Keşke O Kadar İndirmişken Parçaları Benzinle Bi Yıkasaydın En Azından Temizlenirdi Parçalar Silindir Peteklerini Felan Bi Yıkasaydın Neyse Bidahakine Aklında Bulunsun
Keşke O Kadar İndirmişken Parçaları Benzinle Bi Yıkasaydın En Azından Temizlenirdi Parçalar Silindir Peteklerini Felan Bi Yıkasaydın Neyse Bidahakine Aklında Bulunsun
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
sonucu bekliyorum ne oldu çalıştımı çalışmadımı sentesine cok dikkat et onun yüzünden çalışmamazlık yapıyor bu safkan çinliler :D
Kolay gelsin.
O yağ filtresi ne hâle gelmiş yahu öyle?!
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
sibop kapagını takmadan eksantirik dişlisinin konumunu ( delik yukarıda cizgiler silindir kapağını kıyısaına tam paralel olmasına ) ve zincir gersini taka bildinmi ergün abi tarif etmiş.
karbüratoru takarken emiş manifoltunu tam oturttun mu hava sesi dedin ya oradan olmuş ola bilir.
ben bir keresinde eksantirik dişlisini tam ters takmıştım motoru genede çalıştırmayı başardım. ama tam takamazsan motor pistonunun hareketi ile sbopların acılma ve kapanması düzgün olmaz.
bujiyi sökerek buji yuvasından yumuşak bir plastik cubuk ( pistona ve silindir duvarına zarar vermeyecek bir şey ) sok manyota tasından cevirdikce motorun zamanlamasını ve sbopları gözle konrtol et.
manyoto tasındaki dışarı doğru olan çentik sana ateşleme zamanı hakkında fikir verir. ( bu ateşleme zamanı normelde anlatıldıgı gibi tam ust ölü noktada deyil de biraz az bişi evelinde çakar )
manyota tasındaki çentik ateşleme manyetosundan geceçdiği anda silindir içindeki piston üste siboplar kapalı olacak. manyoto çentiği ile T harfi zaten birbirine yakın.
sbop ayarını yaptın mı oda ses yapar ayarı 0.10 olmalı emmede basmada.
bu arada sök tak işlerini yaparken statör dediğimiz sarğıları zedelemedin değilmi. ateşlemeyide kontrol et herşeyi düzgün yapmış ken başka küçük bir arıza yüzünden tekrar sökme motoru
yamyamaha ya birşey eklıcem dostum eksantrık dişlisinin deliği yukarda ancak bazı çinliler çizgyi govdeye paralel yerıne T zamanında çizgilerin birisi aşağıda olabiliryor....
................Warning...................
umut reis doğru sölüyorsun biz gördüğümüz kadarıyla yardım etmeye calışdık. onun için piston üst ölü noktadayken siboplar kapalı olması gerek dedimartıkkın okadar sökmüş bununda üstesinden gelir. keşkem yakın olsaydı elimizi yağa bulaya bulaya yardım eder. çılgınlar gibi ayar çekerdik.
:D:D doru dıosun muhendıslerınden daha ıııde yaparız nedenınıde eklıyım okuyanlar anlıcaktır....muhendısler olçer bıcer tasarlar yaptırır ancak bıs onların hatalarını gorur zamanla metalde olucak ve muh. hesaplayamadıgı katsayısal bozuklukları tahmın eder ona gore el atarız.....yanlışmıyım yamyam hocam :D
he yaaa dostum onlar nekadar hesaplasa dahi. sürekli söken takan ve kullanan bir olurmu. kaçtanesi acaba hesaplayıp hayata geçirdiği projeyi 100.000 km kullandı ki.
tabı yamyam hocam...bu arada DIY kısmına baksana yenı yaptıgım egzozun resımlerı var konuyu takıp ett...:D
Motorda hangi parçayı kaç kere söküp taktığımızı ben unuttum önemide yok zaten Söylenenleri hepsini uygulamamıza rağmen bir türlü sonuca ulaşamadık, çalışmalarımız devam ediyor.Basit bir hata yapıyoruz ama bir türlü bulamadık.
Ya dostum benim konumda ne kendi konunun reklamını yapıyorsun Şaka bi yana o çalışmanı yakınen takip ediyorum başarılar
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
sağol dostum..D:reklam değil bakın iş zekli
olmaya baladı....neyse
senın konuna donelım sımdı..... aşağıdakileri sırasıyla kontrol edelim...
-zaman ayarı doğrumu
-supaplar sentedemi
-pıstonda sıkıstırma varmı
-motorda ilk hareket varmı(marşmotoru dönuyormu)bujı takılı iken elini egzoza koy hava basması lazım egzozdan...
-bujın ateşlıyormu....
-karburator jetlerın çalışır durumdamı....
-zaman ayarı doğrumu =Emin olmamakla birlikte evet çünkü siteden gördüğüm aynısını yaptım.
-supaplar sentedemi =Sente ayarınla hiç oynamadık sente çakımız yok çıkardığımız gibi duruyor.
-pıstonda sıkıstırma varmı =evet var
-motorda ilk hareket varmı(marşmotoru dönuyormu)bujı takılı iken elini egzoza koy hava basması lazım egzozdan... =Evet marş dönüyor egzoz hava basıyor
-bujın ateşlıyormu.... =evet ateşliyor
-karburator jetlerın çalışır durumdamı.... = Jetlerin ne anlama geldiğini bilmiyorum ama karbüratörde bir sorun yok gibi
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
---sitede de gordugun aynı model markamıydı ...
motorda marsabastıgında alırmıs gıbı yapıomu
Evet marş yaptığımızda alır gibi yapıyor biraz çalışıyor ama devamı gelmiyor.
''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''
basit 2 nedenı olabılır....
ya zaman ayarın dogru değil ve egzoz zamnıtam yapılmadıgı için emme ve sıkıstırmada egzoz gazı kalıyor ve 3-10 sn ye arasında zaman bozuk oldugu için sıkıstırma anındaki yakıt yanmaya elverişli olmuyor.....
yada karburatorun....çin çin karburatorler hava filtresı takılı olmayınca bogulabılıyor buyuzden fıltreyı tak dene ..yada parmaklarını hava gırısıne sok hava alırken kompanzasyon oluşsun....
---bu arada bujin ii çakıor değilmi....
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)