Bir çinli'nin baştan aşağıya bakımı.(Yardım)
-
29 Ağustos 2010, 18:41
#1
Kanuni Breton 34.500km'yi bugün gördüm. 2bucuk senelik motor daha.. Motorun içi hiç açılmadı. Sadece yağını zamanında koydum. Ne zincir değiştirdim ne dişli. 2 kere buji değiştirdim. 1 kere arka dişli takozları, 1 kerede ön arka lastik,2 kez balatalar... Sizce fena mı? Ama adım akıllı bir bakım yapma zamanı geldi de geçiyor diye düşünüyorum... Subap ayarı yapılcak, zincir+ön arka dişli+debriyaj balataları+egsoz değişcek+ön amasörler değişcek+km mili değişcek...
Başka ne gibi değişiklikler yapmam gerekiyor sizce motorla ilgili olarak? Eskisi gibi çekmiyor rampa yukarı. 3ile çıktığım yerleri 2 ile zor çıkıyorum şimdi. Sizce bu neden olabilir...? Hava filtresi vs. temizliyorum düzenli. Ama motorun içi dediğim gibi hiç açılmadı. Bir de gaz hemen açtığımda motor gaz yemiyor tekliyor gibi olup, ondan sonra uzuyor...
Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar...
Reklamlar
-
29 Ağustos 2010, 19:06
#2
Karbüratörünü temizlersen eski performasını alırsın.
-
29 Ağustos 2010, 19:11
#3
absolit adlı üyeden alıntı
Kanuni Breton 34.500km'yi bugün gördüm. 2bucuk senelik motor daha.. Motorun içi hiç açılmadı. Sadece yağını zamanında koydum. Ne zincir değiştirdim ne dişli. 2 kere buji değiştirdim. 1 kere arka dişli takozları, 1 kerede ön arka lastik,2 kez balatalar... Sizce fena mı? Ama adım akıllı bir bakım yapma zamanı geldi de geçiyor diye düşünüyorum... Subap ayarı yapılcak, zincir+ön arka dişli+debriyaj balataları+egsoz değişcek+ön amasörler değişcek+km mili değişcek...
Başka ne gibi değişiklikler yapmam gerekiyor sizce motorla ilgili olarak? Eskisi gibi çekmiyor rampa yukarı. 3ile çıktığım yerleri 2 ile zor çıkıyorum şimdi. Sizce bu neden olabilir...? Hava filtresi vs. temizliyorum düzenli. Ama motorun içi dediğim gibi hiç açılmadı. Bir de gaz hemen açtığımda motor gaz yemiyor tekliyor gibi olup, ondan sonra uzuyor...
Önerilerinizi bekliyorum arkadaşlar...
Segman sızıntı yapıyor olabilir mi acaba
-
29 Ağustos 2010, 19:17
#4
goker adlı üyeden alıntı
Segman sızıntı yapıyor olabilir mi acaba
Bizim bu motorlar, kullanıma bağlı olmakla birlikte, ortalama 30-35.000 km'ye geldiklerinde rektefiye isteyebiliyorlar. Yani dediğin olabilir.
absolit, piston silindir vs durumuna da baktır. Gerçi motorun sesi, torku vs rektefiye isteyip istemediğini belli eder, bunu ortalama standarttaki herhangi bir usta kolaylıkla anlayabilir.
-
29 Ağustos 2010, 19:39
#5
canicellat adlı üyeden alıntı
Karbüratörünü temizlersen eski performasını alırsın.
Karbüratörle alakası olmadığını düşünüyorum ki karbüratörü 3 gün önce güzelce temizledim;)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:34 ----------
goker adlı üyeden alıntı
Segman sızıntı yapıyor olabilir mi acaba
Valla bilemicem ki bir ustaya göstermek lazım dicem. Burdaki ustalar koy oraya bakarız diyorlar 3-4 gün sonra motoru alıyorsun. Yani pek sallamıyorlar. O yüzden elimden geldiğince motoru kendim elden geçirmeye çalışacağım...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:36 ----------
Levsy adlı üyeden alıntı
Bizim bu motorlar, kullanıma bağlı olmakla birlikte, ortalama 30-35.000 km'ye geldiklerinde rektefiye isteyebiliyorlar. Yani dediğin olabilir.
absolit, piston silindir vs durumuna da baktır. Gerçi motorun sesi, torku vs rektefiye isteyip istemediğini belli eder, bunu ortalama standarttaki herhangi bir usta kolaylıkla anlayabilir.
motor 35.000 oldu... dediğin olabilir. Ne kadar tutar ki servise versem rektefiye yese motor?
-
29 Ağustos 2010, 19:57
#6
-
29 Ağustos 2010, 20:04
#7
absolit adlı üyeden alıntı
motor 35.000 oldu... dediğin olabilir. Ne kadar tutar ki servise versem rektefiye yese motor?
Bizim parçalar ucuzdur, malı işçilikle götürürler
Silindir piston segman yağ 95 TL mi ne tutmuştu. İşçilikle beraber 240 TL verdim ben rektefiyeye.
-
30 Ağustos 2010, 03:19
#8
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)