Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Far Ampulü Seçimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Selam arkadaşlar,
    2 ay kadar evvel motoruma xenon taktırdım.Ancak far çanağının yapısından mıdır,merceksiz montaj yapıldığından mıdır,xenonun ışığı yola tam verimli yansımıyor,ışık dağılıyor.Normalde kısa yanarken taa karşıda yukarıda kalan trafik istikamet tabelalarını parlatıyor,uzunlar yanarken de önüm daha iyi aydınlanıyor,ancak öünmdeki sürücüler bana yol vermek ve ışığımdan kaçmak için seferberlik yapıyor vs.
    Kısaca xenonlar mercek olmadan işe yaramıyor.Eee motorumdaki farlarda mercek modifiyesine izin vermiyor.Yaklaşık 10 cm derinliği var.(Bi xenon(selenoid bobinli) mercek için en az 15-16cm derinlik gereklidir) Haliyle halojen ampüllere geri döneceğim.Ancak hangi ampulu takmalı neyi kullanmalı?
    Forumlarda Osram Night Breaker ve Philips x-treme power gibi ampüllerden bahsedilmiş,performanslarının iyi olduğu yazılmış.Hatta philipsin sitesinde motosikletlere özel üretilen Philips Moto Vision ampüller de gözüme çarptı.
    Sizler hangi ampülü önerirsiniz?Benim istediğim özellik; yolu çok net görebilmek.Şimdi Xenonları çıkarınca sudan çıkmış balık gibi olmayayım,hakkını vermek lazım aydınlatması 10 numaraydı ama dediğim gibi ışık çok dağılıyor odaklanamıyor.
    Bu arada far çanağım yuvarlak.Motorum Hyosung Gv 250


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Osram Night Braker.

  3. #3
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    Osram H4 Night Braker
    Philips Material Photon H4 Xenon Efect 5000K (xenon tip)

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Ya osaram night breaker alacaksın ya da motosikletinin görüntüsünün değişmesini göze alıp farı uzun olan bir çinli motorun (mondial,ramzey) farından alıp mercek takacaksın. Ben farklı farın iyi duracağını düşünmediğim için Night breaker aldım. Önceki motorumda mercekli xenon yapmıştım, onun yerini hiç tutmuyor.

  5. #5
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Aslında ebay'den falan da bakıyorum uzun büyük chopper merceği arıyorum.Sahibinden'de debir sürü mercek var. Far bulsam gidip fara göre deneyecek mercek te alıcam ve içerisnide monte edeceğim ama far bulamıyorum ki..

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Görüntüsünü beğenirsen Ramzey QM 250 modelinin farı mercek sığabilecek boyutta. Ben daha önce mercek takmadan önce ya fara bir şey olursa diye far aradığımda eski motorumda aynı farı kullandığını görmüştüm. Fiyatı 72 TL

  7. #7
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Peki Nigh Breaker tavsie eden arkadaşlar,bu ampülün ömrü çok kısa diyorlar araba kullanıcıları 2-3 ay gibi bir süre sonunda birçoğunun nb patlamış.Sizde böyle bir sıkıntı oldu mu?

  8. #8
    Tesla.tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2010
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Voge SR4 Max
    Konuyu ilgiyle takip ediyorum. Benim motorumda da Philips HS1 diye bir ampul var ve hiçbir yerde HS1 diye bir ampul türü duymadım. Philips'in sitesinde bile yok. Gece yakın aydınlatması zayıf, uzun aydınlatması da motorun önünde karanlık bir bölge bırakıyor. Night breaker'ı tavsiye ediyorlar ama benim motora uyar mı uymaz mı bilemiyorum. (Kymco Like 125)
    Memleketin dahilinde iktidara sahip olanlar, gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler! M.K.Atatürk

  9. #9
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Hs1'in görünüş olarak h4'ten farkı yok gibi nette gördüğüm kadarıyla arada watt farkı olması lazım hs1 35 wattlık h4 ise 55 wattlık olmalı.Durum böyle olunca H4 takabilirsin.

  10. #10
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ben cub a xenon yapacak oldum mercek koyabilmek için far grenajını fiberden tasarladım yaptım http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-grenaji.html bi xenon mercekte taktım elktrik fara altarnetif akım olarak geldiğinden regüle yaptım ama yolda giderken tıkırtıkır ses geldiğinden gıcık oldum orjinal grenajını taktım ampülde pahalı geldi 150 tl ye kıyamadım mercek montaj resimlerinide ampül olmadığından atamadım

  11. #11
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Motorunuza yaptığınız elyaf uygulaması çok hoş olmuş hatta orfinalinden daha iyi diyebilirim.Beğendim Ancak bunun gibi bir şeyi gv 250'de nasıl yaparım en ufak bir fikrim yok.
    Ama siz bunu birde mercekle şenlendirseydiniz tadından yenmezdi,ben far bulsam içerisine merceği hemen yerleştirecem ama far bulamıyorum.Şu Ramzey'e bi bakıncam bakalım.

  12. #12
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Yazanlar olmuş ama ben ısrarla vurgulayacağım, Osram Night Breaker..
    Her ikisini de kullanan birisi olarak merceksiz xenondan daha performanslı olduğunu çok rahatça söyleyebilirim..

  13. #13
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Çok sağolun arkadaşlar,bu hafta biraz daha ön far bakınayım olmadı cuma günüe kadar NightBreaker alıp,xenonları sökerim. En azından benim motorumda muhakkak mercek gerekli,bazı araçlara mercek gerekli olmuyor çünkü optik dizaynlarından ötürü xenonda ışık dağılmıyor.Gerçi farkedilebilirliğim baya artmıştı bunlarla,halojene dönünce nasıl olcak görecez

  14. #14
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuza yaptığınız elyaf uygulaması çok hoş olmuş hatta orfinalinden daha iyi diyebilirim.Beğendim Ancak bunun gibi bir şeyi gv 250'de nasıl yaparım en ufak bir fikrim yok.
    Ama siz bunu birde mercekle şenlendirseydiniz tadından yenmezdi,ben far bulsam içerisine merceği hemen yerleştirecem ama far bulamıyorum.Şu Ramzey'e bi bakıncam bakalım.
    evet şu an mercekli resimlerinide çektim bir ara atayım

  15. #15
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    merhaba..

    monero cmx 250 a motoruma osram night breaker takmak isitiyorum lakin far ebadını bilmiyorum.. ledov ve yamaha virago 25o ile aynı kasada olduğunu düşürsek sizce hangisidir.
    h1 h2 h3 h4 gibisinden yani..
    What goes around, Comes back arround...

  16. #16
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı mehmet tufan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba..

    monero cmx 250 a motoruma osram night breaker takmak isitiyorum lakin far ebadını bilmiyorum.. ledov ve yamaha virago 25o ile aynı kasada olduğunu düşürsek sizce hangisidir.
    h1 h2 h3 h4 gibisinden yani..
    Mehmet'çim muhtemelen H4 tür..Anlaması basit..Farın içinden ampulün dibini görmeye çalış orada yazar..
    Aslında tipinden de anlaşılır da bilmek gerek H1 ile H4 ü..
    Hiç birşey yapamazsan sıradan bir elektrikçiye git, hemen söylerler..

    Ama dediğim gibi muhtemelen H4..

  17. #17
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mehmet'çim muhtemelen H4 tür..Anlaması basit..Farın içinden ampulün dibini görmeye çalış orada yazar..
    Aslında tipinden de anlaşılır da bilmek gerek H1 ile H4 ü..
    Hiç birşey yapamazsan sıradan bir elektrikçiye git, hemen söylerler..

    Ama dediğim gibi muhtemelen H4..
    teşekkür ederim abicim, h4 de uzun kısa aynı ampulde değilmi? sadece park dipsiz ampul diğer soketteki ampul hem uzun hem kısa yanıyor olmalıydı, arabamdan hatırlıyorum..

    bir sorunum daha var kızmaz isen, senin kullandığın osram ampulu nerden temin edebilrim, sahibinden.com a baktım izmir ankara satışı hep birde ne gelecek belli değil, orjinal olup olmadığını anlamak lazım diye düşünüyorum.. zaten gece görüşümüz düşük birde okadar uğraşıp tırt bi far yapmayalım :\
    What goes around, Comes back arround...

  18. #18
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı mehmet tufan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim abicim, h4 de uzun kısa aynı ampulde değilmi? sadece park dipsiz ampul diğer soketteki ampul hem uzun hem kısa yanıyor olmalıydı, arabamdan hatırlıyorum..

    bir sorunum daha var kızmaz isen, senin kullandığın osram ampulu nerden temin edebilrim, sahibinden.com a baktım izmir ankara satışı hep birde ne gelecek belli değil, orjinal olup olmadığını anlamak lazım diye düşünüyorum.. zaten gece görüşümüz düşük birde okadar uğraşıp tırt bi far yapmayalım :\
    H7 de de uzun kısa aynı yerde olması lazım..Bu mesele esas olarak ampul yuvasının yapısıyla da ilgili diye hatırlıyorum..H1 ler de dediğin gibi tek duy var..
    Bakınca anlarsın zaten..Dediğim gibi internette h4 ampullere bak, sonra kendi motorundakine bak anlaşılır..

    Osram için de sahibinden e gerek yok canım..gittiğim hemen hemen tüm alışveriş merkezlerinde vardı..Benim arabadakileri carrefour kozyatağından almıştım mesela..

  19. #19
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    H4 tip ampüllerde uzun ve kısa vardır.Ampül içerisinde 2 flaman bulunur yani.Ayrıca Nightbreaker'ları Koçtaş mağazalarında da bulabilirsin en son fiyatı 15tl civarıymış.

  20. #20
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar,
    2 ay kadar evvel motoruma xenon taktırdım.Ancak far çanağının yapısından mıdır,merceksiz montaj yapıldığından mıdır,xenonun ışığı yola tam verimli yansımıyor,ışık dağılıyor.Normalde kısa yanarken taa karşıda yukarıda kalan trafik istikamet tabelalarını parlatıyor,uzunlar yanarken de önüm daha iyi aydınlanıyor,ancak öünmdeki sürücüler bana yol vermek ve ışığımdan kaçmak için seferberlik yapıyor vs.
    Kısaca xenonlar mercek olmadan işe yaramıyor.Eee motorumdaki farlarda mercek modifiyesine izin vermiyor.Yaklaşık 10 cm derinliği var.(Bi xenon(selenoid bobinli) mercek için en az 15-16cm derinlik gereklidir) Haliyle halojen ampüllere geri döneceğim.Ancak hangi ampulu takmalı neyi kullanmalı?
    Forumlarda Osram Night Breaker ve Philips x-treme power gibi ampüllerden bahsedilmiş,performanslarının iyi olduğu yazılmış.Hatta philipsin sitesinde motosikletlere özel üretilen Philips Moto Vision ampüller de gözüme çarptı.
    Sizler hangi ampülü önerirsiniz?Benim istediğim özellik; yolu çok net görebilmek.Şimdi Xenonları çıkarınca sudan çıkmış balık gibi olmayayım,hakkını vermek lazım aydınlatması 10 numaraydı ama dediğim gibi ışık çok dağılıyor odaklanamıyor.
    Bu arada far çanağım yuvarlak.Motorum Hyosung Gv 250
    ampulun tırnaklarını kesip ters şekilde takmayı deneyin, yapılabiliyorsa mercek uygulayın yada xenon ampulu bu şekilde heba edeceğinize osram / philips gibi kaliteli halojenlerden kullanın. (nightbreaker / power 2 night )

    benzer sorunu uzun/kısa h4 halojenlerde yaşamıştım (kısalarda gökyüzünü aydınlatıp uzunlarda tam önüme odaklanması), ampulleri tam tersi şekilde taktığımda düzelmişti.




    Kare içindeki alan yukarı gelecek şekilde ampulu yeniden takarsanız sorun çözülür ama xenon yinede diğer araçları rahatsız edecektir.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)