Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Varyatör bilyeleri kesme yapmış !!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Arkadaşlar varyatör bilyeleri dağıldığı için çıkarmıştım ve bilyelerde yontulma var. Bunları idareten taksam iş görür mü? Yoksa değişmesi gerekir mi? Ve fiyat nedir?





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    ismi ağırlık takımı olarak geçiyor
    Masura set ağırlık takımı UMP 9,20 TL
    ugurmondialyp den alıntıdır.
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    motorun ne, bilmeden ne söyleyelim

    fotodaki bilyelerde çok eski gözükmüyor, kullanılabilir
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    fotoğraftaki bagalar iş görür.diğer bakımda mutlaka değiştir.bunları takarken ısıya dayanıklı kauçuk gresle hafif yağla hem titreşim azalır,kalkışlar rahat olur.kolay gelsin

  5. #5
    clemenze - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2007
    Yanılmıyorsam diğer adı da BAGA'dır.

  6. #6
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yuvalarını ve kendilerini az tinerli bezle temizledikten sonra bu bagalara çok hafif gres yağı sürerek takıp kullanabilirsiniz. Çok sorun olmaz.
    Yuvada dönemedikleri için tek noktadan ezilmişler. Yağlama bu nedenle gerekli . Rahat dönüp hep aynı konumda kalmasınlar diyedir.
    Kolay gelsin

    Bu arada yenilerini takarken mümkün olduğunca orjinal yada orjinal ağırlıkları ne ise ona uygun seçerseniz daha sağlıklı olur

  7. #7

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
    Asya 150t motor. Bir yıldır trafikte. Dediklerinizi yapmaya çalışacağım tekrar sağolun. Bir resim daha var onuda ekleyeyim yardımcı olursanız..

    Bu sorun yapar mı?. Dişliler ne işe yarıyor? Açarken oldu..


  8. #8
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    soğutucu kanat bunlar.döndükçe soğuması için hava gönderir.böylede takabilirsin sorun olmaz.birde çanağın kenarlarında 3 tane tırnak olacak onların kırık olup olmadığını kontrol et.çatlamışsa onlarıda yenile

  9. #9

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Sağol huska,
    Çatlama yok o parçalarda.
    Bir de gres yağım yok, baga'ları 2T motor yağıyla yağlasam

  10. #10

    Üyelik
    01 Ocak 2010
    10-20 TL arası bişeydir fiyatı, değiştirmen daha iyi olur,
    motosikletinin düşük hız ve kalkışlarda kafa vurarar sirkelenerek hareket etmesine neden olur. Yağlamakta geçici çözüm, açmışken değiştir.
    hadi kolay gelsin...

  11. #11

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    Sağol kardeş,
    Bu arada bir sorunum (!) var, kayışı 842 20 30 aldım, fakat kendi orjinal kayışı 835 20 30 muş. Çok önemli olmasa gerek, ne farkı vardır?

  12. #12

    Üyelik
    01 Ocak 2010
    O konuda bilgim yok ama bildiğim kadariyla tam ve sorunsuz kavrama için bire bir aynısı olmalı diye biliyorum.

    ben buz motorda değiştirdim 1 ay önce, malossi marka , takma dahil 80 TL ödedim.

  13. #13
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı nihat45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol huska,
    Çatlama yok o parçalarda.
    Bir de gres yağım yok, baga'ları 2T motor yağıyla yağlasam
    ince yağ olmaz.gres olacak. hiç mi tamir atölyesi yok oturdugun yerde bi tırnak iste verirler kayışta orjinali neyse onu tak. ince gelirse yolda kalman an meselesidir.kalın takarsanda kayış dönere yuva yapar. seninkinin ölçüleri hakkında bilgim yok servisten öğrenebilirsin

  14. #14

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    kardeş köydeyim ve çıkmam 12 km. Yani anlayacağın bir çıkmalık tamir yetecek ;)

    motorla çıkarsam alırım, gelip değiştiririm yine. Bu durumda ne yapmam lazım?

    842 ile 835 arasında incelik kalınlık mı fark ediyor? 100 km bu şekilde 90 kg (eşyalarla yol sıkıntı olur mu?

  15. #15
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı nihat45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol kardeş,
    Bu arada bir sorunum (!) var, kayışı 842 20 30 aldım, fakat kendi orjinal kayışı 835 20 30 muş. Çok önemli olmasa gerek, ne farkı vardır?
    çok farkedilirmi bilmiyorum ama çekiş düşer
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  16. #16
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı nihat45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kardeş köydeyim ve çıkmam 12 km. Yani anlayacağın bir çıkmalık tamir yetecek ;)

    motorla çıkarsam alırım, gelip değiştiririm yine. Bu durumda ne yapmam lazım?

    842 ile 835 arasında incelik kalınlık mı fark ediyor? 100 km bu şekilde 90 kg (eşyalarla yol sıkıntı olur mu?
    yola çık dersem çıkacakmısın?arkadaş elindeki kayışı tak.motora fazla yüklenmeden ufak ufak gidersen varacağın yere sorunsuz varırsın.memleket neresi yakınlardaysan sana yol yardım yapayım

  17. #17

    Üyelik
    10 Kasım 2010
    Şehir
    Ülkemde herhangi bir memleket
    Motosikleti
    Asya 150T
    :>
    eyvallah kardeş sağol,
    acil bir durum değil aslında. ama köyde olduğum için git gel sıkıntı. aynı zamanda çarşıda uğraştırıcı işler çok. motorsuz gözüme büyüyor.
    Şu da var ki eğer 842'yi kullanırsam motorcu geri almayabilir. 9 gün tatilde var, bankalar pazartesi kapalı, yarın bir şekilde öyle veya böyle çıkmam lazım..

  18. #18

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    safranbolu KARABÜK
    Motosikleti
    2017 nmax155. 2012 hyosungGV250
    842ve 835 rakamları kayışın yanlış hatırlamıyorsam dış çeversinin cm cinsinden ölçüsüdür .eğer sen büyük kayış takarsan kasnaklarda iyi bir kavrama olamayacağından çekiş güçü düşüklüğü yaşayacaksın. ve kuvvetle muhtemel bu şekilde devam eden kayış ısınıp yanacaktır ve sonunda kopar. ama sağlam orjinal eski kayışın var ise idarelik tak o seni gideceğin yere götürecektir..

  19. #19
    AzRaİL42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Beyaz Bagalardan Tavsiye Ederim Kalkışın Serileşir O Bagalarıda KULLANMA Varyatör Dişlerini Yersin Dikkat Et.
    Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.

  20. #20
    burak2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2007
    Şehir
    l.burgaz
    Motosikleti
    motorsuz motorcu :)
    allahın selamı üzerinize olsun arkadaşlar...
    böyle bilgi paylaşımı özelliği olan siteleri kuranlardan ve vesile olanlardan allah razı olsun ellerine emeğine sağlık...

    lakin bazı konu ve ayrıntıyı bilmeyenlerin yada ehil olmayanların diyeyim biliyormuş gibi öyle yap böyle yap yada bunlar iyidir yada kullan gitsin gibi söylemleri hoş olmuyo. tüm arkadaşlardan ehil olan ve tecrübe sahibi arkadaşlara ilgi göstermeli yada iyi bilmeyenlerin ben konuya tam vakıf değilim ama görüşüm böyle demeli...

    neden derseniz insanları yanıltabiliyor sonrada yanlış şeyler olabiliyor arkadaşlar...

    şimdi gelelim kendi tecrübemizi paylaşmaya dostum o aşınmış bilyeleri yada baga ları ilk fırsatta değiştir böyle kullanma sakın...

    bunlar bu kadar aşındıysa bu bilyelerin yürüdüğü kısmına bir bakıver o kanallarda aşındıysa o tasıda değiştir... bu gerek kalkışta silkme yapar gerek titreşim yapar krank bilyelerinden keçelere kadar motora kayışa bir sürü yere zarar verir sağlıklı bir durum değil hemence değiştir...

    normalde iyi gibi görünsede yüksek devirde motoruna çok şeyler yaptırır nedenmi böyle düşünüyorsun derseniz...
    biz meslek lisesinde okuldayken bir ders vardı yanlış hatırlamıyorsam ismi cisimlerin dayanımı idi... metallerin yani cisimlerin kırılma kesilme burkulma durumları filan anlatılıyodu...
    yine hafızam beni yanıltmıyosa 1 punta 500kg yük çeker hesabı vardı ...

    ama ben size o puntayı 1 kg ile de koparabilirim orada değişik bir açıyla yaparım bu işi...
    demem şuki bir bakıverirsiniz 50000 km 100000km giden krank 2000km de kesi vermiş neden yan tarafındaki bilye (baga) yaptırdığı titreşimin sebebiyle kranka kat kat ters açılı bi güç uygular ve iş biter , bu %100 olucak diye bişey yok ama olabilir ömrü azalır en azından...

    son bir örnek vereyimde konuyu kapatalım bilenler bilir cup diye tabir edilen 4 vitesli yarı otomatik motorlar vardır ve bunlar bir kısmı krank keser bu motorun debriyaj sistemini açık halde görmüş ve ve biraz incelemiş biri meseleyi anlar

    bunun sebebinide ehil olan ve olmayan herkezden görüş olarak paylaşmasını bekliyorum selamlar -saygılar
    yanlış bir anlaşılmaya sebebiyet verdiysem yada yanlış anlaşıldıysm affola.
    ae olun.
    basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)