Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

sıfır motor performans - açılma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Kocaeli/Darıca
    Motosikleti
    kanuni tiger 250 -kawasaki zx6r
    YAZI UZUN DİYE OKUMADAN ÇIKMAYIN LÜTFEN YARDIMCI OLUN

    arkadaşlar motosiklet sürmeye peugeot 105 ile başladım çin malı 100 cc lik cup ile geliştirdim ve şuan ybr 125 sıfır motor aldım.
    çin malı cupumu sıfır almıştım ve açarken baya zorladım , sürekli iki kişi bindik ve 150 lik scooterli bi arkadaş vardı sürekli onla yarış halindeydik. Motor 1 000 km kadar olduğunda max hız 90 kmh ve motorda birazda titreme vardı. Tabi tecrübesiz olduğum için motorun açılmaısını bile bilmiyordum.
    Yarın ybr mi çalıştıracam önümde 2 seçenek var
    1--- motora benzini bıraktıktan sonra bi 5 dk kadar ayakcıkta zorlamadan çalıştırıp 1 ay akdar tek kişi binip hiç zorlamadan kullanıp motoru açmak
    2--- ( birkaç kişi böyle yapmamı istedi )= motoru nasıl açarsan öyle devam eder.Yani hantal kullanıp açarsan motor çok hantal olur.Sert kullanıp açarsan motor setr ve atik olur. (bu benim aklıma pek yatmadı)
    Ben ise motoru hiçmi hiç yormadan açıp açıldıktan sonra nasıl kullanırsan öyle olur şeklinde biliyordum. Yani motoru hiç yormadan sakin kullanarak açtın ve açıldıktan sonra hantal kullandın motor hantallaşır sert kullandın motor atikleşir ¿¿


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    Kullanıcı kitabında yazdığı gibi yap en güzeli , çok zorlamadan belli devirler ve vitesler arası gezmen lazım ki metal aksam birbirine alışsın , çok zorlarsan istemediğin sonuçlar ortaya çıkar ...

  3. #3
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Aşağıdaki linkte ayrıntılı anlatım mevcut..
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...gercekler.html

  4. #4

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    Şehir
    Kocaeli/Darıca
    Motosikleti
    kanuni tiger 250 -kawasaki zx6r
    tm bi araştırıyım

  5. #5
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş,

    Hayırlı olsun

    Motorlar İnsanlar gibi değildir, ya ni, yok nasıl alıştırırsan öyle davranır, yok yorulur o yüzden yormadan binmek lazım vs. vs. doğru değildir.

    Motorunun el kitabını hemen al ve orada rodaj için ne öneriliyor ise aynen uygula. Üretenler de denediler bu nu untma ve onlardan daha iyi bilemeyiz

    Motora aşırı hararet yaptırmadıktan sonra dilediğin gibi sürebilirsin bildiğim kadarı ile Ancak, özellikle yeni motorlarda klerensler çok az olduğundan (motor sıkı olduğundan) fazla gazlayınca (özellikle yokuş yukarı, 2 kişi ve yüklü, trafikte yüksek rolentide çook bekleyerek vs...) hararet çok çabuk yükselebilir. Su soğutmalı motorlarda biraz daha kolay bu durumu kontrol etmek ama hava soğutma oldu mu biraz daha dikkat

    Benim tavsiyem, tek kişi her koşulda (dere tepe düz) gazla. tabii ki kullanma kitabı başka bir şey tavsiye etmiyor ise
    Poturdak

  6. #6

    Üyelik
    26 Nisan 2010

    ramzey karaca 100

    ben mtor kullanmayı ramzey comfortt 50 cc likte öğrendim şimdi yeni karaca 100 lük aldım ilk aldığımda fazla devir yapmadan biniyordum mtoru acamadım 4500 km den snra devir yapıp basmaya başladım şimdi mtor 1250 km de ama 90 100 arası gidiyo sizce bu hız bu motor için normalmi

  7. #7
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı atakan59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben mtor kullanmayı ramzey comfortt 50 cc likte öğrendim şimdi yeni karaca 100 lük aldım ilk aldığımda fazla devir yapmadan biniyordum mtoru acamadım 4500 km den snra devir yapıp basmaya başladım şimdi mtor 1250 km de ama 90 100 arası gidiyo sizce bu hız bu motor için normalmi
    Çok normal.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  8. #8

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    ben de şu anda rodajdayım, hiç sabit gaz ile gitmiyorum bu noktada çok da yoğun olmayan trafikte kullanmakta fayda var, iki trafik lambası arası 5. vitese kadar çıkıyorum sonra geri 1'e iniyorum. ancak arada sırada kesintisiz yol da yapıyorum, onda da 5. vites, 5.000 deviri geçmiyorum.

  9. #9

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Daha önceden motor tecrüben var anlattıgın kadarıile,yani motor ile yol alabiliyorsun.Ani dur kalk yapmamanı,tam gaz gitmemeni,elciği cevirerek degil motora devir yapması için biraz zaman vermeni,mak tork devrinde sürüp mak güç devrinde vites degiştirmeni (bu 5. viteste 7000 in altına inmemen 8500 ün üstüne çıkmaman gibi bir amlama geliyor ve her viteste ortalam 1000 devir düşüyor.Motor rahat devir çevirebiliyorsa üst vites için harekete geç.)Yol alabiliyorsun daki kastım yol alki motor soğusun,hararet yapmasın.trafikte takılma fazla ya ak git yada kontak kapa dur.Motor soukken rölantide orta sehpada ve iki üç dakikadan fazla çalıştırmamanı tavsiye ederim.(yan ayakta çalışır vaziyette bırakma)Evet motoru nasıl alıştırırsan öyle gider.Köpek sahibi gibidirin aynısı.Aslında her motorcu motorunun segmanına demirci gibi su verir(uzun süredir bu olayı hangi cümle ile anlatabilirim diyordum.)En kısa sürede segmanını egitki egitim zamanı uzamasın ,uzarsa silindir cidarlarını yer ve aradaki tölerans artar buda basınç ve yakıt ve yağ kaybı olarak geri döner.Hayırlı sürüşler kolay gelsin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler