Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

CBF150 Genel Bakım, Subap Ayarı ve Debriyaj Balatası Değişimi

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Bugün subap ayarı ve debriyaj balatalarının değişimi için işe koyuldum.

    Önemli bir nokta, normalde motor yağını sıcakken değiştirmemiz gerekiyor, çünkü sıcakta yağ iyice akışkan oluyor ve daha kolay boşaltabiliyoruz.

    Fakat ben subap ayarını da yapacağım için motoru hiç çalıştırmadan yani hiç ısıtmadan, tabiri caizse buz gibi motordaki yağı boşalttım Haliyle böyle olunca da yağın akışkanlığı azalıyor.

    Yağı boşaltıyoruz:




    Motorun sağ kapağını söküyoruz, sökerken 8" lokma anahtar kullanmamız gerekiyor.
    Dikkat etmemiz gereken nokta söktüğümüz vidalardan sadece 1 tanesinin boyu kısa, bunu nereden çıkardığınızı unutmayın, diğer vidaların boyları standart.

    Ve karşımızda debriyaj sistemi :










    Çıkan yağ ve debriyaj kapağımız, debriyaj kapağını iyi muhafaza etmemiz lazım, içine pislik vs. girmemeli:



    Yağ filtremiz de (süzgeç demek daha doğru sanırım )pek pislik yok, ufak tefek metal kalıntıları vardı, temizleyip tekrar taktım.


    Aşağıdaki civatayı sökmeden debriyaj balatalarını sökemiyoruz,
    benim eski motorun debriyajını söktüğüm aparatın uyumlu olduğunu düşünüyordum fakat olmadı, eski aparat küçük geldi.
    Biraz tornavida çekiç kombinasyonu ile uğraşsam da fayda etmedi ve pes ettim




    Aklıma takılan bir nokta yukarıdaki bu civatanın olduğu kısımda kenarlara yapışmış metal parçaları vardı,
    tornavidanın ucuna bez dolayarak güzelce temizledim. Kapalı olan bu kısma giren ufak metal parçaları nereden gelmiş acaba?

    Pek anlaşılmıyor ama balataların durumu da şöyleydi:


    Debriyaj kapağının kenarlarını ve contasını güzelce temizleyip tekrar kapattım.
    Motor yağını 1,2 litre olarak ekledim (karter sökülünce 1,2 litre konuluyor, normalde 1,0 litredir)
    Debriyaj balatası değişimini bir dahaki yağ değişimine (nasip olursa 2000 km sonraya) bıraktım.
    Tabi o zamana kadar yukarıda bahsettiğim aparatı da temin etmem gerekiyor.
    Debriyaj telimi de komple yeniledim, eski tel biraz aşınmış.
    Yeni teli takınca debriyaj kapağının üstündeki kontra somunları ile yeniden ayar yaptım.
    Sonuç; pürüzsüz vites geçişleri

    Neyse balataları değiştiremesem de "temizlik yaptım hiç olmazsa " diyerek ikinci adım olan subap ayarına geçtim:

    Daha rahat çalışmak için ön grenajı ve depoyu söktüm, normalde sökülmeden de subap ayarı yapılabilir belki ama ben biraz rahat çalışmayı seviyorum
    Motor dımdızlak kaldı :




    Öncelikle doğru subap ayarı için volanın üzerindeki işaret ile karterdeki referans işaretini aynı hizaya getirmemiz gerekiyor, vitesi 5'e takıyoruz, bujiyi söküyoruz ve tekerleği elimizle yavaşça çevirerek T işaretini volandan buluyoruz:



    Daha sonra külbütör kapağını söküyoruz, ardından subaplarımız zaten apaçık ortaya çıkıyor.










    Şu emme subabı:



    Şu da egsoz subabımız:



    Honda CBF150 Kılavuzdaki değerler;
    Emme subabı : 0,08 mm.
    Egsoz subabı : 0,12 mm.

    Motorum 24.000 km.ye geldi ve ilk kez subap ayarı yapılıyor.
    Egsoz subabı biraz sıkıydı, emme subabı da biraz bollaşmıştı.

    Sentil çakımız ile kılavuzdaki değerlere göre subap boşluklarımızı ayarlayıp kontra somunlarını sıkıyoruz.
    Hassas bir ayar olduğu için çok dikkatli olmak gerekiyor, ilk başta da belirttiğim gibi motor tamamen soğukken bu ayar yapılmalı, benim motor 2 gündür çalışmıyordu, buz gibiydi.

    Subap ayarımız da bittikten sonra külbütör kapağının contasını ve kenarlarınıda güzelce temizleyip tekrar kapatıyoruz.

    "Sökerken uyguladığınız işlemlerin tersini yaparak toplayın" diyor kılavuz Bizde öyle topluyoruz.

    Yeri gelmişken kılavuzdaki ilgili sayfaları da ekleyim, merak eden arkadaşlar olabilir:








    Bir bakım günümüzde böylelikle bitti.
    Akşam olunca anladım ki bu işler beni yormuş, ama olsun motorumla bir gezi yapmış kadar zevk alıyorum şu mekanik işlerden.

    Kazasız sürüşler...
    Garip, kim, alemdar2442 ve 7 diğerleri bunu beğendiler..
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Vay vay vay ellerine sağlık güzel iş çıkarmışsın süper paylaşım nerde yaptın bunları bu arada sokakta mı yoksa açık otopark falan mı var.
    We are many...

  3. #3

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay vay vay ellerine sağlık güzel iş çıkarmışsın süper paylaşım nerde yaptın bunları bu arada sokakta mı yoksa açık otopark falan mı var.
    Teşekkürler Jubaa.
    Kapalı otopark olsa çok güzel olacak ama ne yazık ki yok.
    Apartmanın açık otoparkı var, orayı atölye olarak kullanıyorum.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  4. #4
    syfodias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Gerçekten çok yol gösterici, çok faydalı bence. Bir arkadaş vardı. O da eksik olmasın ybrsinin sübab ayarlarını nasıl yaptığını fotoğraflandırarak aktarmıştı foruma. Cbfinkini de inceleme fırsatı oldu sayenizde. Emeğinizi paylaştığınız için çok teşekkürler.

  5. #5

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Güzel paylaşım her nekadar debriyaj balatası değiştirilemesede

    O dediğin metal parçaları, motorun kendi parçaları.

    Bu motorda her ne halt yemeğe yağ filtresi yok, bu sebeple bu metallerin olması da çok mümkündür.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  6. #6
    newceri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Ybr 125
    Eline sağlık Güzel çalışma olmuş.
    2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı

  7. #7
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    eline sağlık ismail, 33bini geçtim ben de, bi ara ustaya uradım burdaki subap ayarı gerekirmi die dinledi motoru yok gerekmez elletme motoru kimseye dedi.

    bir değişiklik varmı ayarlardan sonra?
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  8. #8
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Dostum ne güzel motorunun mekanik işlerini kendin servise götürmeden halledebiliyorsun
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  9. #9

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı syfodias adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten çok yol gösterici, çok faydalı bence. Bir arkadaş vardı. O da eksik olmasın ybrsinin sübab ayarlarını nasıl yaptığını fotoğraflandırarak aktarmıştı foruma. Cbfinkini de inceleme fırsatı oldu sayenizde. Emeğinizi paylaştığınız için çok teşekkürler.
    Rica ederim. Ben teşekkür ederim.

    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel paylaşım her nekadar debriyaj balatası değiştirilemesede

    O dediğin metal parçaları, motorun kendi parçaları.

    Bu motorda her ne halt yemeğe yağ filtresi yok, bu sebeple bu metallerin olması da çok mümkündür.
    Debriyaj balataları sonraki yağ değişimine kaldı.

    Bu küçük cc sınıfındaki hemen hiçbir motorda ne yazıkki yağ filtresi yok, hepsinde yağ süzgeci var. Filtre olsa tabi güzel olurdu.

    Alıntı newceri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline sağlık Güzel çalışma olmuş.
    Rica ederim newceri, ben teşekkür ederim.
    Senin ybr125 subap ayarı konunda bana güzel örnek teşkil etmişti.

    Alıntı metanecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık ismail, 33bini geçtim ben de, bi ara ustaya uradım burdaki subap ayarı gerekirmi die dinledi motoru yok gerekmez elletme motoru kimseye dedi.

    bir değişiklik varmı ayarlardan sonra?
    Aslında önceden de dediğim gibi sık bozulan bir ayar değil subap ayarı.

    Hele ki servislerde bence gerekli özen gösterilmeyebilir.
    Sonuçta gidiyorsunuz ve motor sıcakken bu ayara bakıyorlar.
    Hangi servis motorun soğumasını 5-6 saat bekleyip bu işi yapar ki?

    Yeni ayar sonrası motorun çalışma sesi bariz şekilde değişti.
    Daha toklaştı ses, önceden taha tiz bir ses vardı.
    Bakalım 1-2 depo yakıt bitirdikten sonra yakıt tüketiminde değişiklik olacakmı, yine paylaşırım.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #10
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    vaybe işte gerçek bir motorcu paylaşımı
    Mustafa Kemal Atatürk

  11. #11
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Aydoğan hocam ellerine sağlık. motoru almadan usta olacaz sayende ))))))) subap ayarına servisler- tamirciler gereken önemi göstermiyorlar malesef. eski arabamda çok kavga ederdik ustalarla. kitapçıkta emme şukadar ekzost şu kadar olacak der adamlar aynı sentille ayar yapmaya kalkarlar. itiraz edincede fark etmez abi derler. adın kıl müşteriye çıkar. birde buji konusunda uyarayım buji tırnak açıklığınıda adam gibi ayarlamazlar. kutudan çıkardığınız haliyle sakın takmayın bir sentille açıklığı kontrol edin. kutu içinde nakliye sırasında tırnağın olduğu yeraşşağıya gelip darbe alabilir. buda tırnak açıklığını bozar. kitapçıkta bu tırnak aralığının nekadar olması gerektiği vardır. subap ayarıda buji temizlik ve ayarıda yakıtı çok etkileyen unsurlardır.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]

  12. #12

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    İsmail eline sağlık, keşke hiç sökmeseydin debriyajı,buradan yardım alabilirdin.

    Havalı tabancayla dahi zor sökülebiliyor bu somun. Ya da özel aparat lazım tabi.

    Debriyaj kaçırmıyorsa hiç değiştirme.

  13. #13

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı cesur509 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum ne güzel motorunun mekanik işlerini kendin servise götürmeden halledebiliyorsun
    Evet, bu tip mekanik işleri yapmak hem zevkli, hemde en garantilisi

    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vaybe işte gerçek bir motorcu paylaşımı
    Teşekkürler.

    Alıntı abolgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aydoğan hocam ellerine sağlık. motoru almadan usta olacaz sayende ))))))) subap ayarına servisler- tamirciler gereken önemi göstermiyorlar malesef. eski arabamda çok kavga ederdik ustalarla. kitapçıkta emme şukadar ekzost şu kadar olacak der adamlar aynı sentille ayar yapmaya kalkarlar. itiraz edincede fark etmez abi derler. adın kıl müşteriye çıkar. birde buji konusunda uyarayım buji tırnak açıklığınıda adam gibi ayarlamazlar. kutudan çıkardığınız haliyle sakın takmayın bir sentille açıklığı kontrol edin. kutu içinde nakliye sırasında tırnağın olduğu yeraşşağıya gelip darbe alabilir. buda tırnak açıklığını bozar. kitapçıkta bu tırnak aralığının nekadar olması gerektiği vardır. subap ayarıda buji temizlik ve ayarıda yakıtı çok etkileyen unsurlardır.
    Rica ederim abolgi.
    Buji konusunda da haklısın. Orijinal NGK ambalajlarında bujinin tırnağı bir yerlere deyip açıklık azalmasın diye bujiyi karton ve sert bir muhafaza içine koyuyorlar.
    Ama bahsettiğin gibi yine de motosikletin kullanma kılavuzuna göre kontrol edilmesi gerekli.

    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail eline sağlık, keşke hiç sökmeseydin debriyajı,buradan yardım alabilirdin.

    Havalı tabancayla dahi zor sökülebiliyor bu somun. Ya da özel aparat lazım tabi.

    Debriyaj kaçırmıyorsa hiç değiştirme.
    Rica ederim hocam. "Keşke sökmeseydim" diye bi düşünce geçmedi aklımdan Zaten yağ değişimi yapacağım için bir kaybım yok. Ekstra olarak temizlik yapmış oldum.

    Önceki motorumdan kalan özel aparatım vardı, sökebileceğimi düşünüyordum. Bendeki aparat şuydu:


    Ama küçük geldi, bir ebat büyüğü lazımmış.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Ona da havalı tabanca gerekebilir çok zor sökmüştü Kawa servisi.

  15. #15

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona da havalı tabanca gerekebilir çok zor sökmüştü Kawa servisi.
    Benim eski motordaki bu garip civatayı kendim sökmüştüm.
    Sökerken diğer dişliler de dönmesin diye sağlam ve hasar görmeyecek bir yerden ikinci bir anahtarla tutmak gerekiyor.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  16. #16
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    İsmail hocam paylaşım için teşekkürler.

    Fotoğraflı olan bu konu iyi olmuş hakkaten.

    Eline,emeğine sağlık.

    Nice km'ler motorunu sorunsuzca kullanırsın inş.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  17. #17
    izm35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2010
    Şehir
    izmir/menemen
    Motosikleti
    İJ 350''''''CBF 150
    Paylaşım için çok teşekürler.
    Her ne kadar şimdi lazım olmasada ileride,eli az buçuk anahtar tutan biri olarak faydalanırım

    o yüzden,komple sayfayı world dosyası olarak saklıyorum
    kocaman alkış
    İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM

  18. #18

    Üyelik
    25 Eylül 2009
    çok teşekkürler her bir harfini inceliyerek okudum çok faydalı oldu motorun supap ayarının soğukken olduğunu bilmiyordum arabalarda genelde sıcakken oluyor:...
    HIZLI YAŞA GENÇ ÖL :::::::::HAYAT BUYSA HAYABUSA :::::::::AKHİSARDRAG TEAM:::::::MOBİLETTE:::::YAŞAM İÇİN FARK YARATIRRRR::::::MOTOR KULLANMAK AYRICALIKTIR:

  19. #19

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İsmail hocam paylaşım için teşekkürler.

    Fotoğraflı olan bu konu iyi olmuş hakkaten.

    Eline,emeğine sağlık.

    Nice km'ler motorunu sorunsuzca kullanırsın inş.
    Rica ederim Asım hocam.
    İyi dileklerin için ben teşekkür ederim.

    Alıntı izm35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için çok teşekürler.
    Her ne kadar şimdi lazım olmasada ileride,eli az buçuk anahtar tutan biri olarak faydalanırım

    o yüzden,komple sayfayı world dosyası olarak saklıyorum
    kocaman alkış
    Rica ederim bilgiler işe yararsa sevinirim.

    Alıntı kokohami45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok teşekkürler her bir harfini inceliyerek okudum çok faydalı oldu motorun supap ayarının soğukken olduğunu bilmiyordum arabalarda genelde sıcakken oluyor:...
    Rica ederim.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  20. #20
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    motorun km kaçta_? debriyaj balatası hemen eskiyecek bişey değil kaçırmıyorsa pek elleme
    ayrıca o somun havalı tabancayla çok kolay sökülüyor bizzat şahit oldum senin aparat var ama havalı tabancan yok sanırım birde sökmeden önce o aparatı iyice çak yoksa sıkıtırsan hayrı kaçar kaş yapayım derken göz çıkarırsın, yan kapağı aynı contasıylamı kapattın yoksa yeni contamı taktınmı_? çünkü eski conta sökülüp takıldığı için yağ kaçırabilir kaçırmıyorsa sorun yok.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler