Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

akü şarj olmuyor

  1. #1
    Çağlar KARA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HENÜZ YOK :(
    Reklamlar  
    Kuba Motor

    akü şarj olmuyor

    arkadaşlar aküm şarj olmuyor konjektörde sorun olduğunu düşünüyorum. aküyü motor çalışırken ölçtüm 11.5 volt gösterdi. sanırım 14 volt olması gerekiyor motorsiklet ustası genelde konjektördendir diyor takma değiştirme vs 40 lira istedi nette parçacılarda 15-20 liraya satılıyor sadece alıp fişi takılacak o yüzden burdan alayim diyorum. sizce sorun başka yerden kaynaklı olabilirmi. boşa almakta istemiyorum sorun orda değilse. bu sorun bir anda oldu aküm yeni. motorda artı bir amful far vs.. yok
    Konu Çağlar KARA tarafından değiştirilmiştir. (19 Ekim 2010 saat 17:14)


    Motomax
    Hadisatinal Buse - 720x80 - Forum İlk Mesaj
    AVM Forum
  2. #2
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    XTQS16-D110
    Büyük ihtimal konjektörden aynı sorunla benimde başımda dertte.
    07

  3. #3

    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Benim bildiğim konjektör akımı 14.5V'de sabitleyerek akünün sağlıklı şarj olmasını sağlar. Konjektör bozuksa düşük akım gönderiyor olabilir ama konjektöre gelen akım da düşük olabilir; yani marş dinamosu ? Konjektöre gelen akımı ve çıkan akımı ölçüp arızanın nerde olduğunu bulabilirsiniz, diye düşünüyorum. Gelen akımı belirli devirlerde ölçerek sağlıklı sonuca ulaşılabilir. Bu devirler servis kitapçığında yazıyordur.

  4. #4
    DusenAdam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    Yamaha XTZ660 Tenere (1997)
    Bence bir elektrikçiye kontrol ettirin. 6 ay kadar önce yeni akü taktırdığım halde şarj etmeme durumu benim de başıma geldi. Elektrikçiye baktırdım konjektör ve şarj dinamosu sağlam, tesisatta kaçak ya da kısa devre yok; sonuç olarak, takılan jel akünün yatay pozisyonda olması nedeniyle hücreler arası kaçak olmasından başka ihtimal göremedi ve akü yuvasına dikey pozisyonda takılabilecek bir akü getirtip taktı. 2 ay oldu, bir sorun yok şimdilik...

  5. #5
    Fr.Sante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2010
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    XTQS16-D110
    Benim merak ettiğim birşey var farların sadece gaz verdiğiniz zaman yanması konjektör yada başka bir parçanın arızası mıdır yoksa normal midir?
    07

  6. #6
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Fr.Sante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim merak ettiğim birşey var farların sadece gaz verdiğiniz zaman yanması konjektör yada başka bir parçanın arızası mıdır yoksa normal midir?
    Bu olay motosiklete göre değişir.Bazıları fara doğrudan sarımlardan elektrik veriyor,ateşleme ve marş için ayrıca akü+konjektör oluyor.Bu tip motorlarda sorunuzun cevabı normaldir.Diğer tipler içinse arıza demektir.

  7. #7
    Çağlar KARA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HENÜZ YOK :(
    konjektör aldım uygun bir zamanda takıp deneyeceğim umarım sorun bundandır.

  8. #8
    roadmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2007
    Şehir
    ist kadıköy
    Motosikleti
    TRANSALP
    Alıntı tuyra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bildiğim konjektör akımı 14.5V'de sabitleyerek akünün sağlıklı şarj olmasını sağlar. Konjektör bozuksa düşük akım gönderiyor olabilir ama konjektöre gelen akım da düşük olabilir; yani marş dinamosu ? Konjektöre gelen akımı ve çıkan akımı ölçüp arızanın nerde olduğunu bulabilirsiniz, diye düşünüyorum. Gelen akımı belirli devirlerde ölçerek sağlıklı sonuca ulaşılabilir. Bu devirler servis kitapçığında yazıyordur.
    şarj dinamosu olmasın
    TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR

  9. #9

    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Alıntı roadmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şarj dinamosu olmasın
    Olsun hadi

  10. #10
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    apachi xz 250 cross
    konjektörün yenisini almadan önce eskisini deneseydin.
    bunun için konjektörden aküye giden kabloyu ölçmen yerdi.
    ölçecek aletin yoksa
    bir tane ampullede denerdin. aküye giden kabloyu ampule bağla
    ampulun dibini şaseye değdir. ampul yanarsa çalışıyo demektir
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  11. #11
    Çağlar KARA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HENÜZ YOK :(
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektörün yenisini almadan önce eskisini deneseydin.
    bunun için konjektörden aküye giden kabloyu ölçmen yerdi.
    ölçecek aletin yoksa
    bir tane ampullede denerdin. aküye giden kabloyu ampule bağla
    ampulun dibini şaseye değdir. ampul yanarsa çalışıyo demektir

    eskisini denedim aküye hiçbirşekilde elektrik gelmiyor akünün kendi side 11.4 volt civarı ayrıca kabloyu söküp kutup başlarına sürdüm hiçbir şekilde elektrik gelmedi. sanırım sorun %99 konjektörde eğer dinamo olsa en azından azda olsa elektrik gelir diye düşünüyorum yada yanılıyorum yarın deneyeceğm inş halloluur yoksa masraf büyük olacak sanırım. motor çin işi scooter belitmeyi unuttum

  12. #12
    Çağlar KARA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HENÜZ YOK :(
    konjektörü denedim arkadaşlar sorun orda değilmiş motorsikletci arkadaşıma vereceğim parcayı o değerlendirecek yarın komple elektrik sistemine bakıtıyorum.

  13. #13

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    İnl sorunun çözülür.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  14. #14
    Çağlar KARA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HENÜZ YOK :(



    sorunu uzaklarda aramışım sorun 5 yaşındaki yanık soket sonunda dayanamamış

  15. #15

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Ucuz atlatmışsın o zaman
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  16. #16

    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    izmir
    arkadaşlar merhaba foruma yeni katıldım benim sorun motoran cup 100 motosiklet kullanıyorum sorun akü şarj olmuyor kaç defa tamirciye götürdüm 4 5 tane konjektör değiştirdi kaçak yok ama akü şarj olmuyor ve marş basmıyor akü arızalı dediler yaklaşık 4 tane akü aldım 2 tane sıfır vardı bende ayrıca 2 tane daha aldım 7 amperlik ama malesef kendi şarjı bittiğinde bir türlü akü dolmuyor motor çalıştığında konjektör 14.5 volt veriyor ama sorun nedir bir türlü bulamadık defalarca tamirciye gitti lütfen yardımcı olun bu beni rahatsız ediyor ayrıca gaz verirken farlar canlanıyor gaz keserken hafif sönüyor ve korna bile doğru dürüst çalmıyor ancak motor gaz verirken lütfen yardımcı olun okadar para verdik ama hiçbirşey değişmedi
    esc bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    20 Kasım 2013
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:12 ----------

    14,5 voltu nereden ölçtün. Akü kutup başlarından mı yoksa konjektör çıkışından mı? Akü kutup başına 14,5 geliyorsa sorun (büyük ihtimalle)aküdedir. Konjektör çıkışına 14,5 geliyor ama aküye gelmiyorsa kablo arada bir yerde kopmuş olabilir. Aküye gelen şase kablosunda da sıkıntı olabilir. Multimetre ile kabloları kontrol et derim. Sonucu paylaşırsan sevinirim. Kolay gelsin.
    Konu esc tarafından değiştirilmiştir. (19 Şubat 2014 saat 01:20)

  18. #18

    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    izmir
    tamirci ölçtü aküye gelen kablo uçlarını tek tek kontrol etti sonra konjektör hiç bir sorun yok toplam 4 tane sıfır akü taktım ama malesef sorun aynı

  19. #19
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Alıntı metinakrep adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba foruma yeni katıldım benim sorun motoran cup 100 motosiklet kullanıyorum sorun akü şarj olmuyor kaç defa tamirciye götürdüm 4 5 tane konjektör değiştirdi kaçak yok ama akü şarj olmuyor ve marş basmıyor akü arızalı dediler yaklaşık 4 tane akü aldım 2 tane sıfır vardı bende ayrıca 2 tane daha aldım 7 amperlik ama malesef kendi şarjı bittiğinde bir türlü akü dolmuyor motor çalıştığında konjektör 14.5 volt veriyor ama sorun nedir bir türlü bulamadık defalarca tamirciye gitti lütfen yardımcı olun bu beni rahatsız ediyor ayrıca gaz verirken farlar canlanıyor gaz keserken hafif sönüyor ve korna bile doğru dürüst çalmıyor ancak motor gaz verirken lütfen yardımcı olun okadar para verdik ama hiçbirşey değişmedi
    Sana 4 tane akü aldırtan bu hırsla yoluna devam etsen 2023 e 9 yıl önceden yalnız girersin.

  20. #20

    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    izmir
    selamlar geçen gün farklı bir tamirciye gittim oda sorun sarmalardan kaynaklanıyor dedi 100 tl istedi bende yaptırmadım sonra başka bir tamirciye üzerinde bulunan konjektör orijinal olmadığı için uyum sorunu var dedi çıkma bir konjektör takıldı şarj etmeye başladı ancak düşük 10 dakika motor çalıştığı zaman 4 marşlık akü doluyor yalnız farları açınca hemen bitiyor ampul çokmu harcıyor yada konjektör biraz zayıf kalıyor orijinal bulamadım fabrikasından sipariş ettim 2 gün içinde kargo ile gelir takıp sonucuna bakacağım
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)