- Katılım
- 15 May 2010
- Mesajlar
- 2,118
- Konu Yazar
- #1
cbr 125'in son süratini biraz arttırmak ve 100km hızdan sonra biraz daha esnek hale getirmek için neler yapılabilir?
bu konular hakkında fazla bilgiye sahip değilim o yüzden tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum ama lütfen "harcadağın paraya değmez 250cc motor al" gibi kısa cevaplarla kestirip atmaktansa işin mantığını açıklayan yanıtlar bekliyorum
aşağıdaki site dişli oranlarının etkisini marka ve modele göre hesaplayıp grafiğe döküyor ancak ön ve arka dişli ile oynamanın motora fazla benzin yakmasından başka bir dezavantajı olup olmadığını bilmiyorum.
http://www.gearingcommander.com/
bunun dışında cbr 125 için arrow marka egzos ile araboru satan bir yer buldum
http://www.motosikletim.com.tr/urun/arrow-honda-cbr-125r-2004-2007-ara-boru-.aspx
http://www.motosikletim.com.tr/urun/arrow-honda-cbr-125r-2004-2008-aluminyum-egzoz-.aspx
Sorularım ise:
1) ara borunun performans üzerindeki etkisi nedir?
2) sadece egzos kullanara (ara boruyu değiştirmeden) aynı performans elde edilebilir mi?
3) eğer performansa etki ediyorsa ara boruyu daha ucuz olan yoshimura marka egzosa uyarlamak mümkün olabilir mi?
K&n hava filtresi, egzos + araboru ve dişli modifiyesi ile motor 100 - 120 arasında daha esnek hale getirilebilir mi?
bu konular hakkında fazla bilgiye sahip değilim o yüzden tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum ama lütfen "harcadağın paraya değmez 250cc motor al" gibi kısa cevaplarla kestirip atmaktansa işin mantığını açıklayan yanıtlar bekliyorum
aşağıdaki site dişli oranlarının etkisini marka ve modele göre hesaplayıp grafiğe döküyor ancak ön ve arka dişli ile oynamanın motora fazla benzin yakmasından başka bir dezavantajı olup olmadığını bilmiyorum.
http://www.gearingcommander.com/
bunun dışında cbr 125 için arrow marka egzos ile araboru satan bir yer buldum
http://www.motosikletim.com.tr/urun/arrow-honda-cbr-125r-2004-2007-ara-boru-.aspx
http://www.motosikletim.com.tr/urun/arrow-honda-cbr-125r-2004-2008-aluminyum-egzoz-.aspx
Sorularım ise:
1) ara borunun performans üzerindeki etkisi nedir?
2) sadece egzos kullanara (ara boruyu değiştirmeden) aynı performans elde edilebilir mi?
3) eğer performansa etki ediyorsa ara boruyu daha ucuz olan yoshimura marka egzosa uyarlamak mümkün olabilir mi?
K&n hava filtresi, egzos + araboru ve dişli modifiyesi ile motor 100 - 120 arasında daha esnek hale getirilebilir mi?