Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet zinciri nasıl olmalı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ZipZip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim History
    Arkadaşlar hepinize kolay gelsin. Ekte resimlerini göreceğiniz zinciri havaların bozulacağını duyduğumda nasıl işyerine gidip-gelebilirim sorusunun cevabı olarak çıktı. Cumartesi günü zincir ve şamrel parçalarını bulup. Pazar günü böyle bir imalat yaptım Henüz test edemedim Bu akşam test edip size bildireceğim. Resimdeki tornavida ise Lastikleri rahat geçirmek ve germek için özel olarak yamultuldu. İşe yarıyor zincir takma esnasında.
    Bu konudaki görüşlerinizi sormak isterim.
    http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800013fi.jpg
    http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800022wy.jpg
    http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800032lt.jpg
    http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800045ic.jpg
    http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800086el.jpg
    http://img7.imageshack.us/my.php?image=p11800097gc.jpg
    Öğrenecek Çok Şey Var..!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilla Pegaso,Hyosung 250comet(satılık)
    Eline sağlık da,takıp çıkarma biraz problem olmaz mı?
    bi de üretilen standart bi zincir var mı?
    yine de girişimci ruhunu takdir ettim dostum!

  3. #3
    ZipZip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim History
    valla internetten araştırma yaptım ama her hangi bir somut görsel ve bilgi bulamadım. Yaptığımın ne kadar doğru veya imalatçılar nasıl yapmış sorusuna cevap için ama bulamadım. Tesekkürler.
    Öğrenecek Çok Şey Var..!

  4. #4
    ZipZip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim History

    test edildi onaylandı.

    Arkadaşlar sabah işe giderken zincirleri takmamış ve küçük bir kayma yaşamış idim. Akşam ise 10 dk gecikmelide olsa evime bu karda ulaşabildim. Yapmış olduğum zincirler işe yaradı. Tüm araç sürücülerinin "buda ne böyle" "motora zincirmi takılırmış" bakışları altında. Yanlız iki sıkıntı gözüme çarptı.
    1.si daha sık zincir takılmış olsa daha iyi olacaktı. (zincircide bulabildiğim zincire metre uzunluğuna göre sayı çıktı. 10 adet ön 12 adet arka)
    2. si ise eve vardığımda zincirlerin asfalt ile temasını sağlayan bölümlerinin düzelmiş olduğu. Yani son resimlerde ve lastik üzerinde görülen çıkıntıların benim ağırlığım ve motorun ağırlığı ile düzelmiş olduğu. Yarın bir aksilik olmaz ise fotolarını koyacağım.

    Çıkan sonuç : Sistem işe yarıyor. Fakat daha farklı bir zincir tipi ile imal edilmeli. Kar devam ederse ve büyük nalburlara işim düşerse yenisini yapmaya niyetim var.

    Son durum budur arkadaşlar. Karda ve buzda motosiklet kullanan arkadaşlara bu projeyi kendi deneyim ve malzemeleri ile geliştirmelerini tavsiye edebilirim.
    Öğrenecek Çok Şey Var..!

  5. #5
    ZipZip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim History
    Belirtmeyi unuttuğum bir mevzu var. Yolda zincirler kullanım esnasında hiç rahatsız etmediler. Açıkçası daha çok vibrasyon yaratacaklarını düşünüyordum. Fakat beklediğim gibi olmadı. Tesekkürler.
    Öğrenecek Çok Şey Var..!

  6. #6
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    hocam güzel fikir.. seri üretime geçte patentini verelim usta sana..
    CBR 600F Honda,

  7. #7
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    güzel düşünmüşsün ama ilk düşünen sen değilsin.Ben de böyle bişey yapmıştım bir zamanlar araba zincirini küçülterek ve çok sağlam olmuştu.



    gaza gelme;kaza gelmesin

  8. #8
    ZipZip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim History

    tebrikler

    Benimki seninkinin yanında daha amatörce kalıyor. Eminim inanılmaz işine yaramıştır. Benimkiler bile işime yaradığına göre. Açık söylemek gerekirse senin uygulamanda aklıma geldi. Fakat arabam ve zincirim olmadığı için o fikirden yola çıkarak böyle bir uygulama yaptım. Kaç gündür aklımda daha nasıl geliştirilebilir sorusu var. Tabiki Her motosiklete uyumlu olması veya belli inç jant ve belli kalınlıktaki bir kaç motosiklet üzerinde kullanılabilmesi şartı ile, henüz bulamadım. Herkese kolay gelsin.
    Öğrenecek Çok Şey Var..!

  9. #9
    raven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2006
    selam. zincir aralıklarını kısa tutmak gerekir.

  10. #10
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Hımm, benim yaptığım bu zinciri de başka motorda kullanamadım zaten.O motora özel olmuştu.Diğerlerinde yan bloğa sürtüyor zincir ama başka bişey daha düşündüm.Televizyonda rastlamıştım.Adamın biri otomobil lastiğine uygulamış.
    Lastiği delip civatalarla sıkmış kuvvetlice,çivili gibi olmuş.Ben de içine silikon sıkarım diye düşünmüştüm.Yani dolu lastik gibi ama silikon yumuşak ya..Sonra da uğraşmadım bir daha.Şimdiki motoruma da kıyamam doğrusu.İkinci bir jant ve lastiğim olsa denerdim zira..Civatalar da ağır olacağından motor devire kalkınca kedi pençesi gibi dışarı çıkacaktı güya..Sana fikir olsun diye yazdım..
    Bir de şu lastik zincirler var araba için(hazır çivili) ona benzer bişey de uygun olabilir...
    gaza gelme;kaza gelmesin

  11. #11
    ZipZip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim History

    doğrudur.

    Zincir aralıklarının sıklığı tutunmayı arttıracağını bende düşünmekteyim.
    Düşüncelerim arasında lastiğe vida koymak pek mantıklı gelmedi. hem uygulanabilirliği düşük diye düşünüyorum. Fakat olmaz diye bir şeyde yok. Neden olmasın. Dediğim gibi mümkün olduğunca fazla motosiklette kullanılabilmesi kriteri her şeyi mahvediyor. Aklınıza gelen bir düşünce bir başka motosiklette düşündüğünüz zaman uygulanabilir olmuyor. En akıllıca görünen lastik üzerine çok ince bir lastik daha ama bu lastik te çivi-vida veya karda buzda tutunmayı sağlayacak herhangi bir metal parça. Fakat farklı motosikletlerde uygulanabileceğini düşünmüyorum. Sonra diyorumki bu lastiği kaplayacak olan lastik parça parça olsa ve bir gerdirme ile bir birine eklenebilse böylece lastik çapına göre kişi kaç adet lazımsa alsa ve kullansa. mantıklı gibi görünmesine rağmen kesinlikle sanayi üretimi olması gerekiyor. çünkü kesinlikle elle yapılması mümkün olmayan bir uygulama. Şimdilik bunlar. iyi geceler.
    Öğrenecek Çok Şey Var..!

  12. #12
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Fikir vermek adına: otomobillerde kullanılan paletlerin benzeri bi cihaz olabilirmi? Yer işgal edebilir ama uyumlu olarak imal edilirse sabitleme probleminide ortadan kaldırabilir.Veya;iş makinalarındaki gibi esnek paletde işe yarayabilir.

  13. #13
    just_life - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Fazer
    Düşünce ve uğraşların güzel fena olmamışlar ama biraz zahmete katlanmak gerekir sanırım.
    \'\'Sadece ileri gitme riskini alanlar, ne kadar ileri gidebileceğini öğrenir\'\'

  14. #14
    Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    motorin abi , motor ustune denemediğin bişey varmı :D
    ayrıca bu motoru sana hıc yakıştırmadım, pas tutmuş arka aksamı

  15. #15
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı Mel-a-ku adlı üyeden alıntı
    motorin abi , motor ustune denemediğin bişey varmı :D
    ayrıca bu motoru sana hıc yakıştırmadım, pas tutmuş arka aksamı
    Zaten yakışmıyodu da 5-6 sene önce düşeşti diye almıştım.Pas tutmasına imkan yok zira her gün aliminyum yan kapağını açıp kurcalıyodum (kolay olsun diye civatalar bile eksik zaten ).O gördüklerin oraya gelmeden önce çamurlu kar suları olmalı.
    gaza gelme;kaza gelmesin

  16. #16
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Walla helal olsun sana
    0 Rh (+)
    06 - 09

  17. #17
    Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    abi o ayak marşı nın ordaki kol bariz kararmış, paslanmış yani... oyle bolgesel camurlanma olmaz. kesin pas bu, kesin pas.. hıc yakıştıramadım

  18. #18
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Tamam,peki,yakalandım sehpa paslanmış ve ben boyamamışım ,hatta sinyalin ucu da kırık
    Peki bu ne ha,bu ne heryer paslı maslı ,bu kimin motoru bakiim? :



    (Gaza geldik,konu dışına da çıktık )
    gaza gelme;kaza gelmesin

  19. #19
    Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    bilmiyorumki abi, terbiyesizin teki, leş gıbı motorunu marifet gıbı yayınlamış.

    neyseki sonradan hatasını gorup, temiz halini de yayınlamış...


  20. #20
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    zipir ve motorinn karlı havada motora binme uğruna yaptığınız çalışmalar kayda değer ama zipirin yaptığı reservuar zinciri yerine normal 3mm lik halka zincir olsaydı dahada işe yarardı birde dediği gibi zincir araları çok açık olmuş.neden motosikletler için kar tiipi lastik üretmezler bilmem
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler