Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

ybr'de sibop ayarı sorunu????

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ekim 2010
    Şehir
    İZMİR GÜZELBAHÇE
    Motosikleti
    YBR 2005
    arkadaşlar kafayı yiycem ya 1.5 ay önce komple motor taptım piston segman siboplar değişti silindir rektefiye oldu vesaire... şu an 1200 km de ama sibop ayarını8 bir türlü tutturamıyo motoru yapan usta en son 750 km de götürdüm biraz ii di geçen gün 3. viteste kesiciye soktum fazla da değil yani 1 veya 2 saniye hemen vites attım baktım siboplar yine şakırdıyo her kesiciye soktuğumda sibop ayarı gerekicekse ne anladım ben bu işten daha önce de motoru zorlardım hiç böle şey olmaz dı şunu da belirteyim usta hiç sentil çakısı falan kullanmıyo direk kafasından yapıyo acaba bundan mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bu işte bi terslik var herkez ybr hayatta bozulmaz taş gb motor diodu
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #3
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işte bi terslik var herkez ybr hayatta bozulmaz taş gb motor diodu
    sente çakısı kullanmıyor

    3 viteste 11500 deviri görüyorsun tahmini sonra ybr nasıl bozulur gibi bir soru geliyor arkasından

    Bozulur tabi arkadaşım sıkıştırmanın kralını yapmışsın

    3 yılda 33000 km yaptım ybr ile bir defa bayıldığını görmedim...

    kullanıcı farkı bu durumlarda ortaya çıkıyor işte..satarken de babalar gibi piyasasının üzerinde bir fiyata verdim.

    kullanmadan ybr dandik demeyin kardeşim lütfen... 5 aydır cbf kullanıyorum..farkı anlıyorum
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  4. #4

    Üyelik
    19 Ekim 2010
    Şehir
    İZMİR GÜZELBAHÇE
    Motosikleti
    YBR 2005
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işte bi terslik var herkez ybr hayatta bozulmaz taş gb motor diodu
    ybr tabi ki taş gibi bi motor ben bi daha motor alcak olsam yine ybr alırım o ayrı ama bu sibop ların habire gevşemesi benim canımı sıkıyo o kadar..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:40 ----------

    Alıntı babaçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sente çakısı kullanmıyor

    3 viteste 11500 deviri görüyorsun tahmini sonra ybr nasıl bozulur gibi bir soru geliyor arkasından

    Bozulur tabi arkadaşım sıkıştırmanın kralını yapmışsın
    ben bu sıkıştırmayı daha önce de yapıyodum ama böle siboplar hemen gevşemiyo du onu dile getirmeye çalışıyorum..her kesiciye soktuğunda sibop gevşermi

  5. #5

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Alıntı YBR'Cİ 35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben bu işten daha önce de motoru zorlardım hiç böle şey olmaz dı şunu da belirteyim usta hiç sentil çakısı falan kullanmıyo direk kafasından yapıyo acaba bundan mı?
    Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.

    Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.

    Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.

    Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.

  6. #6
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.

    Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.

    Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.

    Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.
    aynen doğrudur

    motor açılıp yenilenmediği sürece ayar istemeyen bir motor.

    biz şimdi 4000-5000 de bir honda servisindeyiz
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  7. #7

    Üyelik
    19 Ekim 2010
    Şehir
    İZMİR GÜZELBAHÇE
    Motosikleti
    YBR 2005
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.

    Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.

    Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.

    Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.
    bu sölediğin kişinin bi dükkanı falan yok mu böle bulabileceğimi zannetmiyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 ----------

    yok mu arkadaşlar izmir de ybr ye iyi sibop ayarı yapabilecek usta öneriniz

  8. #8
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen o ustayı bırak bence.Ayrıca devir saatinde kırmızı bölgeye asla girme.

    Karşıyaka 1696 sk. no: 57. Buraya git, Bora sana güzel bir supap ayarı yapsın, bir daha da 9000 deviri geçme. Motorun soğuması için yarım saat bekliyeceksin, en fazla 10 lira alır.

    Kendim yapayım dedim zıçtım batırdım supap ayarını, ki ben her türlü bakım ve onarımı kendim yaparım.Ybr nin supap açıklığının sentil çakısında tam karşılığı yok.Emiş 0.8-1.2 egzoz 1.0-1.4 arası. İkisini de 1.0 yapsan olmuyor, birini 1.0 diğerini 1.5 yapsan olmuyor, sinir ediyor adamı. Elbette vakti ve yeri müsait olan eline kumpas'ı alıp mesela sigara kağıdı yada çikolata kağıdını katlayarak istediği ölçülere ulaşabilir.Ayarını da kendi yapar.

    Bir de şunu söyleyeyim, ybr aşırı şartlarda zorlanmazsa hiç supap ayarı falan istemiyor.Zaten bende ellediğime pişma oldum.Motor 50,000 km de sadece 1 kere supap ayarı yapıldı.100,000'e gelen bir arkadaşım var.Supap ayar kapağını hiç açmadığını söylüyor.
    kağıda falan gerek yok sentil çakısı zaten bu işe yarıyor
    bu arada kesiciye girmeyle falan subap ayarı bozulmaz subap ayarı ancak motoru çok yığdırırsan o zaman bozulur.emme subapını 0.08 egzos yani basma subapınıda 0.10 yaparsın tamam.aslında zor değil ama anlamak lazım biraz.
    bundan uygun olanı seçip subapın arasına sokacaksın ne çok sıkacak ne az sonra konrol somunun sıkıştırıp bırakacaksın tamam.

  9. #9

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Başka sorun var.Sübop ayarı bu kadar sık sos veriyorsa ya sübopların tırtladı yada kammilindeki bilyalar.Moralini bozma sübop ayarı yerine kafayı dagıttır bilyaları kontrol ettir derim ben.Kolay gelsin.

  10. #10

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Sevgili ybr ci, al sana adres:




    Bir de Çiğli'de bir yer var ama ben hiç oraya iş yaptırmadım, ancak oturup konuştum, bilgili ve ilgili bir insana benziyor.O da şu:


  11. #11
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Ybr yi aşırı şartlarda zorladım gene istemiyor subap ayarı
    HONDA

  12. #12

    Üyelik
    19 Ekim 2010
    Şehir
    İZMİR GÜZELBAHÇE
    Motosikleti
    YBR 2005
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili ybr ci, al sana adres:




    Bir de Çiğli'de bir yer var ama ben hiç oraya iş yaptırmadım, ancak oturup konuştum, bilgili ve ilgili bir insana benziyor.O da şu:

    saolasın abi bi gidicem inş motor eskisi gibi olur..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:32 ----------

    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka sorun var.Sübop ayarı bu kadar sık sos veriyorsa ya sübopların tırtladı yada kammilindeki bilyalar.Moralini bozma sübop ayarı yerine kafayı dagıttır bilyaları kontrol ettir derim ben.Kolay gelsin.
    motor 46000 de bilyalar eskimiş olabilir mi??

  13. #13
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    dostum sorunun belli yazmıcaktım ama yazım dedim. kam ,kam mili egzantirik zinciri üst piyano ve subap ların değişmesi gerek. ha bu kesin mi değil iyi bi ustaya inceletmekte fayda var. belki küçük bi işlemle bile halledilebir.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  14. #14
    UqUR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    мυğℓα/ƒєтнιує
    Motosikleti
    HONDA CBR & YZF R125
    aynı sorun bir arkadaşımın ybr'sindede oldu motoru kesıciye soktu 5 dk sonra şışır şıkır sesler gelmeye başladı ertesı gun motor çalışmadı bi ustaya götürdük motor kitlemiş dedi krank milini değiştirdi toplam maliyet 300 tl şimdi sorun yok

  15. #15
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    krank komple orjinali 400 küsür tl yan sanayi takmış olmasın bide işçilik var ?
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  16. #16
    UqUR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    мυğℓα/ƒєтнιує
    Motosikleti
    HONDA CBR & YZF R125
    yansanayi olabilir ama bence bi motorun orjinal parçası değişiyorsa sonradan takılan herşey yan sanayidir orjinal dediğin motoru alırken kendinde olan parçadır

  17. #17
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    125cc makina ile 11500rpm çevirilirmi hoca yazık ya korkunç bir devir bu

    ayrıca 7500rpm den sonra ki güç bence 125 cc için gereksiz

    bu arada senin motor kaç km de ? yazmamışsın (gerçek km si)
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  18. #18

    Üyelik
    19 Kasım 2010
    Şehir
    Silifke
    Motosikleti
    2008 R6
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Başka sorun var.Sübop ayarı bu kadar sık sos veriyorsa ya sübopların tırtladı yada kammilindeki bilyalar.Moralini bozma sübop ayarı yerine kafayı dagıttır bilyaları kontrol ettir derim ben.Kolay gelsin.
    Bir yapılan subap ayarı iyi sıkıldıktan sonra kolay kolay bozulmaz. Ekzatrik zincirini değiştir. Ekzantrik milini yenile bence.

  19. #19

    Üyelik
    19 Ekim 2010
    Şehir
    İZMİR GÜZELBAHÇE
    Motosikleti
    YBR 2005
    Alıntı zaferkarizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum sorunun belli yazmıcaktım ama yazım dedim. kam ,kam mili egzantirik zinciri üst piyano ve subap ların değişmesi gerek. ha bu kesin mi değil iyi bi ustaya inceletmekte fayda var. belki küçük bi işlemle bile halledilebir.
    zaten subaplar komple değişti ama kamı yada kam mili değişmedi onlar nasıl bilemem açıkcası

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:10 ----------

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125cc makina ile 11500rpm çevirilirmi hoca yazık ya korkunç bir devir bu

    ayrıca 7500rpm den sonra ki güç bence 125 cc için gereksiz

    bu arada senin motor kaç km de ? yazmamışsın (gerçek km si)
    benim motor 46000 de ayrıca 2005 model bi motor ben 2. sahibiyim motorun benden önceki sahibi biraz hor kullanmış ondan biraz sorun çıkartıyo

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:12 ----------

    Alıntı zontar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir yapılan subap ayarı iyi sıkıldıktan sonra kolay kolay bozulmaz. Ekzatrik zincirini değiştir. Ekzantrik milini yenile bence.
    bugün tekrar yaptık sübap ayarını usta bi problem yok dedi emiş sibopu biraz açılmış sadece onu da ayarladı şimdilik bi sorun yok bakalım

  20. #20
    enes_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    ANTALYA/korkuteli
    Motosikleti
    Yamaha RX 135 KİNG(Fıghtıng Spırıt)
    Sibop lastikle bulunur onun adı sübap tır.

    öyle bi iki sefer sıkıştırmadan sübap ayarı kaçmaz ustalık hatası bence

    motor ısındığında az da olsa mutalaka sübaplardan ses gelir zaten aşırıysa baktırmada yarar var

    hiç gelmeyecek diye düşünmeyin sübapları sıktırıp sübapları yakar veya eğersiniz
    Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)