Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fren hidroliği-amortisör hidroliği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar herkes motor yağı konusunda bilgili.Ancak kimse belirli periyotlarla fren hidroliği ve amortisör hidroliği değişiminden bahsetmemiş.Bende bulamadım.Bu hidrolikler zamanla değiştirilir mi? Değiştirilmesi için ne gerekir bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Değişmesi gerekli, fren tipine göre dot 3 veya dot 4 olacak, castrol önerilir, en azından 20 binde bir değiştir...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #3
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    fren hidrolikleri 2 yılda bir değişmesi gerekir ama frenler çok sertleşmedikçe değiştirmezler sadece eksilirse tamamlarlar.
    amortisör keçelerinin değiştiğini duydum fakat yağının değiştiğini duymadım

  4. #4

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Ikiside kilometreye bakmaksizin 2 yilda bir degistirilmeli. Eger fren yagi eksiliyorsa eklemeden ziyade neden eksildiginin bulunmasi gerekir ve tamir edilmelidir. Amortisorun kecesiyle birlikte yagida degisir, fakat amortisorun acilip icininde servise alinmasi gerekir fakat bunu yapan pek kimse yok Turkiyede anladigim kadariyla.

  5. #5
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Evet amortisör yağı ve keçesi de değişmeli, hatta yaylarında eskime varsa bile değişmeli, haklısınız bende hiç bunu yapan tamirci görmedim, halbuki tüm bakım kitaplarında yazıyor, ön düzeni sökmek onlara zor geliyor olabilir..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #6
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Kilometre yapılmasa da, 2 senede 1 fren ve amortisör hidroliklerinin periyodik olarak değiştirilmesi gerekir. Zaten bakım kitapcıklarında da yazar.
    Birçok kişi ihmal etse de, ben fazlaca titiz bir kullanıcı olarak, 600F'im için yaptırmıştım bu işlemi. Yalnız işçilik uğraştırıyor bayağı, yanılmıyorsam 100-150 TL gibi bir işçilik ücreti vermiştim.
    Motor konusunda birçok eksik ve de yanlış bilgiye sahibiz aslında. Mesela ilanlarda görürüz; "Anahtar değmemiş motor" diye.. Halbuki belli bir kilometreden sonra motora subap ayarı yapılması, gerekiyorsa şim, yay vs. değişmesi gerekir.

  7. #7

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler.Fren hidroliğini değiştirmek için havasını almak gerekiyor sanırım.Burada gerçeği de öğrenmiş olduk.

  8. #8

    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul_Büyükçekmece
    Motosikleti
    Borelli LEDOW CXM250A Classic..
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değişmesi gerekli, fren tipine göre dot 3 veya dot 4 olacak, castrol önerilir, en azından 20 binde bir değiştir...
    Şuu fren tiplerini biraz daha açabilri miyiz ? Dot3 mü dot4 MÜ olduğunu fren tipimizi nerden anlıcaz ?
    [I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]

  9. #9

    Üyelik
    27 Kasım 2008
    evet degişir ama hemende eskimez bunlar pek kurcalamayı sevmem
    en az 50000 de falan

  10. #10
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    bajaj pulsar motosiklet kullanma klavuzunda her 10.000 km de bir amortisör yagi değişmesi gerekiyormuş

    100 mg prince motosikletimin amortisorunun yagini bosalttim kaba
    ufak şırınga ile tam dolu yaklaşık 15 defa cektim
    5 ml olsa 75 ml yapar
    6 ml olsa 90 ml yapar

    10 numara acik yag aldim petrol ofisi 500 ml sine 4 tl verdim

    on teker mili sokulunce amortisor altında 6 mm alyanla sokulen vida var
    onu acinca siyah yag dökülüyor
    o vida tamamen sokulunce amortisör ici açılabiliyor

    keçe üstünde hangi numara yazıyorsa o keceden alın
    örneğin 10x9.5 gibi bir rakam

  11. #11
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    BMW'nin servis kitapçığında yazan bilgi.

    Amortisör yağı 20000 km.'de bir

    Fren hidroliği En fazla 1 yıl içinde değiştirilmelidir.

    Arazide kullananlar hariç bütün motosikletlerde de aşağı yukarı aynı olmalı diye düşünüyorum.

  12. #12
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    mondial 100 mg prince motorumun
    27x37x10.5 gibi birsey yazıyor amortisör kecesi üzerinde

    keçe lastikten içinde yay da var
    0.94 tl liste fiyatı

    yağı bosaltirken koyu akti bazen de akıcı aktı
    sanırım kecelerden toz giriyor içine
    5 tl ye satilan körüklü tozluk lastiği almam lazim

    kimi rivayete göre 100 ml konuyor yağ
    6.5x15 97.5 yapar
    100 ml de konabilir

  13. #13
    miginfly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2011
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Vergisiz
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ikiside kilometreye bakmaksizin 2 yilda bir degistirilmeli. Eger fren yagi eksiliyorsa eklemeden ziyade neden eksildiginin bulunmasi gerekir ve tamir edilmelidir. Amortisorun kecesiyle birlikte yagida degisir, fakat amortisorun acilip icininde servise alinmasi gerekir fakat bunu yapan pek kimse yok Turkiyede anladigim kadariyla.
    Pek yapan yer yok fakat yapanlar da fahiş fiyat istiyor. Genellikle fren hidroliğini değiştirenler daha fazla fakat amortisör yağı ve keçesini değiştiren yok gibi bişey. Yapanlar da motorunu satarken önden kazalı muamelesi görüyor ya ona bitiyorum zaten.. Amortisör yağı Fork oil diye satılır ve piyasada kullanılan yağlarla(Örn:ATF diye geçen) kıyaslanamaz. Bir de genellikle keçeden terleme yapmadan amortisör bakımı yapılmaz memleketimizde.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler.Fren hidroliğini değiştirmek için havasını almak gerekiyor sanırım.Burada gerçeği de öğrenmiş olduk.
    Havasını almaktan ziyade değişimini yaparken sisteme hava kaçırmamak gerek. Yoksa havasını almak için çok uğraştırır.
    Alıntı DreaM_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şuu fren tiplerini biraz daha açabilri miyiz ? Dot3 mü dot4 MÜ olduğunu fren tipimizi nerden anlıcaz ?
    Dot4 en son üretilen(yeni teknoloji) fren hidrolik yağıdır. Yüksek basınca dayanıklı ve en iyisidir. Yağ değişimi yapılıyorsa, Dot4 tercih edilmeli fakat dilersen Dot3 te kullanabilirsin.
    Tek derdi dünya olanın dünya kadar derdi olurmuş...Hz.Mevlana(r.a)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)