Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Secure-a-Bike ( Güvenli Motosiklet Garajı )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    emomen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    KOCAeli/Gebze
    Motosikleti
    cbr 1100 xx
    Cümleten günaydın ve hayırlı işler...

    Dün gece herzamanki gibi aklımda yılın projesi vardı , google'dan yaptıgım derinlemesi araştırma sonucu bir firma buldum... Türkiyede bu işi yapan cok az firma var. Dolayısıyla kendin projeyi çizip bir kaynakcı ustan varsa ve seni seviyorsa ancak öyle çözebilirsin işini.

    Zahmetli bir iş yani...

    http://www.secure-a-bike.com/index.html

    Garajı olmayan arkadaşlar için güzel bir çözüm olabilir.
    Belki Türkiyede bunu yapıp ucuza satan bir babayiğit çıkar...

    Asıl konu, ben bunun yapımı konusunda bayağı ilerledim bir kaç ustayla resimleri ve videoyu izledik 4 kişiden 3'ü 'yapamam dedi' aralarından biri 'genç ve azimli' abi ugraşmak lazım dedi...
    Sizin çözüm ve önerileriniz varmı bu konu hakkında.














    Herkese kazasız belasız sürüşler...

    Emrullah.
    Bedenimdeki Ruhun ^3^ günlük sahibiysem istedigim gibi yaşarım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    sistem basit bir sistem nasıl masalarımızda çekmeceler var hani ikea'dan felan alıyoruz ya sabit olanları var çıkartamıyoruz çekmeceyi çekip; buna benzer bir ray sistemi var altta.

    Ama sıkıntı şuki ben bunu istemezdim ben içine tezgah yapabileceğim bir yer istiyorum gerektiği zaman ufak tefek müdehaleleri gerçekleştirebilmem gerekir hayati önem taşıyan şeyler olabiliyor ...
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  3. #3
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Valla ben kendime lazım olsa kendim yapabilirim böyle bir şeyi.

    Yani kusura bakma sana yapmak için uğraşamam

    Ama ben olsam böyle sürgülü mürgülü birşey yapmaktansa garajın boyunu 20-25 cm yüksek tutar kendim motoru içeri sokar sonra dışarı çıkarım.

    Bu sürgülü sistemin tek avantajı garajı koyacağın yerde yükseklik problemi varsa sizin garaja girmeden motorunuz sokmanızı sağlamaktır.

    Birinci kat evin balkon altı filan gibi.

    Mecburiyet yoksa sürgü sistemi saçma.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #4
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben kendime lazım olsa kendim yapabilirim böyle bir şeyi.

    Yani kusura bakma sana yapmak için uğraşamam

    Ama ben olsam böyle sürgülü mürgülü birşey yapmaktansa garajın boyunu 20-25 cm yüksek tutar kendim motoru içeri sokar sonra dışarı çıkarım.

    Bu sürgülü sistemin tek avantajı garajı koyacağın yerde yükseklik problemi varsa sizin garaja girmeden motorunuz sokmanızı sağlamaktır.

    Birinci kat evin balkon altı filan gibi.

    Mecburiyet yoksa sürgü sistemi saçma.

    dimi içine girip üstüne yatıp turşusunu kurmak gerekir motorun
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  5. #5
    emomen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    KOCAeli/Gebze
    Motosikleti
    cbr 1100 xx
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben kendime lazım olsa kendim yapabilirim böyle bir şeyi.

    Yani kusura bakma sana yapmak için uğraşamam

    Ama ben olsam böyle sürgülü mürgülü birşey yapmaktansa garajın boyunu 20-25 cm yüksek tutar kendim motoru içeri sokar sonra dışarı çıkarım.

    Bu sürgülü sistemin tek avantajı garajı koyacağın yerde yükseklik problemi varsa sizin garaja girmeden motorunuz sokmanızı sağlamaktır.

    Birinci kat evin balkon altı filan gibi.

    Mecburiyet yoksa sürgü sistemi saçma.
    Haklısın ama benim yer sorunum var ne kadar küçük olsa benim için bir avantaj

    Bir el atsanda şu kasayı hemen yapsak ilerde seri üretime bilen geçeriz valla.
    Bedenimdeki Ruhun ^3^ günlük sahibiysem istedigim gibi yaşarım.

  6. #6
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Valla malzeme temini kolay, önemli olan kaynak yapmayı bilmek ve kaynak makinesi temin etmek.

    Kaynak makinesi temin etsende öyle ustaları izlerken gördüğün gibi cızzt cızzt yapmakla olmuyor bu iş, sabaha kadar kaynak yaparsın ama tekniğini bilmezsen bi çekiç darbesiyle ayrılır parçalar

    Şimdi bak malzeme listesi veriyorum 40*40 profil , kalınlık tercihine göre sac plaka , 3 menteşe , bir kilit , 8-10 tane tekerlek.

    Bunların hepsini 100 metre civarımdan temin edebilirim proceye başlamak istersen.

    Hatta biri gerekli ölçüyü çıkarsın proceyide çizerim, ne kadar malzeme gidecek ne kadar tutar onu bile hesaplarız % 10 şaşma ile.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #7
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Yakında nasıl yapılır diye bir başlık açıcaktım zaten...Ben şu an ahşaptan yapmaya başladım..Diğer maddeler nem yapar çünkü..Ahşabı iki kat yapıp aralarına cam elyafı ve straforla yalıtım yapacağım...Şu an alt paleti ve kuşakların bir kısmını yaptım...
    Yakında konuyu açarım bitirince...

  8. #8
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla malzeme temini kolay, önemli olan kaynak yapmayı bilmek ve kaynak makinesi temin etmek.

    Kaynak makinesi temin etsende öyle ustaları izlerken gördüğün gibi cızzt cızzt yapmakla olmuyor bu iş, sabaha kadar kaynak yaparsın ama tekniğini bilmezsen bi çekiç darbesiyle ayrılır parçalar

    Şimdi bak malzeme listesi veriyorum 40*40 profil , kalınlık tercihine göre sac plaka , 3 menteşe , bir kilit , 8-10 tane tekerlek.

    Bunların hepsini 100 metre civarımdan temin edebilirim proceye başlamak istersen.

    Hatta biri gerekli ölçüyü çıkarsın proceyide çizerim, ne kadar malzeme gidecek ne kadar tutar onu bile hesaplarız % 10 şaşma ile.
    siz şimdi o kapalı kutuya bide motor yerleştirip bak bu gidiyor da dersiniz

    umarım güzel bir şeyler çıkar ortaya ucuz maliyetli
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben mevzuyu anlamadim.

    Dur bir kahve daha içip geleyim ben, henuz ayilamadim anlasilan.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  10. #10
    emomen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    KOCAeli/Gebze
    Motosikleti
    cbr 1100 xx
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakında nasıl yapılır diye bir başlık açıcaktım zaten...Ben şu an ahşaptan yapmaya başladım..Diğer maddeler nem yapar çünkü..Ahşabı iki kat yapıp aralarına cam elyafı ve straforla yalıtım yapacağım...Şu an alt paleti ve kuşakların bir kısmını yaptım...
    Yakında konuyu açarım bitirince...
    Merakla beklicem, benim için yer cok dert sen hangi boyutlarda ve ne tipte yapıyorsun?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:40 ----------

    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz şimdi o kapalı kutuya bide motor yerleştirip bak bu gidiyor da dersiniz

    umarım güzel bir şeyler çıkar ortaya ucuz maliyetli
    aynen aynen tekerlerin alttan yarısı dışarda olsa hiç fena olmaz hızsız istedigi gibi kolayca götürür... Alarm bile takmayı düşünüyorum kutuya ben
    Bedenimdeki Ruhun ^3^ günlük sahibiysem istedigim gibi yaşarım.

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakında nasıl yapılır diye bir başlık açıcaktım zaten...Ben şu an ahşaptan yapmaya başladım..Diğer maddeler nem yapar çünkü..Ahşabı iki kat yapıp aralarına cam elyafı ve straforla yalıtım yapacağım...Şu an alt paleti ve kuşakların bir kısmını yaptım...
    Yakında konuyu açarım bitirince...
    Anam anam, ahşap çok tehlikeli.

    Bu garajı niye yapıyorsun? Motorda dışarda kalmasın diye.

    Yani garajı dışarı koyacaksın.

    Bir kibritle mahvolur garajın ve motorun. Yalıtım için koyacağın strafor da yangını hızlandırmaktan başka bir işe yaramaz.

    Dış etkenlere en dayanıklı maddeler beton , cam ve demirdir.

    Camı direk ele

    Beton pahalı ve gereksiz.

    En iyisi demir profil iskelet üzerine giydirilmiş sacdan yapılmış ve dış kapısıda doğal olarak demirden olan sağlam bir garajdır.

    Ahşaptan yapacağın garaja takacağın kapı ile de güvenliği sağlayamazsın.

    Nerden mi biliyorum?

    Kapıcıyım ben
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Garajın boyutları 1.70m en 3m boy...2m yükseklik...Bayaa içine raf mafta yapıp alet edevatı koyucam...Yer sorunum yok..Bahçeye yapacağım...Güvenlik açısından sıkıntı yok..Bu işi benim adıma yürüten besili bir alman çobanı var...Zaten yapma amacım güvenlik değil..Yağmurdan,çamurdan,güneşten korumak...Beton veya demir profilden olursa görüntü açısından sıkıntı olur diye düşündüm...Ahşap hem estetik hem sağlam...Üstelik özel boyalarda var ateşe filan dayanabilmesi için...Ben tabi oralara girmiycem..Sadece zımpara vernik yapacağım...Toplam maliyeti tahminen 350-400 civarı olucak...Üstü shingle ,çift katman duvar ,dışarıdan bakıldığında lambri şeklinde olucak..

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Qweasdnon madem yer sorunun yok madem bahçen var o zaman tuğladan ör çatıyıda yine tahta ile kapayıp shıngle ile kaparsın.

    Dış duvarlarada çok ucuza ve uygulaması çok kolay olan söveler var alıp onlardan yaparsın hem estetik hem sağlam hemde emniyetli olur.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #14
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Sayın mod,kayınpederde tuğla diye söylüyor..Ancak estetik olarak güzel bile olsa,ahşap daha bir hoş gözüküyor gözüme...Yarın öbür gün kaldırılmak istendiğinde de daha kolay...Dediğim gibi emniyet olayı 2.planda...Öncelikli olarak dış etkenlerden korumak amacım...Ha uygun yeri olup benim yapacağım şekilde uygulamak isteyen olursa emniyet konusunda da sınıfı geçer diye düşünüyorum...Kapısına 10-15 TL lik alarmlarda takılabilir...

  15. #15
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Qweasdnon madem yer sorunun yok madem bahçen var o zaman tuğladan ör çatıyıda yine tahta ile kapayıp shıngle ile kaparsın.

    Dış duvarlarada çok ucuza ve uygulaması çok kolay olan söveler var alıp onlardan yaparsın hem estetik hem sağlam hemde emniyetli olur.
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın mod,kayınpederde tuğla diye söylüyor..Ancak estetik olarak güzel bile olsa,ahşap daha bir hoş gözüküyor gözüme...Yarın öbür gün kaldırılmak istendiğinde de daha kolay...Dediğim gibi emniyet olayı 2.planda...Öncelikli olarak dış etkenlerden korumak amacım...Ha uygun yeri olup benim yapacağım şekilde uygulamak isteyen olursa emniyet konusunda da sınıfı geçer diye düşünüyorum...Kapısına 10-15 TL lik alarmlarda takılabilir...
    ayrıca hatırlatmak isterimki araziniz üzerinde yapmak istediğiniz şeyler betonerme yapıyı oluşturuyorsa şayet bunların belediyede çizimlerinin olması gerekmekte arazinin neresinde olduğuna dair yapılan yapının çizimleri vs hepsinin olması gerekmekte ve bunların onaylı olması gerekmekte...

    yoksa ben bunu çoktan yapacaktım

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mevzuyu anlamadim.

    Dur bir kahve daha içip geleyim ben, henuz ayilamadim anlasilan.
    ilkay abi aranıyor öğlende kahve içmeye diye gidiyorum dedi dönmedi. kahve diye başka bir şeyler içmeye başladı sanırım
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  16. #16
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca hatırlatmak isterimki araziniz üzerinde yapmak istediğiniz şeyler betonerme yapıyı oluşturuyorsa şayet bunların belediyede çizimlerinin olması gerekmekte arazinin neresinde olduğuna dair yapılan yapının çizimleri vs hepsinin olması gerekmekte ve bunların onaylı olması gerekmekte...
    Hehehe meslek icabı bunları iyi biliyorum ancak temelsiz yapı olması işi biraz değiştiriyor kaldı ki istesem altına tekerlek koyarım gene yaparım sıkıntı olmaz..Zaten gelipte orada onu inceleyende olmaz ya ben bayaa şehrin dışındayım ...Betonu sevmiyorum hatta betondan nefret ediyorum..Her yer beton kardeşim

  17. #17
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hehehe meslek icabı bunları iyi biliyorum ancak temelsiz yapı olması işi biraz değiştiriyor kaldı ki istesem altına tekerlek koyarım gene yaparım sıkıntı olmaz..Zaten gelipte orada onu inceleyende olmaz ya ben bayaa şehrin dışındayım ...Betonu sevmiyorum hatta betondan nefret ediyorum..Her yer beton kardeşim
    o zaman bana ne önerebilirsiniz ben birşeyler yapmayı düşünüyorum açıkçası garajın bir kısmı binanın arkasına soğru sarkmakta ve bu alanı kullanan hiç bir araç yok çünkü 1 araç sığabilecek yol genişliğinde dolayısı ile arkama birisi park ederse diye kimse bu kısmı kullanılmamakta.Binanın bir duvarını kullanarak masrafın bir kısmından kaçayım diyorum ? ama tabi zemine beton atmam gerekecek düz bir zemin değil çünki.onunda kenarlardan kapatıp kalanını taş vs ile doldurup bunun üstüne taş dökeyim diye düşünüyorum.

    bakalım neler olacak kısmet ama düşüncelerinizi duymak isterim
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  18. #18
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Sizin kullanacağınız alan apartmanın ortak kullanım alanına girmekte.
    Ortak yerler, anagayrımenkulün bağımsız bölümleri dışında kalıp, korunma ve ortaklaşa kullanma ve faydalanmaya yarayan yerlerdir. Kat malikleri bu alanlarda arsa payları oranında ortak mülkiyet hükümlerine göre malik olurlar.
    Sizin böyle bir uygulama yapabilmeniz için arsa paylarının yarısından fazlasına ya da diğer bir deyişle çoğunluğuna sahip kat mailklerinin bu duruma icazet vermesi gerekiyor..
    Kimse kullanmıyordur şu an ama bu işlerde birisi bir şey yapınca diğerlerinden ses çıkmaya başlar genellikle...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)