MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Benelli TNT 25
Hudson Deri
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Merak Edilen Tüm teknik Bilgiler C;

  1. #1
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    Reklamlar  
    Kaskcim.com - Dünya Markası Kasklar
    Benelli TNT 250

    Kod:
    <script type="text/javascript">
    <!--
        alert("Aklınıza Takılan soruları yazmayı unutmayın!");
    //-->
    </script>

    -Biraz otomobile konu açılsada aşağı yukarı tüm parçalar motosikletlerde de mevcut.
    -ilerleyen cevaplarda Egr valfi ile ilgili bilgiler aktarılacaktır.
    ----------------------------------------------------------------------


    http://www.obitet.gazi.edu.tr/dokumanlar.htm
    ABS 1
    HAVA YASTIĞI
    ABS 2
    HİDROJEN MOTORU
    ABS 3
    KURŞUN-ASİT AKÜMÜLATÖR
    AKÜLER
    LASTİKLER 1
    AKÜ DOLDURUCU DEVRESİ
    LASTİKLER 2
    ALGILAYICILAR
    LASTİKLER 3
    ALTERNATİF MOTORLAR
    LASTİKLER 4
    AMPERMETRE
    LPG DÖNÜŞÜMÜ
    AMPUL
    MOTOR
    ASR - PATİNAJ ÖNLEYİCİ SİSTEMİ 1
    MOTOR SİSTEMİ
    ASR - PATİNAJ ÖNLEYİCİ SİSTEMİ 2
    MOTORA YAKIT ALMA
    ARABA İÇİ AYDINLATMA İÇİN GECİKTİRME
    MODİFİYE NEDİR?
    BENZİNDE YENİ FORMÜL
    NOS (Nitrous Oxyde) HAKKINDA ÖN BİLGİ
    BUJİLER 1
    ROKET MOTORLARI
    BUJİLER 2
    ROKET YAKITLARI
    DİRENÇ
    SICAKLIK VE ISI
    DİZEL MOTORLAR (Telekom'dan)
    SOĞUTMA SİSTEMİ
    DİZEL MOTORLARI
    SUPAP SİSTEMİNİN ÇALIŞMASI
    EGZOZ SİSTEMLERİ
    SÜSPANSİYON VE LASTİKLER
    ELEKTRONİK
    V8 MOTORUN ÇALIŞMASI
    ESP
    WANKEL MOTORLAR
    FREN SİSTEMLERİ
    YAĞLAMA SİSTEMİ
    GAZ SOĞUTMALI REAKTÖRLER
    YAĞLAR
    HAVA FİLTRELERİ
    YAKIT SİSTEMİ
    HİDROLİK DİREKSİYON SİSTEMİ
    YAKITLAR
    ENERJİ VE ÇEVRE
    SENSÖRLER
    -------------------------------------------------------------------------

    http://www.teknikogretmen.5u.com/


    Ford
    Peugeot
    PSA Grup (Citroen-Peugeot)
    Hybrid Teknolojisi
    Ciroen
    VW
    Mercedes
    Teknolojileri hakkında bilgiler yer almakta. (Sadece Link halinde.)
    --------------------------------------------------------------------------
    http://www.blogcu.com/quarters/

    Hidrojen motoru ve benzin motorunun donusturulmesi
    Hava yastigi
    Aku bakimi ve alinacak onlemler
    Aku arizalari
    Aku sarj seviyesinin kontrolu
    Akulere uygulanan sarj metotlari
    Akulere uygulanan sarjlar
    Akulerin muayenesi
    Akulerin montaj asamalari
    aku'de kullanilan temel kavramlar ve islemler
    Aku'nun yapisi
    Lastikler 3
    Lastikler 2
    Lastikler
    Hidrolik Direksiyon Sistemi
    Performans Filtre
    LPG ve Dönüşümü
    Motor Sistemi
    Fren Sistemleri
    ESP Electronic Stability Program
    Motora Yakıt Alma
    modifiye Nedir,Hangi Markalarda Ne Kadar Etkilidir?
    Comparatörler (kıyaslayıcılar)
    Fetler
    Tristörler
    Triyaklar
    Diyaklar
    Diyotlar
    Ledler
    Kondansatörler
    Direnç 2
    Enerji Sistemlerinde Elektronik
    Egzoz Sistemleri
    NOS (Nitrous Oxyde) NOS Hakkında Bilgi
    Roket Motorları
    İlk Hareket Yöntemleri
    Dizel Motorlarında Egzoz Sistemi
    Aşırı Şarjlar ve Süper Şarjlar
    Soğutma Sistemleri
    Yağlama Sistemi
    Yakıt Püskürtme Sistemleri
    İki Zamanlı Motorların Çalışma İlkesi
    Dizel Motorlarının Çalışma Prensibi ve Sınıflandırılması
    Direnç
    Roket Yakıtları
    Sıcaklık ve Isı
    Bujiler 2
    Bujiler
    Soğutma Sistemi
    Süspansiyon ve Lastik
    Yeni Formül Benzin
    Araba içi aydınlatma için geciktirme
    V8 Motorunun Çalışma Prensibi
    Yağlar ve Yağlama Sistemi
    ASR 2 (Accerelation Slip Regulation)
    ASR (accerelation Slip Regulation)
    Yağlar ve Motor Yağları
    Yakıtlar İçin Kullanılan Katıklar
    Otomobil Sensorleri
    Ampuller
    Ampermetre
    Alternatif Motorlar
    Akü Doldurucu Devresi
    Aküler
    ABS 3 (ANTI-LOCK BRAKE SYSTEM)
    ABS, ASR ve FDR sistemleri arasındaki farklar nelerdir?
    ABS 2 (ANTİ LOCK BRAKE SYSTEM)
    ABS (ANTİ LOCK BRAKE SYSTEM)
    Çeşitli notlar (download)
    Alaşım Elementlerinin Aluminyum Alaşımlarına Etkileri
    Mekanizma Tekniği İle İlgili Çeşitli Ders Notları
    ÇEŞİTLİ MEKANİZMALAR HAKKINDA SİMULASYONLAR (MUTLAKA İYARET EDİNİZ)
    MUHENDİSLİK AÇISINDAN YARARLI PROGRAMLAR (MUTLAKA ZİYARET EDİNİZ)
    Alaşım Elementlerinin Bakır Yapısına Etkisi
    Alaşım Elementlerinin Çelik Yapısına Etkisi
    CNC tezgahları
    Master CAM programı hakkında bilgiler
    PRO/ENGİNEER 2000İ
    Torna Tezgahları
    CNC sistemlerde ISO(G-Kod) Sistemi
    Gaz nitrasyonu
    Doğrusal motorlar
    Motorlu kara taşıtlarında kullanılan aktif ve pasif güvenlik sistemleri
    2010 yılının benzini Hidrojen-Yakıt pili
    Gaz Kontrol Hatları
    Katodik Koruma ve Korozyon
    Hızlı prototip üretim teknolojileri
    İmalatta CAD-CAM Sistemlerinin Fonksiyonları ve Kullanılması
    Otomobil terimlerine kısa bir bakış
    Lazer
    Satış Mühendislerinin Gözlerinden kaçanlar
    Isıl işlem
    Rezonans
    Çelik üretim yöntemleri ve kaliteyi etkileyen unsurlar
    Karbon fiber otomobiller
    PVD kaplama nedir?
    Çelikler, işlemler, Standartlar
    Fason işlemler
    Bor, hidrojen ekonomisinin yıldızı
    Alaşım elementlerinin çelik yapısına etkisi
    Dökme demiri kaynak etmek
    Plazma püskürtmeyle molibden kaplama
    Plazma destekli yüzey sertleştirme
    Lazerle kesme
    Biodizel
    Rüzgar
    Yakıt pilleri
    Haddeleme
    kombi cihazlarının avantaj ve dezavantajları
    Metal Sac İşleme Teknolojilerine Genel Bir Bakış
    Zımbalama Takımlarının Önemi
    Isı Merkezlerinin Çatıda Kurulmasının Avantajları
    Konutlarda enerji tasarrufu
    Sujeti güdümlü lazerle kesme
    evinizin doğalgaz tesisatı ile ilgili önemli notlar
    Kalorifer Tesisatı İle İlgili Yapılacak İşler
    Doğalgaza dönüşüm ve doğal gaz cihazları
    Alüminyum ve Alüminyum Alaşımların Standart Gösterimleri

    ------------------------------------------------------------------------------

    http://www.politekservis.com/makale/motor1.asp

    Servis ve Bakım
    Tuning
    UniChip
    Dinamometre
    Ekspertiz
    Özel Uygulamalar
    Yarışlar İçin Otomobil Hazırlama
    Yarış Desteği
    Teknik Bilgiler
    ------------------------------------------------------------------------------
    http://www.geocities.com/uludagmak/

    1
    Katalitik Konverterler ve Günümüzdeki Uygulamaları
    PDF
    616 KB

    2
    Yanma Sonrasında Egzos Gazlarının İşlenmesi
    PDF
    1,77 MB

    3
    Yanma Sonrasınra Egzos Gazlarının İşlenmesi-Ek
    DOC
    23,5 KB

    4
    Bilgisayar ile Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği ile İlgili Ödevim
    PDF
    350 KB

    5
    Otomotivde Yağlama Konusu İçin Temel Bilgiler
    PDF
    491 KB

    6
    Otomotivde Yakıtlar Konusu İçin Temel Bilgiler
    PDF
    713 KB

    7
    [left]
    Otomotiv Sileceklerinin Mekanizmaları ve Çalışmaları
    PDF
    800 KB

    8
    Motor Tribolojisi
    PDF
    1,405 MB

    9
    Yüksek Performanslı Katalitik Konverterlerde Hücre Şeklinin Optimizasyonu İçin Matematiksel ve Deneysel Analiz
    PDF
    924 KB

    10
    Hibrit Katalist Sistemi
    PDF
    683 KB

    11
    Metalik Taşıyıcı Elemana Sahip Katalitik Konverterlerin Geri Kazanılması
    PDF
    393 KB

    12
    Avrupa Birliği Otomobil ve Hafif Ticari Taşıt Emisyonlarının Limit Değerleri
    PDF
    175 KB

    13
    Dizel Motorlarda Emisyon Kontrolü
    PDF
    244 KB

    14
    Daha Temiz Yakıtlar Daha Temiz Motorlu Taşıtlar
    PDF
    176 KB

    15
    Solidworks ile Kaymalı Yatak Katı Modelinin Oluşturulması
    PDF
    852 KB

    16
    MSC.visualNastran ile Termal Analiz
    PDF
    399 KB

    17
    Yolcu Koruma Sistemleri
    PDF
    172 KB

    18
    Elektronik Koltuk ve Cam Ayarı
    PDF
    254 KB

    19
    Taşıt Gözetleme Sistemleri
    PDF
    192 KB

    20
    Seyahat Bilgisayarları
    PDF
    169 KB

    21
    Taşıtlarda Kullanılan Alarm Sistemleri
    PDF
    275 KB

    22
    Ticari Taşıtların Şasi ve Çerçeveleri
    PDF
    679 KB

    23
    Hava Filtreleri
    PDF
    228 KB

    24
    İçten Yanmalı Motorlarda Süper Şarj
    PDF
    490 KB

    25
    2005 Avrupa Yönergelerini Karşılamak İçin Yeni Katalist Sistemi
    PDF
    612 KB

    26
    Egzos Sistemleri
    PDF
    179 KB

    27
    Motorun Soğutulması
    PDF
    453 KB

    28
    SULEV Yönergeleri İçin İyileştirilmiş Katalist Sistemleri
    PDF
    512 KB

    29
    Hibrit Tahrik Sistemleri
    PDF
    261 KB

    30
    Yakıt Pilleri
    PDF
    545 KB

    31
    Hidroform Tekniği
    PDF
    395 KB

    32
    NOX Tutma Fonksiyonuna Sahip Katalist Yapının Dizayn Kriterlei
    PDF
    501 KB

    33
    Trokoid Eğrilerinin Çizilmesi
    PDF
    584 KB

    34
    Entegre Edilmiş Oksijen Sensörüne Sahip Bir Metal Yapı: Fonksiyonellik ve Hava/Yakıt Oranının Kontrolü Üzerine Etkisi
    PDF
    382 KB

    35
    Wankel Motorları
    PDF
    1,7 MB

    36
    Egzos Gazı Sıcaklığının Kontrolü ve Isının Geri Kazanılması
    PDF
    227 KB

    37
    Otomobil ve Ağır Taşıtlarda Fren Sisteminin İncelenmesi
    PDF
    10 MB

    38
    Amortisörler
    PDF
    233 KB

    39
    Buji Ateşlemeli Motorlar İçin Gelecekteki Egzos Gazı Art İşleme Teknolojileri
    PDF
    485 KB

    40
    Triboloji Tarihi
    PDF
    2,5 MB

    41
    Net İtme Kuvveti ve Taşıt Hızına Bağlı Çizim Yapabilen Program—

    Matlab 6.5 gerektirir
    ZIP
    258 KB

    42
    SpiroTeknik—Wankel Trokoidlerini Çizme Programı

    Matlab 6.5 gerektirir
    ZIP
    364 KB

    43
    Motor Dinamiği
    ZIP
    510 KB

    44
    Triboloji Tarihi– Ek
    DOC
    24 KB

    45
    Motor Eğrilerinin Çizilmesi
    XLS
    24 KB

    46
    Dizel Motor Tribolojisi
    PDF
    550 KB

    47
    Triboloji Temel Konular
    PDF
    323 KB

    48
    Motor Haritası Programı
    ZIP
    777 KB

    49
    Katkı Maddeleri
    PDF
    194 KB

    50
    Çevresel Olarak Uyarlanmış Yağlara Katkı Maddesi Eklenmesinin Aşınma ve Sürtünme Performansı Üzerine Etkisi
    PDF
    1,1 MB

    51
    Taşıtlarda Yakıt Ekonomikliği Sağlamak İçin Ağırlığı Azaltma Yöntemleri
    PPT
    1,1 MB

    52
    Taşıtlarda Yakıt Ekonomikliği Sağlamak İçin Ağırlığı Azaltma Yöntemleri—Dinleyici Notları
    PDF
    662 KB

    53
    MEPTek v2.0
    ZIP
    357 KB

    54
    Taşıtlarda Yakıt Ekonomikliği Sağlamak İçin Ağırlığı Azaltma Yöntemleri—Ek
    DOC
    47 KB

    55
    Elektrikli Direksiyon Sistemleri
    E-Kitap
    2,0 MB

    56
    ESP Hidrolik Modülatör
    ZIP
    291 KB

    57
    Elektro Hidrolik Pompalar ve Küçük Pompalar
    PDF
    108 KB

    58
    Hidrolik Akümülatörler ve Silindirler
    PDF
    217 KB

    59
    [left] Valfler
    PDF
    567 KB

    60
    Primer Pompalar
    PDF
    281 KB

    61

    Otomotiv Hava Yastığı Sistemlerin Çarpışmanın Algılanması
    E-Kitap
    5,15 MB



    -Bu görülen dosyları p2p programı yardımıyla indirebilirsiniz.Siteye giriş yapın gerisi zaten tamaen açıklanmış durumda...
    ================================================== ===
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    teşekkürler.baya işe yarar siteler

  3. #3

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '12 CBF 150
    teşekkürler!!!....
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  4. #4
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    Ataman Kes Tarafından Hazırlanmış Pdf dosyasından alıntı yapılarak yazılmıştır..
    (Ataman Kes: Makine Müh - YTÜ Enerji Makinaları ABD(ana bilim dalı ). 2003)

    Özellikle son yıllarda üzerine en çok düşülen konu çevre kirliliğidir.İnsanoğlu kendi rahatı ve özgürlüğü için hayat zincirindeki diğer canlıların yaşamını kısıtlamıştır.Bu kısıtlanma fabrikalardan açığa bırakılan zararlı gazlar , asidik etkiye sahip sular ve benzeri kirleticilerdir.Burada en büyük etkiyi günümüzde olmazsa olmaz şartlar arasında ilk sırayı hiçbir zaman bırakmayan otomobiller yapmaktadırlar.Fabrikada üretim aşamasından son kullanıcıya kadar ve bundan sonra olan ömrü boyunca her zaman kirletme etkisine sahiptir.Bu yüzden bu kirleticiye mobil kirletici adı verilmiştir.
    Günümüzde çevre bilincinin arttığını belirtmiştik.Bunu sağlayabilmek için çeşitli yasal yönergeler konulmuştur.Bu sıkı yönergelere uymak için üreticiler , üretim proseslerinde ve taşıtta bir takım değişiklikler yapmaya başlamışlardır.Üretim prosesinde atık malzemelerin geri kazanımı ( şu anda DaimlerChrysler fabrikada otomobillerini boyadıktan sonra oluşan atık maddeden yakıt pilleri için metanollü yakıta dönüştürmektedir – 2003 ) gündeme gelirken taşıtta motor ve motor ile direkt ilgili bileşenler üzerinde geliştirmelere gidilmiştir.Bu gelişmelerden biriside egzos sisteminde yapılmıştır.Biz burada yanma sonrasında hangi iyileştirmelerin nasıl ve neden yapıldığını açıklamaya çalışacağız.
    Yanma Ürünleri
    Tam Yanma : Tam yanma sonucunda sadece CO2 ve H2O oluşur.
    Eksik Yanma :
    Yanmamış Hidrokarbonlar
    CnHm ( parafinler , olefinler , aromatik hidrokarbonlar )
    Kısmen Yanmış Hidrokarbonlar
    CnHm.CHO ( aldehitler )
    CnHm.CO ( ketonlar )
    CnHm.COOH ( karbosiklik asitler )
    CO ( karbonmonoksit )
    Türetilmiş ürünler gibi sıcaklıkta kraking olmuş ürünler :
    C2H2 , C2H4 , H2 ( asetilen , etilen , hidrojen vs. ) , C ( is ) , polisiklik hidrokarbonlar
    Yanma sonucu oluşan yan ürünler :
    Atmosferik nitrojenden : NO , NO2 ( nitrojen oksitler )
    Yakıt katkı maddelerinden : Kurşun oksitler , kurşun halojenitler
    Oksitleyiciler :
    Güneş ışığı egzos gazları üzerine etki ederek takip eden oksitleyicileri oluşturur : Organik peroksitler , ozon ve peroksiasetil-nitratlar.
    Yanma sonrasında egzos gazlarının işlenmesi
    Yanma sonrasında egzos gazlarının işlenmesi için iki metod vardır:
    1-Termal art yakma
    2-Katalitik konverter kullanımı

    1-Termal art yakma :Termal art yakma sistemleri yüksek sıcaklıklarda belirli bir zaman aralığı için egzos gazlarının geçişini geçiktirecek tüm aygıtları içerir.Bu sistemle motorun egzosunda art arda reaksiyonlar oluşur.Genel olarak , böyle sistemler hava enjeksiyonu ile yapılan oksitleme işlemi ile çalışırlar.

    2-Katalitik art yakma :Katalitik konverterler,titreşime karşı izolasyonlu ve ısı yalıtım malzemeli bir yataklama içerisine yerleştirilmiş aktif kaplamalı bir yapıdan oluşmuşlardır.Granülleştirilmiş ve sinterlenmiş Al2O3 monolitleri yapı malzemesi olarak kullanılmaktadır.Monolitik yapı formunun , uzun bir geliştirme periyodunun ardından motorlu taşıtlarda kullanılabilirliği ispatlanmıştır.

    Katalitik Konverterin Konumu ve Çalışması
    Motorun çalışması ile birlikte sıcak egzos gazları , egzos supabının açılmasıyla egzos manifolduna doğru yönlendirilirler.Egzos gazları manifoldu takiben katalitik konverter girerler.Fakat konverter ilk zamanlarda hemen devreye giremez.Bunu anlamak için kimya derslerimizdeki reaksiyon hızı kavramını hatırlayalım:Bir reaksiyonun hızlı olabilmesi için sıcak bir ortam ve geniş bir reaksiyon yüzeyi gereklidir.Konverterün egzos gazlarını dönüştürmesi için yeterli bir yüzeye alanına sahip olduğunu söyleyebiliriz.O zaman cevap konverterin çalışma sıcaklığına henüz ulaşmamasındandır.Bu kötü etkiyi bertaraf için ya ısıl kapasitesi düşük olan bir malzeme seçilir ki o zamanda malzemenin sıcaklığı görünce erimeme şartı ortaya çıkar ya da harici bir kaynaktan ısı alabilen bir konverter gereklidir.Bu iki şarta uygun dizayn günümüzün lüks segment otomobillerinde bulunmaktadır.
    Eğer ortamda yeteri kadar oksijen bulunmazsa partiküller konverter duvarında okside oluncaya kadar kalırlar ki bu istenmeyen durumdur.Çünkü konverteri tıkar ve daha fazla geri basınç oluşturur.Bu ise motor performansı üzerine negatif etki yapar.
    Eğer sistem tam olarak çalışıyorsa CO ve HC emisyonları egzos borusu çıkışında CO2 ve H2O’ya dönüşür.

    Yukarıda açıkladığımız sistem yerli literatürde düzensiz olarak adlandırılan irregular sistemdir.Yani lambda sondası burada kullanılmadığından gelen egzos gazları sadece dönüştürülür
    ----------------
    Şimdi düzenli sisteme sahip bir taşıtta konverter nasıl çalışır buna bir göz atalım.Ama önce bunlarda kullanılan katalitik konverterleri tanıyalım.
    Günümüzde otomobillerin çevreye daha az zarar vermeleri için 3-yollu konverterler kullanılmaya başlanmıştır.Yani aynı taşıyıcı elemanda HC,CO ve NOx emisyonları egzos borusu çıkışında zararsız hale getirilmektedir.Bundan önce kullanılmakta olan sistemler ise 2-yollu sistemlerdi.Bunlar HC ve CO dönüşümü yapabiliyordu.Yalnız burada dışarıdan hava takviyesi yapılmaktadır.

    Konverterlerin verimliliği için düşük ısıl kapasiteye sahip olmasının istendiğini belirtmiştik.Böylece konverter ilk çalışma safhasını çok hızlı atlatabilir ve bu süre içerisindeki emisyonları da düşerebilir.Ama bu durumda da üzerine ısıyı çabuk aldığı için bunu da çabuk verir.Bunu önlemek için konverterlerin ve egzos sisteminin komple yalıtılmıştır.Ayrıca katalizörlerin bozulmadan görevlerini yapacakları sıcaklıklara kadar konverter motora yaklaştırılır.Bunun için motora yakın konulan konverterlerde soy metal olarak Pd kullanılır.

    Katalistde meydana gelen olayları bu şekilde açıkladıktan sonra taşıyıcı elemanlarının yapısını açıklamaya çalışalım.
    Katalistler ilk olarak 1970 ‘lerin ortalarında Kaliforniya’daki hava kirliliğini azaltma çalışmaları sonucunda yönergelerle kullanılmaya başlanılmıştır.İlk olarak seramik yapı kullanılmıştır.Çünkü daha önce belirttiğimiz gibi yüksek egzos gazı sıcaklıkları için termal dayanıma ve titreşimler için ise mekanik dayanıma ihtiyaç vardır.Termal dayanım istenirken ayrıca taşıyıcı elemanın ısı alınca şişmesisi de gerekliydi.Çünkü aksi durumda etrafını çevreleyen sac elemanı yırtabilir ve mekanik darbelere direkt maruz kalabilir.Bu şartları yerine getirmesi için akla ilk gelen seramik malzemeler olmuşlardır.Yüksek miktardaki ısıyı toleranslarında değişme olmadan absorplayabilirler. 11).Bal peteği yapısına sahiptirler.
    Seramik taşıyıcılar günümüzde yerlerini metalik taşıyıcılara bırakmışlardır.Metalik taşıyıcılar dış taraftaki sacla birleştirilebilmektedirler.Böylece taşıyıcının şişme sorunu ortadan kaldırılmıştır.Fakat en önemlisi daha bahsettiğimiz ısıl kapasitedir.Metalik taşıyıcılar düz veya dalgalı haldeki metal folyolardan üretilirler.Dalgalı formda yapılabildiklerinden dolayı egzos gazının geçişi sırasında lokal türbülans oluşur.Bu ise hem konverterin tıkanmasını azaltır hem de ısı taşınım katsayısını arttırır ( aynı zamanda kütle transferi de arttırılır-Bkz Şekil 12 ).Isı taşınım katsayısı arttığından katalistin ilk çalışma süresi kısadır.

    GDI Motorlarında Egzos Emisyonlarının Düzenlenmesi
    direkt benzin püskürtmeli ( GDI ) motorlarda λ=3 ~ 3.2 arasındadır.
    Dolayısıyla bu tip motorlarda 3-yollu katalistler etkili bir çözüm değildir.Bunun için sisteme bir NOx kapanı konularak bu sorun çözülebilir.Bir diğer yöntemde yakıt püskürterek sıcaklık ve NOx emisyonunun azaltılmasıdır.Fakat bu pek ekonomik bir çözüm yolu değildir.
    Ama tüm 3-yollu katalistlerin ve NOx kapanlarının dönüşüm verimi oldukça yüksek sıcaklıklara bağlıdır.3-yollu katalistler 250-1050 C0 arasında çalışma ile %90’dan fazla temizleme oranına erişilebilir.Ama NOx kapanları için daha dar aralıkta çalışma gereklidir.Bu sıcaklık 250-450 C0 arasındadır.450 C0 üzerinde dönüşüm verimi aniden düşer ve 740-800 C0 üzerinde kapan kalıcı olarak hasara uğrar.
    kurmaktır.Soğuk çalışma boyunca A valfi açık B valfi kapalıdır.Emici HC’leri emer.3-yollu katalist ısınmaya başlar.A valfi kapanır,B valfi açılır.Konverter ısındığında B kapanır,A açılır.Böylece HC’ler serbest bırakılarak konvertere gönderilir.Çünkü HC emiciler düşük sıcaklıkta çalışırlar.Bu son durumda amaç 3-yollu katalisti aşırı sıcaktan koruyup zarar gömesini engellemektir.
    Buraya kadar kullanılan yöntemler Dizel motorları içinde kullanılabilir.Yalnız dizellerde esas sorun katı partiküller olduğundan bunlarında düzenlenmesi gerekmektedir.Dizellerde partikül düzenlenmesine 1980’lerin sonlarında başlanmıştır.Burada kullanılan sistemler tam anlamıyla bir kapandır.Egzos gazı ile gelen partiküller engellere çarptırılarak aralardaki aktif katmanlara yönlendirilirler.Katı partiküller bu katmanlardan geçemediklerinden dolayı engellerde kalırlar.Bu sistem etkili bir sistemdir.Fakat bu şekilde verimliliğinin uzun süreceği söylenemz.Çünkü kapan sıklıkla tıkanacaktır.Bunu önlemek için yakıta çeşitli katkı maddeleri konulur.Bir diğer yöntemde DaimlerChrysler’in 2003 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttığı kendi kendini rejenere edebilen sistemdir.Bunun için elektrik enerjisinden yararlanılmaktadır Bir diğer yöntemde SCR ( Selective Catalyst Reduction )dir.Burada yakıta et katkı için üre kullanılır.Amaç ürenin egzos sistemine püskürtülerek sadece NOx emisyonlarının düşürülmesidir.Sistem adını bu seçiciliğinden almaktadır.Sistemde püskürtülen üre miktarı önemlidir.Eğer fazla üre püskürtülürse üre emisyonu,az püskürtülürse NOx emisyonu egzos çıkışında görülür.Ama gelecek vaat eden bir sistemdir.DaimlerChrysler,TOTAL firması ile yürüttüğü proje çerçevesinde EGR teknolojisi yerine SCR eknolojisini kullanmaya başlayacağını 28.11.2003 tarihi ile belirtmiştir.Burada kullanılan üre çözeltisine AdBlue denilmektedir ve şu anda Almanya’da sadece iki benzin istasyonunda kullanıma sunulmuştur. Ayrıca AdBlue , yakıttan ayrı olarak daha küçük bir depoya konulmaktadır.

    Şekil 23a’da benzinli motorlara ait gelişmeler ve beklenilen değerler verilmiştir.Dikkat edilirse 1990’lardan itibaren önemli derecede düşüş gözlemlenmektedir ve bu değerler 2010 yılına doğru neredeyse %0 değerinde olacaklardır.
    Şekil 23b’de ise dizel motorlarından kaynaklanan ve beklenen değerler verilmiştir.Dizellerde emisyona önem verme görüldüğü gibi 1980’lerden itibaren başlamıştır.Ama burada da 1990 yılında ani bir düşüş görülmektedir.
    Bu düşüşlerle artık sistemlerin yapısal olarak yeteri kadar geliştiğini ve bundan sonra alternatif yakıt arayışına geçiş süresinin hızlanacağını söyleyebiliriz.

    Kaynaklar
    1-BOSCH Automotive Handbook,Exhaust Gases,Syf.438-449
    2-ArvinMeritor,The Diesel Emissions Challenge,Rudy Smaling & Dr.Paul Zelenka ,2001 Litho
    3-ArvinMeritor,High Temperature Exhaust-Gas Valve,Dr.Phillip Bush,2001 Litho
    4-Eberspächer , Abgastechnik im Pkw-Sektor , Wie man Motorenlärm und Schadstoff-Emissionen reduziert,2003
    5-Emitec Gesellschaft für Emissionstechnologie mbH Ürün Kataloğu,2003
    6-MECA,Retrofitting Emission Controls On Diesel-Powered Vehicles,2002
    7-The Continuously Regenerating Trap,Johson Matthey
    8-AECC – Association for Emissions Control by Catalyst
    http://www.aecc.be
    9-Rhodia Electronics & Catalysis
    http://www.rhodia-ec.com
    10-DaimlerChrysler TV , Dizel Parçacık Filtresi ve AdBlue Yayınları,2003

    Resimli olarak anlatılmış yerleri kısaca geçtim.ilgilenenler yukarıda verdiğim adrese girerek daha çok bilgi edinebilirler....
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  5. #5
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    Download edebileceğiniz net adres:

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet...rlarda_egr.pdf

    ---------------------------------------------------------------------------
    Yıldız Teknik Üninin hazırlamış oldugu bu pdf dökümanı tez şeklinde hazırlanmış olup tüm akılda takılan sorulara cevap niteliği taşımaktadir....

    ------------------------------------------------------------

    EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu) Sistemi:

    İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır (2).

    Motorlarda NOx (nitrojen oksit) emisyonlarını kontrol edebilmek için iki yol vardır. Birinci yol katalitik konvertör kullanılarak egzoz gazını kimyasal işleme tabi tutmak. Diğer yol ise yanma esnasında nitrojen oksit oluşumunu azaltmaktır. Bir kısım egzoz gazları yanma odası içerisinde tutularak NOx in kontrolü için kullanılır. Bu egzoz gaz resirkülasyonu (geri dönüşüm- EGR) ile sağlanır (1).

    H/Y oranı 15/1 oranına getirildiği zaman nitrojenin oksitlenmesi daha da artmaktadır ve NOx oranında büyük bir artış görülmektedir. H/Y oranını 18/1 veya 20/1 seviyelerinde tuttuğumuz zaman yanma sonu sıcaklığı düştüğü için NOx miktarında da düşme meydana gelmektedir. Öte yandan karışım oranının fakirleşmesinden dolayı da motor performansında büyük bir düşme meydana gelmektedir. Silindir içine giren havanın içeriğindeki gazlar: %75.5 Nitrojen ve %23 ise oksijenden oluşmaktadır. Bu iki element normal koşullarda tehlike arz etmez iken yüksek sıcaklıklarda birleşerek NOx gazını oluşturmaktadır. Bu iki elementin silindir içinde birleşmesi 1370 °C’de olmaktadır. Bu yanma sonundaki sıcaklığı düşürmek amacıyla bir metot uygulanmaktadır (2). Yanma odası içerisindeki egzoz gazları ile seyreltilmesi sonucu yanma sonu sıcaklıkları, dolayısıyla üretilen NOx miktarı düşmektedir(3).

    Uygulanan bu metotta karışım içine bir miktar egzoz gazı verilerek yanmayı biraz olsun kötüleştirerek yanma sonu sıcaklığını düşürmek suretiyle NOx miktarını düşürülmektedir (2). Motor dizaynına bağlı olarak emme manifolduna giren egzoz gaz miktarı %6 ile %13 arasında değişir (1). Benzinli motorlarda, egzoz gazı geri dolaşımı yanma odasına emilen toplam dolgunun %10’u düzeyinde olduğunda. NOx emisyonu % 50- 60 kadar azalmaktadır (3). Zengin H/Y karışımını seyreltmek amacıyla N2, su buharı ve CO2 gazı silindir içerisine emdirilerek yanma sonunda egzoz gazlarının emisyonları azaltılmaktadır (2). Benzin motorunda bu yöntemin, yakıtın daha hızlı buharlaşarak karışımın oluşmasını hızlandırma ve tutuşmaya hazırlama gibi bir faydası da vardır. Bu şekilde, özellikle düşük yüklerde HC ve CO emisyonlarında da iyileşme elde edilmektedir (3). Egzoz gazlarındaki NOx miktarı, emme anındaki nitrojene, oksijenin miktarına, yanma sonu sıcaklığına ve bu sıcaklıkta kalma sürecine bağlıdır (2).

    EGR Sistemlerinin Çeşitleri

    1. Floor-Jet Sistemi

    Manifold içerisine giren egzoz gaz miktarını, ayarlayan bu sistem Şekil l'de görülmektedir. Egzoz gaz kesişmesine, emme manifoldunun zeminine yerleştirilen iki küçük fıskiye ile egzoz gazlarının geçişi sağlanır. Motor çalışırken, egzoz gazının ayarlanan bir miktarı (fıskiyenin çapına bağlı olarak) fıskiyelerden emme manifoldu içerisindeki yakıt hava karışımının içerisine geçer. Ve böylece EGR sağlanmış olur (1). Bu sistem, motorun tüm çalışma koşullarında istenilen randımanı veremediği için fazla kullanılmaz.

    2. Vakum Kontrollü EGR Sistemi

    Egzoz manifoldunda bulunan egzoz gazlarını emme manifolduna transfer eden bir çelik boru bağlantısı vardır ve emme manifoldunda vakum değişmesini sinyal şekline getirip bir valfe vererek egzoz geçişini gaz kelebek açıklığına göre kontrol eden bir de vakum yardımlı kesme valfı mevcuttur. Manifold vakumuyla çalışan bu valfe vakum, motor soğutma suyu sıcaklığı ile çalışan bir termo valf tarafından sağlanır. Motor henüz ısınma esnasında iken termo valf kapalı olduğu için EGR valfı çalışmaz. Motor ısısı arttıkça termo valf açılarak emme manifoldunda ki vakum değişimlerini EGR valfine iletir ve motor hızına göre geri verilen egzoz gazı miktarı ayarlanmış olur. Isı ile çalışan valf motor su sıcaklığı 40°C’nin üstüne çıktığı anda bimetal disk genleşerek kanalı açar (Şekil 2-(a,b)) (2).


    2.1. Relanti Devrinde EGR'nin Çalışması

    Motor relantide çalıştığı durumlarda gaz kelebeği kapalı konumda olduğu için atmosfer basıncı ve diyafram yayı EGR kesme valfini kapatarak egzoz gazlarının emme manifolduna geçmesine izin vermez (Şekil 3-a) (2).



    2.2. Düşük ve Orta Devirlerde EGR'nin Çalışması

    Motor ara hızlarda çalışırken gaz kelebeği yavaş yavaş açıldığında emme manifoldunda ki kısmen yüksek vakum EGR kesme valfine tesir ederek diyafram yayın kuvvetini yener ve kanalı yavaşça açar. Egzoz gazları emme manifolduna girerek H/Y karışımına karışır. Bu durumda emme manifolduna egzoz gazı akışı çok az olmaktadır (Şekil 3-b). Fakat gaz kelebeği açılıp motor devri arttığı anda emme manifoldunda ki vakum miktarı rtacağından EGR kesme valfı daha çok açılır ve egzoz gaz geçişi daha da artar (Şekil 3-c). Bu anda maksimum bir egzoz gaz akışı vardır (2).



    2.3 Tam Yükte EGR' nin Çalışması

    Motor tam yükte çalışırken motordan istenen güç çok fazla olacağından motorun çalışmasını olumsuz yönde etkileyen EGR sisteminin çalışmaması istenir. Motor tam açık gaz kelebeği konumunda çalışırken EGR sisteminde bulunan bir sınırlayıcı emme manifoldunda ki havanın hızının artmasıyla vakum o kadar düşerki sınırlayıcı vakumun EGR kesme valfine ulaşmasına izin vermez. Motor tam yük ve hızlarda çalışırken EGR sistemi devre dışı kalır. (Şekil 3-d). Aynen rölanti devrindeki durum gibidir (2).

    3. Değişik Tip EGR Sistemleri

    Valf ile kontrol edilen bir sistemde ayrı bir geçiş ile emme manifoldu egzoz manifoldu bağlanır. Bu geçiş vakum kontrolü ile çalışan EGR valfı ile açılır veya kapanır (Şekil 4 ve Şekil 5). Valini üst kısmı diyaframlıdır. Karbüratör vakum kanalı vakum borusu ile valfın üzerine bağlanır (Şekil 6). Vakum kanalında vakum olmadığı zaman EGR valfindeki diyaframa vakum etki etmez. Bundan dolayı yay supabı kapalı tutar. Egzoz gaz resirkülasyonu olmaz. Bu, motorun boşta çalışma durumudur. NOx oluşumu en azdır (1).


    Gaz kelebeği açılmaya başlayınca vakum kanalında oluşan vakum, EGR valfinin diyaframına etki eder (Şekil 6). Diyafram supabı açmaya başlar. Egzoz gazları, emme manifolduna geçer. Yakıt-hava karışımı ile egzoz gazlan karışarak silindirler içerisine girer(l).

    Gaz kelebeği açıklığı arttığı zaman emme manifoldu vakumu düşer. Yanma oluşumu esnasında, yakıt-hava karışımındaki egzoz miktarının artması yanmayı kötüleştirir. Bundan dolayı gaz kelebeği açıklığı arttıkça egzoz gaz resirkülasyonuna daha az ihtiyaç duyulur. Vakumun azalması ile EGR valfi hemen hemen kapanır (1).

    Motor sıcaklığı 37.8 °C ye ulaşıncaya kadar çoğu arabalarda termik vakum değişimi egzoz gaz resirkülasyonunu önler. Termik vakum değişimi de soğutucu-ısı düşürücü (CTO) şalteri ile sağlanır (Şekil 6 ve Şekil 7). Motorun sıcaklık değerini hissetmesi için, CTO su ceketlerine yerleştirilir. Bu sıcaklık 37.8 °C'den (100 °F) düşük olursa şalter kapalı kalır. Bu EGR valfine vakumun gitmesini önler böylece egzoz gaz resirkülasyonu yapılamaz. Çalışmaya başladıktan hemen sonra soğuk motorun performansı gelişir. Motor sıcaklığının artması ile egzoz gaz resirkülasyonuna müsaade edilebilmesi için CTO'nun valfı açılır. Vakum EGR valfine ulaşabilir böylelikle egzoz gaz resirkülasyonu başlayabilir (1).

    Temel EGR sistemi üzerine Şekil 8 "de görüldüğü gibi bazı değişiklikler uygulanabilir. Örnekte görüldüğü gibi. bazı EGR valfleri ikinci bir diyaframa sahiptir. Buradaki amaç, motorun ani ivmelerime esnasında ve ağır yüklerde egzoz gaz resirkülasyonunu artırmaktır. Ayrıca, bazı motorlarda kullanılan ek ayarlayıcı sistem arabanın hızından yararlanılarak sağlanır. Şekil 9'da görülen bu tip bir sistemdir. Ayarlayıcı sistem şekilde çizgilerle kare içerisine alınmıştır. Bura da normalde açık selenoid valf dahil edilir ve emme manifoldu vakumunun direk geçişi sağlanır. Motor sıcaklığı yeterince yükseldiğinde termik şalter açılır, gaz kelebeği kısmen açıktır ve EGR valfı çalışabilir. Egzoz gaz resirkülasyonu başlar. Bununla birlikte, araba belirli seviyeye kadar hızlandığında, hız sensörü elektronik yükseltece bir sinyal gönderir. Bu yükselteç selanoid valfın kapanmasına neden olur. Şu anda vakum hattı kapalıdır ve egzoz gaz resirkülasyonu durur (1).

    Şekil 10"da farklı bir düzenek gösterilmiştir. EGR vafinin çalışmasında yeterli vakum artışı için bir vakum yükselteci kullanılmıştır. Tam gaz konumunda yükselteç diyaframın iç kısmım düşürmesi ile resirkülasyon sona erer. Devamlı olarak yükseltece gelen vakum sinyalleri EGR valfı ve emme manifoldu vakumu ile kıyaslanır. Benzerlik görüldüğündeki gaz kelebeğinin tam açıklığında (hemen hemen aynı vakum benzerliğinde), yükselteçdeki vakum sinyallerindeki yükseltme durur. Şu anda EGR valimi açık tutmak için yeterince vakum yoktur bu da valfın kapanmasına neden olur ve resirkülasyon duraksar (1).


    Soğuk bir motorun çalışmasının ardından 35 saniye içinde EGR’nin faaliyeti, EGR geciktirme kronometresi ve EGR gecikme selenoidi (Şekil l0'un sol üst köşesinde) ile geciktirilir. Bu motorun ilk harekete kolay geçmesini temin eder. Motor ısınmaya başladıktan sonra motorun çalışmasında bozulma olmaksızın EGR başlayabilir. Motor çalışmaya başladıktan sonra hemen EGR başlar ise motor tekleyebilir veya stop edebilirdi. Bunu EGR geciktirme sistemi önler (1).



    EGR'nin Motor Performansına ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi

    EGR sistemi kullanılan bir araçta Şekil 11'de gösterildiği gibi emme manifolduna uygulanan egzoz gazı miktarının CO, HC. ve NOx miktarı nasıl değiştirdiği görülmektedir (2).

    Egzoz gazı resirkülasyonunun (EGR) iki etkisi bulunmaktadır.

    1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.

    2. İçeri giren taze H/Y miktarını azaltır.

    Emme manifolduna giren H/Y karışımına direkt olarak etki eden bu egzoz gazları motor gücünü ve NOx miktarım düşürmektedir ve de özgü! yakıt tüketimini artırmaktadır. EGR'nin değişik araç hızlarına bağlı olarak değişimi Şekil 12'de gösterilmiştir. Gaz kelebek açıklık miktarı arttıkça buna bağlı olarak araç hızı artmaktadır araç hızının artmasına bağlı olarak yapılan EGR miktarında bir artış görülmektedir. Düşük araç hızlarında ve rölanti çalışmasında EGR olmaz (2).

    Klasik ve EGR Sisteminin Egzoz Emisyonlarının Karşılaştırılması

    Düşük hızlarda ve rölanti devrinde EGR' de bir kararsızlık meydana gelir. Bu yüzden EGR bu devirlerde çalışmaz. Şekil 13"de araç hızına bağlı olarak egzoz emisyonlarının EGR'li ve klasik olarak karşılaştırılması görülmektedir. Burada klasik araçların aksine EGR'li araçlarda, NOx emisyonlarının araç hızının artmasıyla birlikte bariz bir şekilde azaldığı görülebilir. Klasik sistemli araçta taşıt 60 km/h hızda seyir esnasında egzoz gazındaki CO ve HC oranında epey bir düşme vardır fakat araç hızı arttıkça NOx miktarında bir artış meydana gelmektedir. Aynı araçta EGR sistemi kullanıldığında 60 km/h hızda CO oranında bir artış olmasına rağmen NOx oranında bir düşme meydana gelmektedir. Araç 20 km/h" in altındaki hızlarda seyrettiği zaman EGR' de bir kararsızlık oluşmaktadır.
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  6. #6
    super_meke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ybr 125
    faydalı bılgıler için tesekkurler

  7. #7

    Üyelik
    07 Ekim 2005
    Şehir
    DENİZLİ / BALIKESİR
    Motosikleti
    DS 650 ADAY
    Teşekkürler.

  8. #8
    fireblade_07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    ha şöyle, bizde bunlardan alacaktıkta, teknik bilgileri lazımdı, şimdi tam oldu
    The Power of Dreams

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Ocak 2006
    verdiğin bu kapasitif bilgiler için teşekkürler ama gerçekten gereklimiydi ya kaldıramadı bünyem

  10. #10

    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus X
    İki zamanlı motor almayın. Hem güç olarak aynı cc de ki motorlara göre güçsüzdürler hem de daha fazla yakıt yakarlar.Motor yağını depo eden karter bunlarda yoktur bu nedenle yağ, benzine yaklaşık %5 oranında karıştırılır. Yine iki zamanlılarda emme ve egsoz supapları da yoktur. Benzin hava karışımı motorun üst yan tarafındaki özel delikten silindire girer yanma sonrası alt yan tarafındaki egsoz deliğinden yanmış gazlar dışarı atılır.Burada akla söyle bir soru gelebilir; supap olmadığına göre silindire giren benzin hava karışımı yanma olmaksızın egsoz deliğinden dışarı atılmıyor mu? Evet kısmen atılıyor. Buna motor yakıtı çiğ attı derler. Bu durumu kısmen önlemek için de pistonun üzeri dört zamanlılardan farklı olarak kavisli bir biçimde yapılmıştır ancak bu da çiğ atma olayının tam olarak önüne geçemiyor. Özetle iki zamanlı motoru tercih etmemenizde büyük fayda var. Diğer taraftan son üç yılda ülkemizde satılan motosiklet sayısı TC kurulduğundan bu yana satılan motosiklet sayısından daha fazla. Bu bağlamda marka adı vermeden Çin malı motosikletlere değinmek istiyorum. Özellikle bu konuda tecrübesiz olan arkadaşlar bunların görünümlerindeki şıklığa aldanabilir, fiyatlarının cazibesine kapılabilir ve tercihlerini bunlardan yana kullanabilirler. Motosikletin ne kadar hesaplı olduğu (dikkat edin ucuz değil hesaplı kelimesini kullanıyorum) zaman içerisinde belli olur. Bakım, onarım masrafları, yedek parça fiyatları gibi etmenlerin hepsinin hesaba katılmasını, ikinci el değerini koruyabilmesinin öneminin anlanmasını öneririm. Bu şartlar altında almayı düşündüğünüz motosikletin Dünyada kabul gören saygın marka olmasında büyük fayda var. Yine marka adı vermek istemiyorum ancak bu alanda tartışmasız Dünya devleri Japonlar ve Italyanlar. Sağlıcakla kalın! Kazasız belasız sürüşler dilerim. Devrim Sinan Karavelioğlu

  11. #11

    Üyelik
    07 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa Antalya
    Motosikleti
    Yamaha Cygnus X
    Sayın cuk-o nickli arkadaş; iki zamanlı motorlar hakkındaki verdiğim bilginin yanlış olduğunu yazmışsın. Ben iki zamanlılarla dört zamanlıları SERİLİK açısından değil GÜÇ açısından kıyasladım. Evet, iki zamanlılar daha seridir ama dört zamanlılar daha güçlüdür. Dikkat ederseniz yazımda güçten söz ediyorum. Serilik kelimesini hiç kullanmıyorum.

  12. #12

    Üyelik
    19 Haziran 2006
    ya kardeş çok bilgilisin de sana bir soru sorsam mondial mct 250 marka ve modelini önerirmisin

  13. #13
    yzb bozo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    İSTANBUL-ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Ben motor meslek lisesi ve otomotiv önlisans mezunuyum yani 6 yılımı motor ve otomobil okumakla geçirdim.Ama hiç bıkmadım çok güzel bir site çok saol haberim bile yoktu bu siteden Gazi nin sitesini girdim ama denk gelmemişim buna oku oku bitmez bu siteee.)

  14. #14
    tugsev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2006
    Motosikleti
    Piaggio X8 200

    teknik bir bilgi

    merhabalar,

    teknik bilgilerden anlayan arkadaşlara iki sorum olacak
    geçen hafta 2004 model 2. el bir piaggio x8 200 motor aldım

    1 - motor sürüş sırasında sağa ya da sola çekiyor ve tamirciye götürdüğümde mili yamulmuş ve 150 YTL ye düzeltilebilir dedi. 150 YTL biraz fazla gibi geldi bana. Konuyla ilgili aydınlatıcı bilgi verebilecek varsa sevinirim.

    2- Aynı tamirci motorun kalkışta titrediğini ve varyatör kayışının yağlanması gerektiğini ve onun da 50 YTL tutacağını belirtti.

    Bu işlemler için bu fiytlar makul mudur yoksa tavsiye edebileeğiniz başka tamirciler var mıdır ? (İstanbul Maslak Oto sanayi)

    Yardımarınız için şimdiden teşekkürler...

  15. #15
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Gerçekten bu bilgiler çok işimi gördü saolun...
    Saygılarımla...

  16. #16

    Üyelik
    22 Aralık 2009
    bana supersarj lazım ???

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:04 ----------

    resimler öncelikli olsun motorcular ????? neredesiniz ?????

  17. #17

  18. #18
    zamisli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer - HD Sportster 883 C
    cok saol ..süper bilgileri bir arada bulabilecegimiz bi site.
    http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx

  19. #19

    Üyelik
    13 Mayıs 2008
    Alıntı zamisli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok saol ..süper bilgileri bir arada bulabilecegimiz bi site.
    Benim okulum ama benim bilgilerimi bile çalıp kendi adını yazmışlar yazıklar olsun Cvt transmisyon tezini ilk ben yapmıştım

  20. #20
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    güzel bilgiler
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler