Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

çalışmayan motor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    umut care arıyorum.bu arada egzoz projenıde gordum ne alemde devammı?



    kep'i degistirdigimden ötürü hani dedim süpab ayarı bozulmustur.sıkıydı duzelttimde genede motor calısmıyor.elektrık aksamına baktım korna sinyal far v.s guzel calısıyor.zaten mars'ta basıyor almıyor
    beyın olma ıhtımalı varmı?
    mars'a bastıgımda karburator'de pof pof pof ses gelıyor bu calıstıgının ısaretımı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    hayır karburatorden gerı gaz çıkısı olmaması lazım ole ise zaman ayarın kaçmıstır
    oo pofpof ses sılındır karısım çekıyo dıaframın sesıdır..sunları sole bana CDI ın arızalı oldugunu sole anlarson çok basıt bıji çakıomu....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:15 ----------

    ben çıkıorum dostum ararsan işlemleri bi check ederiz ...

  3. #23

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    aksam ateslemeyı test ettım carpılarak hemde akım gayet iyi
    karburator'e yogunlastım tekrar bır kontrol ettım
    dıkkatımı ceken mars'a bastıgımda emme tarafından fazla hava cekmıyor
    cok cılız normalmı?

  4. #24
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    yokk diil bide senınkı çift silindir...horul horul asılması lazım...ama kelebek kapalı rolenti havası az olur....bak sunu dene parmaklarını bır noktada birlestir karburatorün hava girisine sok...hava az girsin.tamda kapama ama.... bu arada ateşlemeyi test ettim derken..seni çarpan akım karısımı patlatmaz..bujı ucundan çıkan ateş patlatır...bujıyı enduksıyona bağla ve kıvılcımı gör...takıldıgın yer olursa ulaş bana...

  5. #25

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    kelebegı acınca cekıyor.bujılerıde denedım ıkısı kıvılcım verıyor
    mars'a basınca tak tak ses gelıyordu
    rotor zıncırınden suphelendım
    actıgımda gevsedıgını fark ettım.saglam bır sekılde sıktım
    simdi mars'a bastıgımda alır gıbı yapıyor pof pof pof dıye almıyor a.k

  6. #26
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    karburatör dostum....aynı sey bendede oldu dıorum motoru bastan assa yenıden sıfır topladım motoru elımle frezeledım topladım karburator topluk yaptı...

  7. #27
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    uğur beni ara kardeşim telefonum var bazı söyleyeceklerim var bu durumla ilgili

  8. #28
    burak2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2007
    Şehir
    l.burgaz
    Motosikleti
    motorsuz motorcu :)
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kelebegı acınca cekıyor.bujılerıde denedım ıkısı kıvılcım verıyor
    mars'a basınca tak tak ses gelıyordu
    rotor zıncırınden suphelendım
    actıgımda gevsedıgını fark ettım.saglam bır sekılde sıktım
    simdi mars'a bastıgımda alır gıbı yapıyor pof pof pof dıye almıyor a.k
    üstad 2 defa böyle bişey başıma geldi
    1- ateşleme zamanlama vida gevşeyince yeri kaymıştı
    2- karbüratör iyi değilmiş ayar yapıldı sübap ayarı yapıldı birde beyin değişti arızalıymış olay çözüldü...

    2 ci arıza dediğim olay arada siyah duman ve zor çalışma gibi durumlar vardı 5-10 km gibi sonra ateşleemyi kesiyo buji kararıyodu bi daha çalışmıyodu arada patlatıp.

    bujiyi niye karartır diye sorduğumda motor ölü diyenler oldu karbüratör ölü diyenler oldu ateşleme diyenler oldu....

    motor ölü diyenlerin harici doğruydu.... çünkü kompresör süperdi ve dediğim gibi karbüratör ayarları sübap ayarları yapıldı beyinde sorunluymuş oda değişince normale döndü yani motor ölü değilmiş yeniydi silindir piston çünkü saygılar...
    basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....

  9. #29
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    bu konuyla ilgili zamanım yazmaya yetmiyecek bu sıkıntıyı çeken kardeşimize sesleniyorum beni ararsan 0507 349 61 93 yardımcı olabilirm.hayırlı akşamlar.

  10. #30
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Mert dostum çözebildin mi? son durum nedir makinanda? Bugün emanetini gönderiyorum hayırlısıyla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  11. #31

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    halen sorunu cozebılmıs degılım.bugun tekrar bakacagım yardımclarınız ıcın tekrar tekrar tesekkurler

    tamam namık bey sagolun



    barıs kardesım bugun ulasırım sana


    umut bugun tekrar bakacagım olmazsa sanayı yolu gozukur

  12. #32
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    dsotum gelebılsem hallederız bu yolunu bulur ama fırsat bulupta çıkamıyorum....bi göster bakalım istersen ne sı var solerler....aman guvenmedıın servıse goturme...çogu cahıl cahıl saldırıyo...geçen bujiyi takarkan diş açanı gördum...şok oldum yaw bunlarda dukkan açıo ıste...

  13. #33
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    greyhouse kardeşim merhaba sen telefonda dediğim ayarı bir yap bakalım nasıl olucak birde adım civan siz namık bey diye söylediniz düzeltmek isterim benim açımdan ahmet mehmet sorun değil zaten sanal bir alemde yazışıyoruz. Arkadaşlar bakın bir servise motorunuzu götürdüğünüzde bu motor ordaki çalışanların ekmek kapısıdır. Eğer işini 4 4 lük yaparsa bu değirmenin suyu kesilir. Kaldı ki böyle usta parmakla gösterilecek kadar az. Sen bir yeri arızalı diye götürürsün orasını yapar başka bir yerini eksik bırakır 2 haftasonra yine gidersin. Sık sık aynı adama aynı dükana götürmenin alemi de yok bir yerde memnun kalmadıysanız hemen daha iyi daha işçilikli bir ustanın yolunu tutun. Yani burda sıkılması gereken bir hava vidası olayı mevcut motor bitmiş karbüratör iş yapmaz beyin değişicek diye 50 türlü eskiyi at yenisi tak hiç ustalık işçilik zahmet gerektirmeden para alma yöntemleri mevcut. Ustalar işini bilir psikolojik olrak biz oraya giderken aynı bir hasta gibi motorumuzu götürüyoruz eğer şu arızalı derse kabul edip değiştir diyoruz çünkü inanıyoruz ve sorgulamadan yenisini tak diyoruz. "Usta neden arızalanmış yine arıza yaparmı yaparsa durum nasıl olucak" diye kimse sormuyor? Günümün çoğunu da honda suzuki servisinin kapısının önünce oturarak geçiriyorum.Forumda bilen bilir aslen bilgisayar uzmanıyım ancak motor teknik ve mekanik konusunda tecrübeliyim. Şöyle ki bir motoru komple söker dağıtır toplarım.Elektrik aksamınıda aynı şekilde toplayabilirim. Senelerden beri forumdaki dğer kardeşlerim gibi bende bu işe emek ve gönül vererek gayret göstererek ustalarımdan abilerimden öğrenerek kendimi geliştirdim. Şimdi bir kardeşimiz servise motoru ittire ittire getirdiğinde zaten bezmiş terlemiş eli ayağı kopmuş usta şu değişicek bu arızalı dediğinde o psikolojiyle herşeye "evet" deme gibi hal oluşuyor. Çünkü usta o esnada bir kurtarıcı bu işin ilacı ve çareşi olarak görülmekte. Gerekli gereksiz her taktığı malzemeye de olmazsa olmaz gözüyle bakılmaktadır. Arkadaşlar insanların yüzlerine haraketleriniçok inceliyorum belki 500 sefer bu sahne gözümün önünde cereyan etmiştir. Kimse ustaya neden arızalanmıştır diye sormadan tak yenisini demektedir.Bizler kötü ve işçiliksiz usta yetişip dükan açmalarına neden oluyoruz. Bu işi teknik ilmi ve gönül olarak sevecek 4 4 lük eli anahtar tutan ustalara ihtiyacımız var. daha sabah birisi geldi bana abi dedi ,(honda cgl 125) motoruma sıfır lastik taktık ses geliyor bak bakalım dedi eğildim baktım zincirde şaldırdı gidiyor en az 5 6 cm göbek yapmış. Kaç para verdin dedim abi 80 lira dedi.Basit bir örnek olacak hadise size. Bunu takan kişi usta ve bir dükanı var ve birde kawasaki servisi bandırmada herkes ona koşuyor. Yani bir motordaki sorunun belki yüz adet ihtimali olabilir ama sadece bir adet gerçek nedeni vardır. O değişti bu yapıldı ondan sonra motor kendine geldi demek yanlıştır. Hala motorun freni tutmuyor diye yağ ekleyen kardeşlerimiz var. Kısaca uyanık olmalıyız arkadaşlar zaten bu motorlar çin menşeili.Çok dayanıklı süper kaliteli değil. Herkese iyi haftabaşları dilerim.

  14. #34
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    civan hocam çok iyi özetlemiş olayı... otosanayinin yıllarca tozunu yutmuş biri olarak katılıyorum solediklerine..şimdi gelelim..arkadaşın mevzusuna şu ana kadar motor toplanırken gereken butun ayarları gözden geçirerek 2 şer defa kontrol etti.supap ayarını ayrıca ustaya gosterıp kontol etmiş....zaman ayarı tamam emme sıkıstırma hersey yolunda ateşleme var...elde kalan ve tam olarak %100 test edilemeyen ve sorunun nedenı olarak gozuken parça karburator...Eger dogru karısım dogru zamanda sıkıstırılıp patlıyorsa ve egzoz çıkısında da bı sıkıntı yoksa motorun çalışmaması için bi neden yok... eger ayarların hepsınden emınsen bi karburator deneme sansın varsa karburatoru dene....
    Tecrübeyle sabıttır...Kolay gelsın...

  15. #35

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    kusura bakmayın civan bey mesajınızın sonunda namık bey yazmıssınız ben sızın adınız zannetmıstım.muhım degıl dedıgınız gıbı onemlı olan motosıklet sevdalılarınara yardım ve paylasım
    bugun karburatoru tekrar cıkardım
    memelerı ıgneyı cıkarıp hava tuttum oncekınde yapmamıstım
    jetlerede hava tuttuktan sonra yerıne monte ettım
    ve mars'a bastıktan sonra alır gıbı yaptıktan sonra karburator'den gerı teptı
    bır daha denedım puf dıye gene gerı teptı
    bu gerı tepme erken patlamadanmı?ustanın kontrol ettıgı subap'lardanmıdır

  16. #36
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    Bandırma-Balıkesir
    Motosikleti
    Honda Cbr 1100XX
    greyhouse kardeşim senin karbüratörün dağıtıldıkdan sonra toplanırken şu hata sık sık yapılma olasılığı var. Vakumların iğneleri eğer yerinden söktüysen ters toplamış olma ihtimalin çok yüksek ama dediğim gibi önce hava ayar vidalarını kontrol et tam sıkılı duruma getir ve geriye doğru 3-3,5 tur aç.Vakumun içindeki 3 ayaklı plastik toplanırken aşağıya bakacak şekilde monte edilmeli bu benzin alıp ta gaz yememe durumu bundan olabiliyor. Bir başkAolayda asla karbrüatöre basınçlı hava tutulmaz. 2 gün motorin içinde bekletilir tanziği az hava ile üflenir. Yanlız benim aklıma gelen bir şey daha var sen bu motoru servise götürdüğünde sana bir oyun çevirmişler gibime geliyor.gene beni bir ararsın bu konuyu konuşalım.

  17. #37
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    ustalar ustalar bakın bakın dostum şifreyi verdi aynı seyı bende gordum....."""mars'a bastıktan sonra alır gıbı yaptıktan sonra karburator'den gerı teptı bır daha denedım puf dıye gene gerı teptı"""
    Ustalar ben bildiginiz gibi braderın motorunu en ınce noktasına kadar sokup çin hatalarını duzelterek devam ettik....yanlız zaman ayarı yaparken bi terslik oldu nedeni ise timeing de eksantrik dişlisi üzerinde yer alan 2 çizgi bloga paralel delik ise yukarıda olması gerektiğiydi...yanlız çın lı kardeşler bu çizgiyi ve deliği koymuşlar ancak sağdaki çizgi içerde olması gerekiyormuş yanı adamlar fabrikasyonda biyerde hata yapmışlar sanırım..madem çizgi öle konulucak yaw kardeşim eksantrıgın uzerıne öle çizsene...neyse kısa tutım...tabı ben de standarta uygun paralel çizği izasında taktım tam alır gıbı yaptı sonra pof diye bises...buji deliğinden kontrol ettim emme manifoldu egzoz zamnının bıtmesını beklemıordu....bolece karburatorun hava gırısınden dısarı attıgı egzoz gazının nedenı bellı olmustu....
    Dostum senin makınenın sorununu ararken sürekli sorugum bısı vardı hatırlarsan....supaplar sentedemi.....piston supap zaman ayarı doğrumu buji çakıomu...kompanzasyon varmı...bunlar varsa tek sorun yakıt sıstemı demıstım.....
    karburatorunde hala sorun oldugunu dusunuorum....
    motorun zaman ayarı veya sente ayarı dogru olmayabılır....
    kontrol etmende fayda var....

    yanlışmı dusunuorum ustalar...

  18. #38

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    sonunda ustaya goturebıldım usta ılk denemelerınde zamanlamadan oldugunu dusundu
    ve tekrar zamanlamayı ayarladı
    bunun uzerıne calısmayınca subap'lar cakılmıs olabılır dedı
    actı kapagı subap'lar saglam
    bu sefer aklına rolant manyetonun takıldıgı yerdekı kama'nın sıyırılabılecegını soyledı.rotor kapagını acıp mıknatısı soktugunde kamanın yerınde yeller estıgını gorduk.orjınalındede kama degıl kucuk bır pım varmıs.kaynak'la oraya saglam bır pım yaptı.o pım yuzuden motor yanlıs calısıyordu.bugun madem acılmısken pıston segman contalar ve subap'larda degısecek.sorunu cozmus olduk.bır aksılık olmazsa yarına calıstıracagız
    herkese yardımları ıcın tesekkur ederım

  19. #39
    umutermis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul-Kartal
    Motosikleti
    150 zat
    inşlh çalışır bakalım...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)