Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

çift karbüratör hakkında düşünceleriniz.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş

    Çift karbüratör hakkında düşüncelerim: en azından Tek Olandan iyidir zengin gösterir adamı/motoru Tek dersen, sadece bir taneden bahsetmiş olursun. amaa iki dediğin zaman koskoca 2 dir

    Amerikalıların bir sözü varmış ( O kadar amariga gördüm bir kere duymadım ama...) Küçük güzeldir ama büyük büyüktür

    Yapma arkadaş Sadece karbüratör ile olaydı zati 2 tane takar öyle satarlardı değil mi
    Poturdak


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevap yazmaktan vazgeçtim.
    _OLD_ abi sen çok yaşa emi
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  3. #43
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    tek silindir motora çift karburator öylemi ??
    yok artık , akşam hayal gördün,bize anlatıyorsun heralde güzel kardeşim sen? ( bu başlığı açan arkadaş )..

    biraz araştırırsan eğer,
    SADECE benzini arttırarak güç alamayacağını görürsün,
    benzini belli bir orandan yukarıya çıkarırsan,
    yani, olması gerekenden daha fazla yollarsan gücün düşer,
    sadece ve sadece fazladan benzin yakmış olursun .

    ne kadar çok benzin = o kadar güç DEĞİLDİR ......


    güç almak için HAVA`nında arttırılması lazım ki biz ona TURBO diyoruz ,
    sende turbocharge varmı?? yok
    o zaman , şu andaki karbüratöründe eğer varsa problem onu hallet.

    sana tavsiyem bu projeye hiç başlamadan vazgeç, zira boşuna vakit harcamış olacaksın.

  4. #44
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    Bizim manuel jikleli cbf150 gibi motorlarda jikleyi açıp performansın artıp artmadığını dene. Eğer artıyorsa ben dahil burada bulunan herkes motorculuğu bırakıp 4 tekere döneceğiz ( karbüratör ayarının doğru olması şartı ile fakir karışıma ayarlı karbüratorde jikle çok az açılınca performans artabilir)

  5. #45
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Teksilindirli motorlarda çift karbüratör uygulandığına rastlayabiliris piyasada mesela yamaha XT600 çift karbüratördür. belirli bir devire kadar tekle gider daha sonra ikincisini açar. Aynı şekilde BMW f650de de aynı şekilde karbüratör var. Lakin bunun böyle olduğundan ötürü seninde böyle yapacağın anlamına gelmiyor. 150 cclik bir makinaya çift karbüratör koyarsan motoru boğarsın . Motor hacmini büyütürsen belki kullanabilirsin bunu o da ne akdar gereklidir acaba?

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  6. #46

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek silindir motora çift karburator öylemi ??
    yok artık , akşam hayal gördün,bize anlatıyorsun heralde güzel kardeşim sen? ( bu başlığı açan arkadaş )..

    biraz araştırırsan eğer,
    SADECE benzini arttırarak güç alamayacağını görürsün,
    benzini belli bir orandan yukarıya çıkarırsan,
    yani, olması gerekenden daha fazla yollarsan gücün düşer,
    sadece ve sadece fazladan benzin yakmış olursun .

    ne kadar çok benzin = o kadar güç DEĞİLDİR ......


    güç almak için HAVA`nında arttırılması lazım ki biz ona TURBO diyoruz ,
    sende turbocharge varmı?? yok
    o zaman , şu andaki karbüratöründe eğer varsa problem onu hallet.

    sana tavsiyem bu projeye hiç başlamadan vazgeç, zira boşuna vakit harcamış olacaksın.
    evet arkadaşım akşam rüyama ak sakallı dede geldi ondada scooter vardı benimkinden hemde ve çift karbüratörlüydü.Neyse dalgayı boşverelim.benim yapmak istediğim yakıtla beraber hava girişinide artırmak bunuda o şarzlı el süpürgesinin motor ve pervanesi ile halletmek.tabi buişin okadar basit olmadığını biliyorum zaman alır tabiki. zaten önemli olan kurduğun hayali gerçekleştirmektir.saygılar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:34 ----------

    Alıntı Rebornx4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim manuel jikleli cbf150 gibi motorlarda jikleyi açıp performansın artıp artmadığını dene. Eğer artıyorsa ben dahil burada bulunan herkes motorculuğu bırakıp 4 tekere döneceğiz ( karbüratör ayarının doğru olması şartı ile fakir karışıma ayarlı karbüratorde jikle çok az açılınca performans artabilir)
    arkadaşım ben sadece silindire giren benzini artırmak istemiyorum eğer onu yapacak olsam depodan manifolda bir hortum çekip aryada benzin otomatiği koyup yapardım buradaki amaç benzinle beraber hava girişini artırmak.4 tekerede dönmeye niyetin varsa seni tutan yok kardeş.

  7. #47
    kasabalı_45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Turgutlu-MANİSA
    Motosikleti
    Yeniden Yamaha Crypton-R
    180-200 cc civarında performansa yönelik piston ve ona uygun silindir üst kapağı bulup, ona uygun şu ankinden daha büyük kaliteli bir karbüratör alıp bunları uygulaman çok çok daha mantıklı olacaktır. Tahminen söylüyorum, hatta birazcık sallıyorum :D işçilik hariç 200-300 tl arası kalitelisinden bulabilirsin bu dediğim parçaların hepsini. Neyse sana kolay gelsin, ama dediklerimi bir düşün derim.

  8. #48
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Tek silindire cift karburator olur ama bunun icin uygun giris agzi bulman lazim.Daha fazla benzin gelen silindir de fark gorursun bu dogru.

    Fakatttt Deveye hendek atlatana kadar daha basidi var. Jet kit . Karburatordeki meme uclarini jet kit ile degistirir isen , zaten cift karburator gibi benzin gider silindire. Bu daha ucuz ve basit bir yontemdir.

    Supurge makinasinin motorunu hava girisine baglama olayi supercharger dir. Oyle bir motor o kadar uzun sure calismaya gelemez ve yanabilir. Supurge makinalari 30 dk calisinda cok isinir.Daha dayanikli ve kuvvetli bir fan motoru bulman lazim
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  9. #49

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindire cift karburator olur ama bunun icin uygun giris agzi bulman lazim.Daha fazla benzin gelen silindir de fark gorursun bu dogru.

    Fakatttt Deveye hendek atlatana kadar daha basidi var. Jet kit . Karburatordeki meme uclarini jet kit ile degistirir isen , zaten cift karburator gibi benzin gider silindire. Bu daha ucuz ve basit bir yontemdir.

    Supurge makinasinin motorunu hava girisine baglama olayi supercharger dir. Oyle bir motor o kadar uzun sure calismaya gelemez ve yanabilir. Supurge makinalari 30 dk calisinda cok isinir.Daha dayanikli ve kuvvetli bir fan motoru bulman lazim
    cevabınız için teşekkürler.bu motor için önereceğiniz bir soğutma sistemi varmı.yani su soğutmalı veya motor yağını belirli bir derecede soğutsak motorun ısısını düşürebilirmiyiz.elimde küçük bir radyatörde var bunu kullanabilirim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:18 ----------

    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift karburatörü boşver daha büyük karburatör bulmaya çalış
    elimde 1976 model ford granada'nın karbüratörüde var çift boğazlı.

  10. #50

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Amaç şu olsa gerek:Venturi denen vakum bölümünde çeyrek veya tamgaz pozisyonlarında karışımdaki kalite degişiyor.Tam gaz pozisyonunda düşük kalitedeki yakıtın kalitesini artırmak için bir karbüratör daha eklenmesi ve ortalama %60 açık konumdan sonra diger karbüratörün devreye girmesi daha yüksek verim sağlayacaktır.Enjekcionlu araçlarda tork ve bg eğrisinin daha düzgün alınmasının en büyük sebeplerinden biri .Özellikle direk enjekcionlu.

  11. #51
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Isinan motosikletin motoru degil supurge makinasindan soktugun fan motoru.Onu sogutmak gibi bir sansinyok.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  12. #52
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı ersin50 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]

    elimde 1976 model ford granada'nın karbüratörüde var çift boğazlı.
    Yok o sana küçük gelir Mustanga taktığım 4 bare Holley double pump 800CFM istersen onu takalım
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  13. #53
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    konu ucmaya başaldı
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  14. #54
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Motosikletinizin proje aşamasında, silindir hacmine ve performansına uygun, gerekli yakıt hava karışımını sağlıyacak karbüratör zaten takılmıştır.
    YAPMAYI DÜŞÜNDÜKLERİNİZLE;
    1. Çift karbüratör ile, birim zamanda yanma hücresine giden yakıt hava karışımı iki katına çıkartıldığın da; gereğinden fazla olan yakıt, ilk marş'da bujinin ıslanmasına sebeb olur ve motor çalışmaz. Varsayın ki çalıştı! bu sefer yüksek devirde motorun boğulmasına sebeb olursunuz.
    2. Turbo Charger uygulaması, (Sizin elektrik süpergesi fanıyla yapmak istediğiniz) enjektörlü motorlar için geçerlidir. Hadi taktınız... Zaten çift karbüratör yakıt miktarını arttırmışken, fazladan gelen hava, benzin miktarını adeta çıldırtacak ve sonuç: Hüsran olacaktır.
    3. Motosikletinizin subablarının kapasitesi, mevcut duruma uygundur. Fazla yakıt ve havaya yol vermez.
    Daha önce de arkadaşların yazdığı üzere; Direkt hava filtresi, karbüratör yüksek hız meme çapının artırılması, kaliteli buji vb. uygulamalar bir nebze de olsa, + performans sağlayabilir. Gerisi yalan, zaman kaybı ve üzüntü olur. Daha fazla ayrıntıya da girerim ama...! Bir Bilenin yazdığından emin olabilirsiniz, gerisi size kalmış.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  15. #55

    Üyelik
    25 Mart 2010
    aga çift karbüratör takarsan hiç bi fark olmaz motorun emişi yani içeri giren hava hep aynı olur fazladan yakıt yakar bi miktar gücü artar takabilirsen turbo şarj tak o zaman güçü gör iki misli hava iki misli güç .

  16. #56

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Isinan motosikletin motoru degil supurge makinasindan soktugun fan motoru.Onu sogutmak gibi bir sansinyok.
    benim soğutmak istediğim motosikletin motoru süpürge motoru önemli değil daha dayanıklı motor bulurum onun için.

  17. #57
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bence sen motorun karburatorundeki MEMELERİN DELİKLERİNİ BÜYÜT,
    sonrasında hava ayarını yaptır,
    yıne aynı yakıtı (cıft karburator yakıtı) verır.

    bırde oyle dene,
    yerın musaıt ıse,
    sen yıne cıft yap oyle uygla...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  18. #58

    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şehir
    İzmir,Bornova / Berlin,Schöneberg
    Motosikleti
    06" Honda Cbr 125 R(Satıldı) / BekleniyoRR :)
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çift karbiratör çift silindirli motora takılır.Kullandığın motor tek silindirli.Nasıl olacak bu
    Birçok enduro motor tek silindir Cift karburatorludur
    [B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]

  19. #59
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Olayın teknik boyutunu yazmamıza rağmen... halâ geyik boyutundan öteye gidilememiş
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler