Yaşlı 2zamanlı motora benzine yağ yerine motor katkısı olurmu?
-
Merhaba motor dostları,
Eski ve devirden düşmüş iki zamanlı motorlara benzine yağ koymak yerine arada sırada motorlar için satılan koruyucu kapatıcı katkılardan koysak motorun performansını biraz arttırabilirmiyiz? Bu katkılar arabalarda eskimiş motorların pistonlarınndaki aşınmaları örterek 3000-5000km bir süre kazandırabiliyorlar. Eski bir arabada bizzat test etmiştim.
Yoksa yağ yerine katkı koyunca motor hepten yanarmı
Ne dersiniz?
Yada bildiğiniz iki zamanlı motorlar için üretilen böyle bir katkı maddesi varmı?
Teşekkürler...
Reklamlar
-
yağ yerine katkı kullanmak sanırım masraflı olacan onun yerine motoru yenilemek daha ucuza hal olur. ama kast ettiğin bir defalık kullanıp motoru gecici dirlik sağlamaksa mantıklı iki zamanlılarda yağla birlikte olmak kaydığla konula bilir. ama uygulamada bu işi yapmış olan varsa onu görüşleri daha gercekci olur.
-
Teşekkürler.
Sürekli kullanım elbette pahalıya gelir. Adabir gibi kullanım kastetmiştim. Deneyen arkadaşlar varsa veya fikirleri olan arkadaşların görüşlerini aldıktan sonra denemek isterim.
-
2 zamanlı moturlarda benzine karıştırılan yağ yanma odasının duvarlarını yağlar ve benzinle birlikte yanıp gider.
bahsettiğin katkılar ise motor yağına karıştırılarak kullanılır.
yani 4 zamanlılarda istenmeyen yağ eksiltme-yakma işlemi 2 zamanlıların temel yağlama prensibidir.
bundan dolayı olmaz o iş.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------
vicdanımda tam rahat etmedi ha.
aynı yağ gibi benzine karıştırınca ve patlama sonrası o katkının durumu ne olur bilmem.
pahalı olur ama.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
olmaz kat 2t castrolünü devam et ;)
-
2 zamanlı motorlarda benzin ve yağ karışımı sürekli omak zorundadır .ya benzine karıştırırsınız.yada bir pompa yardımı ile motor karterine basılır.
-
2 zamanlıların tamir ve bakımı daha ucuz değil mi? Bence rektefiyeni yaptır, daha ucuza gelir hemde performans kazanırsın. Hemde rodaja başlarsın
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
Aslında olmaz değil ama pistonun ve diğer hareketli aksamın belirli bir akışkanlığı olan yağla çalışması gerekir 2 zamanlı motor yağı diğer 4 zamanlı motor yağlarından farklıdır çalışması akışkanlığı yanması ve içindeki katkıları.
Konulacak katkı motorun dahada yağ tutmasını sağlayacaktır buda aksamın fazla yağ tutup sıcaktan dolayı bu yağında yanıp aksama (piston silindir krank rulmanlar yataklar) yapışması ve bununda sürtünmeyi arttırması söz konusudur yani yağ kurumu yapar bu istenen birşey değildir.Egzost çıkışlarından tıkanma yağ bağlama görülebilir.Motorun çalışma deviri farklılaşabilir iki zamanlı motorlarda fazla yağ koymak kompresörü arttırmaz teorik olarak arttırır fakat motorda yanma olmaz o yağlı yakıt yanmaz motor çalışmaz buji yağlanır.
Birde konulacak katkı yanma odasına değilde krank kol rulman aksamı için faydalı olabilir şu bor dan üretilen motor yağ katkısı az bir miktar iki zamanlı motor yağına karıştırılabilir çünkü bordan üretilen sahte olmayanları motorun metal aksamına yapışıyor (muş) ama şahsen denemedim diğer kalın yağ katkıları yukarıda bahsettiğim kurumları yapabilir yağ yanmayabilirde.
4 zamanlı motorların devirleri ve ivmelenmeleri düşüktür 2 zamanlıya oranla.Düşük devirde çalışan motorlarda yağ tutunması daha fazla olur.Konulan katkı biraz daha fazla işe yarar.4 silindirli motordaki her silindir çalışması diğerlerini destekler bu yüzden arabalarda vs. motor yenileme daha geç yaptırılabilir.Bazı motor katkıları bal kıvamı kadar kalındır!
-
-
şimdi eski motorlarda zaten 2t yağ katmıyorlar. cekiyorlar benzinciye doldur ustam yağlı benzin deniyor
oda itinala 20/50 yağ katılmış benzini boca ediyor hatta bazen dibe çöküyor da sabahları uğraş babam uğraş. bu baglamda eski motorda piston silindir krank rulmanlar yataklara yapışması ve bununda sürtünmeyi arttırması söz konusu olamaz amaç zaten bu silindirde yanmanın oldugu piston ust kısmı deyil yanmanın olmadıgı alt kısım özellikle krank yatakları ve piston bolgesi yağ tutsunda sarmasın. bu bağlamda kullan gitsin ama eski motor diyorsun jawamı ruz mu nedır bu inan bana bir sekman atsan cok şey deyişir. ucuza hal edersin olayı. bugün avuç içi kadar bir katkının fiyatı 60 lira ki bubun birde pahalı olanları var.
-
yamyamaha adlı üyeden alıntı
şimdi eski motorlarda zaten 2t yağ katmıyorlar. cekiyorlar benzinciye doldur ustam yağlı benzin deniyor
oda itinala 20/50 yağ katılmış benzini boca ediyor hatta bazen dibe çöküyor da sabahları uğraş babam uğraş. bu baglamda eski motorda piston silindir krank rulmanlar yataklara yapışması ve bununda sürtünmeyi arttırması söz konusu olamaz amaç zaten bu silindirde yanmanın oldugu piston ust kısmı deyil yanmanın olmadıgı alt kısım özellikle krank yatakları ve piston bolgesi yağ tutsunda sarmasın. bu bağlamda kullan gitsin ama eski motor diyorsun jawamı ruz mu nedır bu inan bana bir sekman atsan cok şey deyişir. ucuza hal edersin olayı. bugün avuç içi kadar bir katkının fiyatı 60 lira ki bubun birde pahalı olanları var.
Hocam haklısın, motoru yenilemek daha doğru ama ben aslında bu işi sorarken elimde 86 model eski bir 4hp yamaha deniz motoru var. Onun için sormuştum. Şimdi motor, aynı motor, sistem aynı sistem, ama ben bu motoru götürüp bir deniz motoru tamircisinde segman attırsam dünyanın parasını istiyor. Neden mi ? Sadece adı marine diye. Adı geçen bir mobilet motoru olsa sigara parasına söküp takılırken marine motorcular sadece merhaba demeye 100TL fiyat istiyor. Segmana en az 300 ister. Motoru satsam 300TL eder yada etmez. Sorunum asıl orada.
Motorsiklet tamircilerine götürdüğüm zaman sanki ilk kez motor görüyormuşcasına anlamam diyorlar. Anlayacak uygun fiyatlı bir usta bulsam hemen gideceğim o kesin. Şimdilik geçici çözümler üstünde duruyorum.
Deniz motorları motorsiklet gibi çok binilen motorlar değil. Yazdan yaza ara ara. 60 TL lik bir katkı 3-5 sene gider o motora. Yani eğer idare edecekse sorun yok.
Bu arada benim motorun sorunu aırı ısınızyor. Su soğutmalı olduğu halde çok uzun süre kullanamıyorum. 20 dakika sonra devir daim lastiğini eritip kopartabiliyor. Bu katkıyla pistonları rahatlatıp motorun ısısını da düşürebileceğimi düşünmüştüm. Bilmem işe yararmı.
-
nerede oturuyorsun??deniz motoru konusunda yardımcı olayım sana.getir söküp toplayalım...ama devirdaim lastiğini koparması vahim bir durum.iş görmüyorsa o yüzden aşırı ısınıyodur.bu şekliyle kullanmamanı öneririm..segmancıda özel segman yaptırsan o parayı yine tutmaması lazım.
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
sametagir adlı üyeden alıntı
nerede oturuyorsun??deniz motoru konusunda yardımcı olayım sana.getir söküp toplayalım...ama devirdaim lastiğini koparması vahim bir durum.iş görmüyorsa o yüzden aşırı ısınıyodur.bu şekliyle kullanmamanı öneririm..segmancıda özel segman yaptırsan o parayı yine tutmaması lazım.
Teşekkür ederim. ben Ümraniye Dudulludayım. Sizin tamir yeriniz mi var yoksa hobici misiniz?
-
27 Aralık 2010, 20:07
#14
güncel........... fikri oln varmı?
-
27 Aralık 2010, 20:18
#15
2 zamanlı motora 4 zamanlı yağı olmadığına göre 4 zamanlı yağ katkısı hiç olmaz. Fazla düşünülücek birşey değil.
Biraz elin yatkınsa getir atölyede beraber sökelim. Sekman conta değişelim. PArçalarını al yeter. Elimden geldiğince yardımcı olurum. Para felan mesele değil.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
30 Aralık 2010, 19:39
#16
Motorun piston ve sekmanda bişey yok zaten..
Aşırı ısınmasının nedeni devir daimde sorun olması
Sen yeni piston sekman taksan surtunme cogalıcak kompresor artıcak ve motor daha cok ısınacak..
Bence sen devir daimin pervanesine bir bak vede oradaki keçeleri değiştir.
Motoru boşuna açma
вιкє мє αρяιℓια 'яѕ 250'
tuem
-
kardeş deneme ben denedim ben mz 301 denedim o bile yakmadı at kişner gibi kişnedi çalışıyor stop çalışıyor stop benzine katmıştım değiştirdim şu an fall yani anlıycan o iş yaş ya 2 t plus ya ikit başka olmaz kesinlikle yanıcı olmayan yağ zamanla gömlekte metalleşir buşiyi tıkar tart olue okey
-
eskiden difransiyelden ses gelen arabaların difransiyel kutusuna talaş bastıklarını duymuştum
her olumsuzluğun çözümünde pratik yöntem geliştiren yurdum insanına örnek olursun kanaatımca.
---şayet tutarsa---
İSTİSNAYIM KAİDEYİ FENA BOZARIM
-
güncel? Fikri olan varmı?
-
Yağ katkılarının akışkanlıgı genelde düşüktür.Akıcı değildir.İster benzine kat istersen pompayla bassın oranı tutturmak yani verim alabilmek için miktarını kısman gerekecek,kalın oluşu itibarı ile.Örnegin 2T den litreye 25 gr kullanıyorsan,katkı olan kalın yağdan litreye belki 10 gr kullanman gerekecek.Gerekli verimi alsan bile kurum ve karterde çökme sebebi ile ilk çalıştırmada zorluk çekeceksin.Bu zorluk esnasında soğuk motordahareket etmek yerine yapışıp kalan yağ karterde hacim oluşturacak ve yetersiz vakum verimdüşüklüğü artarak devam edecek.Daha çok yakıt daha çok duman.Sonra tamirci olup çıkacaksın.Bir iyi yönü var yani.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)