Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü şarj etmiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Temmuz 2013
    Arkadaşlar öncelikle motorumu yaklaşık 5-6 ay önce aldım ve bu işin acemisiyim.

    Akü ile ilgili bir çok konu okudum ama hala tam soruma cevap almış değilim.

    1 ay önce filan tamirciye motoru götürüp aküyü değiştirmesini söyledim ve değiştirdi(en azından öyle umut ediyorum.)

    Aküyü ilk değiştirdiğimiz zaman kontağı açtığımda akü doluluk göstergesi %50 gösteriyor ve motoru çalıştırdığımda %100 e çıkıyordu. Bir kaç gün sonra motoru çalıştırdığım halde %50 lerde kalıyor ve hiç yükselmiyor. Aynı zamanda motoru kullanırken farları açarsam akü %50den %45 lere filan düşüyor. Bir sonraki motor çalıştırmamda akü bayılıyor ve motor çalışmıyor. Sizce sorun nerede? Aküde mi? Yoksa konjektör mü? Alternatör mÜ? Şimdiden tüm yardım edenlere çok teşekkür ederim.

    Motor: Mondial 150 zc


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Akü bayılıyor kısmını pek fazla anlamadım ama şarz etme sorunu yaşıyorsanız konjektörünüz yakında ölüceğim sinyalleri veriyor olabilir. Bir arkadaşın başınada buna benzer olay geldi. Konjektörü değiştirip kurtulmuştu. Düzgün bir servise gitmenizi öneririm.

  3. #3
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Önce Motor çalışırken akünün şarj edip etmediğini kontorl ettiriniz. 13.8 değerini veriyorsa Konjektörde sorun yok demektir. Ama 13,8 değerini vermez ise Konjektör arızalıdır diyebiliriz. Ayrıca motorunuz üzerinde Lambalarda bi oynama yaptınız mı ? Far - Sinyal ampülleri farklı wattlarda takılı olursa akü şarj etse bile motor harcadığı enerjiyi yerine getiremediği için akü basmaz oluyor sonra

  4. #4
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    herhangi bir oto elektrikçiye gidip düzgün şarj edip etmediğini bir ölçer misin diyorsun...
    belki ücret b ile almaz...
    düşük şarj ediyor derse önce konjektörü kontrol et sorun yoksa da alternatör...

  5. #5

    Üyelik
    04 Temmuz 2013
    ışıklarda herhangi bir değişiklik yapmadım. oto tamircisine götürdüm bir makine taktı. makine rolantide çalışırken 12.1 ve 12.2 civarında bişey gösteriyordu. ne olduğunu bilmiyorum. sorun konjektördemidir acaba?

  6. #6
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Alıntı erensenturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ışıklarda herhangi bir değişiklik yapmadım. oto tamircisine götürdüm bir makine taktı. makine rolantide çalışırken 12.1 ve 12.2 civarında bişey gösteriyordu. ne olduğunu bilmiyorum. sorun konjektördemidir acaba?
    13,8 i görmesi lazım. Şarj ediyomu diye bakıyorlar. Bendede aynı sorun vardı. Önce gösterdım baktım şarj ediyo. Ampülleri değiştirmiştim. Meğerse Ampüller çok enerji yaktığı için harcadığı enerjiyi yerine dolduramadğı için aküm boşalıyomuş
    Dört Teker Bedenimi, 250R Ruhumu Taşır..!

  7. #7
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı erensenturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ışıklarda herhangi bir değişiklik yapmadım. oto tamircisine götürdüm bir makine taktı. makine rolantide çalışırken 12.1 ve 12.2 civarında bişey gösteriyordu. ne olduğunu bilmiyorum. sorun konjektördemidir acaba?
    tamam düşük şarj ediyor motosikletin...
    kıbrısta bır arkadasımın da tvs apache var... oda düşük şarj ediyor...
    alternatörden cıkan 3 kablonun 2 si yanık...
    ayak starteri ile çalıştırıp o şekilde kullanıyor...
    izin dönüşü yenisini alacağım ve değiştireceğiz...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  8. #8

    Üyelik
    04 Temmuz 2013
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam düşük şarj ediyor motosikletin...
    kıbrısta bır arkadasımın da tvs apache var... oda düşük şarj ediyor...
    alternatörden cıkan 3 kablonun 2 si yanık...
    ayak starteri ile çalıştırıp o şekilde kullanıyor...
    izin dönüşü yenisini alacağım ve değiştireceğiz...
    acaba benim sorun da kablolardan mı yoksa başka bi problemden dolayı da düşük şarj ediyor olabilir mi? açıkçası tamirciye götürmeme kararı aldım motoru mümkün olduğunca. çünkü gördüğüm kadarıyla hep soymaya çalışıyorlar yada işlerini yarım yamalak yapıyorlar.

  9. #9
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    ben de motoru yeni aldım, bi'kaç ay oldu ancak son 15-20 gün garajda yattı, onun haricinde de çok az kullandım. şimdi ise çalıştırmak istediğim zaman marş basmıyor. vurdurarak çalıştırıyorum bir süre kullanıyorum (15-20 dk. kadar) stop ettikten sonra tekrar denediğimde çalışmıyor. motor hyosung gt 250 naked, xenon far takılı ama hiç açmadım desem yeridir. sorun neden kaynaklı olabilir? yeni bir akü mü almam lazım?

    ayrıca marş basmadığı zaman motoru vurdurmadan çalıştırmanın herhangi bir yolu var mı acaba?

    saygılar
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  10. #10
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de motoru yeni aldım, bi'kaç ay oldu ancak son 15-20 gün garajda yattı, onun haricinde de çok az kullandım. şimdi ise çalıştırmak istediğim zaman marş basmıyor. vurdurarak çalıştırıyorum bir süre kullanıyorum (15-20 dk. kadar) stop ettikten sonra tekrar denediğimde çalışmıyor. motor hyosung gt 250 naked, xenon far takılı ama hiç açmadım desem yeridir. sorun neden kaynaklı olabilir? yeni bir akü mü almam lazım?

    ayrıca marş basmadığı zaman motoru vurdurmadan çalıştırmanın herhangi bir yolu var mı acaba?

    saygılar
    benim makina sonbahardan ilkbahara kadar yatıyor kar yağmur ayaz görüyor ama maşallah üç senden beri hiç akü sıkıntısı yaşamadım, motor durduğu yerde enerji sarf edecek alarm vs.. var mı? normalde motor uzun süre çalıştırılmayacaksa akü sökülür şarj edilir evde garajda vs oda sıcaklığında muhafaza edilir tekrar montaj yapılmadan bi defa daha şarz edilir olması gereken bu fakat ben üşendiğimden yapmıyorum
    vel hasıl kelam far korna vs.. çalışıyor mu çalışıyorsa marş motorunda problem olabilir
    çalışmıyorsa akü şarz tutmuyor demektir aküde problem var
    motor çalışırken far korna vs net olarak çalışıyor mu - çalışmıyorsa şarz sisteminde statör alternatör konjektör vs de sıkıntı vardır elektrik üretilmediği için yolda kalabilirsiniz
    sıkıntı akü deyse hemen değiştirin yoksa şarz tutmadığı için sürekli konjektöre yük biner ve ömrü kısalır
    vurdurmadan başka yol da takviye yapmak

  11. #11
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim makina sonbahardan ilkbahara kadar yatıyor kar yağmur ayaz görüyor ama maşallah üç senden beri hiç akü sıkıntısı yaşamadım, motor durduğu yerde enerji sarf edecek alarm vs.. var mı? normalde motor uzun süre çalıştırılmayacaksa akü sökülür şarj edilir evde garajda vs oda sıcaklığında muhafaza edilir tekrar montaj yapılmadan bi defa daha şarz edilir olması gereken bu fakat ben üşendiğimden yapmıyorum
    vel hasıl kelam far korna vs.. çalışıyor mu çalışıyorsa marş motorunda problem olabilir
    çalışmıyorsa akü şarz tutmuyor demektir aküde problem var
    motor çalışırken far korna vs net olarak çalışıyor mu - çalışmıyorsa şarz sisteminde statör alternatör konjektör vs de sıkıntı vardır elektrik üretilmediği için yolda kalabilirsiniz
    sıkıntı akü deyse hemen değiştirin yoksa şarz tutmadığı için sürekli konjektöre yük biner ve ömrü kısalır
    vurdurmadan başka yol da takviye yapmak
    evet elektriksel aksamda sorun yok. far, korna, sinyal vs. eğer yanılmıyorsam motor çalışırmıyorken de çalışıyor olmaları lazım. ama tam emin değilim. alarm vs. yani motor çalışmıyorken elektrik harcayan bi'şey yok. sanırım akünün ömrü bitmiş.

    peki otomobilden takviye ytaparsak n'olur, mutlaka motosiklet mi olmalı? komple yanmasın motor
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  12. #12
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet elektriksel aksamda sorun yok. far, korna, sinyal vs. eğer yanılmıyorsam motor çalışırmıyorken de çalışıyor olmaları lazım. ama tam emin değilim. alarm vs. yani motor çalışmıyorken elektrik harcayan bi'şey yok. sanırım akünün ömrü bitmiş.

    peki otomobilden takviye ytaparsak n'olur, mutlaka motosiklet mi olmalı? komple yanmasın motor
    12 volt olduğu için sıkıntı olmaz arabadan takviye yapılır

  13. #13
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    belki amper veya başka bir nedenden dolayı zarar verebilir diye düşünmüştüm. teşekkürler.
    akü olarak ne önerirsiniz? sanırım aküyü değiştirmek lazım.

    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12 volt olduğu için sıkıntı olmaz arabadan takviye yapılır
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  14. #14
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki amper veya başka bir nedenden dolayı zarar verebilir diye düşünmüştüm. teşekkürler.
    akü olarak ne önerirsiniz? sanırım aküyü değiştirmek lazım.
    akü problemi yaşamadığım için pek araştırma yapmadım ama en kötü orjinal aküsünü takarsın benim makina 8 yaşına girecek üstünde orj. aküsü var kymco
    benden önceki sahibi değiştirdiyse 4 senelik

  15. #15
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    belki amper veya başka bir nedenden dolayı zarar verebilir diye düşünmüştüm. teşekkürler.
    akü olarak ne önerirsiniz? sanırım aküyü değiştirmek lazım.
    12 volt olduğu sürece amperi fark etmez...kamyon,otobüs,araba 12 volt olsun yeter... bağzı kamyonlar 2 akülüdür yani 24 volt olur... bu işlerden anlamıyorsan onlarla takviye yapmazsan iyi olur... ( ben yapıyorum)
    ayrıca ben 180 amper as900 doç kamyona bağlamıştım aküyü... 5 dakkada dolmuştu...

    akünüz boş ise ve motoru çalıştırıp 15-20 dakika gezdiyseniz akü tam dolmayabilir...biraz daha uzun şarjda kalması lazım...
    siz motoru çalıştırmadan korna felan normal çalışıyor mu kesin bir şey söyleyin tekrar yardımcı olmaya çalışalım...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  16. #16
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    kornayı denemedim ama sinyaller çalışıyordu. onu gördüm.
    sonuçta sorun akü de değiştirmeli miyim, yoksa şarj edilmesi filan mümkün mü?
    sanırım bir akücüye göstermek lazım.

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12 volt olduğu sürece amperi fark etmez...kamyon,otobüs,araba 12 volt olsun yeter... bağzı kamyonlar 2 akülüdür yani 24 volt olur... bu işlerden anlamıyorsan onlarla takviye yapmazsan iyi olur... ( ben yapıyorum)
    ayrıca ben 180 amper as900 doç kamyona bağlamıştım aküyü... 5 dakkada dolmuştu...

    akünüz boş ise ve motoru çalıştırıp 15-20 dakika gezdiyseniz akü tam dolmayabilir...biraz daha uzun şarjda kalması lazım...
    siz motoru çalıştırmadan korna felan normal çalışıyor mu kesin bir şey söyleyin tekrar yardımcı olmaya çalışalım...
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  17. #17
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı hissizadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kornayı denemedim ama sinyaller çalışıyordu. onu gördüm.
    sonuçta sorun akü de değiştirmeli miyim, yoksa şarj edilmesi filan mümkün mü?
    sanırım bir akücüye göstermek lazım.
    sinyaller az elektrik ilede iyi kötü yanar söner... sinyaller ile değil de korna deneyin... korna biraz daha fazla elektrik çekeceği için akü tam dolu değil ise kornanın sesınden anlarsınız... yeni akü almadan önce aküyü oto elektrikçide şarj ettirin...oto elektriçiye gitmişkende motorun şarjını ölçtürün... normal şarj ediyor mu etmiyor mu... fazla bir para tutmaz bunlar...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  18. #18
    hissizadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Puch Maxi - Hyosung GT 250 Naked
    az önce denedim korna çalışıyor, aynı şekilde farlar ve sinyaller de çalışmakta. bugün aküyü söktüm 12v 10a lık bir akü çıktı içinden. hyosung teknik özelliklerinde 12v 12a yazıyordu. şimdi yeni bir akü almayı düşünüyorum 12v 12a lik akü almam gerekli sanırım değil mi?

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sinyaller az elektrik ilede iyi kötü yanar söner... sinyaller ile değil de korna deneyin... korna biraz daha fazla elektrik çekeceği için akü tam dolu değil ise kornanın sesınden anlarsınız... yeni akü almadan önce aküyü oto elektrikçide şarj ettirin...oto elektriçiye gitmişkende motorun şarjını ölçtürün... normal şarj ediyor mu etmiyor mu... fazla bir para tutmaz bunlar...
    Izdırabın sonu yok sanma, bu âlem de geçer, Ömr-i fâni gibidir, gün de geçer, dem de geçer.

  19. #19
    ustaaksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    marmaris-muğla
    Motosikleti
    kınetik honda
    motorunuz şarz etmiyor şarzı ölçtürmenize gerekyok zaten 150 zatın göstergesi bizim ölçüm yaptığımız voltmetredir gaz verdiğinizde yeşil renge ve 14 volta gelmiyorsa şarz etmiyordur ki durum öyle görünüyor yinede bir ihtimal akünüz bozuk olabilir bu ihtimali geçmek için yeni akü deneyin olmazsa konjektör alternatör (halk dilinde manyeto olarak geçer) yada kablo bağlantılarında kopukluk var şase almıyor olabilir alternatörden çıkan uçları (3.adet sarı yada beyazdır) voltmetrenin ac (alternatif) konumunda birbiri üzerinde ölçün marş yaparken enaz 45-50 volt değer almalısınız motorunuzun sağ alt paneli içinde deponun yanında bu uçlara ve konjektöre ularşırsınız bu ölçüm size konjektör mü alternatörmü arızalı göstercektir bu voltajın altıda ise konjektörü değiştirin 150 zat konjektörü biraz farklıdır iki parçadan oluşur başka konjektör uydurmaya çalışmayın kolay gelsin

  20. #20
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    konjektör bozul arkadaşım ugraşma boşuna yenisi ile degiştirmen lazım motor calışırken 12.1 diyorsun normal hali ise 12ç9 veya 13 lerde olması lazım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler