soğukken bile yağ yakar

    sadece segmanların değişmesi malesef yağ yakmayı tamamen kesmez (yüksek çalışma ısısında) silindir ve pistonda birlikte değişmediği için durum normaldir ama motorun çok aşırıda yağ yakmıyordur sanırım.

    yani segmanları değiştirerek bir nebzede olsun yağ yakma seviyesini azalttın kompresyonuda çoğalttın ama bu motorun tam manada sıfırlanmış olduğunu göstermez ucuz bir yöntem olduğu için tercih edilir

    ayrıca merak ettiğim için soruyorum ck125 in silindir seti ne kadar
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  5. #25

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son noktayı koymak istiyorum (tecrübe ile sabittir)

    motorun yağ yakma sınırı ısı derecesi ile belli olur

    yani ilk aşınmalarda motor en yüksek hararette ve devirde yağ yakmaya başlar motor aşınması ilerledikçe bu ısı git gide düşer ve motor soğukken bile yağ yakar

    sadece segmanların değişmesi malesef yağ yakmayı tamamen kesmez (yüksek çalışma ısısında) silindir ve pistonda birlikte değişmediği için durum normaldir ama motorun çok aşırıda yağ yakmıyordur sanırım.

    yani segmanları değiştirerek bir nebzede olsun yağ yakma seviyesini azalttın kompresyonuda çoğalttın ama bu motorun tam manada sıfırlanmış olduğunu göstermez ucuz bir yöntem olduğu için tercih edilir

    ayrıca merak ettiğim için soruyorum ck125 in silindir seti ne kadar
    Silindiri 250 $ civarıydı, piston ise 25 $. sekman setini 20 $ a almıştım. Çok yakmıyor dediğiniz gibi ve yine dediğiniz gibi çok ısınınca yakıyor. Kompresyonu sanırım iyi çünkü karter havalandırmasından çok güçlü bir basınç geliyor diyebilirim.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindiri 250 $ civarıydı, piston ise 25 $. sekman setini 20 $ a almıştım. Çok yakmıyor dediğiniz gibi ve yine dediğiniz gibi çok ısınınca yakıyor. Kompresyonu sanırım iyi çünkü karter havalandırmasından çok güçlü bir basınç geliyor diyebilirim.
    Kymcolar genelde sağlam olur kolay kolay yağ eksiltmez ama sizinki baya eski 2005 model.İkinci el mi almıştınız?Kaç kilometrede şu an?

  7. #27

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kymcolar genelde sağlam olur kolay kolay yağ eksiltmez ama sizinki baya eski 2005 model.İkinci el mi almıştınız?Kaç kilometrede şu an?
    42.000 km de şuanda hocam. Sağlamlığından şikayetim yok bana kaç kere taş gibi olduğunu kanıtladı
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  8. #28
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    honda innovanın silindiri: 166tl, pistonu: 34,5tl segmanlar: 31tl, pimi: 11tl, conta seti: 6tl

    kymco parçaları daha ucuz olması lazımken acayip pahalı satıyor
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda innovanın silindiri: 166tl, pistonu: 34,5tl segmanlar: 31tl, pimi: 11tl, conta seti: 6tl

    kymco parçaları daha ucuz olması lazımken acayip pahalı satıyor
    Hondanın da bi innovayla cbf150'sinin parçaları ucuz.Ama diğer modellere gelince aynı pahalılık var.Hondanın bazı motorlarını çinde ekonomik ve sağlam bi şekilde ürettirmesini takdir ediyorum.İnsanlar ekonomik bir şekilde honda kalitesiyle motor sahibi oluyolar.Ama 150cc üzerine çıkınca daha büyük motorum olsun deyince malesef ne honda ne yamaha ekonomik motor üretemiyo.Kymco'yu da şu yönden takdir ediyorum.Gerçekten sağlam motorlar üretiyolar.Kolayca dökülüp masraf çıkaran motorlar değil.Yedek parça ihtiyacı olmuyo kolay kolay.

  10. #30
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hondanın da bi innovayla cbf150'sinin parçaları ucuz.Ama diğer modellere gelince aynı pahalılık var.Hondanın bazı motorlarını çinde ekonomik ve sağlam bi şekilde ürettirmesini takdir ediyorum.İnsanlar ekonomik bir şekilde honda kalitesiyle motor sahibi oluyolar.Ama 150cc üzerine çıkınca daha büyük motorum olsun deyince malesef ne honda ne yamaha ekonomik motor üretemiyo.Kymco'yu da şu yönden takdir ediyorum.Gerçekten sağlam motorlar üretiyolar.Kolayca dökülüp masraf çıkaran motorlar değil.Yedek parça ihtiyacı olmuyo kolay kolay.
    ben şunu gördüm eğerki ilk motorun çinli bir marka ise ve sonrasında kymco aldıysan kmyco sana sağlam güzel harika geliyor ama

    kymco o titreşim sorununu çözmedikçe bence marka olarak bir artısı yok

    kmyco activ125 im vardı ayrıca ck125 de kullandım motorun masraf çıkartmaması zaten etik olan bir olgu öyle olması lazım, bakma çinlilere baka baka sürekli duacı oluyor millet, aman masraf çıkmıyor diye zaten olması gereken de o ama sürüş keyfi denince kymco bana asla hitab edemedi..

    ayrıca innova ile cb150 yif i asla birbirine karıştırma 1 tane innova var dünyada model olarak ama cbf150 değişik değişik isimlerde farklı farklı ülkelerde satılıyor
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben şunu gördüm eğerki ilk motorun çinli bir marka ise ve sonrasında kymco aldıysan kmyco sana sağlam güzel harika geliyor ama

    kymco o titreşim sorununu çözmedikçe bence marka olarak bir artısı yok

    kmyco activ125 im vardı ayrıca ck125 de kullandım motorun masraf çıkartmaması zaten etik olan bir olgu öyle olması lazım, bakma çinlilere baka baka sürekli duacı oluyor millet, aman masraf çıkmıyor diye zaten olması gereken de o ama sürüş keyfi denince kymco bana asla hitab edemedi..

    ayrıca innova ile cb150 yif i asla birbirine karıştırma 1 tane innova var dünyada model olarak ama cbf150 değişik değişik isimlerde farklı farklı ülkelerde satılıyor
    Hangi titreşim.Benim eski cbf250 zangır zangır titrerken şimdiki xciting250 de sıfır titreşim var.Kymcoda model çok.150cc sınıfında da üst düzey konforu olan kymcolar da var.Bütçeye göre titreşimlisi var , en konforlusu da var.Sorunlu motorları sadece çin mallarıyla sınırlı tutmayın.Adamın canına okuyan ne japonlar var.Yedek parça pahalılığının yanında birde parça sıkıntısı yaşatıp aylarca parça beklettiren nice japonlar var.

  12. #32

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi titreşim.Benim eski cbf250 zangır zangır titrerken şimdiki xciting250 de sıfır titreşim var.Kymcoda model çok.150cc sınıfında da üst düzey konforu olan kymcolar da var.Bütçeye göre titreşimlisi var , en konforlusu da var.Sorunlu motorları sadece çin mallarıyla sınırlı tutmayın.Adamın canına okuyan ne japonlar var.Yedek parça pahalılığının yanında birde parça sıkıntısı yaşatıp aylarca parça beklettiren nice japonlar var.
    Arkadaşımın CBF150 si de yağ yakıyordu. Biraz önce servise gittik. Baktılar silindir piston sekman gidik. Silindir 90 Lira Piston 25 sekmanlarda 25 lira Ağzım açık kaldı çünkü adam benim silindir parasından bile ucuza komple motoru toplayacak ve sıfırlayacak. Sanırım sonraki Motorum CBF150 olacak
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  13. #33
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hangi titreşim.Benim eski cbf250 zangır zangır titrerken şimdiki xciting250 de sıfır titreşim var.Kymcoda model çok.150cc sınıfında da üst düzey konforu olan kymcolar da var.Bütçeye göre titreşimlisi var , en konforlusu da var.Sorunlu motorları sadece çin mallarıyla sınırlı tutmayın.Adamın canına okuyan ne japonlar var.Yedek parça pahalılığının yanında birde parça sıkıntısı yaşatıp aylarca parça beklettiren nice japonlar var.
    gel buyur hoca kymcoyu uçurumdan atıyorduk yetişmeseydin

    scooterlarda zaten titreşim olmaz burada ele aldığımız sınıf cub lar ve commuterler, en titreşimsiz commuter bile scooter in yanında titreşili kalır

    motor çalışma prensibi zincir aktarma şanzuman ıslak debriyaj ve manuel debriyaj olmadığı için titreşim çinlisindede olmaz scooter in

    honda hariç diğer japonlar malesef türkiyede kaderine terkedilmiş durumda resmen motosiklet mafyasının eline düşmüş gibiler haklısın bu konuda
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşımın CBF150 si de yağ yakıyordu. Biraz önce servise gittik. Baktılar silindir piston sekman gidik. Silindir 90 Lira Piston 25 sekmanlarda 25 lira Ağzım açık kaldı çünkü adam benim silindir parasından bile ucuza komple motoru toplayacak ve sıfırlayacak. Sanırım sonraki Motorum CBF150 olacak
    CBF150 ilk motorumdu.Kesinlikle tavsiye ederim.Rahatlık , konfor on numara.Sadece uzun yolda hızı yetersiz kalıyo o kadar.

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gel buyur hoca kymcoyu uçurumdan atıyorduk yetişmeseydin

    scooterlarda zaten titreşim olmaz burada ele aldığımız sınıf cub lar ve commuterler, en titreşimsiz commuter bile scooter in yanında titreşili kalır

    motor çalışma prensibi zincir aktarma şanzuman ıslak debriyaj ve manuel debriyaj olmadığı için titreşim çinlisindede olmaz scooter in

    honda hariç diğer japonlar malesef türkiyede kaderine terkedilmiş durumda resmen motosiklet mafyasının eline düşmüş gibiler haklısın bu konuda
    Scooterlarda titreşim olmaz diyosun ama o efsane scooter burgmanın şehir içinde nasıl titreşim yaptığını bilmezsin.40 km hızın üzerine çıkmadan titreşimden kurtulamazsın.Bi de 2007 model sonrası modellerdeki varyatör sorunu yüzünden motora değilde vahşi bir ata binmiş gibi rodeo yaparsın.Düşük hızlarda şehir içinde motor ileri atılır.Zapt edemezsin.Daha başka markaları saymıyım şimdi.Kymco fanatikliği yapıyo dicekler.

  15. #35
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    mavi duman atıyorsa yuağ yakıyordur.. ne kadar eksilttiğine bakmalısın..sekman yönelri yanlış olabilir....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  16. #36
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı AmonRA34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBF150 ilk motorumdu.Kesinlikle tavsiye ederim.Rahatlık , konfor on numara.Sadece uzun yolda hızı yetersiz kalıyo o kadar.



    Scooterlarda titreşim olmaz diyosun ama o efsane scooter burgmanın şehir içinde nasıl titreşim yaptığını bilmezsin.40 km hızın üzerine çıkmadan titreşimden kurtulamazsın.Bi de 2007 model sonrası modellerdeki varyatör sorunu yüzünden motora değilde vahşi bir ata binmiş gibi rodeo yaparsın.Düşük hızlarda şehir içinde motor ileri atılır.Zapt edemezsin.Daha başka markaları saymıyım şimdi.Kymco fanatikliği yapıyo dicekler.
    burgmanı kim efsane yaptı bilmem ama (yamaha majesty ve honda silverwing varken) benim kullandığım burgmanlarda öyle bişey yoktu ama sanırım kavraması sorunlu scooterlar düşük devirlerde kavrama sırasında yada kalkarken o titreşimi yapıyor doğrudur, çinliside koreli taiwanlısıda yapıyor scooter zaten başlı başına ayrı bir sorun ama benim bahsettiğim titreşim başka bir titreşim.. eksik mühendislik titreşimi diyoruz biz ona
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  17. #37

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    silindirini komple değiştirmene gerek yok. birkaç milim büyük piston alıp sanayide rektefiyeciye verseydin sorununn çözülürdü. ayrıca sekman atmak diye tabir edilen aşınmış ve konikleşmiş silindire rektefiye yapılmadan yeni sekman takılması durumu bana hep sahtekarlık ve uydurmacılık olarak gelmiştir. bir diğer unsur da subapların yağ kaçırmasıdır. yağ yakan bir motorda subapların da gaydları ile birlikte yenilenmesi gerek. yine çok paraya luzüm yok, rektefiyeciye müracaat...

  18. #38

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    çeşme-ısparta
    Motosikleti
    ck 125 pulsar
    benim ck da yag eksiltiyor ama vites kolundan kaçırıyor yag eksiliyor diye motor aksamlarına yüklenmeyin ayrıca cbf in parçaları çinde üretiliyor kyomco taiwan ve parçaların malzeme kalitesi yarı yarıya fark var ve de kyomconun ana distribütörü bizleri düdüklemekten zevk alıyor avrupada fiyatlar yarsında bile ucuz ki cogu zaman cbf in avrupa fiyatlarıyla aynı bizdeki olay sadece düdüklemek

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Ocak 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Xciting250i,Accent Era 110 HP
    Alıntı ol_gu87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim ck da yag eksiltiyor ama vites kolundan kaçırıyor yag eksiliyor diye motor aksamlarına yüklenmeyin ayrıca cbf in parçaları çinde üretiliyor kyomco taiwan ve parçaların malzeme kalitesi yarı yarıya fark var ve de kyomconun ana distribütörü bizleri düdüklemekten zevk alıyor avrupada fiyatlar yarsında bile ucuz ki cogu zaman cbf in avrupa fiyatlarıyla aynı bizdeki olay sadece düdüklemek
    Avrupada herşey ucuz.Orda ötv yok ki.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)