Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

çift karbüratör hakkında düşünceleriniz.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    çift karburatör yapıtıgında motorun son hızı kesinlikle değişmez tek değişeni serilik ve yakıt fazla yakar ayriyetten böyle bişi yaparsan sanayide bayabi ugraşman lazım artı araba abart hava filtresi alıp iki karburatörü aynı hava filterine bagla derim ve katalizör varsa motorunda devreden cıkar evet bunu için bi iridyum buji lazım ki patlamayı daha iyi saglasın.insan motoru olunca hayalden hayale kosuyo sende bnm gb sunumu yapsam olurmu başka bişimi yapsam fln ama bu motoruma hiç ellemedim bi tek farını yuvarlak yaptım o kadar
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Diyelim ki başardınız. Silindire şimdikinden atıyorum 1.5 kat daha fazla benzin hava karışımı gönderdiniz. Peki motorunuzun silindiri, pistonu, piston kolu, krank vb. gibi parçaları bu fazladan benzin, hava karışımının oluşturacağı patlama ve gücü karşılayacak kalitede midir? Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  3. #23
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    iyi bir ustayla oda halledilir
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  4. #24

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    son hız önemli değil okadar asıl kalkışı artırmak.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:01 ----------

    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Diyelim ki başardınız. Silindire şimdikinden atıyorum 1.5 kat daha fazla benzin hava karışımı gönderdiniz. Peki motorunuzun silindiri, pistonu, piston kolu, krank vb. gibi parçaları bu fazladan benzin, hava karışımının oluşturacağı patlama ve gücü karşılayacak kalitede midir? Bu konuda ne düşünüyorsunuz?
    zaten sanayide tanıdığım bir usta olmasa böyle birseyi hiç düşünmezdim.tornacı ve motorcu tanıdığım çok samimi olduğum ustalar var.gerekli parçaların değişikliği için onlardan yardım alacağım.

  5. #25
    superzzt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    BWS 135 + GT650 Comet
    Varyatör bilyalarınızı hafifletin, yarış debriyaşı alın inanın kalkışta baya bir fark eder.Hava filtresi olarakta polininin süngerleri satılıyor kendi hava filtrenize göre o süngeri kesiyordunuz.Bence çift karbüratörden önce bir dediklerimi düşünürseniz ve uygularsanız daha hızlı neticeye ulaşırsınız.

  6. #26

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    bu haftasonu deneyeceğim bakalım sonuç ne olacak.

  7. #27
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    bilmiyorum ama bana göre çift karburatör demek daha fazla yakıtı patlama odasına göndermek demek..(eğer çift karburatörden kasıt daha dengeli hava-yakıt oranı sağlamak ise o apayrı)..hacmi belli olan bir oda var ve daha fazla yakıt girdiği zaman havanın hacminden çalacağı için sadece zengin bir karışım olmaktan ileri gidemeyecek..motorun gücünde ve torkunda farkedilir bir şekilde artış olmayacak..
    benzinin en verimli patlama oranı 1/15 diye söylenir hep ve öyledir.sen daha fala benzin girişi ile bu oranı diyelim ki 2/15 yaptın bu sefer verim alamayacaksın..
    bu oranı korumanın bildiğim 2 yolu var:
    birincisi nitro diye bildiğimiz nitro-metan gazı kullanıp havayı sogutup hacmini azaltarak daha fazla oksijen barındırmasını sağlamak ki bununla beraber benzin miktarını da arttırmak..
    ikincisi komprasör kullanıp motorda daha fazla sıkıştırma sağlamak ki buna da turbo deniyor zaten..
    motor hacmini arttırmadan çift karburatör ya da daha geniş bir karburatör bence işe yaramayacaktır..tabi ki bu teorik olarak böyle uğraşmaya değer mi bilmiyorum...ama uğraşacaksın galiba o yüzden şimdiden kolay gelsin...

  8. #28

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    aslında şunuda düşündüm evde veya araçlarda kullanılan şarjlı süpürgenin motorunu ve pervanesin karbüratörle manifold girişi arasına monteleyebilirsem silindire giren havayı azda olsa basınçlı şekilde gönderebilirim.

  9. #29
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    kanuninin 200 cc motoru var ya onun karbüratörünü al tak birde açık hava fitresi motorun ömrü kısalır ama çift karbüratörden iyi olur

  10. #30
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Çift karbüratör

    cevap yazmaktan vazgeçtim.

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Ersin cim ben de tek silindire 6 tane karbüratör takacağım. nasıl oldu mu. olmadı.

    bak ben sana bir örnek vereyim 125 cc piyasadaki aynı model motorun dahi faarklı bbüyüklüklerde karbüratörlü olan modelleri mevcut.

    messela 150 lik scooterlarda shenke markasının karbüratörü senin motorun kinden büyük. doğal olarak hızlı. anlatabildim mi. t manifoldu zor bulursun zaten kayseri de

    şöyle düşün bir motorun karbüratörünü küçültürsenn yavaşlar doğru. ama belli bir orandan sonra büyütürsen hızlanmaz aksine yavaşlayabilir.yani 2 karbüratör ne derece doğru sen söyle. onun yerine bir büyük karb al. veya büyük meme ile değiş

  12. #32

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işi yapmanın bir amacı olmalı.Düşünceni,ne elde etmeyi planladığını yazarsan dediğin gibi laf olsun cevaplarını azaltırsın.Bu ifaden ilk anda tepki uyandırıyor.4 zamanlı motorun çalışma prensibi hakkında bilgilimisin?Ne bildiğini,neler yapabileceğini bilirsek daha teknik cevaplar alabilirsin.
    Bu işi yapmamdaki amaç 5 yıldır bu motoru kullanıyorum şu anda yeni motor alma imkanım yok.elimdeki parçaları kullanarak motorumu geliştirmek istiyorum.son sürat artışı çok önemli değil asıl amacım kalkışı serileştirmek.superzzt arkadaşımızın dediği gibi bilyeleri hafifletmiştim zamanında ve arka varyatör yayınıda değiştirmiştim fakat çok tatminedici değildi.bu yüzden çift karbüratörü denemek istiyorum.

  13. #33
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    arkadasım sakın boyle bırseyle ugrasma.ıkı Gun sonra motor yolda gıderken ust kapagın fırladıgında bunu anlarsın.bastan soyluyorum bu motorlar kesınlıkle cıft karburatörle beslenemez,piston krank ne varsa ınfılak eder,bu işlemı yapmak ıcın motorun içindeki butun sıstemlerı degıstırmen gerekecek,boyle bi zahmete gırecegene daha ıyı bi model bak.5 yıldır bu motoru kullanıyorum en ufak performans hava fıltresi bile taksan motor afallıyor bunlar ılerde aşınmalara sekman erimelerıne piston blok aşınmalarına yol açıyor yol yakınken vazgec aman kardesım hıc bulaşma dıyorum ben.oyle olsaydı fabrıkası cıft karburatörlu cıkarırdı bide böyle düşün

  14. #34

    Üyelik
    26 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri talas
    Motosikleti
    asya 150T
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevap yazmaktan vazgeçtim.
    teşekkürler!!!

  15. #35
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı ersin50 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işi yapmamdaki amaç 5 yıldır bu motoru kullanıyorum şu anda yeni motor alma imkanım yok.elimdeki parçaları kullanarak motorumu geliştirmek istiyorum.son sürat artışı çok önemli değil asıl amacım kalkışı serileştirmek.superzzt arkadaşımızın dediği gibi bilyeleri hafifletmiştim zamanında ve arka varyatör yayınıda değiştirmiştim fakat çok tatminedici değildi.bu yüzden çift karbüratörü denemek istiyorum.
    Bu bilgilere göre bilye dediğin ağırlıkları hafifletmek değil ağırlaştırman daha doğru olacaktı.Ağır bilye merkezkaç kuvvetiyle daha çabuk savrulup yüksek devire geçer.Kevlar kayış bulup koyarsan istediğine yakın bir durum elde edersin.Yakıt odasına iki misli yakıt-hava göndermek düşüncen yanlış.Bu bilgi kağıt üzerinde düşünce olarak doğrudur.4 zamanlı motorun çalışmasını incelersen ve motorunun da nasıl bir malzemeden üretildiğini aklına getirirsen düşüncelerin daha gerçekçi olur.Biraz para harcamayı göze alırsan 175-180 cc civarlarında piston silindir ve silindir kapağı alıp takman daha uygun olur.Kapağı bilmiyorum ama piston silindir 80 lira civarında.

  16. #36

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    Alıntı ersin50 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    teşekkürler!!!
    bana da teşekkür isterim ben boşuna mı yazdım okadar kibar yazıyı Kayseride havalar nasıl tokyatta et dürüm kaçlira oldu

  17. #37
    sergiowanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2009
    Şehir
    Konya-Tekirdağ
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    çok komik şeyler oluyo...

  18. #38
    artiiist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    ankara-afyon
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı ersin50 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında şunuda düşündüm evde veya araçlarda kullanılan şarjlı süpürgenin motorunu ve pervanesin karbüratörle manifold girişi arasına monteleyebilirsem silindire giren havayı azda olsa basınçlı şekilde gönderebilirim.
    şayet elindeki motor ve pervaneler kendi motorunun hava komprasöründen daha fazla ise belki düşünülebilir evet..
    o halde adım adım gitmeni ve önce ''hava oranını nasıl arttırabilirim'' diye düşünüp uygulamanı öneririm..eğer artış olduğuna kanaat getirirsen o zaman karburatör değişikliğine gidebilirsin..
    ama unutmaki bunların hepsini başarılı bi şekilde yapsan bile daha güçlü patlama daha fazla ısınma demek..bu sefer motorun sogutma kanalları yetmeyebilir..hepsi gibi bu da bir teori..scooter lar hep yüksek devirde çalışır..

  19. #39
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Çift karburatörü boşver daha büyük karburatör bulmaya çalış
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  20. #40
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Kolay gelsin
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler