Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

1997 F650 Funduro Gaz yememe problemi.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Merhaba arkadaşlar;

    Başlıktan da anlaşılacağı üzere 97 Model bir Funduromuz var. Ancak şöyle 2 derdimiz var ki oldukça can sıkıyor. Şimdiye kadar da kalıcı bir çözüm bulamadık.

    Motosikletimiz ile şehir dışına uzun yol yaptığımızda genellikle herhangi bir problem göstermiyor. Ancak şehir içinde kullandığımızda motosiklet in benzin filtresinde benzin olmadığını görüyoruz. (Ki sanırım bu aletlerin orjinalinde böyle bir filtre yok, bizden önceki sahibi tarafından motorun depodan karburatore giden borusuna şöyle bir filtre eklenmiş)



    Hali ile motor duruyor. Deponun altındaki anahtardan rezerv e alıp normal e döndürdükten sonra filtre tekrar dolmaya başlıyorve motor tekrar çalışıyor. Bu sıkıntıların birincisi ve az önemsiz olanı.

    Esas derdimiz ise motosiklet özellikle şehir içi kullanımda bir süre sonra 3 deviri geçmemeye , bu durumda iken gaza asılırsanız stop etmeye başlıyor. 1 vitesde 30km/s geçmenize müsade etmiyor. Bu sorun ise ya bir süre motosikleti yatırdıktan sonra kendi kendine geçiyor. Ya da karburatörlerin altındaki vidalardan biraz benzin akıttıktan sonra motosiklet kendine geliyor.

    Bu iki sorunu kalıcı olarak nasıl çözeceğimiz hakkında bilgisi olan ya da başına benzer sıkıntılar gelmiş olan arkadaşlarımız varsa ve yardımcı olabilirler ise gerçekten makbule geçecek
    YOU WILL NEVER WALK ALONE


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bilmiyorum ama duyduğum kadarı ile bu motorlarda benzin filtresi var ve orjinalini bulman gerekiyor. Kolay gelsib
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Kesin konusmamak ile bereber, benzin gelmemesinin sebebi vakum olmamasidir.

    Asil soru su, benzin deposunu rezerve alirken , hic benzin deposunu actinizmi ?

    ve Benzin kapagini acarken "tisss" diye bir hava kacma sesi duyuyormusunuz?

    Birinci olasilik, benzin depo kapaginin hava kanalinin tikali olmasi .
    Benzin kapagi icinde labirente benzeyen bir kanal yapisina sahip. Igne basi kadar da bir hava deligi vardir. Bu tikali ise, depo icindeki havayi tuketince terz vakum yapiyor ve benzin gelmiyordur.

    Diger bir olasilik, benzin filtresinin pis olusudur. Bu resimdeki filtre hayli ucuz yenisi ile degistirmenizi onerecegim.

    Son olasilik ise, benzin pompaniz, benzin popaniz da tikanmis olabilir, sokup temizlik yapmanizda fayda var. 97 model oldugundan buyuk ihtimalle mekanik bir pompaniz vardir.

    Acarken dikkatli olun, ustunde sigare jelatinine benxer bir diagram goreceksiniz, onu cok ellemeyin. Ufleyerek ve nazikce giris noktalarini temizleyin.


    Aciklamalariniza dayanarak olabilecek sikintilar bu gibi geliyor.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Anladım, ilginiz için teşekkürler. Hava kanalı problemi bizim de aklımıza gelmişti doğrusu. Bunları bir kontrol edelim ona göre gelişmeleri yazarım buraya tekrar
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  5. #5
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    2 sebep olabilir gibi geliyor bana.

    1. Yukarıda da söylendiği gibi benzin pompası.

    2. Yakıt deposunun içinde bulunan ve yine muhtemelen karbüratörden aldığı vakum ile çalışan "fuel cock" denen bir parça. Türkçeye çevirmek gerekirse "yakıt vanası" diyelim . Bu vananın içerisinde de hassas bir diyafram var ve görevi motor çalışmazken depodan yakıt pompasına benzin akışını önlemek. Mesela deponun altından benzin hortumunu çıkardığınız zaman benzin akmaz. Vananın açılması için motorun çalışması ve alınan vakum yardımıyla diyaframın benzin geçişine müsade etmesi gerekir. Emin olmamakla beraber sizin motorunuzda da benzer bir sistemin olduğunu sanıyorum.

    Benzin pompasına ve yakıt vanasına giden vakum hatlarını kontrol edin bence.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  6. #6
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Ben de problemin vakumdan kaynaklandığını düşünüyorum.

    1997 model olan makinanız 14 yaşına girmiş.
    Şimdiye kadar hiç değişmediyse, emme manifoldu deforme olmuş, oradan hava alıp vakumu bozuyor olabilir. (siyah kauçuktan, dürbüne benzer bir parçadır)

    Benim motorda da aynı sıkıntı olmuş, gevreyerek sertleşen ve delinen manifoldu değiştirmiştik.
    Borusan fiyatı, yanlış hatırlamıyorsam 140-160 Lira arasında bir rakamdı.
    60-70 liraya çıkmaları da vardı piyasada ama, onlar da yıllanmış oldukları için, kullanmaya tevessül etmemişdim.

    Sonucu bildirirseniz sevinirim.

    Kolay gelsin.

    ___________ İlave ___________

    Bizim motorların benzin musluğunun üzerinde, depo içinde kalan kısımda zaten filtre var.
    Bu ekstra filtreye hiç gerek yok.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  7. #7

    Üyelik
    08 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Versys '07
    Eski bir F650 sahibi olarak bende fikirlerimi söyleyeyim.
    İlk problemin aradaki filtreden kaynaklanmakta.Bende aynı hatayı yapıp araya filtre eklemiştim.Ancak depodaki benzin azalıp fitre hava aldığında,kalan benzinin ağırlığı az olduğundan bu hava kabarcığını geçip karbüratöre inemiyor.Çünkü 97' F650 de benzin pompası yok,benzin karbüratöre kendi halinde akıyor,ekstra bir vakum yok.Depo karbürtörden yukarıda durduğundan karbüratörün haznesine kendiliğinden dolmakta.Aradaki filtreyi çıkarmanı tavsiye ederim,depo musluğuna bağlı filtre zaten var.
    İkinci sorununa benzer bir sorunda ben yaşadım.Büyük ihtimalle depon su almakta.Stop edip bekleyince silindire giren su buharlaşıyor.Karbüratörden akıttığında da sulu benzini boşaltmış oluyorsun.Depoyu söküp içindeki benzini bir bidona boşalt,su benzinden ağırdır,bir süre sonra alta çökecek,göreceksin.Benim motorumda bu problem depo kapağının altındaki contalardan dolayı oluşmuştu ve depo kapağının iki yanından çıkıp bir rekorla birbirine bağlanan tahliye hortumları tıkanmıştı.Kapağın altına geçen su burdan tahliye olmayınca depoya giriyordu.Bunlara bakmanı tavsiye ederim.
    Gültekin abinin dediği manifoltta bu probleme sebep olabilir,onuda değiştirmiştim,yenisi elime geçene kadar piyasadan Loctite elastik yapıştırıcıyla yırtığı yapıştırdım,ve 2 hafta kadar bu şekilde sorunsuz kullandım.Yapıştırıcı elastiki ve benzine dayanıklı olmalı ;)

  8. #8
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Arkadasim, bu sorunun bir cok nedeni olabilir. Depodaki pislikten, karbüratör pisligine hatta benzin hava karisim ayarinin bozuk olmasi da olabilir. Benzin hortumlarindan birinin delinmis yada catlamis olmasi sonucu benzin otomatigi benzini cekemiyorda olabilir.
    Avans ayarinin bozuk olmasida bu tip sorunlara sebep olabilir. Platininde kontrol ettirmen yerinde olacaktir.

  9. #9

    Üyelik
    08 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Versys '07
    Alıntı atiturhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadasim, bu sorunun bir cok nedeni olabilir. Depodaki pislikten, karbüratör pisligine hatta benzin hava karisim ayarinin bozuk olmasi da olabilir. Benzin hortumlarindan birinin delinmis yada catlamis olmasi sonucu benzin otomatigi benzini cekemiyorda olabilir.
    Avans ayarinin bozuk olmasida bu tip sorunlara sebep olabilir. Platininde kontrol ettirmen yerinde olacaktir.
    Hocam bahsi geçen motorda benzin otomatiği,platin,ve avans ayarı yok ;)
    Elektronik ateşleme...

  10. #10
    atiturhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2010
    Şehir
    Akcay/Edremit/Balikesir
    Motosikleti
    şuan BMW R 1150 GS önce R 1150 R vardı
    Alıntı emrahkrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bahsi geçen motorda benzin otomatiği,platin,ve avans ayarı yok ;)
    Elektronik ateşleme...
    Benim aklim nedense 94 modele gitti.
    Benzin hortumlarina bakilabilir yine de

  11. #11
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Aynı motora sahibim , filtre takmada ki sıkıntıyı bende yaşadım , zira kendimde ekledim o filtreden . İstersen o filtreyi iptal edebilirsin , zaten o nokta ve öncesinde 2 adet filtre mevcut , temiz benzin alıyorsan dert etmene gerek yok . Yok kalsın diyorsan eğimini güzel ayarlamaya çalış , zira benzin pompası yok ve motor için debi önemli , hortumu kısaltarak aşşağıya doğru daha güzel bir kavis sağlarsan sorun kalmıcaktır . Ben aynı filtreden ekledim ve sorun yaşamıyorum ...

    ikinci sorunun bende jikle sıkıntısını hatırlattı , sadece aklıma geleni söylüyorum tabi ki . Jikle ayarları ile oynuyorlar benim başıma gelmişti . Motor soğukken sorun olmuyorken ısınınca motor boğulması yüzünden gaz yemez ve durduğunda istop eder.

    Kısıtlı biz zamanda aklıma gelenleri yazıyorum , diğer yorumlarada bakamadım , eğer aklıma başka bişey gelirse uygun bir zamanda yazarım . Ayrıca özelden cep telefonumu da yazıyım çok sıkıntı oluyorsa telefonda da bildiklerimi paylaşırım..
    Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır. Jack London

  12. #12
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı rasta07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı motora sahibim , filtre takmada ki sıkıntıyı bende yaşadım , zira kendimde ekledim o filtreden . İstersen o filtreyi iptal edebilirsin , zaten o nokta ve öncesinde 2 adet filtre mevcut , temiz benzin alıyorsan dert etmene gerek yok . Yok kalsın diyorsan eğimini güzel ayarlamaya çalış , zira benzin pompası yok ve motor için debi önemli , hortumu kısaltarak aşşağıya doğru daha güzel bir kavis sağlarsan sorun kalmıcaktır . Ben aynı filtreden ekledim ve sorun yaşamıyorum ...

    ikinci sorunun bende jikle sıkıntısını hatırlattı , sadece aklıma geleni söylüyorum tabi ki . Jikle ayarları ile oynuyorlar benim başıma gelmişti . Motor soğukken sorun olmuyorken ısınınca motor boğulması yüzünden gaz yemez ve durduğunda istop eder.

    Kısıtlı biz zamanda aklıma gelenleri yazıyorum , diğer yorumlarada bakamadım , eğer aklıma başka bişey gelirse uygun bir zamanda yazarım . Ayrıca özelden cep telefonumu da yazıyım çok sıkıntı oluyorsa telefonda da bildiklerimi paylaşırım..

    Valla hiç fena olmaz dostum. Jikle de bir sıkıntı var gerçekten
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  13. #13
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Kendi yaşadığım sıkıntıyı yazıyım size , ilk motoru aldığımda herşey çok güzel görünüyordu , rölanti 1500 devir , motor soğuk filan dinlemiyor ilk marşta çalışıyor . Daha sonra kornada sıkıntı olduğundan jiklenin orayı sökmem gerekti , halletim kornayı ama birden rölanti 1000 e düştü , tabi o zaman farkettim arada ki 500 devrin jikle üzerinden geldiğini , ondan sonra rölantisini ayarladım ve boğulma , istop sorunu yaşamadım birdaha . Onun için jikle üzerine ihtimalleri değerlendirmenizi tavsiye ederim...

    Filtre konusunu yazdığım gibi halledemezseniz , çıkartın hortumu direk bağlayın sorununuz hallolur. Ben yayla gezilerinde filan alternatif önlem olsun diye eklemiştim , temiz benzin bulamadığım zamanlar için...
    Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır. Jack London


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)