Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

GT250R Amortisör Keçe ve Yağ Değişimi (Resimli)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Sanki burada sae15 daha yumuşak yada ben yanlış algılıyorum
    GT! ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Hann_Ist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2010
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    MT-09.TRACER
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanki burada sae15 daha yumuşak yada ben yanlış algılıyorum
    Sae 10 daha çok yaylanıyor(Yumuşak) sae 15 daha sert...

  3. #23
    ozbek_1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Junak 350 M10,Simson AWO 425,Mz 251,Honda CBX 750
    Videoyu seyredemedim ama amortisör pistonu aşağıya inerken iç haznedeki sıvıyı dış hazneye doğru itecek,piston yukarı çıkarken de dış haznedeki sıvıyı iç hazneye doğru (geçiş deliğinden)çekecektir.Haznedeki sıvının yani yağın akışkanlık derecesi (W=viskozite) bu piston hareketinin hızını belirleyeceğine göre geçiş deliği sabit kalmak kaydıyla W10 ,W15 e göre daha akıcı olduğundan piston hareketi W15 yağa göre daha seri olacaktır.

  4. #24
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    şöyle bir sorum olacak, keçeyi ve diğer parçaları neyle amortisör içine sabitlediniz?
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  5. #25
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    çook teşekkür ettim
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  6. #26
    gugukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul-Erenköy
    Motosikleti
    2011 Beyaz Gt250r - Fiat 500L Living
    ellerine sağlık çok güzel bir çalışma
    2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz

  7. #27
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şöyle bir sorum olacak, keçeyi ve diğer parçaları neyle amortisör içine sabitlediniz?

    şu sorunun cevabını bende öğrenmek istiyorum, beyler parçaları yerleştirebileceğiniz bir aparata sahip değilseniz bu işlemi yapmanızı tavsiye etmiyorum..
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  8. #28
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    ben haftaya yapıcam keçe değişimini,yerleştirmek için bahsettiğin aparat nasıl bişe olması lazım, ne için kullanılacak?
    Birde benim keçeler sağlam ama birtanesi ortalama 100kmde amortisör borusu üzerinde iz yapacak kadar kaçırıyor.Fakat son zamanlarda tak,tak vurma diye tabir edilen olay hafif tümseklere hızlı girincede olmaya başladı yani yağ azalmış durumda.şimdi ben bunları hiç açmadan üstten yağ ilave etsem olmaz dimi diğer türlüde bir hafta sonumu alacak bu işlem ama haftaya her iki ihtimaldede değiştiricem.
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  9. #29
    bygrm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben haftaya yapıcam keçe değişimini,yerleştirmek için bahsettiğin aparat nasıl bişe olması lazım, ne için kullanılacak?
    Birde benim keçeler sağlam ama birtanesi ortalama 100kmde amortisör borusu üzerinde iz yapacak kadar kaçırıyor.Fakat son zamanlarda tak,tak vurma diye tabir edilen olay hafif tümseklere hızlı girincede olmaya başladı yani yağ azalmış durumda.şimdi ben bunları hiç açmadan üstten yağ ilave etsem olmaz dimi diğer türlüde bir hafta sonumu alacak bu işlem ama haftaya her iki ihtimaldede değiştiricem.
    ali bugün yasirle benim sol amortisörü açtık üstteki contasını değiştirdik ve üstten kaçırdığı yağı biraz ilave edip sertleştirdik...

    şöyle bir durumuda belirtmek isterim

    HİÇ KİMSE AMORTİSÖRÜ MOTORDAN AYIRMADAN ÜSTTEN İLK AÇILIŞ SOMUNUNU AÇMAYA KALKMASIN..!

    amortisörü sökmesi zor değil fakat iç boru ile dış boruyu ayırmak işi biraz bizi zorladı...dıştan baktığınızda çamurlğun üstünde kalan kalın kısımın içindeki parça yı çıkartmak için amortisörü baya çekelemek gerekmekte... aynı şekilde onu takması ve keçenin üstündeki Teli oturtmak oldukça zorluyor... geri kalanı alet edevat oldukça basit....


    yinede ilk defa açıyorsanız bu işi daha önce bu işi çok yapmış kişilere bırakmakta fayda var.. kendi başınıza toplamanız sıkıntı yaratabilir önemli ve pahalı bir parça...

    son olarak belirtmekte isterimki Hyosung GT250R ların Amortisörlerine ,0amortisör motosikletten ayrı kalmadıkça üstten yağ eklenilemez... Mutlaka ve mutlaka motordan sökülmelidir eğerki yapmaya çalışırsanız Mesnetin üstünden görünen alüminyum somunu yalama yapabilirsiniz.. eğerki illada yapıcam diyorsanız ön teker milini çıkartıp motoru boşluğa aldıktan sonra amortisörün içindeki pistonu tutan alyan vidayı açın..
    Hyosung GT250R
    Drift religion

  10. #30
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    Paylaşım için teşekkürler,birçok arkadaşa fayadalı olacaktır.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  11. #31
    kaan898 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    motoran torro,salcano astro 40
    ben işin acemisiyim ama bisiklet amortisörlerinde bile anormal ayarlar yapmış adamlar bilmem salınma geri tepme sertlik vs.neden motosikletlerde o kadar ince ayarlar yok ki .en azından önlerde geri tepme ve salınım ayarı olması lazım bence.koy bi tane kelebek somun aradaki deliği genişletip daraltsın çok mu zor ?

  12. #32
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Çok güzel paylaşım, yapılan yorumlar, yorumlardaki detaylar, paylaşılan videolar... ...
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  13. #33
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Çok yararlı, güzel bir paylaşım. Up yukarı diyelim.

  14. #34

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    BMW F650GS (2005)
    Selam , fotoğraflar uçmuş ,tazeleme imkanın var mı ?

  15. #35
    alidgn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    hyosung gt250R-Bmw f650- tvs 150-hyosung GT 650 R
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb' lar arkadaşlar havaların soğuması ile birlikte bende sıkıntıdan garaja çektiğim motorumun eksiklerini tamamlamaya karar verdim, buyrun yağ sızdıran bir amortisörün tamir ve tadilatı;

    İlk öncelikle elinizdeki imkanlar dahilinde motorunuzu askıya almalısınız,

    http://img716.imageshack.us/img716/171/19122010020.jpg

    Ön çamurluğu söküyoruz,

    http://img560.imageshack.us/img560/9161/19122010021.jpg

    Fren mekanizmalarını balataları söküyoruz,

    http://img259.imageshack.us/img259/4701/19122010022.jpg

    Ön tekerimizide alıp kenara koyyoruz,

    http://img251.imageshack.us/img251/4...122010024m.jpg

    Benim sol amortisörüm yağ sızdırıyodu sadece onu değiştirmek yeterlimidir bilmiyorum ama ben ikisininde keçelerinide yağlarınıda değiştirdim.

    Yağ sızdıran amortisör' den kareler,

    http://img18.imageshack.us/img18/218/19122010025q.jpg

    http://img255.imageshack.us/img255/8770/19122010026.jpg

    http://img146.imageshack.us/img146/6638/19122010027.jpg

    http://img17.imageshack.us/img17/7060/19122010029m.jpg

    Sonrasında amortisör bağlantılarını sökebilmemiz için kafa grenajınıda (karenaj' mı grenaj' mı doğrusunu bilmiyorum) alıp kenara koyyoruz,

    http://img59.imageshack.us/img59/5098/19122010034.jpg

    Sonrasında bu resimlerde görüdüğünüz vidaları gevşetip amortisörümüzü elimize alıyoruz,

    http://img718.imageshack.us/img718/2463/19122010035.jpg

    http://img535.imageshack.us/img535/3...122010036b.jpg

    http://img254.imageshack.us/img254/5904/19122010039.jpg

    http://img718.imageshack.us/img718/1884/19122010041.jpg

    17 Anahtarla üst kapağı söküyoruz,

    http://img26.imageshack.us/img26/6507/20122010044.jpg

    http://img413.imageshack.us/img413/3213/20122010045.jpg

    http://img259.imageshack.us/img259/83/20122010046.jpg

    İçerisindeki mevcut yağı atık yağ kabına boşaltıyoruz,

    http://img338.imageshack.us/img338/2926/20122010047.jpg

    Sonrasında ise ( işte önünüze ne gelirse sökün ya )

    http://img703.imageshack.us/img703/1100/20122010048.jpg

    http://img97.imageshack.us/img97/5140/20122010049.jpg

    Toz keçesini düz bir tornavida yardımı ile yuvasından çıkartıyoruz ( eğer benim gibi kıl biri iseniz yok maşanın boyası çizildi iz oldu toz oldu diyecekseniz benim gibi tırnaklarınızlada sökebilirsiniz )

    http://img149.imageshack.us/img149/8553/20122010050.jpg

    Yağ keçesini tutan sekmanımızı yerinden söküyoruz,

    http://img138.imageshack.us/img138/7968/20122010053.jpg

    Yağ keçesini söküm aşamasında foto çekemedim ellerim yağlıydı, kısaca anlatmak gerekirse maşanın alt ucundan tutup geriye doğru vurdurarak çekiyoruz yavaş yavaş çıkar zaten...

    Ve söküm sırasına göre dizdim çıkan parçaları, daha sonra takarken sıralamayı karıştıurmamak için,

    http://img440.imageshack.us/img440/1438/20122010058.jpg

    http://img819.imageshack.us/img819/87/20122010059.jpg

    http://img43.imageshack.us/img43/6315/20122010060.jpg

    Eski ve yeni yağ keçeleri ( toz keçelerini değiştirmek gereklimidir bilmiyorum ben değiştirmedim durumları iyi görünüyodu )

    http://img526.imageshack.us/img526/700/23122010061.jpg

    Daha sonra söktüğümüz bütüüün parçaları güzelce temizliyoruz, ben litresi 4 tl olan depomdaki benzinden kullandım. ( Kendinizce uygun gördüğünüz temizlik maddesini kullanabilirsiniz )

    Şimdi söktüklerimizi takalım;

    İlk olarak alt borumuza, keçeleri boruya geçirirken zarar vermemesi açısından benim gibi kağıt bant değilde elektrik bandı kullanıyorsunuz.

    Ve sırasıyla toz keçesi - sekman - yağ keçesi - geniş ve büyük olan pulu - büyük olan burc' umuzu sonrada küçük olanı takıyoruz,

    http://img829.imageshack.us/img829/2075/23122010066.jpg

    http://img10.imageshack.us/img10/9501/23122010069.jpg

    http://img840.imageshack.us/img840/7805/23122010070.jpg

    Amortisör yayımızı salıyoruz içeriye,

    http://img20.imageshack.us/img20/5841/23122010071a.jpg

    Arkasından spacer' a benzeyen bu parçamızı salıyoruz,

    http://img253.imageshack.us/img253/2451/23122010072.jpg

    Sonra parça borumuzu,

    http://img832.imageshack.us/img832/3...122010073f.jpg

    Sonrasında pulumuzu yerine takıyoruz, pulu takmak için boruya yukarıdan baskı uygulayıp yayı biraz sıkıştırmamız gerekiyo,

    http://img814.imageshack.us/img814/696/23122010074r.jpg

    http://img251.imageshack.us/img251/9222/23122010075.jpg

    Amortisörümüzün diğer parçası olan dış boruyuda geçiriyoruz,


    http://img574.imageshack.us/img574/1110/23122010080.jpg

    Üst kapağımızı yerine sıkıyoruz,

    http://img815.imageshack.us/img815/5179/23122010081.jpg

    Sonra Amortisörümüzü ters çevirip yağ kçesi,sekman ve toz keçesinide yerlerine oturtup,

    http://img706.imageshack.us/img706/3999/23122010083.jpg

    Yağımızıda ekleyip üst kapağımızı sıkıca kapatıyoruz,

    http://img694.imageshack.us/img694/4425/23122010082.jpg

    Son olarak Yağı ve Yağ keçesi değişmiş bir amortisör görmektesiniz ...

    http://img695.imageshack.us/img695/6506/23122010084.jpg

    Notlar:

    Yağ Keçesi: (Fork Oil Seal) 41x54x11 ölçülerinde, (Alternatif olarak buradan satın alınabilir)

    Amortisör Yağı: (Fork Oil) Ben 10W kullandım orta sertlik imiş (Reklam olmaz inş) Siz istediğinizi kullanabilirsiniz sürüş zevkinize kalmış.

    - Her bir amortisör başına 425 gr yağ eklendi (Farklı amortisörler için siz kendi motorunuzun service manuel' ine baklmalısınz)...

    Son olarak yaptığım çalışmaya eleştri,öneri ve tavisye niteliğinde sitedeki tecrübeli ve bilgi sahibi abilerimin, arkadaşlarımın, kardeşlerimin yorumlarını yazmalarını istiyorum...

    Uğraşmak isteyen arkadaşlarıma yardımcı olabilmesi dileğimle kolay gelsin...
    bu yazı guncellenebılır mı ? resımler gorunmuyor bende :(
    Çok acılar çekerim çok acılar, köpek değilim onu ısıramam.. Isırırım dudağımı. Büyük kişilerin sırlarına ortağım, gene de nah şu kadar övünemem. Bütün ayıplar bende ama, ne yapıp yapmalı ulaşmalı dostlara. Geri de kalmayı kendime yediremem..

  16. #36
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    böyle bir konunun resimlerinin silinmesi çok kötü olmuş.

  17. #37
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Lanet olası federallerin işi

  18. #38

    Üyelik
    09 Nisan 2015
    [QUOTE=106GT!;2226507]Mrb' lar arkadaşlar havaların soğuması ile birlikte bende sıkıntıdan garaja çektiğim motorumun eksiklerini tamamlamaya karar verdim, buyrun yağ sızdıran bir amortisörün tamir ve tadilatı;

    İlk öncelikle elinizdeki imkanlar dahilinde motorunuzu askıya almalısınız,

    http://img716.imageshack.us/img716/171/19122010020.jpg

    Ön çamurluğu söküyoruz,

    http://img560.imageshack.us/img560/9161/19122010021.jpg

    Fren mekanizmalarını balataları söküyoruz,

    http://img259.imageshack.us/img259/4701/19122010022.jpg

    Ön tekerimizide alıp kenara koyyoruz,

    http://img251.imageshack.us/img251/4...122010024m.jpg

    Benim sol amortisörüm yağ sızdırıyodu sadece onu değiştirmek yeterlimidir bilmiyorum ama ben ikisininde keçelerinide yağlarınıda değiştirdim.

    Yağ sızdıran amortisör' den kareler,

    http://img18.imageshack.us/img18/218/19122010025q.jpg

    http://img255.imageshack.us/img255/8770/19122010026.jpg

    http://img146.imageshack.us/img146/6638/19122010027.jpg

    http://img17.imageshack.us/img17/7060/19122010029m.jpg

    Sonrasında amortisör bağlantılarını sökebilmemiz için kafa grenajınıda (karenaj' mı grenaj' mı doğrusunu bilmiyorum) alıp kenara koyyoruz,

    http://img59.imageshack.us/img59/5098/19122010034.jpg

    Sonrasında bu resimlerde görüdüğünüz vidaları gevşetip amortisörümüzü elimize alıyoruz,

    http://img718.imageshack.us/img718/2463/19122010035.jpg

    http://img535.imageshack.us/img535/3...122010036b.jpg

    http://img254.imageshack.us/img254/5904/19122010039.jpg

    http://img718.imageshack.us/img718/1884/19122010041.jpg

    17 Anahtarla üst kapağı söküyoruz,

    http://img26.imageshack.us/img26/6507/20122010044.jpg

    http://img413.imageshack.us/img413/3213/20122010045.jpg

    http://img259.imageshack.us/img259/83/20122010046.jpg

    İçerisindeki mevcut yağı atık yağ

    [url]http://img338.imag
    emeğine sağlık

  19. #39

    Üyelik
    03 Mart 2016
    hocam Resımler acılmıyor

  20. #40
    HamzaBey95 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT250R
    Konu sahibi abimiz Fotoğraflar duruyorsa güncellemeniz mümkün mü acaba? Hortlatmış gibi olduk ama neyse
    HYO-GT250R
    İstanbul


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)