arkadaşlar turbonun çalışma sistemini çok merak ettim.. nedir, nasıl çalışır, yüzde kaç etkisi olur??
arkadaşlar turbonun çalışma sistemini çok merak ettim.. nedir, nasıl çalışır, yüzde kaç etkisi olur??
CBR 600F Honda,
Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.
kaynak: www.araconline.com
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
teşekkrler dostum..
bu arada hocam soğuk hava yanma odasına mı göneriliyo_?_?
TURBO YUKLEYICI:
Sıkıştırma sağlayan bir kompresör türü.Avantajı; enerjinin maliyeti yok, çünkü atık gaz akımında dönen bir türbin görev yapıyor.Turbo yükleyici çalıştırmak için bir miktar atık gazın olması gerekiyor.
VTG-YUKLEYICI:
Değişken türbin geometreli turbo yükleyicidir.Devir sayısına uygun şekilde açı alır.
YUKLEME BASINCI:
Bir turbo motorun havayı yanma odasına hangi basınçla ittirdiğini belirtir.Basınç ne kadar fazla ise, silindire o kadar fazla oksijen ve yakıt gider.Güç de aynı oranda artar.
INTERCOOLER:
Turbo kullanilan motorlarda havayi sogutan sistemdir.
KOMPRESSOR:
Hava veya klimada soğutulacak maddeyi sıkıştıran pompadır.Jaguar, Mercedes ve diğer üreticiler, kompresörleri motor gücünü arttırmak için kullanılır.Motor da kompresorün çalışması için biraz daha fazla yakıt tüketir. Amaci turbo ile aynidir. Fakat gücünü kayis yardimiyla motordan alir.
araconline.com dan alıntıdır..
CBR 600F Honda,
Okuduğum birçok dergi ve kitapdan kendi özetimdir.
Genel prensip,hava-yakıt oranını hava bakımından zenginleştirip daha verimili bir yanma dolayısıyla daha fazla güç elde etmek.
Turbo;ayrıca bir hava pompası düşüncesiyle belli bir devirden sonra aktif olan bir cihazdır.Bu devire kadar motor atmosferik basınçla çalışmasına devam eder.Turbonun aktif olmasından sonra aşırı yükleme sayesinde güç artışı ortaya çıkar.Turbonun dezavatajı,turbo boşluğu denen problemdir.Örneğin,2000d/dk'da devreye giren turbo alt devirde çalışmadığı için motor normal güç üretir ve istenileni veremez.Tork ve güç yüksek devirlerde meydana çıktığı için spor markaların tercihidir.
Kompresör,Kayış yardımıyla hava pompalaması sebebiyle motor çalışır çalışmaz aşırı besleme yapar.Bu sayede aşırı güç herdaim motordan alınır.Kompresörün dezavatajı,yüksek devirlerde güç ve tork düşmeye başlar.4500-5000d/dk. civarına kadar çok verimli çalıştıkları için yüksek devir gerektirmeyen konforlu araçların ve özellikle kamyon üreticilerinin tercihidir.
Yanlış anlattığım bilgileri düzeltecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
peki turbonun motora verdiği bir zarar varmı?_? sonuçta motora yüklenme oluyo... ne eksileri wardır bu sistemin..?_?
CBR 600F Honda,
Güç kazancı kadar dayanıklılık sürecinde düşme olur.Bunu tolere edebilmek için motorun iç aksamının çok dayanıklı ve kaliteli malzemeden üretilmesi gerekirki üst seviye üreticilerinden başkası bunu beceremez.Aynı güç ve torktaki atmosferik motorun hacmen %50 veya daha fazla olması özellikle otomobil motorlarında gerekli olduğu model araştırması yaparsak görülecektir.
Arkadaslar gusel bilgiler simdi size sorum var NOS takmayi deneyen oldumu ben 4000 km ulastigimda taktirmayi dusunuyorum. Oneriler.
Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Turbo motorun egzoz gazıyla çalıştığı için sadece egzozdaki kullanılmayacak enerjiyi kullanır, dolayısıyla kompresörden daha verimlidir. Turbo boşluğunun sebebi de motorların 2000d/d'ya kadar fazla egzoz gazı üretmemesidir.
nosu takmak istediin motor nedir benim mondiye taksam cıvatalarını 5km öteden toplarım heralde :zeda3000 adlı üyeden alıntı
NOS sadece bi marka,Nitrous Express gibi... Nitro sistemi sadece bmw gibi DAYANIKLI motorları olan arabalar için az bir zararla kullanılıyo. mesela 106 gti(1.6 120 bg) 206 gti(2.0 136 bg) we 306 gti(2.0 167 bg) gibi motorlarda bile sorunlu olduğunu biliyorum... 1600cc-2000cc fransız motorlarından bahsediyorum. belki 1300lük bi hayabusaya uyar onu bilemem ama 150cclik bi motora bnce olmaz...
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
Arkadaşlar merhaba bu konu ile ilgili detaylı bilgi vermek gerekirse, öncelikle nos arkadaşında belirttiği gibi özel bir markadır. orda kullanılan sıvılaştırılmış bir gazdır,N20, gazıdır. bu gaz yapısı itibari ile yüksek sıcaklıkta oksijen(O) ve azot(N) olarak ayrışmaktadır.Oksijen yanma işleminde kullanılmaktadır ve yanmayı arttırdığı için extra güç sağlamaktadır. Bunun motora püskürtülme işlemleri çok çeşitlidir ve bir çok firma bulunmaktadır.İnternette araştırma yapılırsa şayet amuduyla döküman mevcuttur. Ayrıca bu motor hacmi ile alakalıdır ve gerçekten kaliteli motor bloğuna ihtiyaç vardır.
Turbo konusu oldukça karışıktır. Basitçe sölemek gerekirse eksozdan atılan gazların enerjisi ile çalışır. Egzos gazları bir türbünü döndürür ve bu türbünde aynı şaft üzerindeki diğer bi türbünü döndürmek vasıtası ile havayı yüksek basınçlı olarak motora gönderir. Eğer intercooler ile birlikte kullanılırsa daha verimli olur. İnter cooler da bir nevi hava soğutma radyotörü vazifesi yapar ve havanın ısısını düşürerek soğutur. Bilindiği üzere soğuyan cisimlerin hacmi azalır yoğunluğu artar , üstüne bide basınçlı olarak motora gönderildimiydi ciddi miktarda güç ve tork artışına sebeb olur. Ancak turbo ile yakıt sarfiyatınında artacağını unutmamak lazım. Eğer bu tip modifikasyonlar yapılacaksa dikkatli olunmalı ve usta kişilere yaptırılmalıdır.Zira motorun dizayn kuvvetinin çok üstünde bir kuvveti krank miline ve biyellere iletmiş oluosunuz ve bu dizayn aşamasında öngörülen tolerans müktarının üzerinde olabilr. Bu yüzden kaliteli motorlara uygulanmasında bence yarar vardır. Hatalı olduğum noktalar varsa lütfen düzeltiniz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)