Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Tepeden tırnağa bakım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Arkadaşlar merhaba,

    motorun 20000 bakımı yaklaşıyor...Motoru ilk doğduğu haline döndürmeye karar verdim...Elimde olmayan parçaları toplamaya başladım ve kendi yapabileceğim işleri kendim halledeceğim...Bunun için bir liste oluşturdum.

    Bunlar dışında aklınıza gelen veya herhangi tavsiyeniz varsa yardımcı olursanız sevinirim...Teşekkürler

    1-Hava filtresi
    2-Yağ filtresi
    3-Benzin filtresi
    4-Oring(yağ)
    5-Bujiler
    6-Motor yağı
    7-Nihai dişli yağı
    8-Fren hidrolik yağı
    9-Fren balataları
    10-Debriyaj balatası
    11-Lastikler(basınç)
    12-Akü
    13-Şaft
    14-Balans
    15-Sübap ayarı
    16-Rölanti devri 1150-1250 dev-dak.(karbüratör)
    17-Jantlar
    18-Tekerlek rulmanları
    19-Salınım kolu
    20-Gidon rulmanları
    21-Ön çatal/Amortisör


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    35sdk89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2008
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha MT09
    Burda 300 400 tl yatıyor zaten daha ne çok bile
    Bİ selektöre BİN manita

  3. #3
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    İlk 8 maddenin maliyeti 150 TL filan en çok...Bunları ben değiştiricem ztn...Aküyüde 3-4 ay önce değiştirmiştim...Bu tabloda en masraflı olan sübap ayarı 150 TL fln serviste.. Balatalarda iyi durumda...Ama aklınıza gelen başka bir şey varsa benim gözden kaçırdığım bilmek isterim...Normal şartlarda bu parçalarıda ben değiştirmeyip servise götürsem 500-600 den aşağı çıkmaz...Ama kendi halledemeyeceklerimde var...Masraf aslında hakkı verildikten sonra önemli değil..Çünkü masraftan kaçmak motor konusunda daha büyük masrafa yol açar...Önemli olan güvenli ve sağlam alete binmek ki zevk versin...Ayrıca kendin uğraşmakta ayrı zevkli...Neyse uzaklaştım olaydan...Var mı unuttuğum bir şey?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:32 ----------

    Listedeki her şey değişmeyecek...Genel bakım, gözden geçirme hesabı durum

  4. #4

    Üyelik
    22 Ağustos 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda cbr 125
    konuyu takip ediyorum bnde 26bindeyim benzer bir bakım düşünüyorum
    whatever doesn't kill me, makes me stronger.

  5. #5
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    25.000 de motorum da listende olan herşeyi değiştirdim.Şaft yerine tabiki yeni zincir ve dişli takımı ama bu km lerde bu bakım gerekli idare eder durumunu düşünmemek gerek bence, motosiklet malum araba gibi değil
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  6. #6
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Bu konuda 3 kişinin mi fikri var?Abidik kubidik bir başlık açsam eminim bayaa hit alırdı...

  7. #7
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    fren hortumları,buji kablosu ve marş motor kömürlerinide kontrol edebilirsin

  8. #8
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    1-Hava filtresi ( çok fazla yağlıysa ve hava tuttuğunda pislik gitmiyorsa değiştir bence)
    2-Yağ filtresi (kesinlikle değişecek)
    3-Benzin filtresi ( gerek yok, açıp kendin bile temizleyebilirsin, depoyu sökünce göreceksin filtreyi)
    4-Oring(yağ) Tıpanınki ise değiştir, Yağ koyduğun kapağınki ise aşınmadıysa gerek yok.
    5-Bujiler , splitfirelar pırıl pırıldır sökünce göreceksin
    6-Motor yağı kesinlikle önerim yarı sentetik yamalube
    7-Nihai dişli yağı gerek var mı bilmiyorum, 60.000 bakımda değişir diye biliyorum, motor yağı değiştirmekten basit aslında
    8-Fren hidrolik yağı kesinlikle değişmeli, değişirken kablo kontrol edilmeli ve bağlantı contaları olan ufak pullar mümkünse bakır yoksa orjinalleri ile değiştirilmeli
    9-Fren balataları kesinlikle yenilenmeli, özellikle diskte çizilmeler görüyorsan değiştir.
    10-Debriyaj balatası kaçırmıyorsa gerek yok.
    11-Lastikler(basınç) 2 haftada 1 hava basılmalı, yada opet maslakta nitrojen basıyorlar ücretsiz, 6-7 ay basınç kaybetmez...
    12-Akü sıkıntı yoksa kalsın
    13-Şaft, şaft çubuğunda paslanma varsa temizleyebilirsin. Şaftı söktükten sonra ucunu gresleyebilirsin
    14-Balans tekerlek balansı çok önemli, buzz motorun üstüne tanımam
    15-Sübap ayarı, egsozlar orjinal ve kapalı değilse ve her 10.000 km de yapılmalı
    16-Rölanti devri 1150-1250 dev-dak.(karbüratör) yapılmalı
    17-Jantlar sadece parlat, balansta zaten düzeltirler telleri
    18-Tekerlek rulmanları sorun yaşamıyorsa 60.000 den önce gereksiz
    19-Salınım kolu sallantısını kontrol et, düzgünse gerek yok
    20-Gidon rulmanları sorun yaşamıyorsa 60.000 den önce gereksiz
    21-Ön çatal/Amortisör sorun yaşamıyorsa 60.000 den önce gereksiz
    gooner bunu beğendi.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  9. #9

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Aslında aklıma gelen herşeyi yazmışsınız.
    Ek olarak, gaz, debriyaj ve kilometre tellerinin yenilenmesi veya yağlanması diyebilirim.
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  10. #10
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Hepinize çok teşekkürler yardımlarınız için...Draggy çok tatmin edici açıklama olmuş sağolasın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:58 ----------

    "bağlantı contaları olan ufak pullar mümkünse bakır yoksa orjinalleri ile değiştirilmeli"

    Bunun part no sunu söyleyebilirmisin?

  11. #11
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    2005 model için http://www.boats.net/parts/detail/ya...-10118-00.html Ha yeni hortum alacaksan ekinde geliyor çoğunda...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  12. #12
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Bundan kaç tane almalıyım?
    Bir de Oring derken ben sağ tarafında motorun yağ filtresini değiştirirken orada yuvadakini kastetmiştim...Manuelde öyle diyor...Senin dediğin karterin altındaki mi?Vidayı söküp yağı boşaltığımız...Bir de o yağın boşalması için söktüğümüz tıpanın part no sunu bulursan çok makbule geçicek zaten tatlı borcum var 2 porsiyon olsun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:40 ----------

    bu arada bnm ki 2004 ama sanırım farketmez

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------

    pullardan 2 taen olucak şemaa göre sanırım

  13. #13
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bundan kaç tane almalıyım?
    Bir de Oring derken ben sağ tarafında motorun yağ filtresini değiştirirken orada yuvadakini kastetmiştim...Manuelde öyle diyor...Senin dediğin karterin altındaki mi?Vidayı söküp yağı boşaltığımız...Bir de o yağın boşalması için söktüğümüz tıpanın part no sunu bulursan çok makbule geçicek zaten tatlı borcum var 2 porsiyon olsun

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:40 ----------

    bu arada bnm ki 2004 ama sanırım farketmez

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------

    pullardan 2 taen olucak şemaa göre sanırım
    Yağ kapağı dediğin bence gerek yok kırmızı bir oring, o kadar yağ değiştirdim hala sapasağlam gerçi bende jardine kapak var



    Pullar 2 tane kalipere, 2 tane hidrolik kutusuna olmak üzere 4 tane, ama dediğim gibi kabloyu sökeceksen ihtiyacın olacak, direkt hidrolik değiştireceksen ve gözle kontrolünde bir sızdırma falan görmezsen gerek yok
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  14. #14

    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda VTX 1300S
    Be dediğin bakıma yakın bir bakım yaptım bir kaç bin önce bende bana 1250 tlye patladı tabi ben tekerleride bu işe eklemiştim.

  15. #15
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Yağ kapağı değil...Yağı doldurduğumuz yer değil...Altta söküp yağı boşalttığımız vida yokmu?Onu diyorum...Şemalrdan bulamadım bir türlü...

    Sayın _EMRE_ Tahminen 300 en fazla tutar işçilik dahil...Çünkü parçaları ve asıl değişecek şeyleri kendim halledeceğim...Bu da bana 200 ü geçmiycek diye düşünüyorum...Totalde 500 e filan patlıyacak ama esaslı bir bakım olucak sanırım...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:29 ----------

    Bir de tavsiye edeceğiniz fren balatası nedir...Gold var,Ferodo var,EBC var çeşit çeşit var?Hangisi iyi?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:35 ----------

    Bahsettiğim zamazingo oil drain bolt olarak geçiyor...Şu manyetikleride olan nane...Bunu değiştirmek gerekir mi acaba?

  16. #16
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  17. #17
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Artık benden porsiyon değil bir kutu tatlı kazandın...Hatta 1 kutu bile az...Bunuda değiştiriyimmi sence...ya da alıyımda yedekte olsun yrn öbür gün sızdırırsa filan parça olsun elimde...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:54 ----------

    Bu arada wemoto.com u tavsiye ederim...boats taki herşey oradada var...yoksa bile hmn temin ediyorlar...fiyatlarda aşağı yukarı aynı..üstelik ingiltere olduğu için kargo olayıda ucuza patlıyor,hizmet süper...

  18. #18
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Yedeklenebilir, yıldız anahtar veya lokma kullanmadan ucu açık anahtarla söküyordum önceleri, biraz yalama olmuş, fiyatı uygun yedeklenebilir, yalama olduğunda haldır huldur aranabilecek bir parça çünkü Dediğin siteye bakacağım, egzantrik zinciri lazım olacak bana, bu arada motoru bayıraşağı boşa alırım bişey olmaz diyen arkadaşlara da selam olsun, 3 km araba arkasında boşta çekilen motorumun egzantirk zinciri 20.000 km den önce bollaştı ve rahatsız edici ses veriyor Biz kitap derken onlar deneyim diyordu, bakalım artık ne diyecekler...
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  19. #19
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Eğer aradığını wemoto da listede göremezsen sağ aşağıda "enter oem part no" kısmına boats.net part no yu kopyalayıp bak..mesela demin gönderdiğin linklerdeki 3.41$ olan vida VAT ta düşünce 1.39 pound...Daha bile ucuz anlıyacağın...

  20. #20
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Ek olarak

    Far ayari
    Elektrik kablolarinin kontrolu. Tum kablolarin uclarinda ozelikle zamanla kaynama olabilir.
    Sigorta yuvasindaki tum sigortalarin sokulerek icinin temizlenmesi. Zamanla olusan pislik kutu icinde isinma yapip erimeye sebep verebiliyor.
    Tum vidalarin bir dis sikilmasi. Bu onemli cunku titresimli makina kullaniyorsun ve yavas yavas vidalar gevsiyor
    Egzoz bakimi ve vidalarin kontrolu , zamanla rutubet ve yikamadan olusan gizli paslanma olabilir

    Balata icin ben motorum icin Kevlar fren balatisini Ebay USA den siparis verdim haylu uygun on ve arka set her sey dahil 65 TL geldi. Tevsiye ederim

    Bu adam cidden ucuz satiyor
    http://stores.ebay.com/THE-EXTREME-SHOP-MOTOS

    Bu linkten senin motoru V star olarak aratirir isen buluabilirsin.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler