Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Karburatör hakkında yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Ekim 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Lifan discovery 150
    Benim motorda o püskürtmeli karbratörden var. Gaz kolundan 1 tel cikiyor sonra 2 parcaya ayrılıyor 1 tanesi karbratörün fişeğine diğeride püskütme pistonuna . ben merak edip söktümde pistona sonuna kadar bi bastım karbratörden 1 metre kadar uzağa benzin püskürdü aynı camsillerin tetine bastınız gibi şok oldum tabi o kadar benzin gittine ama gaz verince o kadar basmıyor tabi pistonuna . Bu sistem ani gazlamalarda işe yarıyor birden gazı verdinizde cok hava cekeceği için fakir karısım olacaktır ama pistonlu karb. olunca aradaki fark kapancaktır.

    Buyrun size resim




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kapış pompasıdır ismi, ani gaz tepkisi almak için ve ivmelenmeyi artırmak için ana memeden emilen yakıta ilave ekstra yakıt gönderir.

  3. #23
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı Jusched adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorda o püskürtmeli karbratörden var. Gaz kolundan 1 tel cikiyor sonra 2 parcaya ayrılıyor 1 tanesi karbratörün fişeğine diğeride püskütme pistonuna . ben merak edip söktümde pistona sonuna kadar bi bastım karbratörden 1 metre kadar uzağa benzin püskürdü aynı camsillerin tetine bastınız gibi şok oldum tabi o kadar benzin gittine ama gaz verince o kadar basmıyor tabi pistonuna . Bu sistem ani gazlamalarda işe yarıyor birden gazı verdinizde cok hava cekeceği için fakir karısım olacaktır ama pistonlu karb. olunca aradaki fark kapancaktır.

    Buyrun size resim


    kardeş bu karburatör daha iyi o zaman püskürtmeli tip orjinalden mi böyle senin motorun yoksa sonradan mı taktırdın ve fiyatı ne kadar biliyormusun
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  4. #24

    Üyelik
    24 Ekim 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Lifan discovery 150
    orjinali böyle dostum fabrika cıkışı 150 cc motor var.

  5. #25
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm yeni bir konu açayım demedimde arkadaşlar bir sorum olacak benim motorun karburatöründe sorun var benim motorun karburatörüde ybr karburatörüyle aynı zaten motorda aynı ya neyse diyeceğim ybr karburatörü pahalı ben ybr karburatörü takacağıma cg 125 lerin yani asya kuba 125 liklerin karburatörünü taksam bir sorun teşkil eder mi sizce deniyen var mı?
    arkadaşlar ben bu soruma cevap arıyorum başka başlık açmadan lütfen yardım edecek arkadaşlar arıyorum
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  6. #26
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Pilot meme, ana meme ve iğne boyutlarına bakmak lazım. Orjinali ile aynı veya yakın ise uygulanabilir.

    6000 devirde motorda yaşanan problem ise (Eğer yakıt problemi olduğuna karar verilirse) karışımın ya çok zengin yada çok fakir olduğunu gösteriyor. Böyle durumlarda motor sanki benzin bitmiş givi davranır. Ana meme tıkanık olabilir. Veya meme boyutunun ya çok büyüktür (zengin karışım) ya da çok küçüktür (fakir karışım). Açıp bakmak lazım.

    Ayrıvca karbüratör hava girişinin önünde slide denen bir parça vardır. Bu parçanın görevi verilen gaz kumandasına bağlı olarak vakumla çalışan bir diyafram yardımıyla üzerinde bulunan iğneyi geri çekerek motora giren karışımı ayarlamaktır. Bu diyaframdaki en küçük delik bile özellikle yüksek devirlerde performans kaybına yol açar. Kontrol etmek lazım.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  7. #27

    Üyelik
    20 Mart 2011
    arkadaşım 200cc püskürtmeli karbüratör kullanmak istiyorsan o karbüratöre uyumlu manifolt ve dereceli egzantrik kullanmalısın (iki çeşit egzantrik var milli ve zincirli seninki zincirli olması lazım) tabi performans istiyorsan. marka olarak da mikuni ve sheng wey i tavsiye ederim.

  8. #28
    burakfc90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2014
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    megelli 125 r
    Arkadaslar konunun uzerinden baya bi zaman gecmis ama olsun. Bu puskurtmeli karburatorun tek biseyi var o da icinde bildigimiz sprey duzenegi var ama şunu sorucam. Normal bi fıs fıs gibimi yani parfum gibimi bi kere bastiginda tekrar basabilmek icin parmagimizi kaldirip tekrar basariz bi fis daha olur. Yani boyleyse hic bi anlami yok. Ki zaten boyle olabilir mantiken cunku deodorant gibi gaz acikken devamli fışkırtabilmesi icin yakit pompasi olmak zorunda. Yani bu puskurtmeli karburator bosuna benzin sarfiyatina neden olmaktan baska bi ise yaramaz diye dusunuyorum bu sekilde. Yani her iki sekildede mantiksiz bisekilde yakit sarfiyati articaktir. Tek avantaji gazi biraz hizli acinca o an yarim saniye falan gaz yemeyip bogulmasini onlemek o zaman. Smdi sunu soruyorum gazi hizli actigimizda bu cam sillerdeki gibi benzini fiskirticak. Cam sillerde yavasca fiskirtmaya calisinca fiskirtmiyo ve akitiyo damlatiyo cunku o an basinc olusmuyo. Olusabilmesi icin hizlica sıkmak gerekiyo. Bu puskurtmeli karburatorde gazi her yavas acisimzda karburator bu benzini fiskirtmak yerine damlatip motorun bogulmasi gibi gibi, manifoltta pislik olusturma gibi gereksiz yakit sarfiyati gibi skntilar olusturabilicgni dusunuyrm. Bu dusuncelerim bi teori. Boyle bisey soz konusumu arkadaslar ? Kulanan memnun kalan varmi yakit saefiyatinda sorun yasayan yada yasamayan varmi arkadaslar ?


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)