Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Motosikletimin seyir halindeyken zinciri attı.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    umutxplus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ/Merkez
    Motosikleti
    Monero-200 xv
    S.a Motosikletimle giderken zincir attı arka lastiğe sıkışınca kayıp düştüm.Atmasının nedeni nedir bilen arkadaşlar cvp lütfen..


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Yağsız olması.

    Pis olması.

    Gevşemiş olması.

    Zincir lokmalarını tutan bir parça daha önce düşmüş olabilmesi.

    Zincirin aşınmış olması.

    Ön veya arka dişlinin aşınmış olması...


    Sen beyen artık...

    Geçmiş olsun.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  3. #3
    umutxplus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ/Merkez
    Motosikleti
    Monero-200 xv
    Sağol cvp için bişey daha sorcam düşmeden önce arka dişiliden zinzirden tık tık diye ses geliyodu.Bu neden olabilir? Atçakmış gibi zaten attıda.

  4. #4
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Geçmiş olsun. Benim en korktuğum şeylerden birisidir...
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  5. #5
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Öncelikle geçmiş olsun
    1-Zincir Gerginliği ayarı bozulup gevşemiştir.
    2-Zincir deforme olup özelliğini yitirmiştir.
    3-Arka dişli feforme olmuştur.
    4-Arka tekerlek ayarı yapılırken ayarı düzgün olmaması.
    5-Zincir yağsız kalmıştır.
    Bu veya bunlardan bir kaç sebep yüzünden olabilir.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  6. #6
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    demekkizincirinnnbi yerinde kırıkyada dişlilerinde taş falansıkısmıstır
    oyüzden bi süresnra atmmıştır

  7. #7
    umutxplus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ/Merkez
    Motosikleti
    Monero-200 xv
    Eyvallah sağolun.Allah göstermesin hızlı giderken atsa ne olur tahmin etmek bile istemiyorum.

  8. #8
    tunca_G - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2007
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    HONDA 2003 TWİSTER dı bir zamanlar
    Alıntı umutxplus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S.a Motosikletimle giderken zincir attı arka lastiğe sıkışınca kayıp düştüm.Atmasının nedeni nedir bilen arkadaşlar cvp lütfen..
    öncelikle geçmiş olsun diliyorum geçen yaz benzeri bir durum da ben yaşadım ortalama 80 km/h giderken zincirim kilidinden atıp çıktı
    eşim ve ben motorun üstünde idik çok şükür bişi olmadı yüksek bi ses geldi ve motor boşta çalışmaya başladı

    benim önerim zincirini çok fazla yağlama
    belirli periyotlarda yağla
    ve binmeden önce motorunu tamamen kontrol etmeye çalış

  9. #9
    umutxplus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ/Merkez
    Motosikleti
    Monero-200 xv
    Eyvallah sağolasın.

  10. #10
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı umutxplus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol cvp için bişey daha sorcam düşmeden önce arka dişiliden zinzirden tık tık diye ses geliyodu.Bu neden olabilir? Atçakmış gibi zaten attıda.
    Arka dişliden geldiğine eminsen,bunun sebebi büyük ihtimalle,arka tekerleğin ''çapraz'' duruyordur.

    Diğer bir ihtimalde arka dişlin aşınmış ve bir,iki tane dişi aşırı fazla deforme olmuş olabilir (çünkü tık,tık,tık;periyodik bir şekilde geliyor diyosun)

    Arka dişlindeki dişlerin her hangi birinin ucuna parmağınla bir bak bakalım ''ucu veya ucları köşelimi,yuvarlakmı yoksa sivrimi''

    Ucları köşeli ise: dişlin sağlıklı.

    Ucları yuvarlaksa: dişlinin ömrü yarı yarıya bitmiş.

    Ucları sivri ise: dişli işi bitirmiş,ilerleyen zamanlarda dişlinin ucları kırılmaya başlıcaktır.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  11. #11

    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha fjr1300 '01
    benimde hızlı giderken yerinden çıkmıştı çünkü serviste bakımdayken zincir ayarınında yapılmasını istemiştim, usta da bu işi çırağına bıraktı o da doğru düzgün sıkamadığından gevşemiş ve yerinden çıktı.. neyseki lastiği kitlemeden öbür tarafa kaydı da düşmekten kurtuldum, zincirinizin ayarını kendiniz yapmayı öğrenin, eski ve bakımsız zincirle gezmeyin ya da şaftlı motosiklet tercih edin

  12. #12

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Tık tık sesi arka dişli civatalarının teki sıkmıyorsa da yapar, zincir ayarında fazla boşluk varsa da atabilir.

  13. #13
    ozturkkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    Avcılar
    Motosikleti
    Motor pert olduuu !
    tık tık ses zincir dişli takozundan da geliyor olabilir..
    You Shook Me All Night Long ..... Kıyamet gelsede kopsak

  14. #14
    umutxplus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    Tekirdağ/Merkez
    Motosikleti
    Monero-200 xv
    Dişlide sorun yok baktım dediğiniz gibi zinziri değiştiricem.Zincir giderken bi gergin oluyor bi gevşeliyor bunu bilen varsa yazabilirmi.Birde zincir alıcam oringlimi yoksa normalmi sizce..


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)