Scooterda Segman Değiştirme Çabamız ve Bazı Sorunlar!!!
-
Reklamlar
-
ne olmuş bu motüre böyle
sıvı conta kullan
resimdeki zinciri ise isteğin gibi ama en son takabilirsin...
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
-
sence siyah duman atıyor diye segmanları değiştirince düzelecek mi dersin?
-
inşallah başarılı olursunuz.
-
silindir ne durumda. siboplara baktınız mı mesela en kolay yolu siboplara mazot gibi bişi doldur öbür taraftan akıtacak mı ( ustten alta). bu yöntemde sipopların keçeside sibopların ağızıda kontolden geç miş olur.
sıvı conta olayına gelince conta takaçaksan kullanma ama motoru çok kurcaladım işimi sağlama alayım dersen, çok çok az kullan. çünkü fazlası taşma yapar dıştan taşanlar önemli değil ama içten de taşarsa bunlar yağ kanallarını falan tıkama ihtimali var. onun için çok az kullan öle belli belirsiz sıva incecik.( yeni conta aldık dedin diye ).
eksandirin zincirine gelince sentesi ayarı var ona uygun takacaksın. benim bilgisayarda mevcut bir gy6 kodlu scooter motorunun dökümanları vardı bulursam sana e-mail yoluyla yada mesencerden yollarım.
sökmüşken marş motorunun kavramasınıda 5 bilyelisi ile deyiştirseydin cok sağlam oluyor.
-
Sakın olaki sübapları restgele yapıp kapatıp çevirme motoru. Piston sübaplara çarpar sorun dahada büyür..
Sentesini çok iyi yapmazsanız o motordan randıman alamadığınız gibi daha büyük sorunlar çıkabilir...
Sanırım sol yan kapağın altındaki kollektör üzerinden (yinede bir araştırpı emin olun başka yerde bir işaret olabilir.) ateşleme zamanını gösteren işaretleri denk getirdikten sonra...Zincirin üzerinden geçtiği üst dişlideki iki işareti tam paralel olucak şekilde ayarladığınızda emme sübapları tam kapalı ve psiton tepe nokasana gelmiş yada bir milim öncesi şeklinde kabaca manuel olarak ayarlayabilirsiniz. Fakat burada anlatması çok zor. Bir bilenden yardım almakta fayda var
-
acayüp ün dediyi gibi anlatmak cok zor açdıgın formla ilgilenirsen sana pdf dosya yollayacagım orada nerdeki işaretler denk geldiyinde senten tam olacak gösteriyor. ilgilenirsen yollarım.
-
takendy cagdas81 Teşekkürler
huska Motor 40 binde safkan çin 2005 model, ufak romatizmal hastalıklar mevcut her yeri gıcırdıyo Aslında bundan 2 ay önce motor komple yenilendi serviste ama durum ortada imama kızıp motor bozuyoruz
sinanİçimde bir küçük umut var düzelcek diyor
yamyamahaSibop için söylediklerini yapıcam,dosya içinde e-mail adresimi yoluyorum özelden.Teşekkürler
acayüpHmm dediklerini bakıp ayarlamaya çalışıcam.Olmazsa el mahkum yeri belli.
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
-
Bu arada contaların orjinal ise sıvı contaya gerek yok. Sadece üst ve alt contanın bastığı kenarları (contayı değil ,silindir ve üst kapağı) en ince zımpara ve tiner ile zorlamadan temizle.. Contalara da çok ince bir gres sürüp yerine ta. Üst kapağı monte ederken somunları çok zorlama saplamalar yerinden çıkabilir. Zorlayacaksın ama abanmayacaksın. Ayarlı tork ile yapmanda fayda var aslen ama sanırım bulamazsın. İç güdülerine güveniceksin artık.. Bu önemli bir konu saplamaları çıkarırsan işin zor...
-
Hay.alper.est dostum dosya buyuk geldi özelden mesaj attım sen beni msn den kayt et oradan yollayım dosyayı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:00 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-ve-ayari.html
bu linkten ön bilgi edine bilirsin.
benim eski scoterde en alttaki resimdeki gibi ust dişlideki iki cizgi kapağa paralel olması gerek.
sol tarafta elektirik üreten manyatik tasın ustundeki t harfini gözetleme deliğinden görmen gerek. gözetleme deliyi yok centik var
kranktaki dişlilere gecirmeyi unutma yanlız zinciri.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:10 ----------
evreka evreka yolları taştan sen cıkardın beni baştan dosyayı yollamayı başaramadım ama bak sana lınk yolluyorum.http://totalruckus.com/phpBB3/viewto...p?f=35&t=34470 bu linkteki 13 üncü resimde manyatik tasın ustundeki işaretler ve referansı orada cok güzel gözüküyor. üsteki eksantırık zinciride konum olarak 4 cü resimdeki gibi olacak cizgiler kapağın kıyısına paralel delik yukarıda bazen delik yerine bir cukucuk nokta oluyor. hadi rast gelsin şimdi böle yazışırken ilk topladıgım scoter motoru geldi aklıma 2006 yılıydı sanırsam.
-
Hay.alper.est adlı üyeden alıntı
İçimde bir küçük umut var düzelcek diyor
Öncelikle bu işe giriştiğin için tebrikler.
İçindeki umudu kaybetme, eğer sabırlı biriysen ve elinden iş geliyorsa (ki resimlerden anlaşılıyor) bu işi başarabilirsin.
Seninle ortalama aynı yollardan geçmişiz, aşağıdaki konuda işine yarayacak bilgiler olabilir.
İncelemeni öneririm :
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...l-degisir.html
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
"Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."
-
sivi contada würth ün sıyah sıvı contasını al. 20 tl gibi bi fiyatı var ama ömürük oluo
-
Haraketli parçanın olduğu yere sıvı conta sürülmez kağıt conta kesmeniz gerekli sıvı içeriden taşma yaparsa çalışan aksmlarda olmadık şeylere yok açabilir...
Bİ selektöre BİN manita
-
yamyamaha adlı üyeden alıntı
Hay.alper.est dostum dosya buyuk geldi özelden mesaj attım sen beni msn den kayt et oradan yollayım dosyayı.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:00 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-ve-ayari.html
bu linkten ön bilgi edine bilirsin.
benim eski scoterde en alttaki resimdeki gibi ust dişlideki iki cizgi kapağa paralel olması gerek.
sol tarafta elektirik üreten manyatik tasın ustundeki t harfini gözetleme deliğinden görmen gerek. gözetleme deliyi yok centik var
kranktaki dişlilere gecirmeyi unutma yanlız zinciri.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:10 ----------
evreka evreka yolları taştan sen cıkardın beni baştan dosyayı yollamayı başaramadım ama bak sana lınk yolluyorum.
http://totalruckus.com/phpBB3/viewto...p?f=35&t=34470 bu linkteki 13 üncü resimde manyatik tasın ustundeki işaretler ve referansı orada cok güzel gözüküyor. üsteki eksantırık zinciride konum olarak 4 cü resimdeki gibi olacak cizgiler kapağın kıyısına paralel delik yukarıda bazen delik yerine bir cukucuk nokta oluyor. hadi rast gelsin şimdi böle yazışırken ilk topladıgım scoter motoru geldi aklıma 2006 yılıydı sanırsam.
Abi harikasın çok yardımcı oldun teşekkürler.
AydoganX adlı üyeden alıntı
Öncelikle bu işe giriştiğin için tebrikler.
İçindeki umudu kaybetme, eğer sabırlı biriysen ve elinden iş geliyorsa (ki resimlerden anlaşılıyor) bu işi başarabilirsin.
Seninle ortalama aynı yollardan geçmişiz, aşağıdaki konuda işine yarayacak bilgiler olabilir.
İncelemeni öneririm :
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...l-degisir.html
Teşekkürler bu başlığınız işime yaradı baya.
Motoru aslına uygun olarak toplamaya çalışıyoruz şuan .
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
-
parca unutma dışarda
-
şu an ellerim kirli peçeteyle yazıyorum bir parça var takamadık hava kanalarının üstünde kalıyor egzantirik zincire baskı uygulayıp gergin olmasını sağlayan , bastırıyoruz bir türlü oturtup yerine vidalıyamıyoruz acep nedendir
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
-
Hay.alper.est adlı üyeden alıntı
şu an ellerim kirli peçeteyle yazıyorum
bir parça var takamadık hava kanalarının üstünde kalıyor egzantirik zincire baskı uygulayıp gergin olmasını sağlayan , bastırıyoruz bir türlü oturtup yerine vidalıyamıyoruz acep nedendir
zincir krank dişlisine tam oturmuş mu bi bak? yanlış takarsan sübab çakılır kalır pistona üst kapağı fırlatır.çalıştırdığında hüsrana uğramanı istemeyiz
-
Gergi zımbırtısının ortasında bir vida var, onu takmadan önce terse kurup sebitlemen lazım.taktıktan sonra boşaltacaksın.olduğu gibi takmaya kalkarsan olmaz.çıkardığında max.itme pozisyonuna gelir çünki.Kolay gelsin.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)