Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Krank sorunu nası anlaşılır.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    Merahaba arkadaşlar

    Her zaman yaptığımız gibi bir motoru açmadan tahminlerde bulunmaya çalışıyoruz. Bazen bu tahminlerimiz isabetli bazende yersiz oluyor.

    Benim motorumdada hızlanmalarda ve zorlanmalarda titreşimli bir ses geliyor. Gaza yüklendiğimde titreşimli hırıltılı bir ses var. MOtorun rektefiyesini yeni yaptım bu sırada biyel biraz sağa sola hareketi fazla gibiydi.

    Bir ustaya sordum. Usta krankın komple değişmesi lazım dedi.

    Performansı çok iyi fakat ses geliyor. BU normalmi yoksa değil mi anlamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Silverwing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2009
    Kranktaki en ufak sorun büyüyerek daha büyük problemlere yol açabilir. Zat 150' den hatırladığım kadarıyla vuruntulu çalışıyordu. O dönem yedek parça bulamadığım için öyle kullanıp motoru öldürmüştüm.

  3. #3
    viyana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2009
    Şehir
    viyana & istanbul
    Motosikleti
    transalp 650 & ybr125
    motosikletin markasi ve modeli nedir?
    motorsiklet değil MOTOSİKLET.

  4. #4

    Üyelik
    05 Aralık 2009
    Şehir
    adapazarı
    Motosikleti
    hyosung gv250
    eğer ii ustaysa sesinden anlar dediği doğrudur..ama krankta sorun varsa rolantidede ses yapar gaz verince ses artar..bence contadan kaçırma yapıyordur daha önce başıma geldi motor sökülüp toplandığında saplamalar gevşeme yapabilir yada ii sıkılmamıştır belkide contayı deiştirmemişlerdir gaza yüklendiğinde basınç arttığından dolayı kaçırır zırıltılı değişik bi ses gelir.

  5. #5

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    honda titan es 2005 model

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    kanımca krank sorunu dışarıdan kolay kolay anlaşılmaz . Krank kırılır ve yolda kalınır

  7. #7

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    merhaba conta hangi conta

  8. #8

    Üyelik
    05 Aralık 2009
    Şehir
    adapazarı
    Motosikleti
    hyosung gv250
    piston kapağının contası

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Benim motorda 70-80 hızlanıp yokuş aşağı gazı bırakınca 7.5-8 bin devir aralığında arkamda 8-10 tane kola kutusunu ipe bağlayıp çekiyomuşum gibi şangır şungur bir ses var, bütün civataları fazlasıyla sıktım daha sıksam yalama olurlar. Motorun krank'ını elime almak üzeremiyim yoksa subablar mı şangırdıyor sizce ? Bu ses titreşime de sebep oluyor doğrusu tam ayaklık hizasından gelen bir ses, subablardan geldiğini düşünmüyorum. Motor 7 bin km'de ama çok zorladım, fakat yağ yakma sorunu yok, çok da az benzin yakıyor.

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Sağa sola biyel kolu hareketi kullanma klavuzunda ne kadar olması gerektiği yazması lazım veya rektifiyeciye sorabilirsin.Bir miktar yağlanma için oynaması lazım ama olması gerekenden fazla oynarsa (ileri geri kesinlikle boşluk olmamalı) bahsettiğin gibi takırtı tukurtu, ses rolantide gezinme, sürtünme sesi yapar.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Çok garip bi ses sadece motor kompresyondayken değil tam gaz yokuş çıkarken de bu sesi yapıyor mesela 7.5 bin devir 60km hızda çıkıyorum yokuş, şangırtı var ama bir süre tam gaz gidince ses kesiliyo neden kesiliyo ve ses tam olarak nerden geliyo anlayamıyorum.

  12. #12
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    krank sökülmeden de uygun ölçüm aletleri ile ( sağ ve sol kalter kapakları sökülerek ) ölçüm yapıla bilir. ama genelde ustalarımız krankı dıştan dinleyerek tehşis koyuyorlar, toplama esnasında da şuda lazım buda lazım diyerek şikayete muhtemel diğer parçaları da değiştirilir. ama şikayete sebep olan parçalar bu muhtemeller ve krenkın kendisinde değilse şikayet tabiki devam eder.
    en güzeli tabiki motor açılarak gerekli boşluklar ve malzeme kontrol edilerek arızayı tesbit etmek. tesbit doğru oldumu gerisi çorap söküğü gibi gelir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)