spor araba derken hyper sport arabaları kastetmiştim. yani ferrari, masserati, lambo gibi. sonuçta cbr da sport touring değil super sport bir makine, güç için üretilmiş bir makine. ancak Alfa güçten çok konforla birlikte standart aile otomobillerinden biraz daha güçlü bir konumda. tabi eğer Brera'dan falan bahsetmiyorsak.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
alıp takan yok mu?
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
10 dakika evel tel koptu badere atlattım, fiat uygunuma gelirse ve metal renk yahut siyah mevcutsa edinmek istiyorum.
Yurt içi satışı ve fiatı hakkında bilgisi olan?
hidrolik belki daha rahat olabilir özellikle telli sistemden ilk geçişte
fakat söyle bir durumda var. eliniz hangisine alışkın ise yoğun trafikte sürekli debriyaj çekeceğinizi düşünürsek yine aynı yorgunluğu tadacaksınız.
yani ilk cevaplarda telle 8kg çekme kuvveti uygulamak gerekirken hidrolikte 4kg olarak denmiş
kısaca örnek vermem gerekirse geçen sene jti'ın winston motosiklet ekibindeydim bir ara ve gs1200adv kullanıyordum ( hidrolik debriyaj var )
ama normal kullandığımız gibi değil önümüzde giden bir aracın arkasından gitme zorunluluğumuz var buda dur kalk trafiğinde aralardan kaçamayarak onun ile beraber gitmek ve bol bol gaz debriyaj fren kullanımı demek. ve sol elim ölüyordu böyle durumlarda
kendi motorum cbr 600f telli debriyaj var bana sorarsanız hiç bir fark yok aralardan geçemeyeceğiniz şekilde kaldığınız bir trafik ortamında hepsi aynı
ilk başta rahat geliyor sonra eliniz ona alıştığı için bu sefer zorlanabiliyorsunuz aynı şekilde...
Ben bu debriyaj sisteminin aynisini 3-4 sene kadar once ebayden aldim. O zamanlar biraz arastirmistim. "Magura" diye bir markanin ucuz kopyasini yapmis Cinliler. Motora takilmasi icin biraz modifiye edilmesi gerekiyordu. Slave kisminin (Uc tarafi) icini acip baktim biraz dagittim, bendeki yedek fren hortumunu buna uydurmaya calistim ama caplari uymadi. Sonra bu isten vazgectim. Biraz hevesinizi kiracak belki ama tavsiyem, almayin.Epey uyduruk bir malzeme, guvenip motora takilacak gibi degil. Eger cok lazimsa Magura olanlarina bir bakin derim.
Cevaplar için teşekkür ederim , sertlik konusuna gelirsek motora bakıp kontrol eden herkes aşırı sert olduğunu söylüyor dbriyajın , hasılı sürüşte sertlik verdiği direnç geri planda , ancaak güvenirlilik ve uyum konusu , canlı görüp almadan test edebilmek ölçmek tartmak... hemde taşrada neyse artık bu konuda gerçekleştiremeyeceğim proceler rafında yerini aldı.. kısmet.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
Magurayı videolardan inceledim , aşağıda sabitlenen yer ve telin girdiği noktalar tamamen farklı ve modifiye gerekliliği var.
Ancak çinko mamüller uyumlu göünüyor, onlardada güven problemi vs vs..
bende işi yumuşatmak için düşünüyorum işe yarar mı? yumuşak derken kavraması uzun süren uzun açıda
Debriyajin sertligi, telli veya hidrolik olmasindan ziyade, debriyajin dizaynina baglidir:
1. "pressure plate"e baski uygulayan yaylarin sertligi. Daha guclu motosiklet daha sert yay ister.
2. Kuru veya islak olmasi. Kuru daha serttir.
3. Kaydirmali olup olmamasi. Kaydirmali daha yumusaktir.
Duzgun tel de gayet yumusaktir. Eski Hornet CB900F'in telli debriyaji yumusacikti, guclu bir motosiklet olmasina ragmen...
Ucuz uyduruk kaytirik hidrolik sistem bence gereksiz risk.
Yapan yapıyor
Pamuk gibi oluyor debriyaj
Örnek ktm enduro serisi 👍
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)