Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Castrol Actevo 4t 20/40 Yağ sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam actevo yu uzun zaman kullandım ben, hatta ilk aldığım zamanlarda (acemilik de mevcut tabii.) yüksek devirler de çevirmiştim. Vites geçişlerinin rahat olması beni bu yağa ısındırmıştı sizinde fikrinizi alayım dedimdi. Hakkaten böyle bir sorun yaşatabilirmi bu yağ? Castrol sonuçta
    Sorun kullanıcı hatası galiba,sentetik yağın değişim periyoduna alıştım 6000-7000km'de sorunsuz değiştiriyordum,Actevo'yu 4000-5000 km kullandım, yağı eksildi yağ kontrol etmiştim,boşverdim o halde artçılı dağlara falan tırmandım orada zorladım

    Hemen yağa .ok atmayım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    evet mineral yağ

    üzerinde nedendir bilinmez ama honda cub benzeri bir motosiklet logosu vardır genelde cub yağı sanılır ama inanın cub için uygun bir yağ değil (şahit oldum)

    çok kalın bir yağ zaten aktarım sırasında bunu farkedersiniz çünkü vizkosite aralığı çok dar o yüzden en ucuz yağdır.

    şahsen ben OHC sistemlerde kışın hiç tavsiye etmem!

    genelde bu yağlar eski teknoloji OHV motorlarda daha verimlidir.
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  3. #23

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet mineral yağ

    üzerinde nedendir bilinmez ama honda cub benzeri bir motosiklet logosu vardır genelde cub yağı sanılır ama inanın cub için uygun bir yağ değil (şahit oldum)

    çok kalın bir yağ zaten aktarım sırasında bunu farkedersiniz çünkü vizkosite aralığı çok dar o yüzden en ucuz yağdır.

    şahsen ben OHC sistemlerde kışın hiç tavsiye etmem!

    genelde bu yağlar eski teknoloji OHV motorlarda daha verimlidir.
    Benim motor OHV, sanırsam o yüzden bana güzel geliyor.
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  4. #24
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motor OHV, sanırsam o yüzden bana güzel geliyor.
    evet sanırım öyle olması lazım! honda cg125 ler gibi

    ayrıca kalın bir yağ olduğu için şanzımana iyi gelir o yüzden vistes geçişleri rahatlar fakat üstten egzantirikli motorlarda egzantirik zinciri ve cam milini yağlama sorunu oluşuyor.
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  5. #25

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun kullanıcı hatası galiba,sentetik yağın değişim periyoduna alıştım 6000-7000km'de sorunsuz değiştiriyordum,Actevo'yu 4000-5000 km kullandım, yağı eksildi yağ kontrol etmiştim,boşverdim o halde artçılı dağlara falan tırmandım orada zorladım

    Hemen yağa .ok atmayım.
    Hocam sen ne yaptın ??? Ben 2000 km de bir yağ değiştiriyorum, 7000 de bir yağ mı değiştirilir???

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:30 ----------

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet sanırım öyle olması lazım! honda cg125 ler gibi

    ayrıca kalın bir yağ olduğu için şanzımana iyi gelir o yüzden vistes geçişleri rahatlar fakat üstten egzantirikli motorlarda egzantirik zinciri ve cam milini yağlama sorunu oluşuyor.
    Tam benim motor için biçilmiş kaftan hocam yani Eksantrik yok, debriyaj geçişi dertli Her derde deva CK larda Actevo
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  6. #26

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam sen ne yaptın ??? Ben 2000 km de bir yağ değiştiriyorum, 7000 de bir yağ mı değiştirilir???
    Ayvalık'da Cgl 125'li kurye bir abi vardı sordum kaçda değişiyorsun 60,000km'de 10-40 castrolile 7-8 bin demişti ona göre kullandım sorun olmadı. Ama bu Actevo eksilince ihmale geldi işte yaptık bir hata.

  7. #27

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayvalık'da Cgl 125'li kurye bir abi vardı sordum kaçda değişiyorsun 60,000km'de 10-40 castrolile 7-8 bin demişti ona göre kullandım sorun olmadı. Ama bu Actevo eksilince ihmale geldi işte yaptık bir hata.
    OHA 60.000 km ?????
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  8. #28

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    OHA 60.000 km ?????
    Mercedes'in bir modeli avrupa için evet, ama Cgl125 için 5 bin normal değer.

  9. #29

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mercedes'in bir modeli avrupa için evet, ama Cgl125 için 5 bin normal değer.
    5.000 se çok iyi hocam, CBR125 e bile honda servisi 2.000 de bir değiştirin dedi Hoş bizim deli arkadaş kaza yapmadığı sürece servise uğramaz
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  10. #30
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    değiştirilebilir yağ filtresi olmayan motorlar 4000km yi geçirmezse (cub lar hariç cublar 1500-2000) motor ömrü bakımından çok daha sağlıklı olur ama filtre varsa 6000-7000 sorun olmaz tabi tam sentetikte

    gökhan senin cgl kaç binde ?
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  11. #31

    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Marmaris
    Motosikleti
    Kymco CK 125 ~ 2005
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değiştirilebilir yağ filtresi olmayan motorlar 4000km yi geçirmezse (cub lar hariç cublar 1500-2000) motor ömrü bakımından çok daha sağlıklı olur ama filtre varsa 6000-7000 sorun olmaz tabi tam sentetikte

    gökhan senin cgl kaç binde ?
    Ben 2000-2500 de bir değiştirmekle hata yapıyorum galiba hocam ??
    [B][COLOR="Black"]Camlar kırılıyor, çığlık atıyorsunuz. İnsanlar ölüyor, susuyorsunuz ![/COLOR][/B]

  12. #32

    Üyelik
    04 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125 & cygnus rs
    kardeşim ben tavsiye etmem kışın 20/40 kullanmanı zaten kalın bir yağdır hadi havalar sıcak olsa incelir sıcaktan görevini iyi yapar iyi performans verir diyeceğimde ay aralık yani soğuklar başladı motor soğuk hava soğuk yağ kalın çok geç ısınır yani motorun ve yağ yeterince incelemediğinden iyi performans vermez.Bu havalarda Castrol kullanıyorsan 10/50 ye devam etmeni yada Power 1 10/40 kullanmanı tavsiye ederim ama scooter için olanından değil motosiklet için olanından bence açmadıysan değiştir.
    Motosiklet sadece ulaşım aracı değildir,Özgürlüktür!!İsyandır!!:wiinkk:

  13. #33
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı Hyp33Rx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben 2000-2500 de bir değiştirmekle hata yapıyorum galiba hocam ??

    yağ filtresi olmadığını var sayarsak (öyle olması lazım) hata yapmıyorsun ama sen yinede havalar 20 derecenin üzerine çıkana kadar 10-40 yarı sentetik bir yağa
    devam et

    Winter değeri 10 olan bir yağ herzaman iyidir aslında dört mevsim 15w yi geçirmemek lazım

    küçük hacimli ohc ve ohv motorlar 10w-40 ve 15w40 dan şaşmamalı
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  14. #34

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değiştirilebilir yağ filtresi olmayan motorlar 4000km yi geçirmezse (cub lar hariç cublar 1500-2000) motor ömrü bakımından çok daha sağlıklı olur ama filtre varsa 6000-7000 sorun olmaz tabi tam sentetikte

    gökhan senin cgl kaç binde ?
    Oooooo Mustafa bana seslenir miydin sen,hoşgeldin bu arada.

    32,000km 'de Cgl ,tam 25.000'de(+-5) krankını gümlettim.
    Sentetik yağa güvenip 6500km'lik periyotlara çıktım,nitekim Actevo 3500 km'den itibaren yağ eksiltti ve umursamamazlıktan dolayı biraz da pis benzinin etkisiyle oldu.Önce piston çatladı sonra krankta boşluk yaptı zamanlama şaştı veya tam tersi.

  15. #35
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oooooo Mustafa bana seslenir miydin sen,hoşgeldin bu arada.

    32,000km 'de Cgl ,tam 25.000'de(+-5) krankını gümlettim.
    Sentetik yağa güvenip 6500km'lik periyotlara çıktım,nitekim Actevo 3500 km'den itibaren yağ eksiltti ve umursamamazlıktan dolayı biraz da pis benzinin etkisiyle oldu.Önce piston çatladı sonra krankta boşluk yaptı zamanlama şaştı veya tam tersi.
    eyvallah hoşbulduk

    ee 32000km az da değil nede olsa honda
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  16. #36
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Honda titan motosikletim için 15 yildir castrol gtx 20-50 mineral yağ kullanıyorum. Gayet sorunsuz Yeni ve pahali motosikletler için tabiki 10-40 yari sentetik yağları tavsiye ederim. Çin mali ucuz motosikletler için özellikle 3 mevsim kullananlar (kış hariç) castrol actevo 20-50 güzel seçim olacaktır.

  17. #37
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Blindfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda titan motosikletim için 15 yildir castrol gtx 20-50 mineral yağ kullanıyorum. Gayet sorunsuz Yeni ve pahali motosikletler için tabiki 10-40 yari sentetik yağları tavsiye ederim. Çin mali ucuz motosikletler için özellikle 3 mevsim kullananlar (kış hariç) castrol actevo 20-50 güzel seçim olacaktır.
    Titan dediğin Cg125, ben 20W-50 yağla performans alamıyorum doğrusu, en iyi performansı ve ekonomiyi Elf 10W-40 yarı sentetik yağda buldum. Yaz kış aynı yağı kullanıyorum mükemmel.

  18. #38

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Adam motoru sattı uçak aldı , siz tavsiye veriyorsunuz


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)