2500 KM'deki Motor Bakım İçin Açılır mı?

Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
Merhaba, çok şükür motorumda arıza yok ve 2500'e geldi, olağan bakım yaptırmak için servise gittiğimde yapcaklarını sayarken sübap ayarına bakcağını söyledi, halbuki sübaplarımda herhangi bir ayarsızlık sözkonusu değil, yakıtta ya da motorun sesinde bir problem yok. kaldı ki başka bir usta da 5000 olmadan motorun açılmayacağını söylüyor.

ayrıca yağ, buji, filtre bakımı için 80 lira istedi ben 40 a çektirdim ama yine de çok değil mi?

toyota marka arabamıza o kadar vermiyoruz.
 
Katılım
28 Haz 2006
Mesajlar
140
Yağ değişimine 40tl vermiştim piaggio için :) sizinki normal bence buji,filtre,yağ 3lüsü için 20lira filan mı bekliyordunuz ? Düzgün yağların litresi o fiyat zaten..
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
yağ değişimi 20 lira eyvallah, 20 lira da iki vida sıkmaya istemek çok saçma. diyorum ya yıllardır arabayı bakıma götürürüz işçilik en fazla 5-10 lira alır, motosikletlerde ise uçuruyorlar resmen.
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
fiyat cok normal subap ayarlarına 10 tl alıyolar 20 tl de yag 30 tlye senin yaptırcagın işi en fazla haliyle yaptırımki butun bakımalrını ben yapıyorum. subaplarda ses yok ellettirme sadece yag değiştirt. subap ayarı için erken bi kilometre.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben olsam hakkı 40 TL de olsa 80 TL'den 40 TL'ye düşen adama iş yaptırmam.
 
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
989
çok pahalı bence bune :pr: ben motorcumu açsam ne yapsam ben kendim motorumun yağını castrol alıyorum bujisini ngk japon alıyorum filtreyi nerdeyse 500 km de bir değiştiriyorum bunların 3 nün bana masrafı 18 tl oda bu adamlar motorcu en fazla 12 liradır maliyeti :pr: yağ 10 lira buji 5 lira filtre 3 lira...bu arada yanlış anlaşılmasın yağla bujiyi 500 km de bir değiştirmiyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
arkadas sen o ustaya bi daha gitme.2500kmde iş olsun diye kapak açılmaz nerden cıkartmış sibob ayarlama işini çokmu gevşemiş sorsaydın? niye acıyoruz demedin mi? ayrıca 80 lıraya ön arka teker acılır,yağ değişir filtre bakılmadan degıstırılır,zincir ayarlanır karbüratör temizlenir sente yapılır,buji kötüyse yenisi takılır,debriyaj ayarlanır yani komple bakıma girer motor. böyle birinin kesinlıkle dukkanının önünden bile geçme.ne bulursam köklüyeyim düşüncesinde ustalar bunlar aman kardesım uzak dur:rendeer:
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
açtırmam diye dedim zaten sadece adam gerçekten de haklı mı size sorayım dedim.

garanti bozulmasın diye elimiz mahkum gidiyorum arkadaşlar yoksa rutin bakımları ben de kendim yapmak istiyorum.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
rodajda hor kullanılıp sıkıştırdıysan ve motor şakırdıyıp şukurduyorsa evet acılır ve ayar verılır.normalde her 10000km uygundur sibob ayarı için,yaz ve kış geçişlerinde kontrol edılmesi gerekir motorun uzun ömürlü olması için yapılan en önemli ayarların basında gelir.boşuna ustaya kızmıyoruzdur inşallah:p:p nasıl ses falan var mı şimdi??:cherry:
 

aya

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,155
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yağ değişimi 20 lira eyvallah, 20 lira da iki vida sıkmaya istemek çok saçma.

Bir fabrikanın en önemli makinelerinden birinde, mekanik bir arıza çıkmış. Ne yaptılarsa sorunu giderememişler. Tavsiye üzerine bir usta gelmiş. Gözlüğünü takmış ve incelemeye başlamış. Derken çantasından büyük bir çekiç çıkartıp, makinenin bir yerine birkaç defa vurmuş. Makine sorunsuz çalışmaya başlamış. Patron teşekkür edip, ?borcumuz ne kadar? diye sormuş. Usta, ?borcunuz 500 YTL.? demiş. Patron bu fiyata itiraz etmiş. ?Birkaç çekiç darbesine bu kadar para istenir mi? demiş ve eklemiş: ?Yarın bana bunu fatura edip gönder. Eğer faturada yaptığın işin karşılığı görürsem ödemeyi yaparım, yoksa yapmam? demiş. Usta ertesi gün faturayı göndermiş. Fatura şu şekilde düzenlenmiş: ?Çekiç vurma ücreti 1 YTL, çekici nereye vuracağını bilme ücreti 499 YTL.?


öylesine aklıma geldi, yazayım dedim. eğer 2 vida sıkmaya 20 lira fazla geldiyse, o vidaları kendiniz sıkma seçeneğiniz her zaman için mevcut...
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
@ aya



senin deidğin tecrübe isteyen işler içindir, bir sorunum olsa ve ustaya gitsem de benden fahiş bir fiyat istese senin deidğine gelir ancak rutin bakımda 40-50 lira işçilik kan emmedir.

@ huska

valla çok şükür ses yok, çekişte ya da yakıtta da bir problem yok, hatta ustayla dün bindik 4-5 km yol yaptık o da diyor sorun yok diye.
 
Katılım
7 Haz 2010
Mesajlar
168
yeni yağ değiştirdim işçilik dahil 15 lira ayrıca hava filtresini söktü temizledi hava tuttu birde genel bir kontrol yaptı motoru sürdü orasına burasına baktı hersey 15 lira
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Buji filtre bakımı diye birşey yok seni kandırmıslar. Kitapcıgına bak sana kaç km de ne yapman gerektıgını yazıyordur. ( 2500 km dekı bujıye bırsey olacagını sanmıyorum kıtapcıgındakı km de degısmelı ucu ezılıp yada zımparalanıp kullanılmasının bır anlamı yok )

Ornegin. 10.000 km de yag filtresi 5.000 km de hava filtresi degiştir diyorsa muhakkak degıstır hava tutup takma.

Yag degişme iş cok riskli çunku pıyasada acayıp yaglar dolanıyor bırkac zamandır. Bır benzın ıstasyonuna git 10w40 4 zamanlı motor yagı al kendın yapabılırsın cok kolay beceremem dersen motorcuya yagınla gıt 50-10 ver yagı gozunun onunde degıstırsınler.

Bu arada nekadar yag konulacagı da kıtapcıgında yazıyor ustaya aldırma orda ne yazıyorsa o kadar koydur. Yag fıltresı degıstıgınde yag oranıda degısecegınden dıkkatlı okumanı tavsıye ederım.

2500 de motor bakımında subap ayarı olması cok sacma geldı bana. 30.000 deki motoruma bıle yaptırmadım.
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
Merhaba, çok şükür motorumda arıza yok ve 2500'e geldi, olağan bakım yaptırmak için servise gittiğimde yapcaklarını sayarken sübap ayarına bakcağını söyledi, halbuki sübaplarımda herhangi bir ayarsızlık sözkonusu değil, yakıtta ya da motorun sesinde bir problem yok. kaldı ki başka bir usta da 5000 olmadan motorun açılmayacağını söylüyor.

ayrıca yağ, buji, filtre bakımı için 80 lira istedi ben 40 a çektirdim ama yine de çok değil mi?

toyota marka arabamıza o kadar vermiyoruz.


Subap ayarı yapmak aslında tam olarak motorun açılması sayılmaz. Önemli olan motorunuzun piston, krank kolu gbi malzemelerinin açılmaması. Bu parçalar fabrikada milimetrik olarak ayarlanıyor ve açılmış bir motor asla ama asla kolay kolay fabrikasyon standardında ayarlanamıyor. Subap ayarı birşey değil korkma.
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
selamlar, motoru açtırmadım tabiki

ayrıca

-buji, benzin filtresi, castrol yağ değişimi...

-zincir gerdirme, hava filtresi kontrolü, fren ayarı, birkaç vida sıkma ve bikaç ufak detay daha 50 tl verdim.
 
Katılım
6 Ocak 2009
Mesajlar
6,890
yağ değişimi 20 lira eyvallah, 20 lira da iki vida sıkmaya istemek çok saçma. diyorum ya yıllardır arabayı bakıma götürürüz işçilik en fazla 5-10 lira alır, motosikletlerde ise uçuruyorlar resmen.

5 10 liraya hangi servis bakım yapıyo arabaya adresini verde bizde gidelim.....

2500 de bakım için motor niye açılsın...anlamsız
 
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
672
@ akileos

selam, işçilik 15 lira verdim iki üstteki mesaja bakabilirsin.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Bakım adı altında sadece yağ değişimi, oraya buraya wd40 ve zincir gerdirme 50 TL
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst