Arkadaşlar varyatör bilyeleri dağıldığı için çıkarmıştım ve bilyelerde yontulma var. Bunları idareten taksam iş görür mü? Yoksa değişmesi gerekir mi? Ve fiyat nedir?
Arkadaşlar varyatör bilyeleri dağıldığı için çıkarmıştım ve bilyelerde yontulma var. Bunları idareten taksam iş görür mü? Yoksa değişmesi gerekir mi? Ve fiyat nedir?
ismi ağırlık takımı olarak geçiyor
Masura set ağırlık takımı UMP 9,20 TL
ugurmondialyp den alıntıdır.
Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km
motorun ne, bilmeden ne söyleyelim
fotodaki bilyelerde çok eski gözükmüyor, kullanılabilir
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
fotoğraftaki bagalar iş görür.diğer bakımda mutlaka değiştir.bunları takarken ısıya dayanıklı kauçuk gresle hafif yağla hem titreşim azalır,kalkışlar rahat olur.kolay gelsin
Yuvalarını ve kendilerini az tinerli bezle temizledikten sonra bu bagalara çok hafif gres yağı sürerek takıp kullanabilirsiniz. Çok sorun olmaz.
Yuvada dönemedikleri için tek noktadan ezilmişler. Yağlama bu nedenle gerekli . Rahat dönüp hep aynı konumda kalmasınlar diyedir.
Kolay gelsin
Bu arada yenilerini takarken mümkün olduğunca orjinal yada orjinal ağırlıkları ne ise ona uygun seçerseniz daha sağlıklı olur
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
Asya 150t motor. Bir yıldır trafikte. Dediklerinizi yapmaya çalışacağım tekrar sağolun. Bir resim daha var onuda ekleyeyim yardımcı olursanız..
Bu sorun yapar mı?. Dişliler ne işe yarıyor? Açarken oldu..
soğutucu kanat bunlar.döndükçe soğuması için hava gönderir.böylede takabilirsin sorun olmaz.birde çanağın kenarlarında 3 tane tırnak olacak onların kırık olup olmadığını kontrol et.çatlamışsa onlarıda yenile
Sağol huska,
Çatlama yok o parçalarda.
Bir de gres yağım yok, baga'ları 2T motor yağıyla yağlasam
10-20 TL arası bişeydir fiyatı, değiştirmen daha iyi olur,
motosikletinin düşük hız ve kalkışlarda kafa vurarar sirkelenerek hareket etmesine neden olur. Yağlamakta geçici çözüm, açmışken değiştir.
hadi kolay gelsin...
Sağol kardeş,
Bu arada bir sorunum (!) var, kayışı 842 20 30 aldım, fakat kendi orjinal kayışı 835 20 30 muş. Çok önemli olmasa gerek, ne farkı vardır?
O konuda bilgim yok ama bildiğim kadariyla tam ve sorunsuz kavrama için bire bir aynısı olmalı diye biliyorum.
ben buz motorda değiştirdim 1 ay önce, malossi marka , takma dahil 80 TL ödedim.
ince yağ olmaz.gres olacak. hiç mi tamir atölyesi yok oturdugun yerde bi tırnak iste verirler kayışta orjinali neyse onu tak. ince gelirse yolda kalman an meselesidir.kalın takarsanda kayış dönere yuva yapar. seninkinin ölçüleri hakkında bilgim yok servisten öğrenebilirsin
kardeş köydeyim ve çıkmam 12 km. Yani anlayacağın bir çıkmalık tamir yetecek ;)
motorla çıkarsam alırım, gelip değiştiririm yine. Bu durumda ne yapmam lazım?
842 ile 835 arasında incelik kalınlık mı fark ediyor? 100 km bu şekilde 90 kg (eşyalarla yol sıkıntı olur mu?
:>
eyvallah kardeş sağol,
acil bir durum değil aslında. ama köyde olduğum için git gel sıkıntı. aynı zamanda çarşıda uğraştırıcı işler çok. motorsuz gözüme büyüyor.
Şu da var ki eğer 842'yi kullanırsam motorcu geri almayabilir. 9 gün tatilde var, bankalar pazartesi kapalı, yarın bir şekilde öyle veya böyle çıkmam lazım..
842ve 835 rakamları kayışın yanlış hatırlamıyorsam dış çeversinin cm cinsinden ölçüsüdür .eğer sen büyük kayış takarsan kasnaklarda iyi bir kavrama olamayacağından çekiş güçü düşüklüğü yaşayacaksın. ve kuvvetle muhtemel bu şekilde devam eden kayış ısınıp yanacaktır ve sonunda kopar. ama sağlam orjinal eski kayışın var ise idarelik tak o seni gideceğin yere götürecektir..
Beyaz Bagalardan Tavsiye Ederim Kalkışın Serileşir O Bagalarıda KULLANMA Varyatör Dişlerini Yersin Dikkat Et.
Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.
allahın selamı üzerinize olsun arkadaşlar...
böyle bilgi paylaşımı özelliği olan siteleri kuranlardan ve vesile olanlardan allah razı olsun ellerine emeğine sağlık...
lakin bazı konu ve ayrıntıyı bilmeyenlerin yada ehil olmayanların diyeyim biliyormuş gibi öyle yap böyle yap yada bunlar iyidir yada kullan gitsin gibi söylemleri hoş olmuyo. tüm arkadaşlardan ehil olan ve tecrübe sahibi arkadaşlara ilgi göstermeli yada iyi bilmeyenlerin ben konuya tam vakıf değilim ama görüşüm böyle demeli...
neden derseniz insanları yanıltabiliyor sonrada yanlış şeyler olabiliyor arkadaşlar...
şimdi gelelim kendi tecrübemizi paylaşmaya dostum o aşınmış bilyeleri yada baga ları ilk fırsatta değiştir böyle kullanma sakın...
bunlar bu kadar aşındıysa bu bilyelerin yürüdüğü kısmına bir bakıver o kanallarda aşındıysa o tasıda değiştir... bu gerek kalkışta silkme yapar gerek titreşim yapar krank bilyelerinden keçelere kadar motora kayışa bir sürü yere zarar verir sağlıklı bir durum değil hemence değiştir...
normalde iyi gibi görünsede yüksek devirde motoruna çok şeyler yaptırır nedenmi böyle düşünüyorsun derseniz...
biz meslek lisesinde okuldayken bir ders vardı yanlış hatırlamıyorsam ismi cisimlerin dayanımı idi... metallerin yani cisimlerin kırılma kesilme burkulma durumları filan anlatılıyodu...
yine hafızam beni yanıltmıyosa 1 punta 500kg yük çeker hesabı vardı ...
ama ben size o puntayı 1 kg ile de koparabilirim orada değişik bir açıyla yaparım bu işi...
demem şuki bir bakıverirsiniz 50000 km 100000km giden krank 2000km de kesi vermiş neden yan tarafındaki bilye (baga) yaptırdığı titreşimin sebebiyle kranka kat kat ters açılı bi güç uygular ve iş biter , bu %100 olucak diye bişey yok ama olabilir ömrü azalır en azından...
son bir örnek vereyimde konuyu kapatalım bilenler bilir cup diye tabir edilen 4 vitesli yarı otomatik motorlar vardır ve bunlar bir kısmı krank keser bu motorun debriyaj sistemini açık halde görmüş ve ve biraz incelemiş biri meseleyi anlar
bunun sebebinide ehil olan ve olmayan herkezden görüş olarak paylaşmasını bekliyorum selamlar -saygılar
yanlış bir anlaşılmaya sebebiyet verdiysem yada yanlış anlaşıldıysm affola.
ae olun.
basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)