Arkadaşlar kasım ayı sonunda askere gideceğim için motoru 15 ay boyunca kullanılmıyacak bu süre içerisinde motoru nasıl saklamalıyım ne gibi önlemler almalıyım ?
Arkadaşlar kasım ayı sonunda askere gideceğim için motoru 15 ay boyunca kullanılmıyacak bu süre içerisinde motoru nasıl saklamalıyım ne gibi önlemler almalıyım ?
sanırım forum teknik servis bölümünde böyle bir konu vardı
Motorsiklet değil ''MOTOSİKLET
akünü söküp oda sıcaklığında evde tutman iyi olur bence bide mutlaka her yerini brandayla ört
Motorsiklet değil ''MOTOSİKLET
kapalı bir ortmada ise;
motorun deposunu fulledikten sonra,
güzel bi şekilde temizle
benzin vanasını kapat
aküyü sök oda sıcaklıgında durabilcegi bir yere bırak
krom aksamları vazalin ile üzerinde ince bir tabaka oluştur.
orta sehpa olmadıgı için motorun lastiklerini yerden kesicekgüzel bi kütük olabilir mesela
lastikleride vazelinlemeyi unutma,
birde üzerine branda tarzı bişey atarsan tabi lastikleride tamamen kaplaması lazım
fare vs girip lastik tesisat vs. kemirmemesi için önlem alayı unutma.
veya streç flm varya onlada yapabilirsin biz arkdaş askere gidiyoken yaptık dagtım iznine geldi açtık baktık toz bile olmamıştı hayırlı teskereler
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
benzin deposu içerisinde kesinlikle benzin bırakmayın. çünkü motor yaklaşık olarak tam 15 ay hiç çalışmadan yatacak . bu süre içerisinde depo daki benzin ,aynı bir yemek gibi durduğu sürece bozulmaya başlayacaktır . ve bağlı bulunduğu karbüratör , hortumlar,musluk gibi benzin ile ilgili tüm sistem bozulur. bunun yerine : 1. motor yağını değiştirin, ve yeni yağ ile 1 saat kadar motorunuzu çalıştırın yada sürün. 2. benzin deposundan benzini tamamen boşaltın (yedek dahil) motorunuzu tekrar çalıştırın karbüratördeki yakıt tamemen bitene kadar kendi kendine çalışıp stop etsin. 3. karbüratör altında ucunda ince bir hortum bulunan sarı renkte (yada buna benzer) bir cıvata vardır .bu cıvatayı gevşetin. böylelikle ana meme hizasından sonra kalan yakıt bu hortumdan boşalacaktır. 4. akünüzü çıkartın. kutup başlarını vazelinle hava irtibatını kesecek şekilde kaplayın. eğer yapabilme imkanınız var ise lastik havalarınızı boşaltıp lastikçilerde nitrojen diye adlandırılan azot gazı bastırın . yoksa havasını indirip sibob kapağını kapatın lastik havaları inik kalsın sürekli gergin olan( hava basılı bir şekilde) lastik hava şartları nedeni ile çatlama yapacaktır. 5. eğer yaylı mekanizmalar varsa ( sehpa sistemi gibi) yayları çıkartın. ve lastiklerin beton yüzeylerle irtibatını kesin. üzerinide eğer naylon cinsi bir şey ile kapatacaksanız rutubet emici toz paketler den bir kaç tane naylonun altına koyun . bu şekilde isterseniz 2 yıl muhafaza edebilirsiniz. en önemlisi benzin dir çünkü benzin durdukça ve hava ile irtibatı olduğu sürece bozulur.
Yazılanları okudum ve önemli bir ilave yapacağım.
15 ay uzun zaman...
bujiyi sökün 2 yemek kaşığı motor yağını içeriye boşaltın ve buji deliğine bir şey örtüp (bujiyi takmadan) marşa basın ...amaç yağın silindir içine iyice bulaşması..sonra bujiyide temizleyip yerine takın. Bu gömlek ve pistonu nemden ciddi koruyacatır.
çok sağolun teşekkürler
Kardes, aciklamalarin cok güzel ve aciklayici. Belli ki bu konularda egitimlisin. Ben sunu merak ettim. Benim motorun üstünde bi musluk var. 3 konumu bulunuyor. Acik, kapali ve rezerve. Kullanmadigim zamanlarda bu muslugu kapatsam bi ise yaramaz mi? Yada ayda bir yada 2 hafta da bir motoru calistirsak etsek yinede tüm bunlara gerek var mi?
depodaki benzini bir ay içerisinde tüketirsen her hangi bir sorun olmaz . ve şu da var benzin beklediği sürece verimini kaybediyor. yani yanmada önemli değer taşıyan katıklar uçup buharlaşıyor... bahsi geçen durum burada motorun 15 ay boyunca hiç çalışmayacağından bahsediliyor. ara ara çalıştırırsan bir sorun olmaz yakıtıda ona göre az alırsın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)