Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Scooterda Segman Değiştirme Çabamız ve Bazı Sorunlar!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Haziran 2010
    Şehir
    Iraq Ebabil...
    Motosikleti
    Scoo AngeL...
    Keşke O Kadar İndirmişken Parçaları Benzinle Bi Yıkasaydın En Azından Temizlenirdi Parçalar Silindir Peteklerini Felan Bi Yıkasaydın Neyse Bidahakine Aklında Bulunsun
    [COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
    Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    enginogurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    İstanbul / Kasımpaşa
    Motosikleti
    loading...
    sonucu bekliyorum ne oldu çalıştımı çalışmadımı sentesine cok dikkat et onun yüzünden çalışmamazlık yapıyor bu safkan çinliler :D

  3. #23
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Kolay gelsin.

    O yağ filtresi ne hâle gelmiş yahu öyle?!
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  4. #24
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    sibop kapagını takmadan eksantirik dişlisinin konumunu ( delik yukarıda cizgiler silindir kapağını kıyısaına tam paralel olmasına ) ve zincir gersini taka bildinmi ergün abi tarif etmiş.
    karbüratoru takarken emiş manifoltunu tam oturttun mu hava sesi dedin ya oradan olmuş ola bilir.
    ben bir keresinde eksantirik dişlisini tam ters takmıştım motoru genede çalıştırmayı başardım. ama tam takamazsan motor pistonunun hareketi ile sbopların acılma ve kapanması düzgün olmaz.
    bujiyi sökerek buji yuvasından yumuşak bir plastik cubuk ( pistona ve silindir duvarına zarar vermeyecek bir şey ) sok manyota tasından cevirdikce motorun zamanlamasını ve sbopları gözle konrtol et.
    manyoto tasındaki dışarı doğru olan çentik sana ateşleme zamanı hakkında fikir verir. ( bu ateşleme zamanı normelde anlatıldıgı gibi tam ust ölü noktada deyil de biraz az bişi evelinde çakar )
    manyota tasındaki çentik ateşleme manyetosundan geceçdiği anda silindir içindeki piston üste siboplar kapalı olacak. manyoto çentiği ile T harfi zaten birbirine yakın.
    sbop ayarını yaptın mı oda ses yapar ayarı 0.10 olmalı emmede basmada.

    bu arada sök tak işlerini yaparken statör dediğimiz sarğıları zedelemedin değilmi. ateşlemeyide kontrol et herşeyi düzgün yapmış ken başka küçük bir arıza yüzünden tekrar sökme motoru

  5. #25
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    yamyamaha ya birşey eklıcem dostum eksantrık dişlisinin deliği yukarda ancak bazı çinliler çizgyi govdeye paralel yerıne T zamanında çizgilerin birisi aşağıda olabiliryor....
    ................Warning...................

  6. #26
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    umut reis doğru sölüyorsun biz gördüğümüz kadarıyla yardım etmeye calışdık. onun için piston üst ölü noktadayken siboplar kapalı olması gerek dedimartıkkın okadar sökmüş bununda üstesinden gelir. keşkem yakın olsaydı elimizi yağa bulaya bulaya yardım eder. çılgınlar gibi ayar çekerdik.

  7. #27
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    :D:D doru dıosun muhendıslerınden daha ıııde yaparız nedenınıde eklıyım okuyanlar anlıcaktır....muhendısler olçer bıcer tasarlar yaptırır ancak bıs onların hatalarını gorur zamanla metalde olucak ve muh. hesaplayamadıgı katsayısal bozuklukları tahmın eder ona gore el atarız.....yanlışmıyım yamyam hocam :D

  8. #28
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    he yaaa dostum onlar nekadar hesaplasa dahi. sürekli söken takan ve kullanan bir olurmu. kaçtanesi acaba hesaplayıp hayata geçirdiği projeyi 100.000 km kullandı ki.

  9. #29
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    tabı yamyam hocam...bu arada DIY kısmına baksana yenı yaptıgım egzozun resımlerı var konuyu takıp ett...:D

  10. #30
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sibop kapagını takmadan eksantirik dişlisinin konumunu ( delik yukarıda cizgiler silindir kapağını kıyısaına tam paralel olmasına ) ve zincir gersini taka bildinmi ergün abi tarif etmiş.
    karbüratoru takarken emiş manifoltunu tam oturttun mu hava sesi dedin ya oradan olmuş ola bilir.
    ben bir keresinde eksantirik dişlisini tam ters takmıştım motoru genede çalıştırmayı başardım. ama tam takamazsan motor pistonunun hareketi ile sbopların acılma ve kapanması düzgün olmaz.
    bujiyi sökerek buji yuvasından yumuşak bir plastik cubuk ( pistona ve silindir duvarına zarar vermeyecek bir şey ) sok manyota tasından cevirdikce motorun zamanlamasını ve sbopları gözle konrtol et.
    manyoto tasındaki dışarı doğru olan çentik sana ateşleme zamanı hakkında fikir verir. ( bu ateşleme zamanı normelde anlatıldıgı gibi tam ust ölü noktada deyil de biraz az bişi evelinde çakar )
    manyota tasındaki çentik ateşleme manyetosundan geceçdiği anda silindir içindeki piston üste siboplar kapalı olacak. manyoto çentiği ile T harfi zaten birbirine yakın.
    sbop ayarını yaptın mı oda ses yapar ayarı 0.10 olmalı emmede basmada.

    bu arada sök tak işlerini yaparken statör dediğimiz sarğıları zedelemedin değilmi. ateşlemeyide kontrol et herşeyi düzgün yapmış ken başka küçük bir arıza yüzünden tekrar sökme motoru
    Motorda hangi parçayı kaç kere söküp taktığımızı ben unuttum önemide yok zaten Söylenenleri hepsini uygulamamıza rağmen bir türlü sonuca ulaşamadık, çalışmalarımız devam ediyor.Basit bir hata yapıyoruz ama bir türlü bulamadık.



    Alıntı umutermis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabı yamyam hocam...bu arada DIY kısmına baksana yenı yaptıgım egzozun resımlerı var konuyu takıp ett...:D
    Ya dostum benim konumda ne kendi konunun reklamını yapıyorsun Şaka bi yana o çalışmanı yakınen takip ediyorum başarılar
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  11. #31
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    sağol dostum..D:reklam değil bakın iş zekli
    olmaya baladı....neyse
    senın konuna donelım sımdı..... aşağıdakileri sırasıyla kontrol edelim...
    -zaman ayarı doğrumu
    -supaplar sentedemi
    -pıstonda sıkıstırma varmı
    -motorda ilk hareket varmı(marşmotoru dönuyormu)bujı takılı iken elini egzoza koy hava basması lazım egzozdan...
    -bujın ateşlıyormu....
    -karburator jetlerın çalışır durumdamı....

  12. #32
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    -zaman ayarı doğrumu =Emin olmamakla birlikte evet çünkü siteden gördüğüm aynısını yaptım.
    -supaplar sentedemi =Sente ayarınla hiç oynamadık sente çakımız yok çıkardığımız gibi duruyor.
    -pıstonda sıkıstırma varmı =evet var
    -motorda ilk hareket varmı(marşmotoru dönuyormu)bujı takılı iken elini egzoza koy hava basması lazım egzozdan... =Evet marş dönüyor egzoz hava basıyor
    -bujın ateşlıyormu.... =evet ateşliyor
    -karburator jetlerın çalışır durumdamı.... = Jetlerin ne anlama geldiğini bilmiyorum ama karbüratörde bir sorun yok gibi
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  13. #33
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    ---sitede de gordugun aynı model markamıydı ...
    motorda marsabastıgında alırmıs gıbı yapıomu

  14. #34
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    Evet marş yaptığımızda alır gibi yapıyor biraz çalışıyor ama devamı gelmiyor.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  15. #35
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    basit 2 nedenı olabılır....
    ya zaman ayarın dogru değil ve egzoz zamnıtam yapılmadıgı için emme ve sıkıstırmada egzoz gazı kalıyor ve 3-10 sn ye arasında zaman bozuk oldugu için sıkıstırma anındaki yakıt yanmaya elverişli olmuyor.....
    yada karburatorun....çin çin karburatorler hava filtresı takılı olmayınca bogulabılıyor buyuzden fıltreyı tak dene ..yada parmaklarını hava gırısıne sok hava alırken kompanzasyon oluşsun....

    ---bu arada bujin ii çakıor değilmi....


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)